Mättöpäivä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Aamiainen: Normaali puuroämpäri kuten aina ennenkin
Välipala: Kiinalainen Buffet 5-6 täyttä lautasta. Meinas henki lähteä =/
Lounas: Arnoldsissa 6-packi erilaisia donitseja ja munkkeja + 2 Kahvia
Välipala2: 1 Purkki Ben & Jerryä + noin 10 erilaista muuta jädeä, Classic, Magnum jne.
Illallinen: Välimeren Buffetti, 3-4 lautasellisat Kebabia + muita herkkuja
Iltapalaksi: Normaalikokoinen 4 -täytteen pitsa.

Huh, meinasi henki lähteä, mutta tsiisus että tuli energiaa ja hyvää lepoa pääkuupalle kuukausien tarkan syömisen jälkeen. Mutta ei tuollainen revittely hyvästä voi olla.

Miinukset:
-Tuntui että sydän hakkas ihan ylikierroksilla koko päivän. Levossa pulssi paljon nopeampi kuin normaalisti.
-Hiki lensi virtoina pitkin päivää, vaikken edes treenannut.
-Nukkumisesta ei tullut yhtään helvetin mitään, pyörin vaan levottomana sängyssä ja hikoilin taas, vaikken normaalisti juurikaan hikoa sängyssä paikallani.
-Tuntui, että kroppa pisti jonkun Kriisi/Super-nopean vaihteen päälle.
-Paino nousi sen 5kg

En aio tehdä tätä toistamiseen =)

Tapahtuuko teillä muita noita negatiivisia juttuja? Yöunien menetystä, sykkeen nousua, hikoilua, jne kun tankkaatte tällai epäterveellisesti?
Totta helvetissä se kroppa reagoi jos kituutat kuukausikaupalla ja sitte kerran tankkaat aivan helvetisti kaloreita päivässä. Jonkinlainen shokkihan se on kun on totuttanu tiettyyn syömiseen ja se radikaalisti muuttuu hetkessä överisti toisenlaiseen. Pakko kuitenkin jotenkin käyttää se energia hyödyks niin alkaa kroppa tuuttaa sitä lämpöä ja kaikki käy ylikierroksilla kun jonkinlaiset hälytyskellot on alkanu soida. Kerää nesteitä nopeassa ajassa jne. Aineenvaihdunta ottanu boostia vähän liikaa.

Mitä ite joskus dieetillä tankkasin hamppareilla, limsalla ja karkilla himoihini kokeilunvimmassa, niin seurauksena oli lähinnä pari päivää oksentelua ruokavaliona muuttuessa.

Tapahtuuko teillä muita noita negatiivisia juttuja? Yöunien menetystä, sykkeen nousua, hikoilua, jne kun tankkaatte tällai epäterveellisesti?

Sykkeen nousun olet huomannut, muita ei onneksi ole ilmennyt. Mättöpäivän jälkeen en ole edes viitsinyt katsoa painoa, koska se ei ole oleellinen ja voisi vaikuttaa masentavasti. Viikonlopun aamupainon perusteella olen muutenkin noita sikailupäiviä pitänyt, eli jos ei olla laihduttu niin ei sitten syödäkään.

Kulttivelli veti kyl kunnon mätkyt naamariin

Ette usko mikä olo tuosta seurasi, huh-huh, saatana!

Tänään vedin treenin ja voi että hiki lensi, sitä suorastaan suihkusi päästä, selästä ja kainalosta pitkin salin seiniä, kattoa ja lattiaa. Tosin romut nousi ja oli mukava vääntää supervoimilla. Yleensä en salihommissa juurikaan mainittavasti edes hikoile. Aerobisessa kylläkin.

Mainittakoon vielä, että meikä on tämmöinen 186cm pitkä ja 75kg painava ruipelo. Rasvat about 6-7% 12kk vuodessa. Meikäläisessä tuommoinen 5kg painonnousu vuorokaudessa NÄKYY aika selvästi. Naama oli leveä ku leivinuuni ja vatsalihakset katosi nesteiseen turpeaan mahaan.

Onhan näitä övereitä tullut harrastettua jo vuosikausia, mutta melko harvakseltaan kun sen tekee, niin sitä paremmalta se tuntuu - Silläkin uhalla, että yöunet menee ja tulee vitullinen olotila seuraavilla päiville. YLENsyömisessä vaan on sitä jotakin <3 Ei ehkä kuitenkaan ihan näin paljon kuten nyt v.loppuna.

Enkä mä itteäni kitukaloreilla ole kurjistanut, dietillä tietysti asia erikseen, vaan nyt ei ollakaan aikoihin diettailtu.
Ihan normipäivänä menee about 2500-3000kcal aika lailla samanlaisella ruokavaliolla (ja sekin on jo aika paljon tämänkokoiselle kaverille.) Veikkaan, että kenen tahansa kroppa saattais huutaa kysymysmerkkiä näillä mätöillä..

Ei niinkään mättöpäivä vaan enemmän mättöateria. Olen nyt pudotellut dietillä noin 7kg ja ajattelin pitää yhden tankkauspäivän. En kuitenkaan viitsinyt vetää roskaruokaa, vaan kunnon terveellistä ruokaa joka myös maistuu hyvälle.

300g (kuiva paino) tummaa spagettia.
400g naudan jauhelihaa.
300g raejuustoa.
1,5L light coca-colaa.

Jälkkäriks:
500g rahkaa
1 omena (pieninä kuutioina)
1 banaani (pieninä kuutioina)
1dl vanilija soossia.
--> Kulhoon sekoitettuna ja makeutettuna makeutus aineella.

Meinas olla vähän täyttävä ateria kun kohta 2 kuukautta menty noin 2200 kcal päivä annoksilla.

Onko jengi miten reenaillu noina mässypäivinä, vaiko pyhittänyt koko päivän ainoastaan syömiseen? Meinasin huomena tankkailla koko päivän, mutta pitäs käydä vielä johonkin väliin treenaamassa, kun joutunut pitämään pari välipäivää...

Joskus kävin mättöpäivänä vetämässä kyykkytreenin illalla :D Kannattaa pitää kuitenkin 3h tauko syömisestä ennenkun salille menee meinaan itellä tuli hissiefekti aika helpol tuolloin vaikka olin noin pari tuntia ennen reeniä syömättä :D Hikeähän siinä pukkaa mutta ei ainakaan pitäis lihasten energiavarastot tyhjentyä.. tosin mikäs semmonnen mätöpäivä sitten on jos joutuu pitämään vähän taukoa syömisistä :D

Ite pidän mättöpäivinä lepoa kaikesta muusta. Oon ajatellu asian siltä kantilta että, kroppa saa palautua viikon rääkkäyksestä kunnolla, kun ei rasita itseä ja saa ravintoa palautumiseen ainakin tarpeeksi..

Ite pidän mättöpäivinä lepoa kaikesta muusta. Oon ajatellu asian siltä kantilta että, kroppa saa palautua viikon rääkkäyksestä kunnolla, kun ei rasita itseä ja saa ravintoa palautumiseen ainakin tarpeeksi..

No palautumista ajatellen ravinto kannattaa kyllä ajoittaa lähelle treeniä, kuten normaalistikin. Itse olen nykyään yrittänyt kuluttaa ainakin 500kCal urheillen mättöpäivänä. Silläkin on kyllä häviävän pieni merkitys johtuen hurjista määristä oikeaksi ravinnoksi sopimatonta paskaa mitä tulee syötyä. Mutta tosiaan yhden päivän mässäilyllä tuskin saadaan palautumista edistävää vaikutusta, varsinkaan lepopäivänä.

Toisin sanoen siis levolla sen paremmin kuin treenilläkään tuskin saadaan merkittäviä vaikutuksia suuntaan tai toiseen. Ei kannata hirveesti alkaa hitsaamaan asian kanssa vaan treenaa jos on treenipäivä ja muuten ei

No palautumista ajatellen ravinto kannattaa kyllä ajoittaa lähelle treeniä, kuten normaalistikin. Itse olen nykyään yrittänyt kuluttaa ainakin 500kCal urheillen mättöpäivänä. Silläkin on kyllä häviävän pieni merkitys johtuen hurjista määristä oikeaksi ravinnoksi sopimatonta paskaa mitä tulee syötyä. Mutta tosiaan yhden päivän mässäilyllä tuskin saadaan palautumista edistävää vaikutusta, varsinkaan lepopäivänä.

Toisin sanoen siis levolla sen paremmin kuin treenilläkään tuskin saadaan merkittäviä vaikutuksia suuntaan tai toiseen. Ei kannata hirveesti alkaa hitsaamaan asian kanssa vaan treenaa jos on treenipäivä ja muuten ei

Joo lopputuloksessa tuskin on eroa jos treenaa/ei treenaa mättöpäivinä. Mulle mättöpäivät on lepopäiviä, ja niihin on pitäny myös keksiä itselle peruste:D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse toteutan mättöpäivän niin, että aamupalan vedän normisti ja siitä heti salille. Salin jälkeen alkaa sitten armoton syöminen.

Mun paino on yhtäkkiä tippunu hälyttävästi tällä viikolla, vaikka mun pitäis olla bulkilla koko ajan! Liekkö stressin aiheuttamaa vai mitä sitten... mutta päätin pitää mättöillan.

Illalla töitten jälkeen normi katkarapupasta-ateria + avokadoa. Sen jälkeen:

Ben & Jerry'sin Nordic Water Peace
Suklaa/jogurttipäällystettyjä cashewpähkinöitä puolen kilon pussi
Fazerin uutuussuklaa joku vadelmatummasuklaamoussehässäkkä tjsp.
Tummasuklaamanteleita n. 100 g
Pari kaurarieskaneliötä,
Kuusi karpaloruispalaa, (juustoa ja leikkelettä pari siivua),
Kuusi karjalanpiirakkaa + becel 60:stä näihin
Läkerolin licorice persimon -aski
Uutuustuutti kinuski-popparin makuinen

Sairasta miten paljon voi upota näin pieneen naiseen... Harvoin tulee kyllä syötyä näin paljon, mutta voihan sitä rajojaan kokeilla. Katsotaanpa mikä on tilanne huomenna. :)

Paino nousi vain 700 g edellisaamusta, ja se on silti melkein kilon alempi ku mun normaalipaino... Kyllähän tuolla mätöllä luulis ainakin glykogeenit saavan täyteen, jos ne on olleet tyhjillään. Outoa.

Paino nousi vain 700 g edellisaamusta, ja se on silti melkein kilon alempi ku mun normaalipaino... Kyllähän tuolla mätöllä luulis ainakin glykogeenit saavan täyteen, jos ne on olleet tyhjillään. Outoa.

Kyllä ne luultavasti täyttyykin, ei vaan tapahdu hetkessä :) Jostain olen muistaakseni lukenut 12-24h

Jep jep! Katsotaanpa milloin alkaa lihakset pullistella. :)

Tänään on näillä näkymin tulossa mättöpäivä. Aamupalaksi 500g rahkaa pähkinöillä kello oli silloi puoli kaksi. Nyt pizzaa naamariin.

6 viikkoa dieettiä takana ja juhannukseen asti mennään. Pari viime viikkoa on oltu tosi vähillä hiilareilla ja kauhee väsymys vaivannut ja treeneissä ei oo saanu kunnon pumppia ja palautuminen on ollu tosi huonoa. Tänään sitten tankataan, kun kroppa on sen tarpeessa:

Kaurahiutale 50g
mansikoita 100g
raejuusto 150g
banaani

vuohenjuustoruishamppari
ranskalaisia
pepsi-max 0,5l

420g irtokarkkeja
Classic kermatoffeejätski
Twix-patukka
Bebe-leivos

4 siivua ranskanleipää becelillä ja juustolla

Illalla vielä kylään, jossa tod näk
uusia pottuja
salaattia
grilliherkkuja
sipsejä
muita herkkuja
lonkeroa, siideriä

Joo, oishan sitä voinu vetää ihan puhtaan ja oikeaoppisen hiilaritankkauksenkin, mutta piristetään nyt pääkoppaakin samalla.

Kauheesti sitä mahtuu tavaraa mahaan vaikka luulis, että dieetillä ollessa mahalaukku pienentyis..

Innolla odotan jo maanantain treenejä ja sitä, että lihaksiin tulis kunnon pumppi ja jaksais vetää hullun kovat treenit.

vetäny nyt pari-kolme päivää offilla dieetiltä, eli mättöpäiviä ollu.

Perkele tullu syötyä ties mitä perunalastuja ja karkkia, nyt tuntuu että pöhöttää maha ikävästi, eli kerääkö mättäminen vettä pahasti.

No seuraava syöntipäivä 3 viikon päästä, ehkä mä selviän:dance:

Nyt karkasi käsistä.
Tuli hirveä hinku, en syönyt mitään ennen tätä tänään koska olen ollut reissussa.
Ja nyt mätän salami-kinkku-tonnikala perhepizzaa yksinäni naamariin.

Onko tämä paha?

Suositut

Back
Ylös Bottom