Varoitus, nyt tulee erittäin idioottimaista pohdintaa.
Mä saan laskujeni mukaan sen alle 1500 kcal päivässä viikolla (joku 1300 kcal, ei mukaan laskettuna vihanneksia, hedelmiä tai marjoja)
mutta sitten joka ikinen perjantai tulee mätettyä...
Vaaleeta leipää, juustoa, karjalanpiirakoita, sämpylää, leipäjuustoa...
Mitä nyt sattuu kaapissa olemaan.
Eilen meni about kokonainen paketti karjalanpiirakoita, 285g leipäjuustoa ja mitä lie..
Ja kaloreita helposti plus 3000.
Vaikuttaako tällanen pidemmällä tähtäimellä painoon?
Jos joka viikko tekee näin, - joka ikinen perjantai.
Ennen viikon juoksukilometrit on ollu 40km, mutta nyt ne tällä viikolla vähennettiin puoleen, eli energiaakin kuluu puolet vähemmän nyt. (akillesjännevaivoja)
Äh, en siis osaa laskea tai ajatella loogisesti, helppiä.
Eli, oon siis aina syöny näinä kahtena 10km lenkkipäivänä lisäksi 2 ruislimppuviipaletta, viipaleen sulatejuustoa ja bulgarian jugurtin, eli plus 250kcal, ns. "lenkkilisä".
Joten noina päivinä tulee energiaa ainakin 1600.
Sitten yleensä pe on ollu lyhyt lenkki (6-7km) ja se mättö (jota en kyllä haluaisi tehdä, mutta himot on niin kamalat että aina sortuu...) ja sitten sunnuntaina oon menny viikon pisimmän lenkin 13,7km ja silloin en oo syöny myöskään tota 2 näkkärin "lenkkilisää", vaan vedän sen ton perjantain takia miinuksella.
Tai en tiedä onko se miinuksella, koska perjantaina tulee energiaa koko viikonlopun edestä.
Kuulostaa tyhmältä ja idioottimaiselta kysyä tällasia, mutta mulla on oikeesti järkyttävän paha olo tällasesta, ja oon ihan pihalla näistä kaikista energiajutuista.
Ja nyt siis tästä lähtien on vain 2 x 10km lenkki viikossa, ja ehkä 1 hiihto, muut venyttelyä ja vähän vatsojen tekemistä kotosalla.
Joten miten se vaikuttaa energiankulutukseen, kun ei enää tule niin paljoa liikuntaa?