Mättöpäivä

aamupala 1,5xnaudantäyslihajauhispiffiä kurkulla, jälkkäri +200g irtokarkkia,pari suklaapatukkaa,täytekakkua, laskiaispulla,sipsiä+ lisää karkkia

lounas, Kiinalaisessa useita lautasellista sapuskaa=seisova pöytä. YÖK, tuli ainakin roheinia!!!! Sitten ei ruoka maistunutkaan toviin

palkkari, ;) hesen mega ateria+pari kanafilettä ja joku 2eken jätski juttu

iltapala, 320g irtokarkkeja sokeri limukalla alas huuhdeltuna

Syöntikerrat jäi näköjään eilen vähäisiksi. noh kaloreita tuli ainaki ja roteiniakin riittävästi. Ei ollu kyllä tarkoitus noin rouvisti tankata

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En oikein ymmärrä noita ennätysruokia joita kukaan ei kuitenkaan kykene vetämään yksin...

Meitsillä ei kyllä mitkään mättöpäivät onnistu. Dietillä ei voisi vähempää kiinnostaa hampurilaiset, ranskalaiset jne. Mun "mättöpäivä" on joku 250 g sisäfilepihvi yhdellä aterialla, niin ja viiniä tai olutta. Sitten onkin maha niin täynä että loppupäivä menee sulatellessa. Jotain karkkia pussikaupalla, hyi helvetti...

Sama täällä.. en ymmärrä tollasta mättämistä, luulis sen aineenvaihdunnan vilkastuvan vähemmälläkin. Psykologista etua siitä voi saada kun saa kerranki mättää niin paljon kun haluaa.. Ite en oo pitäny mättöpäivää kertaakaan ja hyvin tää dietti kulkee vaikka oon jo loppusuoralla. Kerran söin +-0 päivän verran ja sillonkin söin kuitenkin hyvälaatusta ruokaa, enkä mitään pitsaa tms.. kaikenlisäks siinäkin oli tekemistä. Jotenkin tuntuu et vatsa ei vedä enempää dietillä kun on tottunu pienempiin annoksiin.

Tuli popsittua 200g tortilla sipsejä, salsa kastiketta ja Ben&jerry's jäätelö. Kyytipojaksi fantaa. Ai että pumppu lyö kovaa nyt :thumbs:

Tänä viikonloppuna syöny PALJON chiliä, pizzaa, kokista, karkkia että....

Koko illan saanut laulaa vessassa "perse lyö tulta...!" :D

Voisiko joku muuten esittää ihan tutkittua faktatietoa siitä, että jollain mättöpäivällä kiihdytetään kehon aineenvaihduntaan?
Kehon tankkaaminen esim. hiilareilla on täysin eri asia. Mutta tämän "mättämisen" tieteellinen peruste kiinnostaisi.

No yleensä tossa mättämisessä tulee mukana toi hiilaritankkaus. Ainakin itellä kun dietataan VHH:lla niin tekee päällekkin jo hyvää vetää ns. Kiellettyä safkaa naamariin josta tulee sitte hiilareita enemmän kun tarpeeks

Vedättekö näitä sikailupäiviä vain dietillä vai ihan muulloinkin?

Mä vedän silloinkun siltä tuntuu oli diettiä tai ei, mutta maksimissaan kahden viikon välein. Jos viikon välein vedän, niin se on sellaista jatkuvaa vuoristorataa, että just kun on edelliset turvotukset sulateltu, niin uutta pötköä pesään..

Itse olen ketodieetillä ja pidän tankkauspäivän(totaalilepo samalla) joka toinen viikko lauantaina - tällä viikolla taas moinen tulossa. Omalla kohdalla yks päivä tosiaan riittää ja sillä jaksaa painaa tosi hyvin sen pari viikkoa, eikä treenitehot kärsi. Itse yleensä syön tyyliin: mysliä, jugurttia, maustettua rahkaa, leipää, herapirtelöitä, lihaa/kalaa yms.

Toisin sanoen aika vähiin jää nuo paskaruuat. Ehkä kannattais harkita karkkien korvaaminen protskupatukoilla ja tehdä esim. maustetusta herasta kunnon pirtelö. Itse ainakin korvaan karsut tommosilla herkuilla. Suon kans ehkä pari hyvää Belgialaista vehnästä tai säkällä pullon punkkua. Tulevana lauantaina on tosin systerin vekaran nimijuhlat, joten tällä kertaa tulee vetästyä aika paljo sitä paskaaki. :D

Onks kukaan koskaan maistanut Reese's-suklaata? Tietääkseni ei saa suomesta, mutta joskus ulkomailla reissatessani oon maistanu tota ja mä en tiedä mitään ton parempaa. Nyt löysin nettisivun mistä mä pystyn tilaamaan kyseistä suklaata kotiin ja kait tää tarkottaa sitä, että seuraavan kahden viikon sisällä tulee olemaan sellainen päivä minkä pyhitän kokonaan tuolle suklaalle<3 Enää ei tarvitse matkistaa ulkomaille saadakseen tota. Eli kait tota vois kutsua sitten mättöpäiväksi:D

Ja mulle mättöpäivä merkkaa sitä, että syön kyseisenä päivänä siten etten laske kaloreita, mutta mun mielestä ihan turha lähteä mitään övereitäkään vetämään sen ruuan suhteen. Joskus yksi suklaalevy silloin tällöin syötynä antaa vain lisätehoa treeneihin. Tai syön aamupalaksi vaaleaa leipää mitä en normaalisti ikimaailmassa tekisi. Ja ihan vain oman mielen hyvinvoinnin kannalta, ei niinkään, että kroppa nyt välttämättä tartis sitä lisäenergiaa. Joskus on hyvä vaan ottaa hiukan rennommin:)

imgres

Hitsi ku on himo noihin Punnitse & Säästä -liikkeessä myytäviin tummasuklaa-vadelma/mansikoihin ja jogurttikuorrutettuihin mansikoihin... Ihan tajuttomia. :kuola:

Onks kukaan koskaan maistanut Reese's-suklaata? Tietääkseni ei saa suomesta, mutta joskus ulkomailla reissatessani oon maistanu tota ja mä en tiedä mitään ton parempaa.

imgres

En ole itse maistanut, mutta olen joskus nähnyt näitä Helsingissä Kampin K-Supermarketissa niiden Amerikka-hyllyllä.

En ole itse maistanut, mutta olen joskus nähnyt näitä Helsingissä Kampin K-Supermarketissa niiden Amerikka-hyllyllä.

Oikeesti? Täytyykin käydä tsekkaamassa seuraavaksi kun siellä päin olen ostoksilla. Kiitos infosta!:)

Mä päätin tehdä viikonloppuna juustokakun. Ihan itselleni. Nam. Tosin ajattelin, että syön vain muutaman palan ja loput heitän roskiin:D

Hui, ei kannata kyllä heittää juustokakkua roskiin! Lahjoita vaikka naapureille loput. :)

Terveellisempi mättöpäivä (=tankkauspäivä)

Lisäilläämpä tänne terveellisempiä tapoja viettää mättö/tankkauspäivää.

Itse aikaisemmin vetelin ihan huoletta mättöpäivinä nimenomaan kaikkea paskaa maan ja taivaan väliltä. Kuitenkin suolaisen, makean, rasvaisen yhdistelmä pukkaa joka kerta melko järkyttävän turvotuksen ja aikansa sitä jaksoi, kunnes rupesi vi"#5#maan tarpeeksi.

Nykyisin pidän edelleen mättöpäiviä ja nautiskelen oli dietti tai ei, mutta teen sen sillai, että vetelen lähinnä hiilihydraatteja tosi isoja määriä, rasvat ihan minimissään ja proteiinejakin vain kohtuudella.

Reseptejä kaipailisin!

Tähän mennessä ehdottomia bravuureja on kaikki kevytjäätelöt, exquish rahka+mysliä pakastettuna (kuin jädeä, ehkä parempaakin), sekä tietysti kuivatut hedelmät (vaikka fruktoosia niissä kai aika paljon on).

Jokatapauksessa näin on paljon siistimpää vetää pötsi täyteen kun muuten elelee suht VHH -linjalla. Ei tule enään sellaista jumalatonta pöhöä, vaan tuntuu että kaikki hiilari varastoituu lähinnä lihaksiin ja lihakset tuntuukin melkoisen täyteläisiltä ja pyöreiltä. Eikä paino nouse +5kg yhessä päivässä, mutta saa silti herkutella mielensä kyllyydestä!

Näin kai sen tankkauspäivän kuuluisikin vaikuttaa?

Lisäilkäähän teidän herkullisia vähäsuolaisia, runsas hiilarisia ja vähärasvaisia herkkujanne!

Njaaa, taas meni eilen ihan mukava mättöpäivä.

Ainakin joku plus 2500-3000 kcal.

Mutta nyt rupes oikeesti ihan mietityttään että mistä toi jokaperjantainen järkyttävä vaalean leivän ja karjalanpiirakoiden himo kertoo?

Siis ei tee ikinä mieli mitään karkkia, leivonnaisia, sipsejä tms.

Jonkun ravintoaineen puute? Voiko johtua liian vähästä rasvan saannista?

Tää on toisaalta aika mielenkiintoista.

Olis hyvä löytää joku keino jolla tota himoo vois aina ehkäistä.

Ehkä täytyy ruveta perjantai-iltaisin vetää päivällisen jälkeen vähän kookosöljyä naamariin..

Niin, ja syön siis muuten vhh, eli ei perunaa tms., mutta lenkkipäivinä syön lisäks pari näkkäriä että tulee hiilaria.

Veikkaus:

Njaaa, taas meni eilen ihan mukava mättöpäivä.

Ainakin joku plus 2500-3000 kcal.

Mutta nyt rupes oikeesti ihan mietityttään että mistä toi jokaperjantainen järkyttävä vaalean leivän ja karjalanpiirakoiden himo kertoo?

Siis ei tee ikinä mieli mitään karkkia, leivonnaisia, sipsejä tms.

Jonkun ravintoaineen puute? Voiko johtua liian vähästä rasvan saannista?

Tää on toisaalta aika mielenkiintoista.

Olis hyvä löytää joku keino jolla tota himoo vois aina ehkäistä.

Ehkä täytyy ruveta perjantai-iltaisin vetää päivällisen jälkeen vähän kookosöljyä naamariin..

Niin, ja syön siis muuten vhh, eli ei perunaa tms., mutta lenkkipäivinä syön lisäks pari näkkäriä että tulee hiilaria.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom