Mämmi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ville
  • Aloitettu Aloitettu
Puolet jäätelöä, puolet mämmiä. Sekoitetaan sähkövatkaimella jonka jälkeen pakastimeen kovettumaan. Hyvää on, itsekään en uskonut ennen kuin kokeilin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by KJK
Puolet jäätelöä, puolet mämmiä. Sekoitetaan sähkövatkaimella jonka jälkeen pakastimeen kovettumaan. Hyvää on, itsekään en uskonut ennen kuin kokeilin.

?????Elä hyvä immeinen heitä hyvää jäätelöä hukkaan.. :D
myös jäätelön kanssa menee melkein mikä vaan.. Tota tosin suurena jäätelö-fanaatikkona voisinkin kokeilla tossa päästäisenä, josko se 'memma' uppoisi noin.. kiits vinkistä. Katsotaan kuinka nopeasti juoksen vessaan :D

:kippis1:

Hyvin maistuu mämmi pahiksellekin, namnam! Eikä tarvii kermaa eikä sokuria, rasvatonta maitoa kyytipojaksi pikkusen vain.

Kerran vuodessa, max .150g ilman maitoa ja sokeria kiitos.

Eipähän pääse kukaan mua syyttämään, etten vaalisi perinteitä...prkl..
;)

Mämmi on ihan OK, syön jos kohdalle sattuu. Tosin, nyt kun en ole menossa pääsiäiseksi mamman ruokapöydän ääreen, niin tuskinpa tulee ostettua, ei se niin suuri herkku minulle ole.

Mutta PASHAA pitää ehdottomasti tehdä iso kipollinen, se on pääsiäisen ehdoton ykkösherkku!!! Ja sehän on ihan oikeaa body-murkinaakin (jätän itse voin pois ja korvaan kuohukerman creme vanillalla) :)

Miks mämmin ja pashan nimee ei vois vaihtaa keskenään? Olis ulkomaalaisille vielä enemmän ihmettelemistä...

- täähän näyttää ihan pashalta..;)

Originally posted by Gillyanne
Mutta PASHAA pitää ehdottomasti tehdä iso kipollinen, se on pääsiäisen ehdoton ykkösherkku!!! Ja sehän on ihan oikeaa body-murkinaakin (jätän itse voin pois ja korvaan kuohukerman creme vanillalla) :)

Voisiks laittaa hyvän ja kevyen pashareseptin?? En oo IKINÄ syöny ja tekis mieli maistaa... Mutta kun se on niin hirvee kaloripommi. Äitikin sanoi kun kysyin että onko se hyvää, että se on NIIN ÄLLÖN MAKEETA... Mutta minullehan kaikki makea kelpaa :D ... ja poikaystävän mielestä kaikki muukin (kutsuu minua joskus jäteastiaksi :lol2: )!!

Originally posted by Gillyanne

Voisiks laittaa hyvän ja kevyen pashareseptin?? En oo IKINÄ syöny ja tekis mieli maistaa... Mutta kun se on niin hirvee kaloripommi. Äitikin sanoi kun kysyin että onko se hyvää, että se on NIIN ÄLLÖN MAKEETA... Mutta minullehan kaikki makea kelpaa :D ... ja poikaystävän mielestä kaikki muukin (kutsuu minua joskus jäteastiaksi :lol2: )!!

Niin joo ja mämmi on ihan huippua! Kermaa ja sokrua... hmm.

edit: ohoh, mites tässä nyt näin kävi... ton yläpuolella olevan saa poistaa :rolleyes:

Kyllä se mämmi on nannaa makuhermoille:D Mulla menee näin keväisin monta pakettia kymppimämmiä alas naamarista:whip: On teillä oudon näköstä paskaa!!!;)

Originally posted by Trinity
Voisiks laittaa hyvän ja kevyen pashareseptin?? En oo IKINÄ syöny ja tekis mieli maistaa...

Gillyn kevyempi pääsiäispasha

1 prk maitorahkaa
1 prk creme vanillaa tms. vaahtoutuvaa sydeemiä
2 kananmunaa
makeutusjauhetta
tilkka sitruunamehua
rusinoita, pähkinärouhetta, kuivattua aprikoosia tai ananasta jne. maun mukaan

Vanilla vatkataan vaahdoksi, lisätään rahka ja raa'at kananmunat. Sekoitetaan hyvin. Lisätään kuivahedelmät pieneksi pilkottuina ja maustetaan tilkalla sitruunamehua ja makeutusjauheella (HUOM! ei liian makeaksi, pashan kuuluu olla raikkaan hapahkoa!). Seos kaadetaan sideharsolla (tai esim. kahvinsuodatinpusseilla) vuorattuun siivilään, ja valutetaan yön yli jääkaapissa. Naminaminami! :)

Mäkin olen tehnyt tota kevytversiota. Creme vanillan tilalla vain kevytkermavaahtoa (flora). Silloin koko hommaan tulee hiilareita tosi vähän, riippuen siitä kuinka paljon laittaa rusinoita.

Ei tavallisessa pashassakaan ole hiilareita kovin paljoa, jos vertaa rasvan määrään, pääraaka-aineethan on voi ja kerma.

Kiitos Gilly!

Pääsinpäs vasta nyt koneelle ja täytyy kokeilla tuota reseptiä tässä joku päivä kun herkkuhimo yllättää... Vaikka kyllähän tuo meinas olla koko pääsiäisen päällä :rolleyes: !! ...ja tulikin otettua vähä turhankin rennosti... :D

Se on oikeestaan aika hyvää... Muistin että en pysty syömään sitä lainkaan, mutta kun päälle pistää kermaa (inte suggar) niin on aikas nannaa...

Mutta ei sitä laihduttajan ruoaksi voi suositella, mutta onhan pääsiäinen vain kerran vuodessa.:david:

Kaupasta kannattaa aina valita sitä makeuttamatonta mämmiä. Ne makeutetut on aika tukkosta tavaraa. Mämmi kuuluu kyllä pääsiäiseen. Ja kyllä se mun mielestä on ihan hyvää, eikä sitä tuu syötyä vaan perinteiden pohjalta, "on tätä aina ennenki syöty".:kippis1:

P.S. Täytynee kokeilla Gillyn pashareseptejä...

MÄMMIÄ SAATANA TAAS!
Tulipa eilen avattua mämmikausi, on se hyvvää. Kevytkermaa ja sokeria kylkeen, kaloreille ihan sama.

24032005008.jpg

Pashaan en sitte koske pitkällä tikullakaan, ei vaan tipu.

Muistan ihan liian hyvin vieläki sen kun n. 10v sitten mun piti ihan välttämättä saada mämmiä, reippaana poikana sitten söin sitä aika riskisti ja hyvin maistu. Mutta tän herkuttelun jälkeen oksensin kaks vuorokautta. :urjo: . Eipä oo sen jälkeen tarvinnu kun ajatella mämmiä jos haluaa saada oksetusolon itselleen...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom