Mäkki, Hese jne

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Haulikko
  • Aloitettu Aloitettu
Käväisin tuossa pari päivää ennen dieetin alkua mäkkärissä. Täytyy kyllä myöntää että hyvää oli. Tais olla tuplajuustohampurilainen, ranskalaiset ja kokis.

Kaloreita tuossa näyttää olevan 1000.

Dieetille tuollainen ei tietenkään käy, mutta mites massakaudelle? Massakaudella vedän noin 3000kcal päivässä.

Jos tuo nyt ylipäätänsä käy, niin mihin kohtaan se ateria kannattaisi sijoittaa?
Ja kannattaako jättää dipit ja juustot pois (onko tuo edes mahdollista hesessä ja mäkissä, eikös ne pidä niitä hamppareita siellä valmiina..?)
Kuinka paljon suunnilleen niitä kaloreita saisi olla siinä annoksessa jos 3000 vedän päivässä?

Kiitti vastauksista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä sä saat sekä hesestä että mäkistä ihan sellasen hampurilaisen ku haluat. Ne on valmiina sillon ku ne on valmiita, mutta ne tehdään siellä ihan itse. Paskaahan noi on, mutta kyllä sitä offilla ainakin voi sillon tällön herkutella ja dieetilläkin cheattipäivänä. Itse yleensä pyrin ajottamaan tälläset mätöt treenin jälkeiseksi ateriaksi.

Massakaudella jos muu ruokailu on kunnossa ni "paskaruoan" syöminen on ihan OK, mutta jos ruokavalio koostuu pelkästään mäkkärin ym pikaruokaloiden aterioista... NOT...

Ja kalorikyssäriin: 1000kaloria per ateria oon ainakin ite kuullu että olis max mitä kannattais vetää per ateria, mutta vaikka sen 2000kalorin mällin vetää ni se sulaa sielä kropassa ihan samanlailla ja samanlaiseksi kun 1000kalorin mälli, vie vaan enemmän aikaa...

Eikös kuitenkin siitä saa loppujen lopuksi aika normi aterian kun jättää juustot ja majoneesit pois ja juo vaikka zeroa ja jättää ranskikset pieniksi?

Eikös kuitenkin siitä saa loppujen lopuksi aika normi aterian kun jättää juustot ja majoneesit pois ja juo vaikka zeroa ja jättää ranskikset pieniksi?
No riippuu mikä on sun normiateria. Ranskalaiset on upotettu transrasvassa eli ei hyvä. Jos syöt vaaleeta leipää normaalisti ja transrasvoja niin sitten.

Kotiruokaa korvaa mikään. Mutta se on mäkkärissä niin helppoa ja hyvää.. Tosin kallista.

Hei muuten, tollasia hampurilaisiahan vois vääntää ihan kotikonstein. Jotaan kunnon pitkäkestoista sämpylää ja kunnon proteiini biiffi.

Kotiruokaa korvaa mikään. Mutta se on mäkkärissä niin helppoa ja hyvää.. Tosin kallista.

Hei muuten, tollasia hampurilaisiahan vois vääntää ihan kotikonstein. Jotaan kunnon pitkäkestoista sämpylää ja kunnon proteiini biiffi.

On muuten ihan tajuttoman hyvää kun ostaa kaupasta halpishamppareita ja laittaa väliin paistettua pekonia, paistetun munan ja soossia. Vie mäkkärin kuivat burgerit mennentullen.

Tai jos pelkää pullamössövaaleaapaskaleipää ja haluaa astetta terveellisempää, korvaa hampparin parilla fazerin REAL ruisleivällä ja saladia väliin.

Itse teen juustohampurilaisia kotona useinkin.
Jauhelihaan sekoittaa kananmunan, pippuria, suolaa ja muotoilee siitä pihvit.
Pihvit paistaa pannulla sämpylänpuolikkaiden kanssa ja laittaa lopuksi muutaman siivun cheddaria sulamaan pihvin päälle.

Omien böögöreideni ravintoarvot ovat noin 500kcal ja 30g proteiinia, joten ei mikään hirveä kaloripommi edes.

Itse teen juustohampurilaisia kotona useinkin.
Jauhelihaan sekoittaa kananmunan, pippuria, suolaa ja muotoilee siitä pihvit.
Pihvit paistaa pannulla sämpylänpuolikkaiden kanssa ja laittaa lopuksi muutaman siivun cheddaria sulamaan pihvin päälle.

Omien böögöreideni ravintoarvot ovat noin 500kcal ja 30g proteiinia, joten ei mikään hirveä kaloripommi edes.

tota täytyy koittaa.

Mä teen hampparipihvit naudan jauhelihasta, sekaan vain mausteet ja sitten litistän ohueksi ja paistelen uunissa tai pannulla. Cheddar päälle ja halutut lisukkeet väliin.
Käärin monesti vielä leivinpaperiin ja laitan hetkeksi uuniin (100 astetta) että tomaatit,salaatit yms. vähän lämpenee.
Joku vinkkasi että noista pihveistä tulee vielä parempia kun ne pakastaa ennen paistamista ja paistaa jäisinä. En ole kokeillut vielä onko eroa.

Kesällä ostin jotain sämpylöitä,salaatinlehtiä ja ihan kunnon broilerin filettä, ah sitä ihanuutta ku sai pistää naamaan.

Noita kotiruokahommia tekee ihan jotkut kauppakeskuksien ruokailupaikat ja semmoset vanhan ajan ruokalat, vai miksikä nyt niitä kutsutaan. Joissakin kauppahalleissa on semmosia. Siis jos oikeasti ihan jotain perusruokaa haluaa tyyliin 5,90 € ja tuhat kertaa parempaakin kuin yksikään heseateria. Saati että semmosesta perusruuasta saa ottaa niin paljon ja eri vaihtoehtoja kuin haluaa, niin sehän on vielä parempi. Salaatit ja pääruuat, juomat kahvit you name it. Itse kyllä tommosessa oon joskus syöny.

Kyllä mäkki uppoaa välillä. Juustohampparissa 300kcal ja 16g protua. Hintaa 1,1€. Joskus vetänyt 8 yhdeltä istumalta (2400kcal ja 128g protua). Ravintoarvot muuten löytyvät mäkissä siitä tarjotinpaperin alta jos tykkää vertailla.

Nälkäähän nuo ei pidä kun ehkä puolisen tuntia, mutta akuuttiin kalori/proteiinitarpeeseen ihan hyviä. :)

jos hyviä pihvejä haluaa itse tehdä niin suoraan 400g paistijauheliha paketista tekee 4kpl n 100g könttejä ja painelee ne käsin pihvin muotoiseksi ja n sentin paksuiseksi esim leivinpaperin päällä. levy täysille ja siihen teflon paistinpannu. ku pannu on kunnolla kuuma niin nakataan jauskari pihvi siihen(ei käytetä rasvaa) ja annetaan olla niin kauan että nestettä tihkuu pihvin pinnalle reiluhkosti . tuon jälkeen kääntää pihvin ja ripottelee paistetun puolen päälle ranskanperunasuolaa(a la meira). toista puolta paistetaan n 2min ja levy on kokoajan täysillä. tohon paistetun pihvin päälle ku nakkaa vielä cheddarit ja paistaa muutaman kananmunan kaveriksi niin on helkkarin hyvää. on helkkarin hyvää hamppari sämpylöiden välissäkin jos niitä haluaa tehdä. kantsii kokeilla. aika nopea tehdäkin.

Mitäs porukka on mieltä subwaysta?

Ite otan siellä aina täysjyväleivän ja grillatun kananrinnan tuplalihalla (joskus saa jopa kolme kananrintaa yhteen puolikkaaseen leipään). Ei minusta pitäis olla mitenkään epäterveellinen vaihtoehto. Ainakin jos vertaa mäkkiin ja heseen ja nopeesti pitää syödä jotain.

Hesessä on ainakin maukas ruisfilehampurilainen ja sen voi pyytää erikoisena esim. puolet vähemmän majoneesia.. Majoneesihan on pääasiassa pehmeetä rasvaa joten sitä ei niin kamalasti kannata pelätä, ennemmin välttäis niitä ranskiksia ja vaihtais ne vaikka miniporkkanoihin/minisalaattin. Juomaksi sitten laittikolaa (light-cola) ja kalorit putos varmaan kolmanneksen :D

Mun mielestä jos kerran käy mäkkärissä tai hesessä syömässä kunnolla ei meinaa mitään, mättöpäivänä se voisi olla oikein virkistävääkin mennä kamujen kanssa vähän herkuttelemaan. Mä oon ite vaan semmonen että helposti se menee överiksi ja sitten otetaan kaikki plussana ja dipit päälle.. Jos mähä vetää niin jätskit jälkkäriksi, parasta tommosen mätön jälkeen on se että kun kerran pierasee niin jo on taas kiljuva nälkä. Eli mäkki/hese ei ole mun juttu :D

Mitäs porukka on mieltä subwaysta?

Ite otan siellä aina täysjyväleivän ja grillatun kananrinnan tuplalihalla (joskus saa jopa kolme kananrintaa yhteen puolikkaaseen leipään). Ei minusta pitäis olla mitenkään epäterveellinen vaihtoehto. Ainakin jos vertaa mäkkiin ja heseen ja nopeesti pitää syödä jotain.

Mä oon dieetilläkin pari kertaa subbarissa syönyt. Kana Teriyaki ilman juustoja ja majoneesia. Jäljelle jää kanat, pari pullaleipäpalasta, salaatit ja tilkka oliiviöljyä. Ei IMO järin huonot arvot. Tulisipa joskus ruisleipävaihtoehto tuonne Subiin. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom