Juupeli82 sanoi:Vaihdoin työpaikkaa viimevuoden lokakuussa ja mulle tehtiin vuoden määräaikanen työsopimus. En oo viihtyny kyseisessä paikassa tippaakaan ja nyt ois tarjolla toinen työpaikka.
Eli onko mulla mitään mahdollisuutta päästä sieltä pois ennen ku tää mun sopimus päättyy?? Onko mitään tehtävissä, jos ne vaan ilmottaa, että sä et jätkä lähe mihinkään täältä ennen syyskuun loppua??
virallisesti se on näin:
Määräaikaiset työsuhteet
02.02.2004 - 15:20
Työsopimus solmitaan toistaiseksi voimassa olevaksi tai perustellusta syystä määräajaksi. Perusteltu syy voi olla esimerkiksi sijaisuus, työn luonne tai muu näihin rinnastettava syy. Työnantajan aloitteesta ilman perusteltua syytä tehtyä määräaikaista sopimusta pidetään toistaiseksi voimassa olevana, samoin peräkkäisiä eli ketjutettuja määräaikaisia sopimuksia.
Työsopimukseen kirjataan määräaikaisuuden syy ja milloin määräaikaisuus päättyy. Jos työsopimus on määräaikainen, työntekijää ei voi irtisanoa ennen määräajan loppua. Työntekijä ei voi irtisanoutua ennen kuin määräaikainen työsopimus päättyy . Jos koeajasta on sovittu, työsopimuksen voi tänä aikana purkaa määräajasta riippumatta. Jos työnantajan ja työntekijän välillä on tehty useita peräkkäisiä, keskeytymättömiä tai vain lyhytaikaisin keskeytyksin jatkuvia määräaikaisia työsopimuksia, työsuhteen katsotaan etuuksien määräytymisen kannalta jatkuneen yhdenjaksoisesti.
Lähde: Työmarkkina-avain. Leena Seretin. 2003.
tosiasiassa en ole kuullut että työnantaja veisi asia käräjille jo lähet menee
niin cuin taica sanoo, kyllä käytännössä pois pääsee
nim. 7 määrä aik. peräkkäin