Luulot ja myytit

maximillian sanoi:
Jokunen vuosi sitten. On siitä jo lähes sata vuotta kun on kokapensaan lehtiä käytetty coca-colan valmistuksessa.
Niin, tässä threadissahan käsitellään luuloja ja myyttejä ja siinä yksi sellainen... tuli varmaan pari kertaa totuus tuossa aiemmissa posteissa mainittua, en siis itse luullut näin ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ringside sanoi:
Heitton ainoa pointti oli siinä, että edustat mielestäni akateemista matemaattis-luonnontieteellis-loogista valioyksilöä
Olet päätynyt tuohon johtopäätökseen pelkästään lukemalla nettihöpinöitäni? Pelottavaa.

(Ostaa käsiaseen, repii tietokoneen irti seinästä ja vetäytyy nurkkaan pälyilemään epäluuloisesti ympärilleen)

-Autolla ajettaessa nopea kiihdytys ajonopeuteen vie enemmän bensaa samalla matkalla kuin hitaasti kiihdytettäessä ajonopeuteen.[/QUOTE]

No kyllähän se kuluttaa huomattavasti enemmän bensaa, jos joka kerta kun vauhti hiljenee niin lisätään nopeutta tyyliin kaasupoljin lattiasta läpi.

Luuloja ei tullut yhtää mieleen mutta yksi myytti länkkärielokuvista suoraan nykypäivän suomeen.

Reilu tappelu.

Myytti jos mikä.
Ei sellaista kun 'reilu tappelu' ole olemassakaan, aina pienempien kimppuun tms.
Paras esimerkki on sellainen että käsketään kovalla kikutsu ja katutappelu kokemuksella joku pyöreäsilmälasipäinen insinöörismies joka ei ole ikinä tappelua nähnytkään ulos "mies-miestä vastaan reiluun tappeluun".

tarkemo sanoi:
Reilu tappelu.

Myytti jos mikä.
Ei sellaista kun 'reilu tappelu' ole olemassakaan, aina pienempien kimppuun tms.
Paras esimerkki on sellainen että käsketään kovalla kikutsu ja katutappelu kokemuksella joku pyöreäsilmälasipäinen insinöörismies joka ei ole ikinä tappelua nähnytkään ulos "mies-miestä vastaan reiluun tappeluun".
Eihän mikään ole absoluuttisen reilua, mutta kyllä mä määrittelen reilun tappelun sellaiseksi, jossa terve aikuinen mies tappelee toista tervettä aikuista miestä vastaan ilman ulkopuolisia aseita (en nyt rupea määrittelemään tarkemmin, joten porsaanrei'istä on turha valittaa). Se, että toisellä äijällä on ylivertainen kokemus kamppailulajeista ja -tilanteista, ei tee tappelusta epäreilua vaan kyseisestä äijästä (todennäköisesti) paremman tappelijan.

Vai eikö esimerkiksi 100 metrin juoksukisa ole reilu, jos vastakkain ovat alle 10 sekuntia useasti kellottanut mustaihoinen MM-finalisti ja hieman päälle 10 sekunnin sataseen kykenevä valkoihoinen EM-finalisti?

tarkemo sanoi:
Reilu tappelu.

Lausahdus jättää tulkinnanvaraa.

1. Reilu tappelu rinnastetaan ilmaisuun mojova rähinä, iso flaidis. Reilu on siis ilmaisukeino kuvaamaan käsirysyn kokoa.

2. Reilu tappelu kuvastaa rehdinreiluja fair play -sääntöjä. Osapuolet kättelevät alkuun ja sopivat lyöntijärjestyksestä. Jos toista sattuu tai jompi kumpi pahoittaa mielensä, pyydetään kohteliaasti anteeksi, puhalletaan pipiin ja annetaan kaverille tasoittava vuoro. Kaikkien pitää myös saada osallistua toimintaan. Myös se ujoin ja arin sivustakatsoja pitää ottaa kannustavasti mukaan ja tarjota alkajaisiksi itsetuntoa kohoittava avokämmellinen svingi poskelle. Reilu tappelu on kivaa! :thumbs:

Hulkki sanoi:
Eihän mikään ole absoluuttisen reilua, mutta kyllä mä määrittelen reilun tappelun sellaiseksi, jossa terve aikuinen mies tappelee toista tervettä aikuista miestä vastaan ilman ulkopuolisia aseita

Etenkin jos itse painaa 120 ja toinen 72.

Meinaan että juuri tuollaista näkee baareissa missä helvetin iso äijänköriläs jolla ei ole mitään menetettävää käskee sen pienen kaverin, jolle tilanne on ensikertainen laatuaan, ulos legendaariseen "reiluun tappeluun".

Onhan siinä kieltämättä kaksi tervettä miestä toistensa kimpussa ilman ulkopuolisia aseita mutta aina on se toinen tärisevä osapuoli enemmän tai vähemmän innokas aloittamaan koko tappelua.
Eri asia tietysti on jos molemmat ovat sitä mieltä että nyt lähdetään tappelemaan (ai vitsi kun ollaan rehtejä ja sanavalmiita).
Mutta kapinoin sitä vastaan ettäkö tällaisia tappeluita olisi.

Sitäpaitsi, sitäpaitsi, näillä pukareilla on aina ulkopuolisia aseita joko kaverin tai puukon muodossa, yleensä kaverin.

Tätä siis tarkoitin, eli ei sellaista reilua tappelua mistä Utti puhui ikinä näe missään jossa molemmat lähtisivät koittamaan yhteistuumin, en usko.

Mä väittäisin, että 90 prossaa NHL-matsien nyrkkitappeluista on molempien osapuolien mielestä reiluja.

Lisäisiköhän Hulkin vainoharhaisuutta seuraava laini: "Muuten Hulk - mä tiedän missä sä asut!" Vittu, kun en tiedä, että onko miehellä lapsia, muuten heittäisin, että "niin joo, kaunis ilma tänään, mä muuten tiedän missä sun lapset on tarhassa..."

ringside sanoi:
Mä väittäisin, että 90 prossaa NHL-matsien nyrkkitappeluista on molempien osapuolien mielestä reiluja.

"

Joo, tossa lajissa ne varmaan on reiluja, miksei.
Onneksi jääkiekkoilijoilla on suojat niin ei satu pahasti.

ringside sanoi:

No totta helvetissä ne on reiluja, onhan se semmosta könyämistä ettei siellä kukaan koskaan kunnolla turpaansa saa, vrt. UFC. Luistimet jalassa voi monenmoista saada aikaiseksi, muttei ainakaan tapella nyrkein.

Link Gaetz oli säännön vahvistava poikkeus. :arvi:

nikke1 sanoi:
-
-Valojen rämpyttely (jatkuva päälle-pois toimenpide) lyhentää hehkulamppujen elinikää ..

Faktaa. Hehkulampun kylmäresistanssi on murto-osa kuuman lampun resistanssista, jolloin jatkuvaan tilaan verrattuna moninkertainen käynnistysvirta rasittaa hehkulankaa.

VelttoV sanoi:
Isolla resistanssilla johdolla signaali kompressoitu ...

Mahdotonta, koska johdon resistanssi on vakio, eikä muutu signaalin funktiona.

Jääkaapin valo sammuu itsestään kun laittaa oven kiinni. -Ei pidä paikkaansa! Salajuoni!

:D

Toinen versio, Jos lorottelee nukkuvan ihmisen korvan vieressä vettä lasista toiseen ja kastaa sitten tämän sormen lämpimään veteen, niin tämä kusee housuihinsa.

iivili sanoi:
Toimii! Kokeiltu on pikkupoikana seurakunnan leireillä. :D Ei tarvinnut mitään sormien kastamisia edes.

Todellakin toimii, terkkuja vaan mun naapurille, joka keksi keskellä yötä alkaa lotrata vedellä. Kivasti kuulu, kun vesi kulki putkissa. :D
Mulla toi toimi sillain, että näin unta, että olin vessassa tyhjentämässä rakkoa. Putkissa juokseva vesi todennäkösesti edesautti unen syntyyn. Dippadai.

kekexx sanoi:
Mahdotonta, koska johdon resistanssi on vakio, eikä muutu signaalin funktiona.

Vaihtojännitteen/virran yhteydessä kannattaa kuitenkin puhua impedanssista, joka muuttuu signaalin funktiona.

"Vaihtosähköisissä kytkennöissä signaali vaikuttaa yhtä aikaa useisiin rinnan ja sarjaan kytkettyihin vastuksiin, kondensaattoreihin, keloihin ja muihin komponentteihin. Niiden vaikutus virtoihin ja jännitteisiin riippuu signaalin taajuudesta." (Volotinen: Analoginen elektroniikka, s. 138.)

Arvo Paperi sanoi:
-Ja tietysti se klassikko, että vuosituhat vaihtui vuosien 1999 ja 2000 vaihteessa...

[0,0;1000,0] = tuhat vuotta

Kun nolla vuosi lasketaan mukaan niin vaihtuminen tosiaan tapahtuu vuosien 1999 ja 2000 vaihteessa.

Edit. Kyllähän vuosituhannen matemaattinen määritelmä pitäisi olla sama kuin tuhannenkin.

Wildemar sanoi:
[0,0;1000,0] = tuhat vuotta

Kun nolla vuosi lasketaan mukaan niin vaihtuminen tosiaan tapahtuu vuosien 1999 ja 2000 vaihteessa.

Edit. Kyllähän vuosituhannen matemaattinen määritelmä pitäisi olla sama kuin tuhannenkin.

Höpö höpö, vuosituhat vain täytyy, ei se mihinkään vaihdu. :)

edit:

Eipä sittenkään mitään.

SuperStar sanoi:
jokaisella räppiä kuuntelevalla on purjeen kokoset housut
protsku sanoi:
Purjeen kokoiset housut, puuhelmet, eivätkä osaa sanoa muuta kuin YO YO!!

:rolleyes:
Sählynpelaajilla on puuhelmet... kunnon räppäreillä on ranteen paksuinen kultaketju kaulassa. :)

Kun tarpeeksi kauan pidättää, paska muuttuu lihaksi. :thumbs:

maximillian sanoi:
Toiset ovat jo pienestä pitäen "kasvaneet/kasvatettu kieroon" siten että nauttivat kun voivat rääkätä toisia.

Eräs syy on myös vaikkapa adhd, hakee tahtomattaan toimintaa ympäristöstään rauhoittaakseen omaa rauhatonta oloaan.

Sama voi jatkua myös aikuisena vaikkapa jatkuvana tappelun hakemisena.

Täh? Paskapuhetta. Kyllä minullekkin ollaan tultu sanomaan että olen joskus kiusannut ihmisiä, ja että olen todella ilkeä, vaikka kyseessä oli vain tavallinen naljailu ja suunsoitto/ nyrkillä olkapäähän ja "mitäs kynäniska" tyyppiset jutut kaveripiirissä tutuille.
Tahallani en ketään kiusaa.

Mutta tuo nyt sinun väitteesu on sama kuin sanoisi leijonan olevan paha ja heikonitsetunnon omaava, kun se tappaa ja syö muita eläimiä. hyi paha leijona...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom