Luulot ja myytit

Jo on pitkät hiukset, niin ne ei tunnu kasvavan enää niin nopeasti, koska hiuksen elinikä vaihtelee ja niitä putoaa koko ajan pois. Leikkaamalla kaikkien päät pois on latvat tuuheammat ja pituuskasvun näkee paremmin.

Myyttejä:

Masturboidessa kasvaa kämmeniin karvoja (moniko tarkasti kätensä?) :)

Juo väritöntä alkoholijuomaa, niin ei tule krapulaa (tai niin pahaa)

Oluesta saa paljon terveellistä B-vitaminia

Lehmiä on kiva kaataa yöllä laitumella, kun ne nukkuu seisaaltaan. (just joo)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kumisaappaat suojaavat ukonilmalla. (Halloo?)

Maito happanee ukonilmalla.

Osaat hiipiä baarireissun jälkeen kotiin ihan hiljaa, omasta mielestäsi. :jahas:

Siitä tulikin mieleeni.... olen huomannut että jos yrittää hiipiä baarireissun jälkeen kotiin ihan hiljaa, vaimoke herää varmasti tivaamaan että mihin sitä nyt taas jäätiin kuppaamaan, ja kenen seurassa. Vaikka kuinka riisuisi ulkona vaatteetkin, ja käyttäisi 15min oven avaamiseen ettei tulisi narahdustakaan, ei auta. Hereillä on.

Jos sensijaan tulee kotiin ihan reilulla metelillä, laulaa luikauttaa, juttelee vähän koiralle, riisuu (ja kaatuu 2 kertaa riisuessaan) ja menee vessaan kuselle jättäen oven auki. Samalla kun pieree äänekkäästi, ja lorottelee siihen keskelle pönttöä ja huutelee mammalle että "nyt lemmitään niin että napa ryskää, mamma? oletkossää hereillä? Nyt tekee mieli..."

Ja kas kummaa: kun menet makuuhuoneeseen mamma "nukkuu" tosi sikeästi, ei herää vaikka kuinka tiedustelisit piparia --> ei tarvitse vastata mihinkään epämiellyttäviin kysymyksiin. Kätevää :thumbs:

Jame sanoi:
Osaat hiipiä baarireissun jälkeen kotiin ihan hiljaa, omasta mielestäsi. :jahas:

Siitä tulikin mieleeni.... olen huomannut että jos yrittää hiipiä baarireissun jälkeen kotiin ihan hiljaa, vaimoke herää varmasti tivaamaan että mihin sitä nyt taas jäätiin kuppaamaan, ja kenen seurassa. Vaikka kuinka riisuisi ulkona vaatteetkin, ja käyttäisi 15min oven avaamiseen ettei tulisi narahdustakaan, ei auta. Hereillä on.

Jos sensijaan tulee kotiin ihan reilulla metelillä, laulaa luikauttaa, juttelee vähän koiralle, riisuu (ja kaatuu 2 kertaa riisuessaan) ja menee vessaan kuselle jättäen oven auki. Samalla kun pieree äänekkäästi, ja lorottelee siihen keskelle pönttöä ja huutelee mammalle että "nyt lemmitään niin että napa ryskää, mamma? oletkossää hereillä? Nyt tekee mieli..."

Ja kas kummaa: kun menet makuuhuoneeseen mamma "nukkuu" tosi sikeästi, ei herää vaikka kuinka tiedustelisit piparia --> ei tarvitse vastata mihinkään epämiellyttäviin kysymyksiin. Kätevää :thumbs:

Tähän on kyllä pakko kertoa taannoisesta reissusta. Tulin yöllä kotiin, avasin kämpän oven ( kerrostalo ) ja karjaisin: AIM PÄK. Seurauksena se että koira sai raivarin, muija heräsi ja naapurit mulkoilivat seuraavina päivinä. Jotenkin se vaan tuntui hyvältä idealta silloin...

WTA sanoi:
No silloin sen kasvun huomaa paremmin :thumbs: .
Itse olen kuullut jostain, ja voi hyvinkin pitää paikkaansa, että hiukset kasvavat vain juuresta ja muu osa on kuollutta. Ja ei niissä ole mitään "aisteja tms." millä juuret "tietävät", että nyt on latvoja leikattu, joten kasvetaanpa vähän nopeammin.

Toki sen huomaa, kun kasvu lähtee 1 millistä. Mutta kyllä se sen verran haipakkaa vauhtia kasvaa ne muutamat sentit ja sit alkaa selvästi hidastumaan. Samalla tahdilla mulla olis muutamassa kuukaudessa 10 metrin tukka. :)

Ilmeisesti aika monet vähän vanhemmat ihmiset tuntuvat uskovan tosissaan, että jos nainen raskaana ollessaan pelästyy pahasti, syntyy lapsi jotenkin vammaisena. Olen kuullut rottaa pelästyvän naisen karvaisesta vauvasta ja tulipaloa pelästyneen naisen vauvasta, joka oli täynnä palovammoja muistuttavia punaisia läikkiä...

Raven sanoi:
Toki sen huomaa, kun kasvu lähtee 1 millistä. Mutta kyllä se sen verran haipakkaa vauhtia kasvaa ne muutamat sentit ja sit alkaa selvästi hidastumaan. Samalla tahdilla mulla olis muutamassa kuukaudessa 10 metrin tukka. :)

Ei se tukka ehdi kasvaa kovin pitkäksi, koska hiuksen elinaika on rajallinen ja jossain vaiheessa se tippuu pois.

Jame sanoi:

:lol2: Pelkkä mielikuva kännisaapumisista naurattaa kovin.. :lol2:

VelttoV sanoi:
Myyttejä:

Juo väritöntä alkoholijuomaa, niin ei tule krapulaa (tai niin pahaa)

Kirkas alkoholi sisältää vähemmän lisäaineita\histamiinia mikä saattaa aiheuttaa allergisia reaktioita ihmisissä allekirjoittanut mukaan luettuna
:kippis1:

Mites tää joka mummon ja äidin klassikko.. Kylmä aiheuttaa flunssaa... jos ei oo pipoa, niin sairastuu tahi jos ei oo käsineitä, niin sama lopputulos. Tai pitkien kalsarien käyttämättä jättäminen aiheuttaisi sairastumisen

NOT

Mun ois pitäny olla kipeenä jo 28 vuotta näiden oppien mukaan... ja onhan tota jo lääketiedekkin tutkinut ja vienyt pohjan mummojen ja äitien opeilta.

Miten ihmeessä kukaan ei ole vielä tuonut esiin näitä all time mother specialeja:

- "RASVA LIHOTTAA!" ja "EI SE LEIPÄ LIHOTA, VAAN SE MITÄ SEN PÄÄLLE LAITTAA!"

Jepjep... :rolleyes:

Raven sanoi:
Ainakin itse leikkaan lyhyeksi, niin kyllä ne ainakin mun mielestä kasvaa paljon nopeammin kuin sitten esim 3-5 senttiä kasvettuaan.

hoh, hoh. :)

Vähillä vaatteilla kylmässä oleilu aiheuttaa flunssan. Tiukassa oleva uskomus.

Immuniteettia itsensä kylmettäminen voi madaltaa ja siten päällä oleva flunssa jopa pahentua, mutta itsessään ei tuo ole syy.

edit

Netvirgin ehti ekaks.

Gillyanne sanoi:
Miten ihmeessä kukaan ei ole vielä tuonut esiin näitä all time mother specialeja:

- "RASVA LIHOTTAA!" ja "EI SE LEIPÄ LIHOTA, VAAN SE MITÄ SEN PÄÄLLE LAITTAA!"

Vähän vastaava: Kun syöt vähemmän kuin kulutat, niin laihdut

Niin totta, mutta toisaalta niin väärin, koska lause pitää sisällään olettamuksen: Kalori on kalori

Tuossa on ehkä pahin laihdutukseen ja ravitsemukseen sisältyvä myytti. Jopa lääkärit päästelevät sitä suustaan.

Omskakas sanoi:
Vähän vastaava: Kun syöt vähemmän kuin kulutat, niin laihdut

Niin totta, mutta toisaalta niin väärin, koska lause pitää sisällään olettamuksen: Kalori on kalori

Tuossa on ehkä pahin laihdutukseen ja ravitsemukseen sisältyvä myytti. Jopa lääkärit päästelevät sitä suustaan.

Kyllä toi ihan paikkansa pitää eikä se mitään olettamusta sisällä. Kalori on kyllä kalori ja jos niitä vähemmän otat kun kulutat niin laihdut.

Mulle lapsena valehdeltiin..

-Varastettu raha ei kelpaa kauppaan (kyllä se kelpaskin sitten kun piti kokeilla)
-Häpykarvat kasvaa nopeammin jos niitä leikkelee (piti tätäkin sitten kokeilla)
-Raha ei tee onnelliseksi :D (tää tulee aina jonkun persaukisen suusta)
-Astianpesukoneella pestyiltä lautasilta syöneen henkilön haudasta löydetään puhdasta valkoista ainetta
-Mikroaaltouuni tekee ruoan radioaktiiviseksi

Hmm, ja suomalaisten piti olla korkeasti koulutettua kansaa?

PenkkiPelle sanoi:
Jos luet tekstiä hämärässä, näkösi vahigoittuu (Mutsi-special jolle ei taida löytyä tieteellistä perustetta(?)
Eikös hämärässä lukeminen rasita silmiä, kun joutuu tihrustamaan? Mulla ainakin tekee näin, ja varmasti pitemmän päälle vaikuttaa näkökykyyn.

Joillakin elämän aloilla myytit jyllää todella, esim. eräät hifistit todella uskoivat aikanaan, että maalaamalla äänipäitä ja liittimillä vihreiksi voidaan parantaa äänenlaatua. Ou jea :rolleyes:

Se "Vähempi = parempi" laihdutusmyytti on kyllä rasittava. Isä jutteli joku aika sitten, että "Jooo, kyllähän mäkin voisin laihtua ja lisätä muutaman vuoden elinikää, kun söisin noin kolmasosan siitä, mitä nyt.". :( Ukko ei ees ole kovin ylipainoinen eikä syö kovin paljoa (mun vähäisen tiedon mukaan) ja suurin osa ruoastaan on suht terveellistä (esim. kohtuullisen paljon kasviksia ja kalaa). Kun yritän edes vähän sanoa, että vähempi ei välttämättä aina ole parempi, niin ei ota kuuleviin korviinsa.

nikke1 sanoi:
-Astianpesukoneella pestyiltä lautasilta syöneen henkilön haudasta löydetään puhdasta valkoista ainetta
"Haudasta puhdasta valkoista ainetta" on varmaan liioittelua, mutta olenpa kuullut paikallisen patologin kertoneen, että hän pystyy haistamaan "potilaastaan", onko hänellä ollut astianpesukonetta... Tämäkin voi olla urbaanilegenda :D

Raven sanoi:
Ainakin itse leikkaan lyhyeksi, niin kyllä ne ainakin mun mielestä kasvaa paljon nopeammin kuin sitten esim 3-5 senttiä kasvettuaan.

Jos se näyttää vain siltä kun ne on lyhyet.. Omastakin mielestä ne näyttäs kasvavan nopeammin. En oikeen tiedä mitä uskoa..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom