Luottotiedot menneet, miten vaikuttaa?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja modified
  • Aloitettu Aloitettu
Ja mitä läheisemmästä ihmisestä on kysymys, sitä suuremmalla syyllä kannattaa jättää takaamatta. .

Vähän samaa mieltä. Itse olen seurannut niin oman kuin emäntänikin suvun puolelta useampaa riitaa joissa kaikissa on kyse lainasta ja niiden takauksesta. Esim. yhden riidan osapuolet eivät sopineet edes oman äitinsä hautajaisiin yhtäaikaa.
Ja itse olen pelastanut erään sukulaisen joutumasta maksamaan äitini velat kun äiti kuoli....
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
parisuhteellista

aika vittumaista toi on, että luottotietoihin tulee merkintä. itellä ei ole, mutta avokki kyllä on ryssinyt pahasti raha-asiansa. jos olisin tiennyt asioita, olis paljonki jäänyt tekemättä hänen puolestaan. onhan se helpompi veikata kuin maksaa laskut ajallaan. omaa tyhmyyttä, eikä mun sanomiset auta. sit jää maksamatta laskut. great. noh, en mäkään enää sen laskuja maksa. maksan omani ja that's it. kun valehdellaan, menee täysin luottamus. pitäiskö mun olla se joka maksaa kaikki laskut ja jätkä saa veikata, mutta kun ei voita? itsekäs ehkä olen, mutta loppui kyllä jätkän laskujen maksaminen. ihan tarpeeksi tekemistä kun kela vaatii omansa ja muut laskut siihen päälle omalta kohdalta. vaikeaa kun perintäkirjeitä tippuu avokille, eikä palkka riitä kuin asunnon maksamiseen. avokin porukat ei auta, kaipa ne luulee että sysään rahaa sille kouraan, että tuhlaa perkele. eihän ne perintäkirjeet katoa minnekään. vois edes ottaa opiksi siitä minkä on mokannut, mutta ei.:curs: joskus vain pistää niin vihaksi:itku: ei riitä sympatiat (eikä kohta rakkauskaan) kun on itte mokannut asian, eikä edes yritä parantaa tilannetta mitenkään.
 
Yhdyn tähän. Ja vähintään talouasioissa täysin omat rahat ja osuudet asunnosta yms. molemmille. Ryssikööt omat juttunsa miten haluaa, ei sitä toisen kuulu hoitaa.

avokki maksaa asuntoa, minä auton ja ruoat. siinä meneekin homma jo tasan. saa "huolehtia" laskunsa miten tykkää. en velvollinen ole mitään hoitamaan enää. omani hoidan ja that's it. päätös kypsymässä koko ajan. henkistä työtä teen. pyörittelen päässäni vaihtoehtoja mahd. yksin asumiseen. ostaisko oman? vuokralle? osaomistus taikka asumisoikeus? tulevat opinnot? opiskelun aloittamisen seuraus olis tulojen romahtaminen. jos oman ostaa, ei saa asumislisää. diipa daapa. vakityö on luojan kiitos.
 
Heivaa nyt pihalle jo tuo mies. Ihan turha ukko.
Aika pienillä perusteilla ja yksipuolisilla argumenteilla olet jo ehdottamassa "avoeroa".
 
avokki maksaa asuntoa, minä auton ja ruoat. siinä meneekin homma jo tasan. saa "huolehtia" laskunsa miten tykkää. en velvollinen ole mitään hoitamaan enää. omani hoidan ja that's it. päätös kypsymässä koko ajan. henkistä työtä teen. pyörittelen päässäni vaihtoehtoja mahd. yksin asumiseen. ostaisko oman? vuokralle? osaomistus taikka asumisoikeus? tulevat opinnot? opiskelun aloittamisen seuraus olis tulojen romahtaminen. jos oman ostaa, ei saa asumislisää. diipa daapa. vakityö on luojan kiitos.

joko osa-omistus tai asumisoikeus. niihin käsittääkseni saa opiskelijakin tukia. (ainakin muistan lukeneeni että esim asomaksun korot kuin myös osaomistusasunnon kk-maksut otetaan huomioon asumiskuluihin, voin olla ihan väärässäkin tosin)
 
joko osa-omistus tai asumisoikeus. niihin käsittääkseni saa opiskelijakin tukia. (ainakin muistan lukeneeni että esim asomaksun korot kuin myös osaomistusasunnon kk-maksut otetaan huomioon asumiskuluihin, voin olla ihan väärässäkin tosin)

öh, mikä noiden kahden ero on loppupeleissä? huonot ja hyvät puolet?vuokralle ei kiitos, jo vois itellekin säästöä kerätä. oman ostaminen aika hurjaa, jos noi opinnotkin alkais. ei vain riitä rahkeet. eikä porukat lähde takaamaan sitä. täytyypä kysellä asiaa.. vähän off topiccia.
 
avokki maksaa asuntoa, minä auton ja ruoat. siinä meneekin homma jo tasan.

Toivottavasti maksettava asunto on myös paperilla 50/50 omistuksessanne. Muuten en oikein pääse kärryille miten homma menee mielestäsi tasan.

Toinen säästää koko ajan pysyvää/kasvavaa omaisuutta ja sinun rahasi menevät omaisuuteen minkä arvo on aikaa myöten kutakuinkin nolla.
:confused:

Kätevä järjestely tietysti asuntosäästäjälle, jos miehen omistusosuus on 100%. Itse voi keskittyä lainan makseluun kun juoksevat kulut hoituvat itsestään ja ilmaiseksi.
 
Aika pienillä perusteilla ja yksipuolisilla argumenteilla olet jo ehdottamassa "avoeroa".

Enkä. Olen lukenut tästä suhteesta aika paljon tuolla parisuhdetredissä. En vaan tajua miksi jäädä kun on niin selkeästi onneton/vittuuntunut/turhautunut.

E: Ja toinen osapuoli ilmeisesti kerää kokoajan omaisuutta maksamalla itselleen asuntoa, kun Aylah maksaa kaiken elämisen. Tosi jees.
 
Toivottavasti maksettava asunto on myös paperilla 50/50 omistuksessanne. Muuten en oikein pääse kärryille miten homma menee mielestäsi tasan.

Toinen säästää koko ajan pysyvää/kasvavaa omaisuutta ja sinun rahasi menevät omaisuuteen minkä arvo on aikaa myöten kutakuinkin nolla.
:confused:

Kätevä järjestely tietysti asuntosäästäjälle, jos miehen omistusosuus on 100%. Itse voi keskittyä lainan makseluun kun juoksevat kulut hoituvat itsestään ja ilmaiseksi.

siis asunto on täysin avokin. mulla ei osaa eikä arpaa siihen. niinpä. itekin haluis jo jotain säästöön, mutta en avokin kanssa uskalla ottaa yhteistä asuntolainaa, sillä näkee jo ihan tarpeeksi miten perseelleen hän hoitaa raha-asiansa. ei kiitos samaan jamaan. omalle säästötilille laitan aina 100-200euroa säästöön joka kk. parempi sekin kuin ei mitään.:jahas:
 
En vaan tajua miksi jäädä kun on niin selkeästi onneton/vittuuntunut/turhautunut.

Ja ottaa uuden ukon tilalle. Vuos menee ihan mukavasti sit taas kyllästyy, ku on tääkin ukko taas nähty ja taas on onneton/vittuuntunut/turhautunut. "Muutaman" kerran tätä lähipiirissä päässyt todistamaan.

Jokainen tyylillään, mutta kannattaa ehkä katsoa niitä äijän hyviä puolia välillä ;) . Eikä noi teidän raha-asiat mitenkään ylitsepääsömiltä vaikuta.
 
Ja ottaa uuden ukon tilalle. Vuos menee ihan mukavasti sit taas kyllästyy, ku on tääkin ukko taas nähty ja taas on onneton/vittuuntunut/turhautunut. "Muutaman" kerran tätä lähipiirissä päässyt todistamaan.

Pahoittelen offtopicia, mutta sen verran on wanhan pakko tähän kohtaan todeta, että vanha slogan "ei se vaihtamalla parane" ei tosiaankaan pidä aina paikkaansa - koska kyllä se vaan joskus paranee, ja ihan huomattavastikin.

Mitä tulee Aylahin tapaukseen, niin onhan toki mahdollista, että mies pystyy tapansa parantamaan ja saamaan asiansa reilaan, mutta en itse näe yhtäkään syytä, miksi Aylahin pitäisi tuhlata enää yhtään enempää aikaansa ko. asian odottamiseen.
 
Jokainen tyylillään, mutta kannattaa ehkä katsoa niitä äijän hyviä puolia välillä ;) . Eikä noi teidän raha-asiat mitenkään ylitsepääsömiltä vaikuta.

hyvähän se on sanoa kun ei ite näe eikä koe sitä ahdistusta raha-asioista:rolleyes: niin, mitäs tänne avaudun, yhyy. eikä sen enempää ko. asiasta, menee off topiciksi tääl. hyvät puolet nähty ja koettu. auto käyttää avokki enemmän. en tiedä miten muuten näitä raha-asioita vois parantaa/muuttaa itelle suostuisaksi? ainakaan en maksa avokin laskuja enää. menköön perintään. omani hoidan.
 
en tiedä miten muuten näitä raha-asioita vois parantaa/muuttaa itelle suostuisaksi?

Jättämällä ton loisen? Sori jos mun puhe on "kovaa" mutta en vaan usko että homma tulee IKINÄ muuttumaan. Ulkopuolisen silmin sua hyväksikäytetään, vieläpä monella tapaa.

Pahoittelut OT:stä!!
 
Jättämällä ton loisen? Sori jos mun puhe on "kovaa" mutta en vaan usko että homma tulee IKINÄ muuttumaan. Ulkopuolisen silmin sua hyväksikäytetään, vieläpä monella tapaa.

Pahoittelut OT:stä!!

no toi nyt selvä. siis jättämällä pääsis eroon.
 
Ei ne luottotiedot vahingossa mene. Kyllä se mahdollisuus on se euron velka maksaa kun Intru Justitia lähtettää kirjeen. ;) Eli oma moka tuo on jos ne menettää.

Paskapuhetta. Yritä kuvitella sellainen elämäntilanne, että rahaa ei yksinkertaisesti enää ole? Ei kaikki jätä tarkoituksella/tahallaan laskuja maksamatta! Voit onnitella itseäsi, kun et sitä ymmärrä. :worship:
 
Paskapuhetta. Yritä kuvitella sellainen elämäntilanne, että rahaa ei yksinkertaisesti enää ole? Ei kaikki jätä tarkoituksella/tahallaan laskuja maksamatta! Voit onnitella itseäsi, kun et sitä ymmärrä. :worship:

Toisaalta kovin harvoin tuollainen tilanne tulee omista valinnoista riippumatta. Eli kyllä sitä oma myötävaikutus vaaditaan. Siis melkein aina :)
 
Back
Ylös Bottom