Luotettava auto haussa

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Liittynyt
7.7.2004
Viestejä
91
Ikä
43
:david:

On auto hakusessa joten kyselisin vähän yleisiä mielipiteitä siitä että mikä auto olisi soveltuvin täyttämään kyseiset kriteerit:

- hintaa max. 12000 €

- luotettava, eli ajoa tulee 2500-3500km/kk, ettei tarvi koko ajan huollattaa, (itselläni tällä hetkellä firman -01 Astra jossa koko ajan sähkövikaa :curs: )

- Diesel

- Vähän kuluttava

- Turvallinen, eli ei mikään ihan pikkuauto

:5:
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Frozenash sanoi:
Bayerische Motoren Werke :rock:

Taitaa tohon hintaluokkaan saada tyyliin -89 5-sarjalaisia bemuja?

Ite ostin V40 vollen ja noita näyttäis olevan diisseleinäkin ihan hyvin tohon hintaluokkaan tarjolla. Tosin tuolla hinnalla saa varautuu aika paljon ajettuun ja varsinkin jos haluu vielä isomman ku V40, Golf ym. tuon kokoluokan autot.

Tosta luotettavuudesta vielä sen verran, että ei omasta Vollesta oo mitään pahaa sanottavaa. Ja kun kuitenkin joku alkaa inttämään, niin sanottakoon, että pohjalevy siihen on kehitetty Mitsun kanssa yhteistyössä eli se on sama, mutta alusta on Volvon oma (alusta ja pohjalevy on eri asia). Phase 1:ssä eli vm.1996-2000, on bensakoneissa Rellun laatikko, joka toimii teknisesti erittäin hyvin. Ainoa vika niissä on vaihteensiirtovivusto, johon tulee herkkään välystä. Sen tosin saa helposti korjattua vaihtamalla sieltä pari helaa, maksaa tyyliin 20€ ja taas toimaa hienosti. Koneet on bensavehkeissä Volvon omat, mutta Dieselissä on Renaultin kone. Puhe siis edelleen Phase 1:stä, koska tuo hintaluokkaa osuu siihen. Tuosta Diesel koneestakaan en ole kuullut pahaa sanottavaa, mutta en sitä kommentoi kun ei ole omakohtaista kokemusta.

Oman ja muiden käyttäjien kokemuksella voin suositella V40:stä.

Edit: Korjataan sen verran, että Phase 1:ssä on rellun laatikot ainoastaan vapaasti hengittävissä bensakoneissa. Turboissa on Volvon oma loota.
 
huumor sanoi:
toyota avensis ois mun vastaus tohon...tosiaan ooppeleis kuuluu olevan noita vikoja oli auto kuin uus hyvänsä..

:) Joo...mulle on suositeltu Toyota Avensista/corollaa tai Nissan Almeraa/Primeraa. Volkkari ois kuulemma kans hyvä vaihtoehto, Golffi, Bora tai Passatti, mutt ne on vaan vähän kalliimpia...

Onko kellään muuten tietoo miten Seatit, esim. Cordoba, kestäis tämmöstä ajoo?
 
Megamaster sanoi:
:david:

On auto hakusessa joten kyselisin vähän yleisiä mielipiteitä siitä että mikä auto olisi soveltuvin täyttämään kyseiset kriteerit:

- hintaa max. 12000 €

- luotettava, eli ajoa tulee 2500-3500km/kk, ettei tarvi koko ajan huollattaa, (itselläni tällä hetkellä firman -01 Astra jossa koko ajan sähkövikaa :curs: )

- Diesel

- Vähän kuluttava

- Turvallinen, eli ei mikään ihan pikkuauto

:5:

Jos se on oltava diesel ja vielä todennäköisesti vähän ajettukin, kun kerran kilsoja tulee aika paljon, niin eipä tolla rahalla kannata sitten ihmeitä odotella. Bensavehkeitä saakin jo ihan eritavalla, tosin jos vähääkään uudempi, vähän ajetumpi jne. auto kiinnostaa, niin ei vielä kovin isoa heru. Onko se nyt Fiat vai mikä joka myy sitä uutta pikkuautoa just tohon 12.000 euron hintaa. :D

www.autotalli.com auttaa tässä asiassa varmasti paljon.

Mutta Toyotat on nyt yleisesti olleet ihan luotettavia pelejä, mutta enpä usko että mitään vähän ajettua dieseliä tohon hintaan tulet löytämään. Muutaman vuoden vanhat vähänajetut dieselit on aika harvinaisuus Suomessa muutenkin.
 
Ja tosiaan kannattaa käydä koeajamassa noita harkitsemiasi merkkejä. Niin se selviää, että mikä auto sulle sopii. Ei kannata liikaa luottaa tuttujen mutuiluun, vaan hankkia oikeita faktoja asioista. Mutuilua nimittäin näissä asioissa löytyy. Itse huomasin auton ostossa, että oikeilta omistajilta sai kullan arvoisia vinkkejä koeajoille ja mahdollisten tulevien/olevien vikojen paikallistamiseen.

Vähän mutuilen nyt itsekin, mutta kaverilla on Seat (ibiza tosin), mutta itse se on siihen tyytyväinen ollut. Jälleenmyyntiarvo niissä tosin laskee aika paljon (fakta), mutta kaikki eivät siitä välitä ja näin ollen se sopii niille, joille tuo asia ei merkkaa mitään.

Autotohtorin palveluita kannattaa myös käyttää, jos on itse sormi suussa vikojen etsinnän suhteen. On se 100€ halpa hinta ostohetkellä, jos siellä kyteekin joku pommi ja autotohtori sen huomaa.
 
Hyvägeeni sanoi:
Osta mersu. Niillä saa ajaa 400tkm-1000tkm ja niistä saa sen jälkeenkin vielä vaihdossa ihan kohtuuhinnan.

Saksasta tuotuna 1988-1994 vm turbodiesel mersu irtoaisi tuohon hintaan. Ongelmana vain se, että yleensä vanhemmat dieselit on "sisäänajettu", eli alla on yleensä se 300tkm. 124 korimallin dieselit kestävät tosin ikuisesti. Ruosteongelmiakaan ei pitäisi olla saksalaisissa.

Kannattaa harkita, ostaako uuden paskan, vai hieman vanhemman käytetyn *oikean* auton. ;) 12000 eurolla irtoaa jo ihan hyvä vanhempi herra-Mersu. Ja laadultaan, kestävyydeltään, ajettavuudeltaan ja aivan kaikessa muussakin varmasti hakkaa uusimmat halpa-Fiatit. Varaosat tosin ovat kalliita, mutta niitä ei liian usein tarvitse hankkia.
 
Toyotaa Avensista suosittelisin minäkin, 2litranen diesel farmari olisi ihan passeli(yli 1500kg omamassa).
Edit: Joo neutraali puhu asiaa, tollaset 100k ajetut maksavat jo noin satatuhatta mummonmarkkaa
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
huumor sanoi:
toyota avensis ois mun vastaus tohon...tosiaan ooppeleis kuuluu olevan noita vikoja oli auto kuin uus hyvänsä..
ton hintassilla avensikseilla on järkiään ajettu jo aivan liikaa joten ei kannata vaikka hyvä auto varmasti onkin.


itellä vm-01 cordoba sdi diesel, ei mitään vikoja oo ollu vielä, oli halpa ja vähän ajettu, todella pieni ruokainen. vaikka ei ole kuin 68hv niin yllättävän hyvin liikkuu silti. koolttaan aika pieni auto. ajettavuus on hyvä, ainut miinus tulee melutasosta, jotkut sanoo myös että sdi:t on talvella kylmiä mutta kokemusten perusteella voin huoletta sanoa että :anssi: ainakin tuossa uus koppasessa(-01) kortopassa


Auto kuin auto niin 350-400tkm on paljon, vaikka se olisi mersu, ei ne mersutkaan ikuisia oo, tukivarsien puslia ja iskareita saa niihinkin olla vaihtelemassa ja ohjaukset menee väljiksi ym... niinkuin joka autossa.
 
neutraali sanoi:
Auto kuin auto niin 350-400tkm on paljon, vaikka se olisi mersu, ei ne mersutkaan ikuisia oo, tukivarsien puslia ja iskareita saa niihinkin olla vaihtelemassa ja ohjaukset menee väljiksi ym... niinkuin joka autossa.

Näin on! Ei ole autoa johon ei tartte kuluvia osia vaihdella ja nämä remontit ei ole mitään halpoja, jollei itellä ole paikkaa ja taitoa tehdä. Ja jos kuukaudessa ajetaan kuitenkin suht kovia määriä, pitää auton olla luotettava ja kestävä. Joku +300tkm ajettu ei IMO ole sitä vaikka olisi mese tai mikä tahansa.
 
Megamaster sanoi:
:david:

On auto hakusessa joten kyselisin vähän yleisiä mielipiteitä siitä että mikä auto olisi soveltuvin täyttämään kyseiset kriteerit:

- hintaa max. 12000 €

- luotettava, eli ajoa tulee 2500-3500km/kk, ettei tarvi koko ajan huollattaa, (itselläni tällä hetkellä firman -01 Astra jossa koko ajan sähkövikaa :curs: )

- Diesel

- Vähän kuluttava

- Turvallinen, eli ei mikään ihan pikkuauto

:5:

:david: ...Unohdin mainita että autolla sais tosiaan olla ajettuna mielellään 70000-130000km
 
Megamaster sanoi:
:david: ...Unohdin mainita että autolla sais tosiaan olla ajettuna mielellään 70000-130000km
joudut ehdottomasti kääntymään johonkin "halpis" merkkiin, sillä mitään merkki dieseliä et nuilla kilometreillä saa tuohon hintaan.
 
Megamaster sanoi:
:david: ...Unohdin mainita että autolla sais tosiaan olla ajettuna mielellään 70000-130000km

Eli kuten Neutraali jo sanoi, unohda ne dieselit jos vaatimukset ovat nuo. Ja muutenkin voit unohtaa kaikki isomman kokoluokan autot.
 
Ottaen mainitsemasi kriteerit huomioon, mielestäni paras vaihtoehto on lähteä hakemaan Saksasta autoa. Osta merkki, joka suhteessa huonosti arvostettu Saksassa, jotta pysyt budjetissasi ja pääset hyville kaupoille. Jos haet dieseliä järkevissä kilometreissä ja vielä vähintään keskikokoista autoa, ehdotan esim. Ford Mondeota tai vastaavaa.

Pikaisella haulla Fordin Saksan jälleenmyyjien sivuilta löytyi esim kyseinen yksilö:
Ford Mondeo, vm 1997, 149tkm, farmari, 1. omistaja, 1.8 diesel (90 hp), hinta €5480.
Pikaisella tsekkauksella autotalli.com:sta löytyi muutama saman kategorian kulkupeli, joiden pyynnit liikkuu €11,900 ja €12,900 välissä. Olettaen, että tulli käyttää vastaavan auton arvona vaikka 12 tuhatta, olisi autovero pyöreästi 30% x 12,000 = 4,000. Siihen 22%:n alv, eli yhteensä verot olisivat noin €4900. Jos maksat autosta käteiskaupan alennukset mukaan lukien vaikka €5200, tulee kokonaishinnaksi €10100. Sulle jää alkuperäisestä budjetista vielä €1900 matkoihin ja talvirenkaisiin, joten pitäisi riittää.

Tämä tietenkin olettean, että kyseinen auto kiinnostaa. Henk.koht. mulla ei kokemusta Mondeosta, mutta se tässä vain yhtenä vaihtoehtona.
 
Jos haluut luotettavan auton niin neuvon ostamaan japanilaisen laitoksen, ovat paljon luotettavampia perustekniikaltaan kuin eurooppalaiset. Toyotassa ei mene rahat hukkaan eikä varmasti jätä tien päälle. Honda olis toinen mutta niillä ei ole dieseliä tohon hintaluokkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Zone-sarja -42%
Timba79 sanoi:
Eli kuten Neutraali jo sanoi, unohda ne dieselit jos vaatimukset ovat nuo.
dieselin voi kyllä ja kannattaakin ostaa mutta ei mitään "merkki" autoa tuolla rahalla saa+nuilla kilsoilla, joten sen takia kannattaa suuntautua "halpis" merkkeihin, saa tuoreen ja vähän ajetun eikä tuu vikoja toisin kuin paljon ajettuihin ja vanhoihin rouskuihin. Jos vaatimustaso on korkealla sitten etit jonkun vanhan vähän ajetun lintan kuten tuo yllä oleva mese ;) , tuossa 124 mesessä on sitten maailman huonoimmat penkit, oikeet hetekka penkit. lisäksi vero on kallis eikä ole mikään pieniruokaisimmasta päästä oleva diesel ja kaiken lisäksi papat ajaa mersuilla :rock:


Ps: en ole mersun ystävä, yliarvostettu auto.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom