Luotettava auto haussa

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Onko Seat Toledosta mitään kokemuksia? Niitä näyttäis löytyvän suht ok hintaan(11000-13000€) vähänajettuja Dieseleitä. Kulutus todella pieni, ja parivertailussa WW-Boraan, voitti lähes kaikissa osa-alueissa. Ja hyvänä lisänä todella mukavan näköinen auto :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Eikös wolkkareissa oo huoltoväli aika lyhyt? joku 15 000km ja taas huoltoon.
Mielestäni se on liian usein. Ja varsinkin jos noin paljon tulee kilometrejä vuodessa.

Merkkiä ei niinkään kannata katsoa. Autot ovat yksilöitä, mitä itse olen ystäväpiirissäni todennut. Jollain uusi Audi A3 toimii hienosti, toisella on kokoajan ongelmaa jne...

Itse kattoisin noilla kilometreillä hieman sitä huoltoväliäkin. Huollot kuitenkin ainakin merkkiliikkeessä ovat suhteellisen kalliit.

Ainakin peugeot 307:ssa on 30 000km huoltovälit. Hintaluokkaan ei taida mahtua, mutta saattaa joissain muissakin pösöissä olla noin pitkä huoltoväli.

Fordista osaan sanoa focuksen kohdalta että 20 000km huoltoväli ja ongelmia ei ole esiintynyt. Onhan foccerissakin nämä surullisen kuuluisat vetonivelet, mutta kun valitsee käytetyn auton jossa ne on hoidettu kuntoon, niin ongelmia ei tule. Ruostuvat ovet vaihdetaan takuuseen 12vuotta. =)

Huoltohinnasto Toyotalla taitaa olla halvimmasta päästä, sekä fordillakin suht edullinen. Volks wagenilla huolto on suht kallis.

Muista merkeistä en sen kummemmin osaa sanoa.

Zone-sarja -42%
Megamaster sanoi:
Onko Seat Toledosta mitään kokemuksia? Niitä näyttäis löytyvän suht ok hintaan(11000-13000€) vähänajettuja Dieseleitä. Kulutus todella pieni, ja parivertailussa WW-Boraan, voitti lähes kaikissa osa-alueissa. Ja hyvänä lisänä todella mukavan näköinen auto :)

työkaverilla on ko. auto kiisselinä se vanhempi malli, sillä on ajettu 400tkm ja hyvin se sillä duuniin ajaa ei oo ollut ongelmia ja jannulla on se ollut uudesta asti
soitin ja kysyin:
- ohjauskulmat päin persettä 260tkm kohdalla - rengassarja + säätö
- keskuslukituksen uudelleen koodaus
- kuskin oven lukon vaihto 300tkm kohdalla
- joku polttoaine suodatin oli mennyt alussa tukkoon - vaihdettiin takuuna

muita vikoja ei sillä ollut

sitten, miten olisi citroen xsara hdi
mulla on xsara farkku 1.8 bensa ja siinä ei oo mitään isompaa vikaa, tai kaikki paitsi laakerit on mennyt takuuseen, kuski puolen laakeri meni 160tkm kohdalla muuta ei ole ollut, xsara on imo hyvä valinta

-edit-
Ainakin peugeot 307:ssa on 30 000km huoltovälit. Hintaluokkaan ei taida mahtua, mutta saattaa joissain muissakin pösöissä olla noin pitkä huoltoväli

joo toi on liki sama auto xsaran kanssa teknisesti, imo psa autot ovat loistavia poikkeuksena muutamissa automaatti malleissa on mangneetti kytkimessä vikaa jolloin auto jää P asentoon eikä lähde mihinkään :D

mitä nuista huolto väleistä, se on yhtäkuin öljynvaihto, halpaa lystiä ja miks helvetissä ne merkkiliikkeessä yleensäkki ne huollot pitäs tehdä, jos ei takuuta autossa enää ole niin on aivan järetöntä syytää rahaa merkki huoltoon.

Megamaster sanoi:

Jos ne on jo Volkkarin tekniikalla olevia, niin tuskin on mitään ihmeempää moittimista. Hyvin ovat toimineet, ihan siinä missä muutkin autot. Hintaa on vaan sopivasti vähemmän.

neutraali sanoi:
mitä nuista huolto väleistä, se on yhtäkuin öljynvaihto, halpaa lystiä ja miks helvetissä ne merkkiliikkeessä yleensäkki ne huollot pitäs tehdä, jos ei takuuta autossa enää ole niin on aivan järetöntä syytää rahaa merkki huoltoon.

Tuo on totta. :offtopic: Missäs oot neutraali käyny seattis huollattamassa Oulussa?

Megamaster sanoi:
- hintaa max. 12000 €
- luotettava, eli ajoa tulee 2500-3500km/kk, ettei tarvi koko ajan huollattaa[/B
- Diesel
- Vähän kuluttava
- Turvallinen, eli ei mikään ihan pikkuauto

Tuohon hintaan minä kattelisin Chevy tai GMC Vania. Jos jätetään toi km lukema huomiotta, niin tolla rahalla saa n 10v vanhan vanin, joka on jenkeistä puhuttaessa käytännössä just sisäänajettu auto. On varusteita joka lähtöön, kokoa ja näköä, luotettava (yl. 6.2 l diesel) tekniikka jne. Turvallinen ison koon ja massan takia (tutki tarkkaan vaikka nää viime viikon ketjukolarikuvat). Mahtuu kamat ja kaverit kyytiin. Ei ole riemulla rajaa kun kasilla ajaa! :rock:

-Stone Cold- sanoi:
Tuohon hintaan minä kattelisin Chevy tai GMC Vania. Jos jätetään toi km lukema huomiotta, niin tolla rahalla saa n 10v vanhan vanin, joka on jenkeistä puhuttaessa käytännössä just sisäänajettu auto. On varusteita joka lähtöön, kokoa ja näköä, luotettava (yl. 6.2 l diesel) tekniikka jne. Turvallinen ison koon ja massan takia (tutki tarkkaan vaikka nää viime viikon ketjukolarikuvat). Mahtuu kamat ja kaverit kyytiin. Ei ole riemulla rajaa kun kasilla ajaa! :rock:

Ja mikähän on kulutus? Selvitäänkö alle 30 litran? :D Ei se dieselikään enää halpaa ole...

Jos turvallisuutta hakee, niin voi jenkki vani olla ehta valinta. Painoa pitkälti kolmatta tonnia. :worship:

Tomppa85 sanoi:
Ja mikähän on kulutus? Selvitäänkö alle 30 litran? :D Ei se dieselikään enää halpaa ole...

Jos turvallisuutta hakee, niin voi jenkki vani olla ehta valinta. Painoa pitkälti kolmatta tonnia. :worship:

Alle 30 litraa? Helposti! :D

Eikös wolkkareissa oo huoltoväli aika lyhyt? joku 15 000km ja taas huoltoon.
Mielestäni se on liian usein. Ja varsinkin jos noin paljon tulee kilometrejä vuodessa.
missä volkkarissa näin usein on?

ja tuosta vanista.. pienempää dieseliä ei kannata ottaa. vähintään se 6.2l oltava. pienempi diesel-kasi on tituleerattu chevyn paskimmaksi moottoriksi (mm. v8-magazinessä). eikä ole niitä halvimpia autoja huoltaa nuo jenkit, jos välttämättä huoltaa haluaa...

(porukoiden vanhalla vanilla (6.2l) oli ajettu 1.3Mkm, moneen sataan tuhanteen ei ollut öljyjä vaihdettu, lisätty vain tarvittaessa, paitsi ennen kiinnileikkaamista oli lisätty 8 litraa öljyä kun vähän romisi...). ilmeisesti keskivertoa kestävämpi tekniikka tuossa. mitään huoltoja koneelle ei ollut tehty 140tkm jälkeen (jolloin myytiin meiltä pois). ei kuitenkaan varmaankaan ole ehkä halvin vaihtoehto tuohon.

opelit ja fordit (mondeo erityisesti) raksisin heti pois listaltasi. itte ottaisin ennemmin 240-volvo volvon omalla 2-litrasella bensalla tai 5-pyttynen audi (esim. 200) ja rahaa jäisi muuhunkin.

tuo (uudempi, 4-koppasten) volkkarin 1.9 tdi ois kanssa hyvä vaihtoehto noihin kriteereihin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Orid sanoi:
Tuo on totta. :offtopic: Missäs oot neutraali käyny seattis huollattamassa Oulussa?
huollan itse(öljyt+jarrut+muut pikku jutut mitkä voi parkkipaikalla nätisti korjata), jakopään hihnan vaihdon teetätän normaali korjaamolla kun sen aika tulee. Pörhön kierrän ja kaukaa:D

tuo 4koppanen golffi on kyllä hyvä vaihtoehto mutta aika hiljasta taitaa olla että 70-130tkm ajettu tdi tohon hintaan lähtis, tai no ehkä jos kauan etsii niin sitten.

Toivottavasti ei ala hirveä haloo, jos nainen osallistuu keskusteluun.. :hyper:
Itse kehoittaisin sinua ostamaan japanilaisen auton. Eli esimerkiksi joku Toyota olisi varmasti hyvä vaihtoehto! Opelia, Fordia ja Mondeoo en kyl suosittelis. Opelista on omia kokemuksia, eli ne ainaiset sähköviat. Fordmiehiltä olen kuullut aivan älyttömiä juttuja (autosta lohkeillu maalit jne) ja Mondeokin on sellainen auto, mistä tutuilla ei kuulma ole hyviä kokemuksia.
Toyotan lisäx varmasti myös Mersu, Audi ja Volvo olis hyviä! Toivottavasti mieleinen auto vielä löytyy! Ja ihan muistutuksena, joskus saattaa niistä Mersuistakin saada sellaisen huonon yksilön, joka jättää jopa tielle. Riippuu paljon entisestä omistajasta, et missä kunnossa auto on..

huumor sanoi:
toyota avensis ois mun vastaus tohon...tosiaan ooppeleis kuuluu olevan noita vikoja oli auto kuin uus hyvänsä..

Tosiaan. Noilla spekseillä vastaus on hyvin pitkälle ja yksiselitteisesti Avensis. Luotettava ja bonuksena vielä halvat huollot.

skeema sanoi:
Tosiaan. Noilla spekseillä vastaus on hyvin pitkälle ja yksiselitteisesti Avensis. Luotettava ja bonuksena vielä halvat huollot.
lukekaa nyt perkele tuo että minkä hintasta dieseliä ja minkä verran ajettua kaveri on hakemassa ennenkuin teette mahtavia ehdotuksia, 12 000e ei saa dieseli avensista jolla on ajettu 70-130tkm :curs: tai no ehkä saa jos siitä on napsastu 100-200tkm pois
Megamaster[B sanoi:
- hintaa max. 12000 €[/B]

- Vähän kuluttava

- Turvallinen, eli ei mikään ihan pikkuauto

:5:
Megamaster sanoi:
.Unohdin mainita että autolla sais tosiaan olla ajettuna mielellään 70000-130000km
Eleonoora sanoi:
Toyotan lisäx varmasti myös Mersu, Audi ja Volvo olis hyviä! Toivottavasti mieleinen auto vielä löytyy! Ja ihan muistutuksena, joskus saattaa niistä Mersuistakin saada sellaisen huonon yksilön, joka jättää jopa tielle. Riippuu paljon entisestä omistajasta, et missä kunnossa auto on..
Kaikissa merkeissä sama homma, myös toyotissa :), mutta toki voorteissa ja oopeleissa nuita vikoja on normaalia enemmän

eipä muuta väliä, mutta kunhan se ei oo ranskalainen, niin oot jo voiton puolella..
japskit on varmoja, mutta helposti ruostuvat vaan

Alkaa olemaan pikkuhiljaa käsirahat koossa, ja auton osto edessä muutaman kuukauden aikavälillä :) . Olen ajatellut sijoittaa autoon hieman alkuperäistä suuremman summan, ehkä jotain 15000-17000€. Ajattelin kysäistä, että onko kenelläkään kokemuksia Skoda Octaviasta? Octaviaa tuntuisi irtoavan suht vähän ajettua melko uutta vuosimallia(99-02) tuohon hintahaarukkaan. Kulutus on TDI:ssä jotain vähän reilu 4l/100km, ja olen kuullut paljon kehuja nykypäivän skodien hinta/laatusuhteesta ja luotettavuudesta, verrattaessa esim. muihin vw-konsernin autoihin(audi,vw,seat). Eli voisiko Skoda Octavia olla kannattava ostos?

:rolleyes:

Megamaster sanoi:
Alkaa olemaan pikkuhiljaa käsirahat koossa, ja auton osto edessä muutaman kuukauden aikavälillä :) . Olen ajatellut sijoittaa autoon hieman alkuperäistä suuremman summan, ehkä jotain 15000-17000€. Ajattelin kysäistä, että onko kenelläkään kokemuksia Skoda Octaviasta? Octaviaa tuntuisi irtoavan suht vähän ajettua melko uutta vuosimallia(99-02) tuohon hintahaarukkaan. Kulutus on TDI:ssä jotain vähän reilu 4l/100km, ja olen kuullut paljon kehuja nykypäivän skodien hinta/laatusuhteesta ja luotettavuudesta, verrattaessa esim. muihin vw-konsernin autoihin(audi,vw,seat). Eli voisiko Skoda Octavia olla kannattava ostos?

varmasti suurinpiirtein aivan samat viat kuin kaikissa muissakin vw konsernin autoissa, 115hv tdi:llä oon ajanut, mielestäni oli hyvä ajettava, suht hiljainen sisälle ja rivakka.

neutraali sanoi:
joudut ehdottomasti kääntymään johonkin "halpis" merkkiin, sillä mitään merkki dieseliä et nuilla kilometreillä saa tuohon hintaan.

Paitsi Saksassa autojobbarilta...

Taha sanoi:
Paitsi Saksassa autojobbarilta...
avensista ei ainakaan, oikeasti vähän ajettu avensis dsl+verot+rahdit+huollot(lohkolämppärit yms) niin ei 12te riitä, aiemminhan oli tuosta summasta puhe, toki nitä muitakin merkkejä on, mutta tuo saksasta auton hakeminen on kyllä aika vaivalloista hommaa IMO.

Megamaster sanoi:

Skoda on todella aliarvostettu tuote, jos vaan ego kestää niin suosittelen ehdottomasti. On Japskien alla luotettavuus taulukoissa, mutta hinta taas kompensoi sitä aika paljon. Tosta katsoin pikapikaa millaista löytyy, niin Skoda Octavia 1,9 TDi -99, 88 tkm ajettu ja hinta 13 900 €, kuulostaa ainakin minusta erittäin kohtuulliselta ja vastaava -02, 126 tkm ajettu 16 900 €.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom