Lumi tulee, oletko valmis?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kekexx
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kalmiron sanoi:
Erilainen ajotyyli johtuu varmaan täysin erilaisesta liikenteestä. Täällä heidänkään tuskin tarvitsisi ajaa aggressiivisesti, sillä liikenne kulkee muutenkin sujuvasti eikä ruuhkia juuri ole.

Ruuhkaa tai ei, mitä se ajotyyli siihen vaikuttaa. Enhän minäkään muuttaessani Rovaniemeltä Helsinkiin muuttanut ajotyyliäni, vaikka ruuhkat on mitä helvetillisimmät.

Talvi ja lumi on muuten ihan ookoo, mutta kun on intissä niin kyllä se vaan muuttaa elämistä harvinaisen paljon vittumaisemmaksi... ainakin leireillä.

juu sanoi:
Talvi ja lumi on muuten ihan ookoo, mutta kun on intissä niin kyllä se vaan muuttaa elämistä harvinaisen paljon vittumaisemmaksi... ainakin leireillä.
Juu, muistan leirillä Lapissa kun hehtaarin kokoista peltoa miinoitettiin. Piti edetä sillai härösti, heitti aina miinat eteen ja kahlasi sitten niiden vierelle, siitä sitten taas uudestaan. Metrin hanki vaikeuttaa ihan vitusti kaikkea etenemistä.

Suni sanoi:
Ruuhkaa tai ei, mitä se ajotyyli siihen vaikuttaa. Enhän minäkään muuttaessani Rovaniemeltä Helsinkiin muuttanut ajotyyliäni, vaikka ruuhkat on mitä helvetillisimmät.

Eli ajaisivatko helsinkiläiset mielestäsi Ivalon kairassakin nyrkki pystyssä, kaasu pohjassa saata-peetä huudellen, vaikka muuta liikennettä ei Kuusamoa lähempää löytyisi? Enpä usko. Muulla liikenteellä ja sen hektisyydellä on suuri vaikutus siihen miten ajetaan.

Minä kyllä muuttaisin ajotyyliäni pk-seudulla ajaessani, en haluais jäädä jalkoihin! ;)

Suni sanoi:
Saanko esittää kysymyksen, onko sulle montakin kertaa soitettu torvea? :)
Mä oon pitkään miettiny mistä sellaset "koomailijat" tulee sinne liikenteeseen, ketkä odottaa, odottaa, odottaa ja odottaa jos vaikka sieltä jostain tulisi sellanen rako että siihen uskaltaisi mennä väliin. Nyt taisi löytyä ainakin yksi.
ps. :piis:

Kalmiron sanoi:
Eli ajaisivatko helsinkiläiset mielestäsi Ivalon kairassakin nyrkki pystyssä, kaasu pohjassa saata-peetä huudellen, vaikka muuta liikennettä ei Kuusamoa lähempää löytyisi? Enpä usko. Muulla liikenteellä ja sen hektisyydellä on suuri vaikutus siihen miten ajetaan.

Minä kyllä muuttaisin ajotyyliäni pk-seudulla ajaessani, en haluais jäädä jalkoihin! ;)

Mistäs sitä tietää voisivat vaikka ajellakkin :D Ei vaan, Etelässä pitäiskin olla paljon kärsivällisempi liikenteessä eikä kiilailla ja huudella sitä peetä. Harmi vaan kelläpä ei menisi hermot ruuhkissa. Asiasta kolmanteen, silti painotan sanaa LAPPi, sinne vaan kaikki ketä ketuttaa tää Etelä-Suomen liikenne ja lumentulo.

En ole jäänyt kyllä jalkoihin siitäkään huolimatta, että en aja kuin pullopersesika. ;)

Luulen olevani valmis lumen tuloon. Vallan mukavaa vaihtelua tuon mustan syksyn keskelle. Liikenteessä se tuo otteisiin varovaisuutta, mikä ilmenee kielen pitämisessä keskellä suuta.

:love:

jänkäkoira sanoi:
Saanko esittää kysymyksen, onko sulle montakin kertaa soitettu torvea? :)
Mä oon pitkään miettiny mistä sellaset "koomailijat" tulee sinne liikenteeseen, ketkä odottaa, odottaa, odottaa ja odottaa jos vaikka sieltä jostain tulisi sellanen rako että siihen uskaltaisi mennä väliin. Nyt taisi löytyä ainakin yksi.
ps. :piis:

Muistaakseni kerran Rovaniemellä on soitettu. Ja silloin olin autokoulun autolla ajossa. Naiseksi ajan huomattavan hyvin, jos saa itseä ihan vähän kehua :D

protsku sanoi:
Mä rakastan talvea! En pystyisi ikinä asumaan jossain lumettomassa Kaliforniassa! ;)
Sama!
Vieläkun pääsisi kunnolla hiihtämään tämän vuoden puolella niin olisin onneni kukkuloilla!

Gyrmy sanoi:
Mä asuisin kyllä mielummin Utsjoella ku stadissa.
Puhut vain. Itsellä on sukulaisia Utsjoella ja olen käynyt kymmeniä kertoja siellä ja yleensäkin Lapissa. Ihan hirveä paikkahan se on, siellä ei ole käytännössä yhtään mitään. Kaikki tuntee toisensa ja suurinpiirtein ovat sukulaisia keskenään.

:offtopic: Tosta Hesalaisten agressiivisesta ajotavasta vielä. Lappeenrannan ja Helsingin autoilijalla on ainakin se ero että Lappeenrannassa kun laitat vilkun päälle kaistaa vaihtaakses niin on aika hiljasta että toinen antaa tilaa. Helsingissä oon huomannu että siellä torveillessani saan lähes aina tilaa kun kun haluan vaihtaa kaistaa. :offtopic:

Ja oon melkein valmis talven tuloon, kunhan saan vielä fillariin talvirenkaat alle niin antaa tulla vaan. Talvi on hienoo aikaa, tykään lumesta ja siitä hämysästä tunnelmasta mikä talvella on. Hienoo tulla ulkonta sisälle kun posket ja nenä punottaa. Mikä sen mukavempaa kun katella jotain leffaa oma kulta kainalossa, kynttilät palaa, ulkona on pimeetä ja paukkupakkanen.

ja kohta on jo joulu :joulu2:

Talvi on kaunista aikaa, varsinkin Lapissa. Valkoset maisemat ja tumma taivas, jossa loistaa miljoona tähteä. Oijoi... kyllä talvi ja pakkanen on paras vuodenaika. :joulu5:

Liitteet

• 1380868.jpg
    1380868.jpg
    44,1 KB · Katsottu: 209
Mike sanoi:
Puhut vain. Itsellä on sukulaisia Utsjoella ja olen käynyt kymmeniä kertoja siellä ja yleensäkin Lapissa. Ihan hirveä paikkahan se on, siellä ei ole käytännössä yhtään mitään. Kaikki tuntee toisensa ja suurinpiirtein ovat sukulaisia keskenään.

Just siks. Ja siel on aikas hienot maisemat. Muuttaisin jonnekin tunturille sellaseen pikku kotaan asumaan ja elättäisin itteni pyydystämällä eläimiä paljain käsin. Söisin ne raakana :kuola: ja pukeutuisin sellaseen turkiksista tehtyyn lannevaatteeseen. Eikä tää ollu vitsi.

Mike sanoi:

Höpö höpö kaikki sukua keskenään ole, me ollaan serkkupojan kanssa erottu jo monta kuukautta sitten!
:D

Sori, menee pahasti offiksi... Totaalista :anssi: , nyt lopetan.

Naapuri laittoi tuollaisen venäläisen sotilaskäyttöön tarkoitetun 2-vaunullisen tekan. Ois aika messevä päästellä tuolla keskellä kaupunkia, ei tarvisi inistä muun maan ja helsingin liikenneosaamiseroista, juttukoot hankeen vaikka kaikki saatana :evil:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom