Lumi tulee, oletko valmis?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kekexx
  • Aloitettu Aloitettu
neutraali sanoi:
Siis tuo määräkö on paljon lunta :jahas: Minä voin ajaa tuon auton ehjänä pois tuosta, ei muuta kuin lapio käteen ja lumet eestä pois ja baanalle :)
Ehkä sun paksuun kaaliin ei mene se, että tuo loskapaska on jäätynyt ja kaveri on mitsullaan blokattu auraajien toimesta. Kuten sanottu, tämä tilanne on 2 päivää pahimman sateen jälkeen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Waltteri sanoi:
:offtopic: Tosta Hesalaisten agressiivisesta ajotavasta vielä. Lappeenrannan ja Helsingin autoilijalla on ainakin se ero että Lappeenrannassa kun laitat vilkun päälle kaistaa vaihtaakses niin on aika hiljasta että toinen antaa tilaa. Helsingissä oon huomannu että siellä torveillessani saan lähes aina tilaa kun kun haluan vaihtaa kaistaa. :offtopic:

Ihan sama juttu täällä jyväskylässä. Täällä jos meinaa vaihtaa kaistaa ja laittaa vilkun, niin samantien sen raon kiilaa kiinni takana oleva "PRKL siihen väliinhän et tule"(varsinkin aamuruuhkassa todella yleistä). Kaistanvaihdot pitääkin suorittaa yleensä tyylillä: Vilkku päälle vasta sitten kun rattia ollaan käännetty. Muutenkin täällä jyväskylässä liikenne ei toimi ollenkaan vaikka autoja ei niin kauheesti ole liikkeellä.

Mike sanoi:
Ehkä sun paksuun kaaliin ei mene se, että tuo loskapaska on jäätynyt ja kaveri on mitsullaan blokattu auraajien toimesta. Kuten sanottu, tämä tilanne on 2 päivää pahimman sateen jälkeen.
Eikö sun paksuun kaalin mee se että lapioi sitte kun on lauhemppa ja kyllähän tuosta pääsee lapioimattakin jos ei oo kesä nakit alla. Jää lohkaret saa kyllä lapioitua, ei oo kiinteän näköistä tavaraa.

neutraali sanoi:
Eikö sun paksuun kaalin mee se että lapioi sitte kun on lauhemppa ja kyllähän tuosta pääsee lapioimattakin jos ei oo kesä nakit alla. Jää lohkaret saa kyllä lapioitua, ei oo kiinteän näköistä tavaraa.
Jokaisella Oululaisella varmaan kuuluu vakiovarustukseen lapio, Helsingissä tuskin. Ja kun tuo on noin 40cm korkea valli ja jäätynyt, niin sä et tosta aja ikimaailmassa. Ite olen jäänyt jumiin joka helvetin päivä tässä lumien tulon jälkeen. Aina kun duunista lähtee, niin on aurattu auto lokareita myöten blokkiin. Sä vain esität jotain lappalaista kovanaamaa, olisit sormi suussa kuitenkin kuten kaikki muutkin jotka jää jumiin. Yksin noista on paha lähteä, onneksi sain eilen työntöapua kun niin pahasti oli kii auto.

Mike sanoi:
Sä vain esität jotain lappalaista kovanaamaa, olisit sormi suussa kuitenkin kuten kaikki muutkin jotka jää jumiin. Yksin noista on paha lähteä, onneksi sain eilen työntöapua kun niin pahasti oli kii auto.
Olen itsekin jäänyt useamman kerran auton "mahasta" kiinni ja aina oon saanut auton liikkeelle(vähintään 2kertaa talvessa oon jossain jumissa auton kans:) ), milloin milläkin olen kaivanut, viimeksi kaivoin pyörän kuljetus telineellä auton alta lumet pois ja baanalle, kyllähän se oli vittumaista hommaa vaan eipä sitä keskellä yötä viitti ruveta kavereillekaan soitteleen, en esitä mitään lappalaista kovanmaamaa vaan ärsyttää kun jotkut on niin avuttomia joka asiassa. Tuossakin mitsu tapauksessa on kyllä omaa tyhmyyttä' kun ei ole älynnyt autoaan siirtää pois kun lunta tulee kun aisaa tai sitten omatoimisesti välillä käynyt putsaan tuota auton edustaa, jos tuo on jonkun asukkaan auto niin kai sillä nyt kotoa yks lapio löytyy tai sitten naapurin erkiltä.

Mike eikö sinunkin ois aika hommata se lapio sinne escon peräkonttiin kun tunnut olevan vähä väliä jumissa :) ja ilmainen vinkki:putsaa välillä sitä auton edustaa niin pääset liikkeelle, putsaa esim silloin kun käyt tupakalla.

Lapioo harvemmin tarvii täälläpäin, siksi se kuuluu harvan autoilijan varustukseen.En väitä etteikö olisi hyvä olla takaboxissa,mutta kun se joutuu joskus kolisemaan siellä useita vuosiakin ilman käyttöä.
Sitäpaitsi tuotakaan lumisadepäivää Helsingissä ei kummosemmin ennustettu säätiedotuksessa. Sanottiin vaan ,että ehkä sataa lunta etelärannikolla mutta todenäköisesti lumisadealue liikkuu viron päältä.
Joten toi oli kaikille ylläri ,että noin paljon sataa.
Niin ja on se lapioiminenkin aikast hankalaa helsingin keskustan kapeiden teiden reunalla, kun bussit ja autot huristelee ohi tuhatta ja sataa.

3665.jpg

Kolehti pystyyn ja Mikelle tällainen. Miksei myös monelle muulle :jahas:

neutraali sanoi:
Juuri näin. Eikä kolise kontissa :)

Hah!

Osataan sitä Oulussakin:

Iltalehti kirjoittaa tänään:

Oulussa meno kaoottista
Kolareita ajettiin myös Pohjois-Suomessa.

Oulun poliisin mukaan meno aamun työmatkaliikenteessä oli lähes kaoottista.

Puolentoista tunnin aikana yhdeksän kilometrin moottoritien pätkällä rytisi pelti peräti seitsemän kertaa, kun töihinsä kiiruhtaneet autoilijat eivät poliisin mukaan piitanneet ollenkaan alennetuista nopeusrajoituksista, turvaväleistä, huonosta ajokelistä tai varoitusautoista. Ylinopeutta ajaneet kuskit ottivat jopa suljetun moottoritien kaistan omin luvin käyttöönsä nopeuttaakseen liikennettä.

Tienpinnat olivat Oulussa aamuvarhaisella vielä sulia, mutta hiljalleen tihentynyt lumisade jääti pinnat arvaamattoman liukkaiksi. Kolareiden keskellä säästyttiin kuitenkin loukkaantumisilta.

t. ex- oululainen

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom