Lukihäiriö lukiossa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Maza
  • Aloitettu Aloitettu
Tuota niin, eli tuohon ruotsin kirjoittamisen "välttämiseen" eli ainakin lukiossa saa pakolliset kurssit pois näin (kuultua puhetta, nähty linkkejä mutta ei varmasti pitävää faktaa) eli muuttaa statuksensa suomenruottalaiseksi. Silloin lähtee ne pakolliset ruotsin kurssit, kun sinun katsotaan osaavan ne "liian" hyvin tms. Mutu mutu, on tässä jotain perää.

http://hurriksi.fi/om/
tuolla lisää tietoa, ja heti eka ns. iskulause sivulle on "ei enää pakkoruotsia."

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ai niin. ADHD ei ole vakava mielenterveyden tai tajunnan häiriö. Ei myöskään mielisairaus tai syvä vajaamielisyys. Eli mainitsemaasi huolta syyntakeettomuudesta ADHD:n kohdalla ei ole. :)

Kyllä se vähän tajunnan häiriöltä kovasti vaikuttamaan, jos henkilö ei itse mukamas kykene hallitsemaan omaa käyttäytymistään esimerkiksi itsekurin kautta, kuten sinä taisit esittää.

Mutta ADHD on edelleen huuhaata suureltaosin. Siitä on etenkin lapsien kohdalla tullut yleisselitys sellaisillekin ongelmatapauksille, joilla on vaan hemmetin huono tai saamaton luonne ja siitä johtuva taipumus tehdä mitä itse lystää muista välittämättä.

Kyllä se vähän tajunnan häiriöltä kovasti vaikuttamaan,.

Sitä ei siksi kuitenkaan lasketa, joten huolesi on turha.

Mutta ADHD on edelleen huuhaata suureltaosin.

Sellainen mielipide.
Siitä on etenkin lapsien kohdalla tullut yleisselitys sellaisillekin ongelmatapauksille, joilla on vaan hemmetin huono tai saamaton luonne ja siitä johtuva taipumus tehdä mitä itse lystää muista välittämättä.

Varsinkin ei-ammatilaiset helposti puhuvat ADHD:sta sellaistenkin lasten kohdalla, joiden ongelmat eivät liity kyseiseen oireyhtymään. Mitä muuten arvelet, miksi stimulantti lievittää osalla ADHD-diagnosoiduista oireita?
Ja tarkoitatko, että sanaa ADHD viljellään turhan helposti ei-ammattilaisten (esimerkiksi opettajien) toimesta vai että lääkärit jakavat kyseistä diagnoosia perusteetta esimerkiksi huonosti käyttäytyville lapsille? Minun käsitykseni mukaan huonosti käyttäytyvät lapset saavat käytöshäiriö-diagnoosia mikä sekin on mielenkiintoinen diagnoosi...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom