BB PRO Luke Sandoe

Ihan turhaan sinä alennut tuollaiseen provokaatioon. Sillä ei ole oikein mitään vaikutusta aikuisiin ihmisiin, lähinnä nolaat itsesi julkisesti. Olen tehnyt paljon töitä varhaisteini- ja teini-ikäisten nuorten kanssa, joilla on samankaltaista problematiikkaa vuorovaikutuksen suhteen. Heille olen aina yrittänyt painottaa sitä, että pyrkisivät hetken hengittelemään, kun huomaavat provosoituneensa toisen kirjoituksista tai sanomisista ja vastaamaan vasta sitten, kun kokevat aidosti rauhoittuneensa. Usein eri tunnetiloissa tehdyt tulkinnat ovat sen vallitsevan tunnetilan myötä vääristyneitä ja usein se vastahyökkäys on aivan tarpeetonta, koska se heidän kokema provokaatio voi olla jopa aiheetonta. Mikäli rauhoituttuasi koet edelleen minun viestini kovin provosoivana voit todennäköisesti valita olla provosoitumatta ja näin ollen nousta sen minun provokaation yläpuolelle.

Sulla edelleen menee pointit ohi niin, että viheltää.
Varhaisnuoret ja anabolien vaikutus itsemurhiin ei liity toisiinsa mitenkään, joten lopeta päteminen ja pysy asiassa. Parempi nyt että olet hiljaa kun et lääkkeistä selkeesti mitään ymmärrä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Halusin ilmaista sinulle, että ei hätää, minä ymmärrän sinua. :giggle: Eihän siitä ole kauaakaan, kun totesit minun olevan niitä harvoja, jotka ymmärtävät perimän vaikutuksen androgeenien käytössä. Noh, nyt sitä sitten ei ymmärretä lääkkeistä mitään. :rolleyes:

Toivon todella, että tätäkin keskustelua lukevat, ehkä andogeenien käyttöä harkitsevat henkilöt osaavat päätellä, että kuka täällä puhuu asiaa ja kuka omalla egollaan. Jätän tämän vain tähän;

Lopettakaa nyt höpötys, koska bodareita ei sen kummemmin aikaisemmin kuole mitä normaaleja ihmisiä.
 
Viimeksi muokattu:
Asiahan ei minulle sen kummemmin kuulu kuin mikään muukaan asia, mutta pakko kysästä että miksi? Miksi kuurittelet?
Ei holhoavasti, ei naljailevasti eikä mitenkään negatiivisesti vaan ihan vaan reippaasti suoraan kysyen: "Miksi?"

Tuota kysymystä voisi lähteä avaamaan vastakysymyksellä, miksi sellaisia lääkkeitä ylipäätänsä on olemassa, jotka kasvattavat lihaksia paremmin kuin mitkään muut lääkkeet? En mene yksityiskohtiin, mutta dopingin, testosteronin ja (urheilu)lääketieteen historia, erityisesti 2.maailmasodan jälkeinen tieteellinen tutkimus, ihmisen suorituskyvyn paradigman muutokset ja informaatioteorian soveltaminen ihmisen biologiaan (kemiallinen muokkaus) antavat vastauksen siihen, miksi ne ovat ja miksi niitä käytetään: tarve loi tiedon ja tieto uuden tarpeen, joka loi kysynnän. Tiivistettynä voidaan sanoa, että lääkkeet(roinat) ovat maailmassa, koska "tarve on keksintöjen äiti" ja ihmiset niin tahtoivat. Suorituskyvyn parantamisen tarve on hyvin varhaista perua ihmiskunnan historiassa, mutta sitä myöten myös sosiaalisesti opittua.

Miksi sitten yksittäisellä bodarilla on tarve roinata? Tähän voi vastata vain roinaaja itse, mutta yleisellä tasolla voidaan vastata käytännöllisen päättelyn kaavalla eli HALU+USKOMUS=>TEKO: henkilö A haluaa vartolon X, ja hän uskoo että tehokkain tapa saada se, on käyttää lääkettä Y. Siispä henkilö A käyttää lääkettä Y. Eli nyt me tiedämme mitä henkilö A haluaa ja uskoo, jolloin hänen tekonsa (roinaaminen) pitäisi myös tulla ymmärettäväksi (hänen näkökulmastaan katsoen). Tässä täytyy myös huomata, että halut paljastavat myös henkilön arvostukset ja käsitykset asioista.
Eli jos haluan kilpabodarin tai roinaajan vartalon, niin tästä myös loogisesti seuraa, että terveys ei ole arvoista tärkein, vaan "roinaajan vartalo". Mutta sama pätee myös kaikissa terveyttä koettelevissa, vammautumisherkissä ja vaarallisissa urheilulajeissa ja extremelajeissa sekä harrastuksissa. Mainittakoon myös, että monissa näistä on myös halvaantumis- ja kuolemanriski olemassa. Ja kaiken ikäisiä ihmisiä oikeasti kuolee lajiensa ja harrastustensa parissa. Toisin sanoen, huippu-urheilussa lajimenestys menee kaikista juhlapuheista huolimatta terveyden edelle. Mutta näin tapahtuu monesti myös aivan harrastelijatasolla, varsinkin extremelajiessa. Roinat kuuluvat myös monissa lajiessa oletusarvoisesti mukaan. Mutta kaiken paheksunnan kruununjaloki on kuitenkin yksimielisesti varattu roinaaville harratelijabodareille ja kilpakehonrakentajille. Sekä eläville, että kuolleilla!

Perimmäinen kysymys voisi sitten olla, miksi henkilö A haluaa, niin kuin haluaa (esim. roinata)? Toisin sanoen, mistä yksilön halut ovat alunperin syntyneet? Tähän ei kuitenkaan kannata tässä yhteydessä mennä, koska halut ja uskomukset eivät yleensä ole tietoisia valintoja ja niiden selvittäminen vaatisi esi-kausaalista selvitystä, jota voi sitten miettiä toisissa yhteyksissä.
 
että kuka täällä puhuu asiaa ja kuka omalla egollaan
Nyt riittää, mä omaan niin paljon enemmän kokemusta lääkkeistä kuin sinä. Kyse ei ole mistään egosta, vaan kokemuksien tuomisesta. Älä enää kirjoita tähän ketjuun, varoitan kerran vain. Sä vain kiertelet ja kaartelet ja jaarittelet aivan turhia etkä pysy asiassa. Vaihdat vaan ketjua, oma syy sitten jos tulee kenkää.
 
Minäpäs vähän raapaisen vähän tämän aiheen pintaa, ihan vain sinua ja toki siinä samalla muita epätietoisia sivistääkseni. Yleisin linkki androgeenien väärinkäytön ja mielenterveyden välillä on vääristyneen minäkuvan rakentuminen. Eikö vain? Se ei ole automaatio, vaan RISKI. Ei ole myöskään automaatio, että esimerkiksi kolesteroliarvot heittävät häränpyllyä androgeenien käytön myötä, mutta se RISKI on olemassa. Edelleen me kaikki olemme yksilöitä niin mielemme, kuin kehomme osalta. Se, että nämä asiat eivät ole automaatio, ei poissulje sitä tosiasiaa, että niistä RISKEISTÄ on puhuttava, kuten itsekin yhdessä viestissäsi totesit. Se ei myöskään tarkoita sitä, että ne riskit eivät ole todellisia, koska eivät ole automaatio. Eikö vain? No mihin se vääristynyt minäkuva voi johtaa? Esimerkiksi narsistiseen persoonallisuushäiriöön, jonka kaltaisia viitteitä on hyvin helposti tunnistettavissa tässäkin keskustelussa mukana olleiden henkilöiden kirjoituksista. Se on ihan oikea psyykkinen häiriö. Usein vääristyneestä minäkuvasta kärsivät ovat niitä, jotka eivät yksinkertaisesti voi olla ilman suprafysiologista testosteronitasoa. Usein hyvä esimerkki on itse toteutettu korvaushoito. Se oma hyvä olo ja minäkuva on rakentunut sen suprafysiologisen tason tuoman palautumisen, treenitehojen, yms ympärille. Toisilla se on ihan tietoinen valinta ja he tiedostavat, että minä olen minä, oli rojut koneessa tai ei, mutta toiset eivät sellaiseen objektiiviseen itsensä tarkasteluun pysty.

Itsetuhoisuudesta ja spesifisti itsensä fyysistä vahinkoa tuottavasta itsetuhoisuudesta (itsetuhoisuutta on monenlaista ja siihen voidaan laskea jo androgeenien käyttö itsessään) puhuttaessa on suurimmat riskit kuurien jälkeen ja nimenomaan näillä henkilöillä, joilla se minäkuva on vääristynyt. Et välttämättä tarvitse mitään alttiutta masennukseen, tms, kuten itsekin olet useaan otteeseen todennut, että matalat testot ei oo kiva juttu. Palauttelut on aina käyttäjän omalla vastuulla ja oikein toteutettuna eivät siltikään takaa oman tuotannon heräämistä palautteluiden aikana. Se, että palauttelut ja palautuminen on yksilön vastuulla ei poista niitä riskejä esimerkiksi matalien testosteronitasojen tuoman masennusriskin suhteen. No onko masentuneella ihmisellä sitten suurempi riski olla itsetuhoinen? No valitettavasti kyllä. Aika loppui valitettavasti kesken, mutta tässä tällainen todella ohut pintaraapaisu aiheeseen. Ole hyvä.
Halusin ilmaista sinulle, että ei hätää, minä ymmärrän sinua. :giggle: Eihän siitä ole kauaakaan, kun totesit minun olevan niitä harvoja, jotka ymmärtävät perimän vaikutuksen androgeenien käytössä. Noh, nyt sitä sitten ei ymmärretä lääkkeistä mitään. :rolleyes:

Toivon todella, että tätäkin keskustelua lukevat, ehkä andogeenien käyttöä harkitsevat henkilöt osaavat päätellä, että kuka täällä puhuu asiaa ja kuka omalla egollaan. Jätän tämän vain tähän;

Valitettavasti sun katselmuksissa ei ole mitään objektiivista. Poimit AAS haittavaikutuksista yksittäisiä kohtia joiden mukaan maalaat täysin subjektiivisen kokonaiskuvan aiheesta. Se taas voi johtua siitä, että sinulla ei ole kaikki kunnossa ja jonkin sortin ongelmia kenties henkisessä tasapainossa. Se, että käytät noin paljon aikaa ja käyt kierroksilla latoen tänne täysin nollapostauksiin verrattavissa olevia tekstiseiniä paljastaa sen.

Objektiivisesta näkemyksestä ja tiedonannosta dopinglinkki on siitä hyvä esimerkki, että siellä on oikeita asiantuntijoita joilla on täysin puolueeton kanta jotka eivät vähättele eivätkä liioittele AAS:n hyviä eivätkä huonoja puolia kumpaakaan.
 
Nyt riittää, mä omaan niin paljon enemmän kokemusta lääkkeistä kuin sinä. Kyse ei ole mistään egosta, vaan kokemuksien tuomisesta. Älä enää kirjoita tähän ketjuun, varoitan kerran vain. Sä vain kiertelet ja kaartelet ja jaarittelet aivan turhia etkä pysy asiassa. Vaihdat vaan ketjua, oma syy sitten jos tulee kenkää.

Tervetuloa internetin Pohjois-Koreaan! Sinun ongelmasi on juuri se, että sinä luulet olevasi pätevä puhumaan esimerkiksi neurologiasta, koska olet joskus käyttänyt androgeeneja. Mitäpä sinä luulet, että se minun elämääni hetkauttaa, jos heität minut pihalle tästä sinun hiekkalaatikostasi? Minä muka kiertelen ja kaartelen, mutta sinulta ei saa vastausta yhteenkään kysymykseen. Harmi sinänsä, että sinusta on tullut tuollainen ämmä, joka ei kykene seisomaan sanojensa takana, sillä kanssasi olisi todella mielenkiintoista keskustella androgeenien käyttöön liittyvistä asioista.

Ei muuta kuin hyvää kesää kaikille! 😄
 
Katsokaa nyt, ironista että tämä kaveri selittää keskusteluista. Kun mä perustelin että olen käynyt läpi monet vaiheet lääkkeiden kanssa, sun vastaus siihen oli jotain täysin epäolennaista varhaisnuorten kasvatusta. Nyt haukut ämmäksi ja Jonnyb komppaa sua tykkäämällä sun viestistä.
 
Katsokaa nyt, ironista että tämä kaveri selittää keskusteluista. Kun mä perustelin että olen käynyt läpi monet vaiheet lääkkeiden kanssa, sun vastaus siihen oli jotain täysin epäolennaista varhaisnuorten kasvatusta. Nyt haukut ämmäksi ja Jonnyb komppaa sua tykkäämällä sun viestistä.

Haluatko nyt myös puuttua siihen kenen viesteistä saa tykätä 😅 Olen kyllä hyvin monesta asiasta samaa mieltä harhalaukauksen kanssa mutta mielenkiintoista et päättelit et tykkäsin juuri siitä lauseen osasta. Freudilla saattaisi olla näkemys asiaan.
 
Haluatko nyt myös puuttua siihen kenen viesteistä saa tykätä 😅 Olen kyllä hyvin monesta asiasta samaa mieltä harhalaukauksen kanssa mutta mielenkiintoista et päättelit et tykkäsin juuri siitä lauseen osasta. Freudilla saattaisi olla näkemys asiaan.
Kuhan katoin miten järjestelmällisesti komppaat osallistumatta keskusteluun.
 
Tuota kysymystä voisi lähteä avaamaan vastakysymyksellä, miksi sellaisia lääkkeitä ylipäätänsä on olemassa, jotka kasvattavat lihaksia paremmin kuin mitkään muut lääkkeet? En mene yksityiskohtiin, mutta dopingin, testosteronin ja (urheilu)lääketieteen historia, erityisesti 2.maailmasodan jälkeinen tieteellinen tutkimus, ihmisen suorituskyvyn paradigman muutokset ja informaatioteorian soveltaminen ihmisen biologiaan (kemiallinen muokkaus) antavat vastauksen siihen, miksi ne ovat ja miksi niitä käytetään: tarve loi tiedon ja tieto uuden tarpeen, joka loi kysynnän. Tiivistettynä voidaan sanoa, että lääkkeet(roinat) ovat maailmassa, koska "tarve on keksintöjen äiti" ja ihmiset niin tahtoivat. Suorituskyvyn parantamisen tarve on hyvin varhaista perua ihmiskunnan historiassa, mutta sitä myöten myös sosiaalisesti opittua.

Miksi sitten yksittäisellä bodarilla on tarve roinata? Tähän voi vastata vain roinaaja itse, mutta yleisellä tasolla voidaan vastata käytännöllisen päättelyn kaavalla eli HALU+USKOMUS=>TEKO: henkilö A haluaa vartolon X, ja hän uskoo että tehokkain tapa saada se, on käyttää lääkettä Y. Siispä henkilö A käyttää lääkettä Y. Eli nyt me tiedämme mitä henkilö A haluaa ja uskoo, jolloin hänen tekonsa (roinaaminen) pitäisi myös tulla ymmärettäväksi (hänen näkökulmastaan katsoen). Tässä täytyy myös huomata, että halut paljastavat myös henkilön arvostukset ja käsitykset asioista.
Eli jos haluan kilpabodarin tai roinaajan vartalon, niin tästä myös loogisesti seuraa, että terveys ei ole arvoista tärkein, vaan "roinaajan vartalo". Mutta sama pätee myös kaikissa terveyttä koettelevissa, vammautumisherkissä ja vaarallisissa urheilulajeissa ja extremelajeissa sekä harrastuksissa. Mainittakoon myös, että monissa näistä on myös halvaantumis- ja kuolemanriski olemassa. Ja kaiken ikäisiä ihmisiä oikeasti kuolee lajiensa ja harrastustensa parissa. Toisin sanoen, huippu-urheilussa lajimenestys menee kaikista juhlapuheista huolimatta terveyden edelle. Mutta näin tapahtuu monesti myös aivan harrastelijatasolla, varsinkin extremelajiessa. Roinat kuuluvat myös monissa lajiessa oletusarvoisesti mukaan. Mutta kaiken paheksunnan kruununjaloki on kuitenkin yksimielisesti varattu roinaaville harratelijabodareille ja kilpakehonrakentajille. Sekä eläville, että kuolleilla!

Perimmäinen kysymys voisi sitten olla, miksi henkilö A haluaa, niin kuin haluaa (esim. roinata)? Toisin sanoen, mistä yksilön halut ovat alunperin syntyneet? Tähän ei kuitenkaan kannata tässä yhteydessä mennä, koska halut ja uskomukset eivät yleensä ole tietoisia valintoja ja niiden selvittäminen vaatisi esi-kausaalista selvitystä, jota voi sitten miettiä toisissa yhteyksissä.
Greenin Kaitsu oppinu suomea?🤣🤣🤣
 
Kuhan katoin miten järjestelmällisesti komppaat osallistumatta keskusteluun.
Kyllä minä tähänkin keskusteluun osallistuin siihen asti kunnes viestejä rupesi poistumaan. Ei niitä jaksa moneen kertaan kirjoitella ja kai niitä sitten hyvästä syystä poistetaan. 🤷‍♂️
 
Kyllä minä tähänkin keskusteluun osallistuin siihen asti kunnes viestejä rupesi poistumaan. Ei niitä jaksa moneen kertaan kirjoitella ja kai niitä sitten hyvästä syystä poistetaan. 🤷‍♂️
Sulta ei ole yhtään viestiä poistettu tästä ketjusta, haku antaa sun osalta vain harhalaukauksen ja kaikkien viestien tykkäämisen jotka vastasi mulle.
 
Kuka sinulta on kysynyt yhtään mitään sinun elämänvaiheistasi? Säälipisteitä jaetaan noilla mamma-foorumeilla. Mene sinne kertomaan.
Perustelin miten mulla on kokemusta myös siitä kun testot putoaa, mitä se mielelle tekee. Mutta kun sulla on agendana nyt vain panetella siinä, niin osaatko pysyä asiassa vai et? Mä vastasin aiheeseen, kukaan taas ei kysynyt sulta sun varhaisnuorten työtä, jota kovasti julistit, eikä se edes aiheeseen liity.
 
Kyllä minä tähänkin keskusteluun osallistuin siihen asti kunnes viestejä rupesi poistumaan. Ei niitä jaksa moneen kertaan kirjoitella ja kai niitä sitten hyvästä syystä poistetaan. 🤷‍♂️
Siinä sun viestit tästä ketjusta.

Screenshot 2020-05-12 at 22.15.25.png
 
Kuka sinulta on kysynyt yhtään mitään sinun elämänvaiheistasi? Säälipisteitä jaetaan noilla mamma-foorumeilla. Mene sinne kertomaan.
Ja josko olisi aika kertoa suoraan mikä sua nyt niin hiertää, ei ole eka kerta kun olet mulle avautumassa. Ja näitä kuule riittää sun osalta. Joillain on joku kivi kengässä kun aina tartutaan nimenomaan mun sanomisiin ketjusta riippumatta. Olmalakin on ämmä, oot kova nimittelemään porukkaa täällä.

Screenshot 2020-05-12 at 22.23.20.png
 
Back
Ylös Bottom