No sun mielestä se on vastuutonta. Mun mielestä mä en ole vastuussa kenellekään muulle kuin itselleni. Narsistista ja hedonistista tää kyllä on. Mutta mitä sitten? Alkoholi ja muut päihteet menee tähän samaan brakettiin (en itse käytän ollenkaan). Kyllä esim. alkoholia ja kannabista pystyy käyttämään ilman että joutuu kärsimään negatiivisista terveysvaikutuksista kohtuuttomasti.Eikös tässä ole keskusteltu siitä, että voiko AAS olla muitakin terveysvaikutuksia, kuin ne perinteiset veriarvojen muutokset. Mielestäni on turhaa keskustella siitä minkälaiset kuurit on niitä "vastuullisia", koska siihen vaikuttaa niin moni muuttuja ja se ehdottomasti dominantti muuttuja on perimä. Miten kehosi suhtautuu lääkkeisiin. Se on meillä kaikilla yksilöllinen.
Minua kovin huvittaa myös se, että puhut vastuullisesta AAS käytöstä kuuriluontoisesti, jolloin oletan sinun puhuvan suprafysiologisista määristä ja kehuskelet sillä kuinka opintojesi kautta olet perehtynyt aiheeseen. Väitätkö nyt siis, että kaikille ihmisille kuuriluontoinen AAS käyttö on vastuullista? Vai olisikos kenties niin, että omien empiiristen havaintojesi perusteella voit todeta, että sinun kehosi kykenee ottamaan vastaan AAS kuuriluontoisesti ja olet näitä havaintoja vahvistanut verikokeilla? Tai jos vedetään taas mukaan nämä AAS käyttöä itselleen oikeuttavat ja perustelevat vertauskuvat, niin kerroppas onko olemassa esimerkiksi vastuullista tupakan käyttöä? Entä vastuullista huumeiden käyttöä?
Minä en kiellä sitä etteikö olisi olemassa erilaisia keinoja käyttää AAS, joilla pyritään minimoimaan kaikki negatiiviset vaikutukset, MUTTA se YKSILÖLLISTÄ mikä on kenellekin se "oikea tapa" ja on myös myönnettävä, että kaikille ne eivät sovi. Oli sitten kyse pääkopasta tai muusta kehosta. Sehän on jokaisen yksilön omalla vastuulla mitä elämällään tekee. Täällä käydään keskustelua, jossa ihan foorumin omistajaa myöten keksitään selityksiä esimerkiksi sille miten AAS:t eivät voi vaikuttaa sillä ja tällä tavalla, koska minulla ja parilla kaverilla ei ole näin tapahtunut. Ollaan niin syvällä siellä omassa kuplassa ja siinä itsepetoksessa, että ihan legitit tutkimustuloksetkin on paskapuhetta. Kaikki asiallinenkin puhe asian ympärillä nähdään hyökkäyksenä mikäli se ei tue sitä omaa näkemystä. Minusta se on helvetin vastuutonta. Tai ehkä se on vain narsismia. Mene ja tiedä.
Legitit tutkimukset ovat kaiken aamulla ja oo. Miten voit väittää etten edes huomioisi niitä? Asia on täysin päinvastainen. Sä itse laitat mun suuhun asioita joita en ole sanonut. Miksi tietoisesti vääristelet asiallista keskustelua?
Itse puhuin asioiden toteuttamasista tiedon ja tutkimusten pohjalta, niin että negatiiviset terveysvaikutukset voidaan minimoida. En missään vaiheessa ole väittänyt ettei riskejä ole olemassa. Kun ymmärtää mitä tekee ja miten pystyy asiat toteuttamaan niin että on riskitaso ei ole kohtuuton. Enkä myöskään ikinä ole väittänyt että on olemassa pakettiratkaisu joka toimii kaikille. Asia on päinvastoin ja itse puhunkin aina siitä että jokaisen käyttäjän on syytä ottaa itse asioista selvää ennenkuin lähtee toteuttamaan näitä juttuja.
Hyökkäät minua kohtaan yrittämällä leimata minun toimivan itsepetoksessa vaikka asia on päinvastoin. On helvetin ärsyttävää kun joku laittaa sanoja toisen suuhun.
No eipä mulla tästä ole enempää sanottavaa. Ei millään pahalla mut sä et ole sellainen ihminen jonka kanssa olisi hedelmällistä väitellä tästä asiasta yhtään enempää.
Viimeksi muokattu: