BB PRO Luke Sandoe

Jokainen joka väittää että roinaajat on vajakkeja ei taida hirveen montaa roinaavaa kaveria tuntea. Ja ne jotka täällä arvostelee roinaamista tuomitsevasti niin niillä ei luultavasti oo muuta tietoa itsellään ko. asiasta kun se mitä iltalehden, ylilaudan ja suomi24 sivuilta lukenut.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Silloin tätä koko keskustelua ei olisi. Se sammuu heti kun joku menee tämän sinne siirtämään. Keskustelufoorumin tarkoitus on nähdäkseni keskustelu.
Kyllä! Ja mikä vika siinä on, että keskustelu rönsyilee? Sehän se suola tässä touhussa täällä keskustelufoorumilla on. Ja ne ketkä haluaa keskustelun pysyvän tiukasti aina siinä henkilössä kenen langassa ollaan, niin sulkeeko rönsyily sen että ei voi enää kirjottaa kyseisen langan henkilöstä? Ei mielestäni....
 
Siellä ne pojat taas huutelee miesten pöytiin. Sinun tekstejä lukiessa voin ihan hyvällä omallatunnolla todeta, että kovin paljon paremmalla tolalla minun tietämys on etenkin lääkkeiden psykologisista vaikutuksista ja niiden haittojen OBJEKTIIVISESTA tarkastelusta, kuin mitä sinulla. Ja edelleen minun kokemukseni on minun henkilökohtainen asiani ja voit minun puolestani arvuutella asiaa ihan mielin määrin.
No ehkä olet sitten alttiimpi mielialan muutoksille jos anabolit tekee sulla sen kaltaisia muutoksia ja esim saat itsetuhoisia ajatuksia. Mut ei ne ongelmat parane paasaamalla muille kuin uskovainen. Jos taas et ole käyttänyt mitään, niin en kamalasti nyt mitään höpöttelisi kun on meitä joilla on kokemusta mitä ne käytännössä tekee.
 
Jännä aina lukea näitä keskusteluja, kun välillä kuulee että haluttaisi miken avaavan oman käytön kokemuksia ja puhuvan. Sitten kun perustelee jotain omilla kokemuksilla jne. Ne kuitenkin sivuutetaan täysin.

Tossa kun baarin ovella seisoskeli muutaman vuoden ni huomas sellasen asian, kun joku normaali kokonen kaveri vähän riehuu kännissä, sitä ei juurikaan noteeraa kukaan koska se on normaalia.

Pari vuotta samalle kaverille treeniä, sekä silmämääräisesti arvioituna pienet kuurittelut päälle ja sitte korkki auki ja sama kaveri riehuu taas... Loppu tulema on puhetta ja hämmästelyä kuinka steroidit sekottaa pään vaikka sama kaveri riehunu kännipäissään aina koska viina ei sovi pääkopalle sitte ollenkaan tätä ei vain kukaan ole noteerannut.

Mitään en kuurittelusta ymmärrä, kun natuna aina treenannut, mutta sen verran ymmärrän että kyseinen esimerkki kaveri ois kännipäissään ihan yhtä idiootti oli kuuri tai ei, koska syynä alkoholi. Toinen asia näistä vain noteerataan, koska kuurittelu on tabu ja mielenkiintoisempaa kun kenen tahansa muun känni riehuminen.
 
Jännä aina lukea näitä keskusteluja, kun välillä kuulee että haluttaisi miken avaavan oman käytön kokemuksia ja puhuvan. Sitten kun perustelee jotain omilla kokemuksilla jne. Ne kuitenkin sivuutetaan täysin.

Tossa kun baarin ovella seisoskeli muutaman vuoden ni huomas sellasen asian, kun joku normaali kokonen kaveri vähän riehuu kännissä, sitä ei juurikaan noteeraa kukaan koska se on normaalia.

Pari vuotta samalle kaverille treeniä, sekä silmämääräisesti arvioituna pienet kuurittelut päälle ja sitte korkki auki ja sama kaveri riehuu taas... Loppu tulema on puhetta ja hämmästelyä kuinka steroidit sekottaa pään vaikka sama kaveri riehunu kännipäissään aina koska viina ei sovi pääkopalle sitte ollenkaan tätä ei vain kukaan ole noteerannut.

Mitään en kuurittelusta ymmärrä, kun natuna aina treenannut, mutta sen verran ymmärrän että kyseinen esimerkki kaveri ois kännipäissään ihan yhtä idiootti oli kuuri tai ei, koska syynä alkoholi. Toinen asia näistä vain noteerataan, koska kuurittelu on tabu ja mielenkiintoisempaa kun kenen tahansa muun känni riehuminen.

Näinhän se on ja kyllä median luomat mielikuvat roinan vaikutuksista ja muutoksista on niin syvällä ns tavan juntilla, ettei ne tule koskaan muuttumaan. Muistan aikanaan kun Christ Benoit tappoi perheensä ja itsensä, niin syyksi ilmoitettiin anabolisista johtuva roid rage, niimpä joo...
 
No ehkä olet sitten alttiimpi mielialan muutoksille jos anabolit tekee sulla sen kaltaisia muutoksia ja esim saat itsetuhoisia ajatuksia.

Minäpäs vähän raapaisen vähän tämän aiheen pintaa, ihan vain sinua ja toki siinä samalla muita epätietoisia sivistääkseni. Yleisin linkki androgeenien väärinkäytön ja mielenterveyden välillä on vääristyneen minäkuvan rakentuminen. Eikö vain? Se ei ole automaatio, vaan RISKI. Ei ole myöskään automaatio, että esimerkiksi kolesteroliarvot heittävät häränpyllyä androgeenien käytön myötä, mutta se RISKI on olemassa. Edelleen me kaikki olemme yksilöitä niin mielemme, kuin kehomme osalta. Se, että nämä asiat eivät ole automaatio, ei poissulje sitä tosiasiaa, että niistä RISKEISTÄ on puhuttava, kuten itsekin yhdessä viestissäsi totesit. Se ei myöskään tarkoita sitä, että ne riskit eivät ole todellisia, koska eivät ole automaatio. Eikö vain? No mihin se vääristynyt minäkuva voi johtaa? Esimerkiksi narsistiseen persoonallisuushäiriöön, jonka kaltaisia viitteitä on hyvin helposti tunnistettavissa tässäkin keskustelussa mukana olleiden henkilöiden kirjoituksista. Se on ihan oikea psyykkinen häiriö. Usein vääristyneestä minäkuvasta kärsivät ovat niitä, jotka eivät yksinkertaisesti voi olla ilman suprafysiologista testosteronitasoa. Usein hyvä esimerkki on itse toteutettu korvaushoito. Se oma hyvä olo ja minäkuva on rakentunut sen suprafysiologisen tason tuoman palautumisen, treenitehojen, yms ympärille. Toisilla se on ihan tietoinen valinta ja he tiedostavat, että minä olen minä, oli rojut koneessa tai ei, mutta toiset eivät sellaiseen objektiiviseen itsensä tarkasteluun pysty.

Itsetuhoisuudesta ja spesifisti itsensä fyysistä vahinkoa tuottavasta itsetuhoisuudesta (itsetuhoisuutta on monenlaista ja siihen voidaan laskea jo androgeenien käyttö itsessään) puhuttaessa on suurimmat riskit kuurien jälkeen ja nimenomaan näillä henkilöillä, joilla se minäkuva on vääristynyt. Et välttämättä tarvitse mitään alttiutta masennukseen, tms, kuten itsekin olet useaan otteeseen todennut, että matalat testot ei oo kiva juttu. Palauttelut on aina käyttäjän omalla vastuulla ja oikein toteutettuna eivät siltikään takaa oman tuotannon heräämistä palautteluiden aikana. Se, että palauttelut ja palautuminen on yksilön vastuulla ei poista niitä riskejä esimerkiksi matalien testosteronitasojen tuoman masennusriskin suhteen. No onko masentuneella ihmisellä sitten suurempi riski olla itsetuhoinen? No valitettavasti kyllä. Aika loppui valitettavasti kesken, mutta tässä tällainen todella ohut pintaraapaisu aiheeseen. Ole hyvä.
 
Kukaan ei ole kieltänyt steroidien epäterveelistä luonnetta veriarvojen suhteen. Alhaiset testosteronitasot taas ovat syynä mielialanlaskuun, syy on alhaisissa testoissa, ei steroideissa, viinassa tai muussakaan. Se miten ne laskee alas, siihen on monta tietä, ylipaino, alkoholi, huono syöminen, kuurittaminen ja seinään lopettaminen.

Mutta katsos kun mä olen käynyt läpi kaiken, sä et mitään. Mä olen vetänyt isoja määriä 7 vuotta, pitänyt 10 vuoden totaalitauon, kärsinyt alussa nollatasoista yli 6kk, sitten käyttänyt kevyesti lääkkeitä. Sulla kokemus on nolla, ei mitään, vain mutua. Ja missään vaiheessa en ole itsetuhoisia ajatuksia saanut päähäni, vaikka tossa välissä oli konkurssikin. Avioerossa oli huonot fiilikset 28 vuotiaana, mutta se johtuikin avioerosta, edelleen tässä ollaan.

Tämä on absurdia katsoa miten nollakokemuksella olevat ovat kovimmassa äänessä kertomassa miten "jos mäkin, niin kyllä mäkin nostaisin" ja "kuoli hormooneihin". Oikeesti, ihan hiljaa vaan jos ei mitään kokemusta ole. Ei niillä nyt kuuhun mennä, eikä hautaankaan. Terveyden saa kyllä kuralle jos tyhmäilee.
 
Kun joku tappaa itsensä, niin kuolinsyy on se väline, millä tuo toimenpide suoritetaan.
Siihen johtaneita syitä on taas turha lähteä arvailemaan. Tietyt ihmiset tuohon ratkaisuun päätyvät, lääkkeillä tai ilman. Oma näkemys on, että siinä ei vaan ko. henkilö enää kestä niitä paineita, jotka itsellä on. En väitä, että ovat henkisesti heikkoja, mutta toiset nyt vaan selviävät vastoinkäymisistä paremmin ja ei tule edes mieleen tappaa itseänsä.
Altistavia tekijöitä on lukuisia muitakin kuin lääkkeet. Vaikea on kuvitella, että kukaan jolla asiat on kunnossa, menisi ihan vaan lääkkeiden takia itsensä tappamaan. Kyllä siihen tarvitaan syitä, jotka lähtee paljon syvemmältä sieltä henkilökohtaisesta elämästä.
Tämä ei ole faktaa, ihan vaan oma näkemys siitä, mitä on tullut nähtyä tässä elämän varrella.
 
Tämmöinen onneton analogia toimii monessa muussakin todella vammaisessa agendassa. Sähkötupakkaa vastaan iskettiin koska jenkeissä oli uunot höyrystelleet huumeita ja polttoöljyä sähköröökillä. Sama homma kun kiellettäis maito jos joku juo maitopurkista rotanmyrkkyä. Kun agenda on kohdallaan ja kieroitunut, mikä tahnsa asia käännetään omaksi eduksi.
 
Tämmöinen onneton analogia toimii monessa muussakin todella vammaisessa agendassa. Sähkötupakkaa vastaan iskettiin koska jenkeissä oli uunot höyrystelleet huumeita ja polttoöljyä sähköröökillä. Sama homma kun kiellettäis maito jos joku juo maitopurkista rotanmyrkkyä. Kun agenda on kohdallaan ja kieroitunut, mikä tahnsa asia käännetään omaksi eduksi.

Juu ja kun joku kännipäissään pieksää perheen, niin syy on alkoholissa. Ei suinkaan siinä, että pitää jo lähtökohtaisesti olla nupissa vikaa, että tuollaista lähtee tekemään. Päihteillä tai ilman.
 
Tossa kun baarin ovella seisoskeli muutaman vuoden ni huomas sellasen asian, kun joku normaali kokonen kaveri vähän riehuu kännissä, sitä ei juurikaan noteeraa kukaan koska se on normaalia.

Pari vuotta samalle kaverille treeniä, sekä silmämääräisesti arvioituna pienet kuurittelut päälle ja sitte korkki auki ja sama kaveri riehuu taas... Loppu tulema on puhetta ja hämmästelyä kuinka steroidit sekottaa pään vaikka sama kaveri riehunu kännipäissään aina koska viina ei sovi pääkopalle sitte ollenkaan tätä ei vain kukaan ole noteerannut.

Mitään en kuurittelusta ymmärrä, kun natuna aina treenannut, mutta sen verran ymmärrän että kyseinen esimerkki kaveri ois kännipäissään ihan yhtä idiootti oli kuuri tai ei, koska syynä alkoholi. Toinen asia näistä vain noteerataan, koska kuurittelu on tabu ja mielenkiintoisempaa kun kenen tahansa muun känni riehuminen.

Itse olen joskus ennen ollut se tyyppi joka kännipäissään usein päätyi tappeluun.

Aloitin kuurittelun hieman vajaa neljä vuotta sitten (ja aika montaa eri ainetta on tänä aikana menny myös "paha maineista" treniä), eikä sen jälkeen ole kertaakaan tullu oltua edes lähellä tappelua, vaikka ryyppäämässä olen kyllä ollut.

Roina (tai voi olla tietysti myös ikä) on tehnyt minusta rauhallisemman niin selvin päin kuin kännissäkin, siinä missä ennen saattoi hermo palaa niin nykyään ei pala, ja olen muutenkin nykyään "leppoisampi".

Uskon kyllä että kaikilla aas ei toimi niinkuin minulla, mutta oma kokemukseni on tämä.
 
Alkoholi on siitä huono juttu että hyvin monella sen käyttö ei pysy hanskassa ja välillisesti tulee paljon sosiaalisia ongelmia. Harkintakyky ei humalassa ole ihan terävimmillään eikä myöskään reaktiot jne. Alkoholi kun on päihde, niin se aiheuttaa suurimmalle osalle humalatilan. Steroideissa on taas kamalasti muita vaikuttavia asioita. Androgeenireseptorien määrä, genetiikka, tekeminen jne jne. Vedät kossun, niin varmaan oot todella sekaisin, vedä kuuri winsua, niin sun pitäis silti syödä paremmin ja treenaa kovaa.
 
Itse olen joskus ennen ollut se tyyppi joka kännipäissään usein päätyi tappeluun.

Aloitin kuurittelun hieman vajaa neljä vuotta sitten (ja aika montaa eri ainetta on tänä aikana menny myös "paha maineista" treniä), eikä sen jälkeen ole kertaakaan tullu oltua edes lähellä tappelua, vaikka ryyppäämässä olen kyllä ollut.

Roina (tai voi olla tietysti myös ikä) on tehnyt minusta rauhallisemman niin selvin päin kuin kännissäkin, siinä missä ennen saattoi hermo palaa niin nykyään ei pala, ja olen muutenkin nykyään "leppoisampi".

Uskon kyllä että kaikilla aas ei toimi niinkuin minulla, mutta oma kokemukseni on tämä.

En tiedä miten snadista kunnosta olet lähtenyt mutta voisiko tässä olla kohonnut itsetunto? Eli sun ei tartte enää näyttää voimiasi turhaan hölmöilemällä ja kukkoilemalla, koska näet peilistä että olet kunnossa?
 
Kukaan ei ole kieltänyt steroidien epäterveelistä luonnetta veriarvojen suhteen. Alhaiset testosteronitasot taas ovat syynä mielialanlaskuun, syy on alhaisissa testoissa, ei steroideissa, viinassa tai muussakaan. Se miten ne laskee alas, siihen on monta tietä, ylipaino, alkoholi, huono syöminen, kuurittaminen ja seinään lopettaminen.

Mutta katsos kun mä olen käynyt läpi kaiken, sä et mitään. Mä olen vetänyt isoja määriä 7 vuotta, pitänyt 10 vuoden totaalitauon, kärsinyt alussa nollatasoista yli 6kk, sitten käyttänyt kevyesti lääkkeitä. Sulla kokemus on nolla, ei mitään, vain mutua. Ja missään vaiheessa en ole itsetuhoisia ajatuksia saanut päähäni, vaikka tossa välissä oli konkurssikin. Avioerossa oli huonot fiilikset 28 vuotiaana, mutta se johtuikin avioerosta, edelleen tässä ollaan.

Tämä on absurdia katsoa miten nollakokemuksella olevat ovat kovimmassa äänessä kertomassa miten "jos mäkin, niin kyllä mäkin nostaisin" ja "kuoli hormooneihin". Oikeesti, ihan hiljaa vaan jos ei mitään kokemusta ole. Ei niillä nyt kuuhun mennä, eikä hautaankaan. Terveyden saa kyllä kuralle jos tyhmäilee.

Ihan turhaan sinä alennut tuollaiseen provokaatioon. Sillä ei ole oikein mitään vaikutusta aikuisiin ihmisiin, lähinnä nolaat itsesi julkisesti. Olen tehnyt paljon töitä varhaisteini- ja teini-ikäisten nuorten kanssa, joilla on samankaltaista problematiikkaa vuorovaikutuksen suhteen. Heille olen aina yrittänyt painottaa sitä, että pyrkisivät hetken hengittelemään, kun huomaavat provosoituneensa toisen kirjoituksista tai sanomisista ja vastaamaan vasta sitten, kun kokevat aidosti rauhoittuneensa. Usein eri tunnetiloissa tehdyt tulkinnat ovat sen vallitsevan tunnetilan myötä vääristyneitä ja usein se vastahyökkäys on aivan tarpeetonta, koska se heidän kokema provokaatio voi olla jopa aiheetonta. Mikäli rauhoituttuasi koet edelleen minun viestini kovin provosoivana voit todennäköisesti valita olla provosoitumatta ja näin ollen nousta sen minun provokaation yläpuolelle.

Sulla edelleen menee pointit ohi niin, että viheltää.
 
En tiedä miten snadista kunnosta olet lähtenyt mutta voisiko tässä olla kohonnut itsetunto? Eli sun ei tartte enää näyttää voimiasi turhaan hölmöilemällä ja kukkoilemalla, koska näet peilistä että olet kunnossa?

En ole koskaan mikään erityisen pieni ollut, ja ennen roinan käytön aloitusta alla oli vuosia natikka treeniä.
Mutta toi itsetunto asia voi silti kohdallani hyvinkin pitää paikkansa.
 
Back
Ylös Bottom