Lonkankoukistajan tulehdus-ongelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vacsuli
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olen jotenkin onnistunut hankkimaan vas. lonkan koukistajaan, joko kiinnityskohdan tai limapussin tulehduksen. Kipu nivusen keskellä, särkyä paikallaan ollessa, liikkeistä sattuu erityisesti ulkokierto ns. jalkapolvella istuessa ja lonkan koukistus jonkin verran.

Lääkärissä käyty, fysiollakin. Kipu lääkettä huiviin jo kolmatta viikkoa, toistaviikkoa saikulla, kylmäpakkausta pakasteesta 3x vrk ja lepoa :curs:

Tän synty epäselvä, ei revähdystä, ei uutta lajia, treenit ennallaan. Olen ihan että :wall:

Onko muilla kokemuksia (erityisesti bursiittista) kauanko kesti, tutkiko lääkäri esim. ultraäänellä (mulla ei), mitä ja miten treenasit toipilas aikana?

Vähän :offtopic: koska en käynyt lekurissa, mutta anyway:

Oma diagnoosi: lonkankoukistajan tulehdus
Arvaus syyksi: Kyykkyä 3x vko + huono lihashuolto
Hoito: 2 vko totaalitauko ei riittänyt, sen lisäksi piti jättää kyykky ja veto pois vielä pariksi viikoksi. Sitten helpotti. Lievää kiipua oli ollut jo pari viikkoa, loppujen lopuksi ei vaan pystynyt enää kyykkäämään. Ei oireillut paikallaan ollessa.

Nykyään venyttelen lonkan koukistajatkin joka reenissä.

Lääkärille ja kortisoonipistos. 2 pistosta ja niillä väliä 2,5 vkoa.

On käyty lääkärissä ja saikkua takana 3 viikkoa. No on ainakin netissä ehtiny hengaileen... Kivun syy edelleen avoin, pikku hiljaa parempaan päin. Ilma särkylääkkeitä 5. päivä nyt tuntus olevan tarvetta, ehkä. Lonkkien ultrassa ei mitään poikkeavaa.

Fysioterapeutti puhui että oli nivelkapseli (syvin osa ennen luuta) mahd. tulehtunut. Johtuis lonkkien sisä ja ulkokiertäjien liahs heikkoudesta ja lonkan epästäbiliiudesta kavelyn tuki vaiheessa. Sain siis harjoitteita.

Tulossa vielä lääkärissä käynti, ajattelin vielä kinuta rötgen lähetteen jotta sais suljettu pois luumuutokset (omaan vilkkaan mielikuvituksen, joten oon kelaillu syövät ja lonkkakulumat läpi).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom