Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei oo mulla ainakaan ollut moittimista kyseisestä mallistahotari sanoi:ajattelin käydä ostamassa acer AL1715ms 17" onko kokemuksia acerista onko käypänen ostos vai :wall: ,hinta tuntuu edukkaalta 244,90e
hotari sanoi:ajattelin käydä ostamassa acer AL1715ms 17" onko kokemuksia acerista onko käypänen ostos vai :wall: ,hinta tuntuu edukkaalta 244,90e
sgege sanoi:Jüzz, paljon siinä on ms? Ja minkä tyyppisiä pelejä olet pelaillut? Fps ja mmorpg käyttöön olen ajatellut 19'' tft. ei ole ainakaan hinta kovin paha.
Edit : Typoja prkl.
Mixu sanoi:Oikeesti tänä päivänä ei enää kannata ostaa 17", 19" on niin halpoja
Vasteaika tarkoittaa yleensä aina PELKÄSTÄÄN mustan ja valkoisen syttymistä ja sammumista. Muiden sävyjen päivittyminen voi kestää jopa moninkertaisesti kauemmin ainakin vanhemmissa paneeleissa. Ilmoitetusta vasteajasta ei siis voi päätellä suoraan näytön nopeutta, eikä se IKINÄ koske muita sävyjä kuin täysin musta ja valkea ellei sitten ole ilmoitettu joku keskiarvoluku. Lähellä toisiaan olevat värisävyt päivittyvät yleensä hitaammin kuin kaukana toisistaan olevat. Siten tuo musta-valkea-musta vasteaika voi olla liian optimistinen luku verrattuna todelliseen vasteaikaan. Mainitsemasi rajoitetun paletin tekniikka ei oikeastaan liity itse paneelin vasteaikaan mitenkään. Tosin se tietenkin voi saada aikaan kuvanlaadun huononemista.Ohut sanoi:Pieni varoitus, ettei kannata sokeasti tuijottaa noita ilmoitettuja vasteaikoja. Vasteaika muodostuu tumman pikselin vaihtumisesta kirkkaaksi ja kirkkaan vaihtumisesta mustaksi. Esim. 16ms tapauksessa joissain näytöissä 12ms kirkkaaksi ja 4ms mustaksi. Jotkut valmistajat voivat ilmoittaa näistä ajoista "sopivasti" laskettuja keskiarvoja yms.
Ja monesti tuo vasteaika tarkoittaa paneelin käyttämän 262 000 värisävyn vasteaikaa, eikä täyden 16,8 milj. värin palettia. Jos vastaan tulee sävy joka ei mahdu tuohon 262 000 sävyyn, paneeli näyttää kaksi lähintä sävyä, jotka ihminen havaitsee yhtenä, mutta luonnollisesti vasteaika kasvaa. Kannattaa tutkailla tarkkaan millä arvoilla tekniset tiedot on laskettu...
Edit: niin tietysti löytyy näyttöjä nopeilla vasteajoilla, jotka pätee vieläpä jopa täydelle paletille. Ja Saksata tilatessa tietysti säästää helposti satasen, mutta silloin kannattaa katsoa että takuuasiat toimii. Saksasta saa todella halvalla joitain nimettömättömämpiä näyttöjä, ilmoitettuna kovilla arvoilla jne. Ongelmatapauksissa voi tulla hankaluuksia, jonkun Video Se7enin takuuhuoltoa ei välttämättä joka kulmalta löydy.
Dragon sanoi:Olen tullut siihen tulokseen, että hommaan litteän näytön vanhan kuvaputkinäytön tilalle.
Käyttökokemuksia?
Suosituksia?
Hintaa tosiaan kertyy, kun joutuu ostamaan Dual link DVI -ohjaimen kanssa.Delabio sanoi:Aplle Cinema Display 30":5:
Ainoa huono puoli on hinta... tosi tyylikäs iso ja ominaisuuksissa löytyy:kippis1:
kuitula sanoi:Millä tavalla kuvaputkinäyttöjen hertsit on verrannollisia tuohon vasteaikaan? Käsittääkseni niillä on jonkinlainen korrelaatio. Ostaisin heti litteän näytön, jos en pelaisi, mutta vähän arveluttaa tuo homma pelikäytössä. Itse olen tottunut pelaamaan FPS pelejä 100 hertsillä, ja kun veljen n. 30ms litteällä katselin pelaamista, niin kuva näytti samalta kuin 50-60 hertsisellä kuvaputkinäytöllä. Kaikki ei eroa huomaa, mutta meikäläistä häiritsi tuo homma sen verran, että olen toistaiseksi pysynyt noista erossa.