Litteä näyttö tietokoneeseen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dragon
  • Aloitettu Aloitettu
iivili sanoi:
Jollain valmistajalla oli muistaakseni takuu, ettei heidän näytöissään ole yhtä ainoaa kuollutta pikseliä.

Nuo littunäytöthän jaetaan tietääkseni kolmeen kategoriaan:

1) Paras, jossa ei ole yhtään kuollutta pikseliä. Eli linjan läpi ei päädy tuotetta jossa näitä on

2)Tässä toisessa kategoriassa voi olla joitain pikseleitä kuolleita. Useimmat kaupalliset näytöt kuuluvat tähän kategoriaan.

3)Tässä kategoriassa on jo muutamia kuolleita pikseleitä, eikä näitä näyttöjä käytännössä pitäisi kuluttajalle asti päätyä.

Jotenkin noin ne kategoriat meni. 1-luokan näytöt on joitain huippunäyttöjä, joista saa sitten maksaakin mansikoita.

Pelikäytössä saisi vasteaika näytöllä olla alle 20ms, 16ms olisi hyvä.
Muita tärkeitä ominaisuuksia on kontrasti ja valovoima. Kannattaa tosiaan lukea se Mikrobitin vertailu.

Ajattelin ite ostaa jonkin seuraavien valmistajien näytöistä:

Iiyama, Acer, Viewsonic tai jos halvalla saisi Sonyn, Samsungin tai Hitachin.

Iiyamalla pitäisi olla hyvä hinta/laatusuhde.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jepjep. Itse siirryin litteisiin joskus vähän yli vuosi sitten. Hitachin 17" 16ms litteää tässä nyt on käytetty, tai no oikeastaan niitä on kaksi tässä vierekkäin mut enivei :D
ei mitään pahaa sanottavaa, paitsi että skaalaus näissä Hitacheissa ei ole mitään kovin laadukasta, mutta nykyään kuulemma kaikki TFT:t hoitaa skaalauksen paaaljon paremmin. Eli jos pelaat paljon tai tarttet monia eri resoluutioita, niin kiinnitä huomiota tuohon skaalaukseen. Niin ja lykkää se TFT sitten kiinni DVI-D eli siihen digiliittimeen, kuva on niin perkeleesti tarkempi ja parempi.

Mulla on Hyundain ImageQuest 16ms paneelilla. Ei ainakaan mitään häntimistä havaittavissa missään peleissä. Laadullisestikin kuva muutaman vuoden vanhaan keskihintaiseen putkinäytöön verrattuna loistava. Uskoisin, että 20ms olisi myös ihan siedettävä. Hiukan taustavalo vuotoa havaittavissa ihan pimeässä huoneessa, mutta vain tummilla kuvilla. Itsäni ei häiritse kun harvoin pidempään mustaa ruudulla näkyy windowsissa tai peleissä.

ostin puoli vuotta sitten lg flatron l1715s oon ollut todella tyytyväinen. hintakaan ei ollut paha ja 3 vuoden takuu.

Nyt olen päättymässä etsinnässäni seuraavaan näyttöön:

Acer AL1721, vasteaika 16ms, DVI liitäntä, 3 vuoden takuu ON-SITE.

ellen saa parempaa tarjousta Iiyaman näytöstä. Ilmoitelkaa nyt joku jos tiedätte että tuossa Acerissa on jotain vikaa-vikaa, niin vältytään sitten turhalta vaivalta.

täällä koulun ATK-luokassa on Hitachin näyttöjä ja tuntuu että monessa o helvetisti kuolleita pikseleitä ja muuta kakkaa...en suosittele hitachia.

Minulta löytyy Hyundai ImageQuest Q17S ja hyvin toimii!
Kannattaa sitä nättöä hommattaessa kiinnittää huomio siihen, että DVI liitäntä pitää olla, se on ehdoton.

Kuolleista pikseleistäkään ei ole pelkoa. Syksyllä löytyi vanhasta näytöstä 4 kuollutta pikseliä ja ilmoitin siitä info-careen n. 10.00 aamulla. Seuraavana päivänä postista soitetiin että tämmöinen vaihtonäyttö ois täällä :)

Nykyisessä ei ole kuolleita. Sitten jos näkyy semmosia vähän tummentuneita pikseleitä, niin mulla auttoi niihin että painoin ja hinkkasin vähän. Elvyttämällä kuntoon :)

Telchar sanoi:
Minulta löytyy Hyundai ImageQuest Q17S ja hyvin toimii!
Kannattaa sitä nättöä hommattaessa kiinnittää huomio siihen, että DVI liitäntä pitää olla, se on ehdoton.

Mitäs tuosta on hyötyä noin käytännöss? MB:n vertailussa sanoivat ettei tulla ole kuvanlaadussa hyvissä näytöissä niin merkitystä, tärkeämpää on että saataisiin tuo DVI yleistymään jolloin voitaisiin sekä näytöistä että korteista tiputtaa VGA liitäntä pois jolloin halpenisi myös tuotteiden hinnat.

Noista näyttöpaneelien takuista sen verran että yksi valmistaja ainakin pitää pikselipolitiikkana sitä että näytössä saa olla maksimissaan 3 kuollutta/kirkasta pikseliä kunhan ei ole vierekkäisiä.

Uudessa Tietokone-lehdessä on vertailtu 17" litteitä näyttöjä. Kannattaa lukaista ennen ostopäätöksen tekemistä. Erittäin syväluotaava ja mielenkiintoinen artikkeli. Lehden mukaan kaikilla littunäytöillä pelattaessa kuvaan jää näkyvä "häntä" kun kuva ei piirry tarpeeksi nopeasti...
Onko kenelläkään kokemuksia näytön ostamisesta ulkomailta? Voisi säästää muutaman kympn jos tilaisi esim. Saksasta...

flashboy sanoi:
Hitachin CML174SXW

Tämä näyttö on nyt ollut mulla käytössä 9kk noin 16 tuntia päivässä päällä. Eikä mitään vikaa ole ollut. Ja pelaamisessa ei mitään mainittavaa haittaa kuvaputkeen verrattuna.

:offtopic:
Eräässä Tietokone-lehden numerossa väitettiin että uudet litteät näytöt päivittää screenin liian hitaasti vaativaan pelikäyttöön. Ja kun toisaalta laadukkaita Flat Screen -kuvaputkia saa kohtuullisen edullisesti niin eipä ainakaan meille hankita plasmanäyttöä aivan lähiaikoina.

Nimimerkillä 19-tuumainen Flat Screen

LG 1715s on näyttö ja ei kyllä huomaa mitään häntimistä (16ms)
Olen käyttänyt sekä työ/koulu hommiin ja pelaamiseen. Ainoa mikä on niin se että katselukulmaa ei riitä kovin alhaalle (mutta monitoria katsotaankin edestä).

edit:

Suomeksi: Kyllä tää rokkaa siinä missä muutkin. Ainakin sata kertaa parempi kuin saman hintaluokan acerit :)

protsku sanoi:
:offtopic:
Eräässä Tietokone-lehden numerossa väitettiin että uudet litteät näytöt päivittää screenin liian hitaasti vaativaan pelikäyttöön. Ja kun toisaalta laadukkaita Flat Screen -kuvaputkia saa kohtuullisen edullisesti niin eipä ainakaan meille hankita plasmanäyttöä aivan lähiaikoina.

Nimimerkillä 19-tuumainen Flat Screen
No täällä ei ensinnäkään puhuttu plasmanäytöistä. Ja päivitys on tarpeeksi nopeaa uusissa tft:issä. En tiedä noista plasmojen vasteajoista.

Tää Hyundai ImageQuest 17" on hyvä peruslittee näyttö. Omasta mielestä ainakin hyvä kuvanlaatu, perussäädöt helppoja ja siistin näkönenkin, jos sillä nyt on merkitystä.

Manuel sanoi:
Tää Hyundai ImageQuest 17" on hyvä peruslittee näyttö. Omasta mielestä ainakin hyvä kuvanlaatu, perussäädöt helppoja ja siistin näkönenkin, jos sillä nyt on merkitystä.
Samaa mieltä. Itsellä on kannsa Hyundai DVI-liitännällä ja on 3 vuotta vanhaan Sonyn kuvaputkeen verrattuna paljon parempi. Jostain olen lueskellut että ihmissilmä ei paljon eroa enää näe jos se vasteaika menee alle 16 ms. Itse olen esim. Battelfield Vietnamia pelannut ja mitään häntimistä en havainnut. Eikä sitä peliä yleensä ehdi tihrustamaan niin tarkkaan, että mitään häntimistä näkisi, jos sitä nyt edes onkaan.

Ite olen ollut tosi tyytyväinen tähän Acer 1721:een, maksoikin 437€, DVI-liitännällä ja kaiuttimilla...
Ei häntimistä, kuva on terävä ja ei räpsy eikä välkehdi kuten vanha halpis kuvaputkinäyttö.
Tottahan tämä kirpaisee vähän enemmän kuin isompi kuvaputki mutta ei tämä kyllä sitten pöydältäkään tilaa turhaan vie. syvyyttä n. 20cm, painoa 5 kg. :thumbs:

Hommasin itelle Hitachin CML174SXW 17" Flatin .
On kyllä hurja ero kuvanlaadussa ja väreissä entiseen eclipsen 19" putkimonitoriin.
Vaikka tää on 17" niin ihan samankokoiselta näyttää kuin toi 19" putki.
Eikä peleissä tai leffoissa ole yhtään häntimistä ,vasteaika 12ms.
Hintaa 469€ , ja olen enemmän kuin tyytyväinen
Voin suositella jokaiselle joka haluu hyvän ja nopeen flatin.
tuolla speksit -->Hitachi

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom