Lisäravinteista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bodom
  • Aloitettu Aloitettu
Eli nytkun on taas noita pulvereita ja 'hieman' halua käydä puntilla nii kysyisin vaa semmost että miltäs vaikuttaa jos vetäis niitä seuraavina ajankohtina..

Ekaks varmaa vois mainita mitä löytyy.. elikkäs:
- 200 g tauriinia
- 500 g kreaa + edellisen jämät..
- 1600 g Ultra Whey:tä
- 1000 g maltoo
- 1500-2000 g prime milk proteiinii, tilannu wrangelta vuonna keppi.. vähä vaikee arvioida ku toi ämpäriki painaa jonku verra ku sitä 4 kg oli ku sen ostin..

eli aattelin et jos niitä vois vetää jossai tämmöses järjestykses

-- Välipäivä --

Aamupala
* 1 dl Ultra Whey
* 5 g kreaa

Iltapala
* 1 dl Prime Milk
* 5 g kreaa

-- Treenipäivä --

Aamupala
* 1 dl Ultra Whey

Ennen treeniä
* 5 g kreaa
* 2 g tauriinia

Treenin jälkee
* 1 dl Ultra Whey
* 1 dl malto
* 5 g kreaa

Iltapala
* 1 dl Prime Milk

Eli siinä ois. Totta kai mä ny muutaki syön, mut aamul yleensä jää safkat iha mahdottoman paskiks (tyyliin, näkkäri ja vettä) nii täytyy panostaa toho aamuprodeen vähä et sais jaettuu sitä tasasemmi pitkin päivää. Tän tarkotus oli siis vaa kysyy noit lisäravinteiden ajankohtaa et miltä vaikuttaa, muuten pyrin syömää nii hyvi ku osaan eli tilanteen mukaa.. enkä oo mikää n00bi enää, puntilla käyny vuodesta 2002, mut nyt ollu taas taukoo.

Nii, niitä mielipiteitä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Bodom, eiköhän se mee niin, että tolla määrällä maltoa ja protskujauhoa et kauaa pärjää. Ja toisaalta, tärkein pointti on jälleen kerran laittaa se ruokavalio edes sinne päin, näkkärillä ja protskujauholla et ihmeitä saa aikaan.

Eli siis, aina peräänkuulutettu ruokavalio kuntoon. Sen jälkeen sitten visioidaan näitä muita juttuja, eikös?

Sumu puhuu järkeä. Ruokavalio muuten kuntoon ja sitten niiden jauhojen kanssa pelaamaan. Ainut lähes pakollinen jauhosetti on palautusjuoma. Mutta ei sekään ihmeitä tee jos syömiset on muuten miten sattuu.

......

Olet käynyt salilla vuodesta 2002?

Tota noin...

Ruoka = number one

Lisäravinteet = Ainoastaan täydentävät riittävän proteiinin päiväsaannin

Toisinsanoen:

Aamupala: Puuro+mysli+pari hedelmää+20g proteiinijuomaa+moni vitamiini tabletti+monimimineraalitabletti+omegakapseli+yksi muna

Päiväateria: kanaa/lihaa/kalaa, ruisleipää, raejuustoa, 20g proteiinijuomaa

Ennen treeniä: kreatiiniä 5g-10g+2 ruokalusikallista maltoa

Punttitreeninjälkeen: 43g proteiinia, 43g hiilihydraattia (wheytä yksi desi, maltoa vähän yli puolidesiä), yksi monivitamiini tabletti, yksi monimineraali tabletti ja yksi omega kapseli

Iltapala: kalaa/kanaa, ruisleipää, hedelmiä, raejuustoa, rahkaa ja 20g proteiinijuomaa

Sama ateriaketju välipäivinä :thumbs:

Sumu sanoi:
Bodom, eiköhän se mee niin, että tolla määrällä maltoa ja protskujauhoa et kauaa pärjää. Ja toisaalta, tärkein pointti on jälleen kerran laittaa se ruokavalio edes sinne päin, näkkärillä ja protskujauholla et ihmeitä saa aikaan.

Eli siis, aina peräänkuulutettu ruokavalio kuntoon. Sen jälkeen sitten visioidaan näitä muita juttuja, eikös?

Lisäravinteita saa vielä toistaiseks lisää kaupasta jos omat loppuu, ainakin mun tietääkseni? Toiseksi, tän threadin tarkotus oli _vain ja_ ainoastaan kysellä noitten lisäravinteiden ajankohtia jne, ok, ymmärrän että tästä sai semmosen käsityksen että söisin jauhoja 3kg päivässä ja puolikkaan näkkärin. Ei, näin asia ei ole... kyselin edelleenkin vain ja ainoastaan lisäravinteista, ravinto ohjeita en tässä kysellyt.

edit: ant, vielä kerran tähdentäisin että en kysellyt ravinto ohjeita. kyllä, käynyt puntilla vuodesta 2002... ja sitten vielä tähdentäisin että se aamupala (näkkäri+vettä) oli lähinnä vitsi, tarkotin vaan että aamulla ei tule syötyä niin hyvin kun vois. jos joku tähän threadiin vielä kommentoi nii pysytään sitten aiheessa eikä eksytä niihin ruoka ohjeisiin, ok? kiitos ja hyvää yötä. :jahas:

Bodom sanoi:
Lisäravinteita saa vielä toistaiseks lisää kaupasta jos omat loppuu, ainakin mun tietääkseni? Toiseksi, tän threadin tarkotus oli _vain ja_ ainoastaan kysellä noitten lisäravinteiden ajankohtia jne, ok, ymmärrän että tästä sai semmosen käsityksen että söisin jauhoja 3kg päivässä ja puolikkaan näkkärin. Ei, näin asia ei ole... kyselin edelleenkin vain ja ainoastaan lisäravinteista, ravinto ohjeita en tässä kysellyt.

No en minäkään niin tyhmä ole, että olisin kuvitellut sinun syövän pelkkää näkkäriä. Ymmärsin kyllä, että se oli lähinnä esimerkki. Silti mun pointti oli se, että lisäravinteilla et tee paskaakaan, ellet korjaa sitä ruokavaliota edes sinne päin. No joo, lisäravinteetkin ovat toki plussaa, mutta kyllä sen perustan pitäisi olla muuten kunnossa.

Sen takia ihmiset täällä aina ohjaavat mieluiten rakentamaan hommaa ensin ruokavalion ja treenin kannalta, ettei kenellekkään noobille jäisi sitä mielikuvaa että tarvitsee ainoastaan lisäravinteita kehittyäkseen. Tämä laji vaan on sellainen, että kokonaisuus merkkaa, ei se yksi hifiprotsku tai erikoistekniikka salilla. Yritä ymmärtää, no offence jälleen.

Sumu sanoi:
No en minäkään niin tyhmä ole, että olisin kuvitellut sinun syövän pelkkää näkkäriä. Ymmärsin kyllä, että se oli lähinnä esimerkki. Silti mun pointti oli se, että lisäravinteilla et tee paskaakaan, ellet korjaa sitä ruokavaliota edes sinne päin. No joo, lisäravinteetkin ovat toki plussaa, mutta kyllä sen perustan pitäisi olla muuten kunnossa.

Sen takia ihmiset täällä aina ohjaavat mieluiten rakentamaan hommaa ensin ruokavalion ja treenin kannalta, ettei kenellekkään noobille jäisi sitä mielikuvaa että tarvitsee ainoastaan lisäravinteita kehittyäkseen. Tämä laji vaan on sellainen, että kokonaisuus merkkaa, ei se yksi hifiprotsku tai erikoistekniikka salilla. Yritä ymmärtää, no offence jälleen.

Näinhän se on, nuo tekstit oli vaan... ei nyt tuu sanaa mielee, mut jos kuva kertois enemmä -> :david: ois ehkä voinu jättää tän threadin perustamatta ni ei ois tullu mitää häppeninkiä.

ant sanoi:
Olet käynyt salilla vuodesta 2002?

Tota noin...

Ruoka = number one

Lisäravinteet = Ainoastaan täydentävät riittävän proteiinin päiväsaannin

Toisinsanoen:

Aamupala: Puuro+mysli+pari hedelmää+20g proteiinijuomaa+moni vitamiini tabletti+monimimineraalitabletti+omegakapseli+yksi muna

Päiväateria: kanaa/lihaa/kalaa, ruisleipää, raejuustoa, 20g proteiinijuomaa

Ennen treeniä: kreatiiniä 5g-10g+2 ruokalusikallista maltoa

Punttitreeninjälkeen: 43g proteiinia, 43g hiilihydraattia (wheytä yksi desi, maltoa vähän yli puolidesiä), yksi monivitamiini tabletti, yksi monimineraali tabletti ja yksi omega kapseli

Iltapala: kalaa/kanaa, ruisleipää, hedelmiä, raejuustoa, rahkaa ja 20g proteiinijuomaa

Sama ateriaketju välipäivinä :thumbs:

Noniin, anttikin postaa välillä asiaa, way to go. Pitää kuitenkin korjata, että noilla eterioilla on kovin paljon proteiinipitoisia ruokia. Samassa ateriassa kana, raikku, rahka ja 20g protskujuomaa tekee äkkiä liikaa proteiinia, ellei sitten ota lusikallista kaikkia.

Ehkä...

Mike sanoi:
Noniin, anttikin postaa välillä asiaa, way to go. Pitää kuitenkin korjata, että noilla eterioilla on kovin paljon proteiinipitoisia ruokia. Samassa ateriassa kana, raikku, rahka ja 20g protskujuomaa tekee äkkiä liikaa proteiinia, ellei sitten ota lusikallista kaikkia.

... mutta hän on käynyt salilla vuodesta 2002, on varmaan saanut kehitystä, varmaan treenaa "kovaa". Se 160 proteiinia päivässä ei välttämättä riitä muutenkaan.
Pitää syödä paljon, jos haluaa lihaskasvua kovan treenin ohessa.

Vaikka söisit pelkästään lisäravinteita ja söisit lusikallisen kanaa, rahkaa ja raejuustoa, jutusta ei tule mitään.
Ruokaa nassuuun aina kun mahdollista, varsinkin jos treenaan kovaa.

Varmasti puhut kokemuksesta, mutta se "liika" proteiini tulee paskana pois, ei rasvakerroksina vatsan ympärillä ja vähä ravinto saa heikon olotilan.

Ja tuo ateria on niukka versio Samuli Perälän päivittäisestä ruokailusta, että en usko että haittaa tuosta olisi. Tylsää ehkäpä.

ant, nyt sä olet kyllä hieman pihalla taas. Ylimääräinen proteiini todellakin varastoituu rasvana, sitä ei kannata ottaa kerralla liikaa, semmoinen 30-50 gemmiä on yleisesti hyväksytty määrä.

Sun pitää alkaa katsomaan vähän mitä postaat, elä enää laita päättömiä juttuja, koska selkeesti sulla on winsun mentäviä aukkoja tiedoissa ja kokemuksessa. Tarkista asiat ennenkuin kirjoitat tänne niitä, jookosta?

Mut mikä järki on mättää älyttömästi protskua ja sit paskoo ne ylimääräset ulos? Niinkun sanoit ant. Niistä ylimääräsen protskun haittavaikutuksista ollaankin täällä niin montaa mieltä että en viitsi edes alkaa vääntämään mitään juttua niistä kun kunnon sota siitä kuitenki syttys. :)

ahaan.

Mike sanoi:
ant, nyt sä olet kyllä hieman pihalla taas. Ylimääräinen proteiini todellakin varastoituu rasvana, sitä ei kannata ottaa kerralla liikaa, semmoinen 30-50 gemmiä on yleisesti hyväksytty määrä.

Sun pitää alkaa katsomaan vähän mitä postaat, elä enää laita päättömiä juttuja, koska selkeesti sulla on winsun mentäviä aukkoja tiedoissa ja kokemuksessa. Tarkista asiat ennenkuin kirjoitat tänne niitä, jookosta?

Luulin aivan toisin, joko se on sitten aineenvaihdunnastani kiinni, olen treenannut nyt yli 3 vuotta ilman mitään "no ei se haitta jos nyt skippaa" päiviä, ja nyt minulla on 6% ja risat rasvaprosentti ja olen noudattanut nyt vähän yli vuoden tällaista ruokasysteemiä mistä kerroin .
Joko se johtuu siitä, että minulla ei ole ollut sellaisia pitkiä lomia, joko alkoholi/tupakka/limu raittiudesta tai sitten vain aineenvaihdunnastani. Uskon kuitenkin, että treenillä ja ruokavaliolla on ollut tekemistä enemmän.

Minä kun uskon, että proteiinia ei kerry rasvakerroksiksi, koska esitteissä sanotaan, että "voi käyttää myös dieetin aikana".

Mutta jos tuo on tutkitusti tehty juttu niin selvä on, luulin vain proteiinin tulevan paskana ulos jos sitä on yli tarpeen kuten ruoka yleensä (onhan ruoka kiinteää tietysti :P) ja ainoastaan jos ei treenaa tarpeeksi lujaa niin ruoan sisältämä rasva voi kertyä ympäri kehoa.

ant sanoi:
... minulla on 6% ja risat rasvaprosentti ...
On kyllä saakelin tarkka mittautapa sulla kun yleensä nuo kotikonstit ei kerro edes prosentin tarkkuudella, vai kävitkö siinä hydrometrissä (tai mikä se nyt olikaan?). :kuvia: tietysti 6%:n rasvoista.

ant sanoi:
Luulin aivan toisin, joko se on sitten aineenvaihdunnastani kiinni, olen treenannut nyt yli 3 vuotta ilman mitään "no ei se haitta jos nyt skippaa" päiviä, ja nyt minulla on 6% ja risat rasvaprosentti ja olen noudattanut nyt vähän yli vuoden tällaista ruokasysteemiä mistä kerroin .
Joko se johtuu siitä, että minulla ei ole ollut sellaisia pitkiä lomia, joko alkoholi/tupakka/limu raittiudesta tai sitten vain aineenvaihdunnastani. Uskon kuitenkin, että treenillä ja ruokavaliolla on ollut tekemistä enemmän.

Minä kun uskon, että proteiinia ei kerry rasvakerroksiksi, koska esitteissä sanotaan, että "voi käyttää myös dieetin aikana".

Mutta jos tuo on tutkitusti tehty juttu niin selvä on, luulin vain proteiinin tulevan paskana ulos jos sitä on yli tarpeen kuten ruoka yleensä (onhan ruoka kiinteää tietysti :P) ja ainoastaan jos ei treenaa tarpeeksi lujaa niin ruoan sisältämä rasva voi kertyä ympäri kehoa.
Lähes kaikki ylimääräinen energia kertyy läskinä kehoon on se sitten hiilarista tulevaa tai protskusta.
Ant joko oot muistanut uudet lenkkarit ostaa ;)

Suositut

Back
Ylös Bottom