Lisäravinteiden mittausta

Jotakin mittaustahan on suoritettu aiemminkin mutta ei tämä minusta pahitteeksi ole, joten:

Kävin ostamassa tuommoisen Soehnlen digitaalisen ruoka-ainevaa'an. Maksoi 43,90€. Ajankulukseni mittailin vähän eri lisäravinteiden painoja. Käytössä oli tuollainen muovinen "virallinen" mittasarja. Lisäksi oli metallinen 1dl mitta. Vaikka tässä vaa'assa on 1 gramman tarkkuudella painot, niin aika hyviä tuloksia saa kun mittaa ison satsin kerralla ja jakaa tilavuudella. Mitat täytin kukkuralleen, jonka jälkeen veitsellä vedin mitan tasaiseksi reunoja myöten.

Fast Kreatiini

1 rkl (15ml) : 14g - mitta 4g = 10g, 1,5 ml = 1g
1/2dl (50ml) : 43g - mitta 8g = 35g, 1,428 ml = 1g
1 dl (100ml) : 87g - mitta 14g = 73g, 1,36 ml = 1g

Mittasin vielä varmuudeksi toisella, metallisella desimitalla
1 dl (100ml) : 119g - mitta 47g = 72g, 1,388ml = 1g

Eli noin 1,38 ml = 1g, 5ml eli 1tl painaa noin 3,62g, ja ruokalusikallinen 3x5ml = 15ml = 10,86g.

Fast Whey3 suklaa

muovinen: 1dl (100ml) : 55g - mitta 14g = 41g.
metallinen: 1dl (100ml) : 89g - mitta 47g = 42g.

Eli 1 dl Fast Whey 3:sta on hitusen yli 40 grammaa.

Fast Dextrose

1dl (100ml) : 107g - mitta 47g = 60g

Eli Dekstroosin kohdalla näyttäis sentään pitävän paketin tekstit paikkansa.

SF Vitamax

muovinen 1dl (100ml): 75g - mitta 14g = 61g, eli 5g = 8,2 ml

Fast Malto6

metallinen 1dl (100ml): 91g - mitta 47g = 44g.

Lähinnä tuon kreatiinin takia mittailin, mutta innostuin vähän :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oma vaaka tarpeeton!

Kiitos!!

Oma vaaka meni romukoppaan.

Tuossa oli tärkeimmät. Eikun jatkat mittailuja niin laitetaan mitat ylös.

Eli 1 rkl kreaa pal. juomaan!? Onks se kukkurallinen vai tasalusikallinen? Ite oon vispannu sekaan kukkura tl:n...

Originally posted by Siima
Eli 1 rkl kreaa pal. juomaan!? Onks se kukkurallinen vai tasalusikallinen? Ite oon vispannu sekaan kukkura tl:n...

jos luet uudestaan ton ensimmäisen viestin ensimmäisen kappaleen, niin pitäis homma selkiintyä?

Ja vähän lisää mittaustuloksia:

Fast Glutamiini, saman painoista kuin kreatiini, eli 1,4tl = 5g.
Fast Whey+, 1dl = 35g.
Bull's Training Loader 1dl = 70g.

Piti lisätä omat tulokset tähän, kun päätin tarkistaa mitä määriä palautusjuomassa tulee oikein vedettyä. Eroa oli edellisiin mittauksiin melko paljon ainakin protskun määrässä. Eli:

Whey3 mansikka: 0.7 dl scoop = 27 grammaa -> 1 dl vain 38.5 grammaa.

Malto6: 0.7 dl scoop = 32 grammaa eli desi 44.3 grammaa.

Malto siis piti paikkansa muiden kavereiden tulosten kanssa, herassa oli heittoa melkoisesti.

Syykin luultavasti löytyy: olen siirtänyt Whey3:n sotkun välttämiseksi muovipönttöön eli mahdollinen kuljetuksen aikainen pakkautuminen poistui siinä. Lisäksi heilautan pönttöä ennen kuin kahmaisen siitä scoopin jotta paakut hajoavat. Sen jälkeen kevyesti kopsuttelen ilmakolot pois scoopista ja tasaan pinnan -> 27 grammaa 70 cc:n mitalla. Whey3 on kyllä aika kuohkean oloista tavaraa joten sen saa varmasti painumaan tosi tiukkaan, mutta siis enemmän pakkaamatta mittatulos oli tuo.

Malto puolestaan on niin kuivaa ja hyvin kasaan pakkautuvaa kamaa että sillä ei näytä olevan merkitystä koputteleeko sitä tiheämmäksi vai ei.

Siis kaikki: jos teette kuten minä, olette saaneet jo *gasp* pitkiä aikoja LIIAN VÄHÄN PROTEIINIA! Jos olisitte ottaneet enemmän ette olisi enää KYNÄNISKOJA vaan JÄÄKAAPPIPAKASTIMEN KOKOISIA. niinkuin TESTOMAN!

No joo, :D

Lisää mittoja

1 dl Fastin Dietmixiä painaa 50 g.

EDIT: punnitus suoritettiin laboratoriovaa'alla, joten pitäisi ainakin olla tarkka :D

Originally posted by tappara

Fast Kreatiini

Eli noin 1,38 ml = 1g, 5ml eli 1tl painaa noin 3,62g, ja ruokalusikallinen 3x5ml = 15ml = 10,86g.

Fastin Kreatiinimonohydraatti paketin kyljessä lukee 2g = 1 tasainen teelusikallinen. Itse olen ottanut ko. kreatiinia 5tl per päivä. Mikäli tapparan mittaukset pitävät paikkansa on näköjään tullut n. 18g kreatiinia / päivä... :kippis1: Pitäs vissiin siirtyä 3tl / päivä annokseen?

Eikö vaa'assasi ole tara/tare näppylää, kun pitää vähentää mitan paino?!

Ihmettelen vaan. Omasta löytyy ja oli ensimmäinen kriteeri vaakaa hankittaessa.

Originally posted by HooEee

Saa taarattua, mitä sitten? Mitan painon vähentäminen vie aikaa noin 0,001 sekuntia.

Originally posted by HooEee

Saa taarattua, mitä sitten? Mitan painon vähentäminen vie aikaa noin 0,001 sekuntia.

Vähän off-topic, mutta kertoisko joku vaa an omistaja paljonko normi? kokoisen banaanin sisuskalut painavat, kun on joutunut vähän hihasta tuon painon vetäsemään...
:confused:

Eikä kehtais alkaa kaupassa kuorimaan malliyksilöä puntaroitavaksi....:D

Originally posted by makew
paljonkos 1 dl bulls recoveryä painaa?

Tätää samaa tietoa kaipaisin itsekin. Tähän mennessä hieman reiluja desin annoksia ottanut sillä hienolla punaisella muovi setillä. Tota vaakaa en raaskisi millään ostaa kun samalla rahalla saisin jo melkein sen himoitsemani 4 kilon satsin heraa! :david:

Re: Re: Lisäravinteiden mittausta

Originally posted by stela
Fastin Kreatiinimonohydraatti paketin kyljessä lukee 2g = 1 tasainen teelusikallinen. Itse olen ottanut ko. kreatiinia 5tl per päivä. Mikäli tapparan mittaukset pitävät paikkansa on näköjään tullut n. 18g kreatiinia / päivä... :kippis1: Pitäs vissiin siirtyä 3tl / päivä annokseen?

Taas kerran. Teelusikka ei ole sama kuin teelusikka mitallinen. Teelusikkamitta on 5 ml =noin 3,5 g kreaa. Normaali teelusikka vetää noin 2 g kreatiiniä.

Originally posted by tappara

Kävin ostamassa tuommoisen Soehnlen digitaalisen ruoka-ainevaa'an. Maksoi 43,90€.

Mistäköhän tuommoisen tarkan vaa'an löytäisi...?

Useista paikoista olen kysellyt, mutta ei ole kohdalle sattunut. En jaksaisi lähteä kiertelemään kaupoissa, joten jos voisit vinkata oikeaan osoitteeseen niin olisin todella kiitollinen!

Originally posted by azzyyr
Vähän off-topic, mutta kertoisko joku vaa an omistaja paljonko normi? kokoisen banaanin sisuskalut painavat, kun on joutunut vähän hihasta tuon painon vetäsemään...

120-130 grammaa on aika lähellä. Kuorineen tälläinen painaa noin 170-180 grammaa.

Ja muillekin tiedoksi, että ei sen vaa-an hankinta tartte olla iso sijoitus. Analogisia vaakoja 0-250g tai 0-500g saa vitosella ainaki Oulun kärkkäiseltä. Tarkkuus riittää mainiosti desin heran tai bulls recoveryn mittaukseen.

Stela: teelusikalliseen sopii 1,5 - 5 grammaa oboyta riippuen siitä paljonko siihen ahdat. Mittayksikkösi on liian pieni tarkan mittaustuloksen saamiseksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom