Lisäravinteet usein turhia kuntoilijalle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wallace
  • Aloitettu Aloitettu
NGV sanoi:
Ai ei ole vaikeata ottaa proteiinit tavallisesta ruuasta? Kerros mulle kuinka moni tavallinen vanhempi syöttää lapsille semmoista perushiilari mättöä? Meillä ei enään, koska koko perhe on muuttanut ruokavaliota. Ja kyllä 220g proteiinia on suht vaikea saada pelkästä tavallisesta ruuasta ja jos on koulupäivä niin siinä nyt eii oo kun ehkä 10-15g.:
Aika paljon sitä roteiinia sitten tunnut tarvitsevan. Mullakaan ei ole tuollaista määrää sitä ruokavaliossani. Painan kuitenkin jokusen kilon sinua enemmän. En nyt jaksa lähteä väittelemään siitä grammamäärästä/ painokilo joka on hyvä/paha, mutta omalla kokemuksellani näin.

NGV sanoi:
Ja kertokaas mulle millä voitte korvata palautusjuoman? Ei taida olla olemassakaan semmoista ruokaa joka niin nopeasti sulaisi.:lol2:
En ole muute myös jauhojakaan käyttänyt aikoihin, en sano että niistä ei hyötyä olisi mutta ei ne mitään jumalan lahjoja bodaavalle kansalle ole. Ilmankin tulee toimeen.

Edit: ihan paskaa meinasin puhua. Alotin äsken pussin CRP:ä kokeeksi josko se jotian tekisi

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
NGV sanoi:
Eipä muhun hirveesti noi mainostamiset puhu vaan jos joku isompi, parempi ja kireempi sanoo, että lisäravinteita kannattaa käyttää niin eikös siinä ihan kenelle tahansa tule mieli käyttää? Ja kertokaas mulle millä voitte korvata palautusjuoman? Ei taida olla olemassakaan semmoista ruokaa joka niin nopeasti sulaisi.:lol2:
Ja tässä juuri on klassinen esimerkki miksi lisäravinnefirmat ostavat, joskus isollakin rahalla, kuuluisuuksia mainostamaan omia tuotteitaan. Kun tieteellinen fakta ei riitä, tai sitä ei ole, niin kyllähän menestyneen sanaan pitää uskoa... :D

kahlaajalintu sanoi:
Aika paljon sitä roteiinia sitten tunnut tarvitsevan. Mullakaan ei ole tuollaista määrää sitä ruokavaliossani. Painan kuitenkin jokusen kilon sinua enemmän. En nyt jaksa lähteä väittelemään siitä grammamäärästä/ painokilo joka on hyvä/paha, mutta omalla kokemuksellani näin.
Siis toi 220g on joskus harvoin ja yleensä treenipäivänä. Muuten syön noin 150-200g.

kahlaajalintu sanoi:
En ole muute myös jauhojakaan käyttänyt aikoihin, en sano että niistä ei hyötyä olisi mutta ei ne mitään jumalan lahjoja bodaavalle kansalle ole. Ilmankin tulee toimeen.

Edit: ihan paskaa meinasin puhua. Alotin äsken pussin CRP:ä kokeeksi josko se jotian tekisi
Ja jos joku väittää, että olihan ne potarit isoja ennen lisäravinteita, niin silloinkin oli roinaa niin on nykyääkin. Jauhot eivät ole roinaa ja sehän meitä natuja miellyttääkin.

Ja tässä juuri on klassinen esimerkki miksi lisäravinnefirmat ostavat, joskus isollakin rahalla, kuuluisuuksia mainostamaan omia tuotteitaan. Kun tieteellinen fakta ei riitä, tai sitä ei ole, niin kyllähän menestyneen sanaan pitää uskoa...
Noinkin sen voisi sanoa, mutta mitä väliä sillä on jos niitä käyttää? Siis Pakkiksestakin on melkein tullut semmoinen paikka missä lisäravinteita dissataan. Dissatkaa pois minkä kerkeätte, mutta eipä se mua kiinnosta ei yhtään.

NGV sanoi:
Noinkin sen voisi sanoa, mutta mitä väliä sillä on jos niitä käyttää? Siis Pakkiksestakin on melkein tullut semmoinen paikka missä lisäravinteita dissataan. Dissatkaa pois minkä kerkeätte, mutta eipä se mua kiinnosta ei yhtään.
Päinvastoin mielestäni kyllä jopa liikaa ihannoidaan lisäravinteita ja korostetaan palautumisjuoman "välttämättömyyttä". Toin vaan esille sen oman kantani, että en ole vaan jaksanu ostaa mitään juomaa kun palaudun ihan hyvin tähänkin tapaan vaikka treenaankin paljon ja mukamas kovaa. Ilmankin voi mennä eteenpäin.

kahlaajalintu sanoi:

Nyt on pakko kysyä että siis, täh? Voiko proteiini muka mennä jotenkin hukkaan(tai kertyä läskiksi) jos ei mene yli tavoite kaloreidein, eli kalorit vaikka 2000 ja siitä 30r/ 30hh/ 40 pr? Siis en väitä että ns ylimääräsestä protskusta mitään hyötyä olisi mutta eikai siitä haittaakaan ole. Itse syön joka päivä ainakin sen 3g per painokilo, ehkä jopa 3.2(n.200g), riippuen päivästä. Satun vaan pitämään enemmän lihasta:kuola: ja protskupitosista ruuista.:rolleyes:

Meah, kyllä se loppupeleissä on aina kiinni kokonaiskaloreista, eli ollos huoleti. Sinun tapauksessasi "ylimääräinen" proteiini käytetään energiaksi, kun kerran hiilareita ei tule tarpeeksi siihen tarkoitukseen.

Gillyanne sanoi:
Meah, kyllä se loppupeleissä on aina kiinni kokonaiskaloreista, eli ollos huoleti. Sinun tapauksessasi "ylimääräinen" proteiini käytetään energiaksi, kun kerran hiilareita ei tule tarpeeksi siihen tarkoitukseen.

No näin minäkin ajattelin, siksi olenkin ihmetellyt noita aikasempia tekstejä tästä aiheesta. Oletinkin että se koskisi sitä, kun syödään enemmän pitä kulutetaan. Eli kanaa vaan nassuun:hyper: :D

Meah sanoi:
Nyt on pakko kysyä että siis, täh? Voiko proteiini muka mennä jotenkin hukkaan(tai kertyä läskiksi) jos ei mene yli tavoite kaloreidein, eli kalorit vaikka 2000 ja siitä 30r/ 30hh/ 40 pr? Siis en väitä että ns ylimääräsestä protskusta mitään hyötyä olisi mutta eikai siitä haittaakaan ole. Itse syön joka päivä ainakin sen 3g per painokilo, ehkä jopa 3.2(n.200g), riippuen päivästä. Satun vaan pitämään enemmän lihasta:kuola: ja protskupitosista ruuista.:rolleyes:

Lihan ystävä se olen minäkin, mutta kun jos ottaisin sen n.330g päivässä proteiinia (eli 3g/painokilo) tulisi se sen verran kalliiksi että ei ole mitään järkeä. mielummin sitten vähemmän proteiinia ja tilalle laadukasta hiilaria. Toisilla se tilanne sitten on onnelisemmin eli voi syödä välittämättä siitä mitä lompakko sanoo. Minulla nyt kuitenkin näin.

Meah sanoi:
Nyt on pakko kysyä että siis, täh? Voiko proteiini muka mennä jotenkin hukkaan(tai kertyä läskiksi)
Siis teoriassahan liiallisesta protskun syönnistä ei ole hyötyä, sillä (pahoitteluni jos menee metsään, mutta jotenkin tähän suuntaan se menee) elimistö ei pysty ns. ottamaan säästöön ylimääräistä proteiinia niin että sitä pystyisi hyödyntämään myöhemmin. Maksassa ylimääräinen prode muuttuu glukoosiksi = tämä käytetään energiaksi, tai sitten se muuttuu rasvaksi ja muiksi yhdisteiksi.

Mutta kuten Gillyanne sanoi, varmastikaan tämä "liikasaanti" ei kohdallasi ole vaarallista, sillä kun niitä hiilareita ei ole antamaan kaikkea tarvittavaa energiaa, proteiinit käytetään tällöin hyödyksi. Eri asia esimerkiksi minulla, kun protskut alkoi olla melkoisen korkealla päivittäin (kuten kaikki muutkin), katsoin tarpeelliseksi alentaa niiden määrää. Reidet alkoivat viestimään siitä, että jostain sitä rasvaa syntyy, vaikkei sitä sellaisenaan söisikään. :D

Toki liiasta proteiinien saannista voi olla haittaakin, se mm. happamoittaa virtsaa, jolloin kalsiumin poistuminen luista hidastuu yms. mut ne ei nyt taida kuulua tähän asiaan.

Ai ei ole vaikeata ottaa proteiinit tavallisesta ruuasta? Kerros mulle kuinka moni tavallinen vanhempi syöttää lapsille semmoista perushiilari mättöä? Meillä ei enään, koska koko perhe on muuttanut ruokavaliota. Ja kyllä 220g proteiinia on suht vaikea saada pelkästä tavallisesta ruuasta ja jos on koulupäivä niin siinä nyt eii oo kun ehkä 10-15g.

Ei todellakaan ole vaikeata!! Katso viesti numero 74.

Voin vaikka tehdä täydellisen esimerkin päivän ruoista ja osoittaa kuinka helposti 220 g saa täyteen. Nirsot voivat tietenkin syödä pelkkiä jauhoja ja ihmetellä kun mitään ei tapahdu. :D

Sitä paitsi kyllä meillä nuoremmillakin on kokemusta lisäravinteista ja sun muista, mutta ei niin paljon. Ja BTW, tuo on vanha kuva voisi päivittää tuota kuvaa joskus.

No kyllä minä hieman hilpeydellä luen noita sinun "opastuksiasi", ei sinulla paljon tietoutta tunnu olevan.

:rolleyes:

Sitten taas useilla vanhemmankaartin edustajilla on todella hyvää kokemusta siitä millaista oli treenata ilman lisäravinteita. En kyllä itse edusta tätä ikäluokkaa.

Eipä muhun hirveesti noi mainostamiset puhu vaan jos joku isompi, parempi ja kireempi sanoo, että lisäravinteita kannattaa käyttää niin eikös siinä ihan kenelle tahansa tule mieli käyttää? Ja kertokaas mulle millä voitte korvata palautusjuoman? Ei taida olla olemassakaan semmoista ruokaa joka niin nopeasti sulaisi.

Tämä meni nyt täydellisesti ohi..... :D

Siis toi 220g on joskus harvoin ja yleensä treenipäivänä. Muuten syön noin 150-200g.

Ja lisäravinnefirmat kiittävät. :D

Kuvastasi päätellen et tarvitse läheskään noin paljoa, mutta minulle on samantekevää vaikka söisit 1kg proteiinia päivässä.Virheistä oppii...

Ja jos joku väittää, että olihan ne potarit isoja ennen lisäravinteita, niin silloinkin oli roinaa niin on nykyääkin. Jauhot eivät ole roinaa ja sehän meitä natuja miellyttääkin.

Hohhoijaaa, lisäravinteethan tekevät isoksi.... :worship:

Isoksi tulemiseen ei tarvita lisäravinteita...

Saat käyttää aivan vapaasti, ei se minua haittaa.

Wallace sanoi:
Hohhoijaaa, lisäravinteethan tekevät isoksi.... :worship:
Ei pelkät lisäravinteet tosiaankaan isoksi tee, kyllä se on monen eri osa-alueen ja toiminnan summa. Tähän kyllä vai ei lisäravinteille -kamppailuun tosin en sen suuremmin halua mukaan lähteä, käytänhän niitä itsekin. Kuitenkin ajattelumalli "ilman lisäravinteita en voi kasvaa ja kehittyä" on melkoisen turha ja paikkaansa pitämätön.

Jeppaa.. Ainainen vääntöhän tästä tulee.

Palkkaria käytän nykyään kyllä, totuus on että en ole palautumisessa tai muussa huomannut eroa vanhaan "banaani-kinkkuleipä"-palautusruokaani, mutta se nyt on niin perusteltua että miksikäs ei.

Proteiinia otan jauhona dieetillä aamuin ja illoin 25gr. Bulkilla vähän tilanteen mukaan.. En tarkkaile sen enempää hiilari/rasva-suhteita kuin että pidän huolen plussalla ollessani että syön sen 4000kcal ja saan n 200gr proteiinia, mukaanlukien kaikki leivät, pastat ym.. Painan 100kg joten eiköhän tuo 150gr "aitoa" proteiinia piisaa.Dieetillä on sitten kalorit 3000kcal, joten koitan noilla jauhoilla vain paikata proteiinin saantia välähdyksenomaisen lihasten katoamisen pelossa :rolleyes:

En tyrmää lisäravinteiden käyttöä mutta ylempää kompaten, kyllä ilmankin pärjää ja kehittyy.

Joo, kyllä ilman lisäravinteita kehittyy ihan hyvin. Mutta se syöminen voi välillä tökkiä, jolloin ne ovat paikallaan nuo jauhot! :)

Itellä kävi niin hassusti että jäin "koukkuun" tuohon protskuuni. Purkki loppui ja seuraavan kerran kun salilla kävin niin treenin jälkeen tuli ihan älytön mielihalu saada sitä mustikanmakuista pirteöä naamariin. :eek: Olin notta prr...kele, mikäs kumma siinä nyt on. Ja nyt on joka treenin jälkeen tehnyt vain mieli sitä protskua... Ihme homma. Et ei kai tässä auta kuin käydä ostamassa uusi purnukka :)

Mutta turhaan mäkään mitään lisäravinteita vedän silloin kun treenaan vain huvikseni. Sitten kun alan vääntämään paskat housuissa jo penkkiäkin, niin koen lisäravinteet hyödyllisiksi. Placebo tai ei mutta tuntuu että palautuu paremmin niistä rääkkitreeneistä, kun ottaa sen prtoskujuoman treenin jälkeen. Koitettu on nimittäin, penkkitreenin jälkeen pelkkää safkaa himassa -> tissit 2 päivää kipeet. Penkkitreenin jälkeen protskut naamariin ja himassa safkaa -> tissit 1 päivän kipeet.

Toisaalta sain eniten kehitystä aikaseksi silleen, että söin jokapäivä n.500g härkän ulko/sisäfilettä ja perunaa, sekä salin jälkeen maitorahkaa tahi raejuustoa. Ja tietysti iltapala/aamupalakin oli kunnossa. :D

Wallace sanoi:
Ei todellakaan ole vaikeata!! Katso viesti numero 74.

Voin vaikka tehdä täydellisen esimerkin päivän ruoista ja osoittaa kuinka helposti 220 g saa täyteen. Nirsot voivat tietenkin syödä pelkkiä jauhoja ja ihmetellä kun mitään ei tapahdu. :D

Sitten taas useilla vanhemmankaartin edustajilla on todella hyvää kokemusta siitä millaista oli treenata ilman lisäravinteita. En kyllä itse edusta tätä ikäluokkaa.

Kyllä näyttää sinullakin olevan tiettyjä taustaolettamuksia asian suhteen. Lisäravinnefirmat ovat luoneet illuusion jauhojen syömisestä ja rahastavat näillä tuotteilla, ja ennen tosi bodarit kasvoivat ihan peruspöperöllä.

Jos kokoajan puutut tohon samaan että sitä proteinia saa ilmankin lisäravinteita, jatkat tota aiempaa kehäpäätelmääsi vaan eteenpäin.

Tota proteiinia perustellaan nopeilla imeytymisajoilla, aminohappokoostumuksella esim. haaraketjuiset. Vertaile esim tuon maitorahkan ja tonnikalan imeytymistä vaikka minkä tahansa konsentraatin imeytymiseen. Ja onko ihmisen proteiinin tarve staattisesti sama koko päivän vai tarvitsisikohan sitä tietyissä tilanteissa ehkä nopeammassa muodossa esim. aamu ja palkkari?

Tottahan tuo on, että ihmiset liikaa luulevat noiden proteiinivalmisteiden olevan jotain ihme tavaraa ja että niillä olisi jotain multianabolisia vaikutuksia. Mutta se ei esimerkiksi muutu että se proteiinigramma on halvempi pieruherassa ja se pieruhera on taatusti nopeampaa kuin tonnari tai rahka.

Pitäisi vain muistaa, että lisäravinne on todellakin LISÄravinne.
Kun perusmassaa ja -voimaa hankitaan ei ole tärkeintä mitä syö vaan että syö riittävästi. Ja treenin pitäisi olla perusliikepainotteista, painoja vähitellen lisäillen, mutta pitäen tarkasti huolta suoritustekniikan puhtaudesta. Tekniikan hajoaminen yleensä kertoo liian nopeasta etenemisestä ja palautumattomuudesta.
Lisäravinteet ovat erinomaisia täydentäjiä (protskupohjaiset) jollei ruokaa ole sopivasti käsillä, ehtii sitten syömään vähän myöhemminkin kun saa pahimman hädän helposti kuitattua. Ja mikä jottei palkkarikin (perusprotskujuoma+hiilarit) ole ihan kätevä, ei sitten ole niin kova kiire ruuan ääreen. Silti pitää muistaa normaali ruoka päivittäin!
Ei kannata tehdä treenaamisesta sen vaikeampaa, kilpailuun valmistautuminen onkin sitten jo eri asia.

Jos taas lisäravinteista on tarkoitus tehdä lääkkeiden korvike, niin sanoisin että pahasti metsään mennään... tai no, samahan se mulle miten joku haluaa rahansa käyttää...

anticatabolic sanoi:
Kyllä näyttää sinullakin olevan tiettyjä taustaolettamuksia asian suhteen. Lisäravinnefirmat ovat luoneet illuusion jauhojen syömisestä ja rahastavat näillä tuotteilla, ja ennen tosi bodarit kasvoivat ihan peruspöperöllä.

Ensinnäkin ei ole mikään olettamus etteikö bodarit kasvaisi vieläkin pelkillä peruspöperöillä...

No kuten on aiemmin todettu kyllähän on todettu, että lääkefirmatkin "keksivät" sairauksia saadakseen lisää voittoa.

Drugs companies 'inventing diseases to boost their profits'
http://www.timesonline.co.uk/article/0,,3-2128371,00.html

Jos kokoajan puutut tohon samaan että sitä proteinia saa ilmankin lisäravinteita, jatkat tota aiempaa kehäpäätelmääsi vaan eteenpäin.

Minulle on aivan sama vaikka jonkun ruokavalio koostuisi pelkästään jauhoista, mutta en jaksa kuunnella jatkuvasti valittamista siitä kuinka mahdotonta on saada tarpeet täytettyä tavallisen ruoan avulla. Ihme nirsoja tuntuu olevan täälläkin.

Tota proteiinia perustellaan nopeilla imeytymisajoilla, aminohappokoostumuksella esim. haaraketjuiset. Vertaile esim tuon maitorahkan ja tonnikalan imeytymistä vaikka minkä tahansa konsentraatin imeytymiseen. Ja onko ihmisen proteiinin tarve staattisesti sama koko päivän vai tarvitsisikohan sitä tietyissä tilanteissa ehkä nopeammassa muodossa esim. aamu ja palkkari?

Kyllä kuule olen tutkinut noita, voit uskoa sen.

Itse en henkilökohtaisesti ainakaan tarvitse tätä nopeampaa muotoa, minulle on tärkeintä, että saan proteiinia tasaisesti koko päivän ajan.

Tottahan tuo on, että ihmiset liikaa luulevat noiden proteiinivalmisteiden olevan jotain ihme tavaraa ja että niillä olisi jotain multianabolisia vaikutuksia. Mutta se ei esimerkiksi muutu että se proteiinigramma on halvempi pieruherassa ja se pieruhera on taatusti nopeampaa kuin tonnari tai rahka.

Niin, mutta nämä "oikeat" safkat sisältävät muutakin...

Wallace sanoi:

Kuvastasi päätellen et tarvitse läheskään noin paljoa, mutta minulle on samantekevää vaikka söisit 1kg proteiinia päivässä.Virheistä oppii...
Mistä saitte päähänne, että lisäravinnefirmat kiittää, pitäisi sanoa, että tavallinen ruokka kauppias siitä enemmän hyötyy, koska noin 80% proteiinista tulee bodysafkasta eli rahka, raejuusto lihat jne. Ja kuva on edelleen varmaan 5 kuukautta vanha ja paino kuvassa noin 62, nyt 68 joten kyllä siinä eroa on. Pitäisiköhän päivittää?:confused:

Wallace sanoi:
Ensinnäkin ei ole mikään olettamus etteikö bodarit kasvaisi vieläkin pelkillä peruspöperöillä...

No kuten on aiemmin todettu kyllähän on todettu, että lääkefirmatkin "keksivät" sairauksia saadakseen lisää voittoa.

Drugs companies 'inventing diseases to boost their profits'
http://www.timesonline.co.uk/article/0,,3-2128371,00.html

Minulle on aivan sama vaikka jonkun ruokavalio koostuisi pelkästään jauhoista, mutta en jaksa kuunnella jatkuvasti valittamista siitä kuinka mahdotonta on saada tarpeet täytettyä tavallisen ruoan avulla. Ihme nirsoja tuntuu olevan täälläkin.

Niin, mutta nämä "oikeat" safkat sisältävät muutakin...

Toi lääkefirma juttu nyt on aivan helvetin selkeä asia, niiden markkinathan perustuu sairauksiin ja esim. ilmiö jossa tiedejulkaisut ovat jättäneet julkaisematta epäedullisia tutkimustuloksia kertoo siitä että lääke- ja tupakkateollisuus eivät loppupeleissä ole hirveän kaukana toisistaan.

Olisin tossa odottanut jotain perusteluja tuota palautumisjuomaa vastaan. Tuosta perusruuasta sen verran että omasta mielestäni ainoat kunnon ruuat ovat kyllä melkein maitorahka, tonnikala(tai mikä tahansa muu rasvaton liha) nauta alle 10% jauheliha ja 4 viljan hiutale hiilarin lähteenä, rypsäri ja joku vaihtoehtoinen eläinrasvanlähde kun rasvat suht 30%t/30%kt/40%mt. Muissa kuin edellä mainituissa perusruuissa on kyllä lähtökohtasesti ihan paskat arvot kyllä kehoilun kannalta ajateltuna miinus nuo edellä mainitut. Listassa puutteita johtuen mielikuvituksen puutteesta.
Ei valmistajat noita kehoilun kannalta ole suunnitellut.

Jännää kun ensin syytetään lisäravinnefirmoja ahneeksi ja sitten vedetään jotain eldoradon tai rainbown tonnikalaa napaan ja siihen päälle valion, arlan tai milbonan maitorahkaa. Nämä ovatkin juuri niitä lafkoja jotka ovat oikein panostaneet ravintotietouden lisääntymiseen ja "terveellisten oikeiden hyvien kotiruokien" ravintoarvojen parantamiseen. En tiedä mikä sulla on periaatteellisesti lisäravinteita vastaan mutta jotain on näköjään hampaankolossa. Kauppiaita suvussa?

Wallace sanoi:

Kyllä kuule olen tutkinut noita, voit uskoa sen.

Itse en henkilökohtaisesti ainakaan tarvitse tätä nopeampaa muotoa, minulle on tärkeintä, että saan proteiinia tasaisesti koko päivän ajan.

Mulla on sellanen peruste miksi vedän näitä lisäravinne firmojen "humpuukituotteita" koska jauhon saa nestemäiseksi ja se on helppo nauttia ennen/jälkeen treenin. Ja nopea imeytyminen on näissä ajankohdissa valttia.

Treeniä ei ole kiva vetää maha täynnä kiinteää ruokaa ja treenin jälkeen katabolia pysähtyy maltolla ja jauhoheralla varmasti nopeammin kuin riisillä ja kanalla tai millään muulla kiinteällä ruoalla. Treeni on todella katabolinen tapahtuma, ei tod anabolinen... Miksi siis pysäyttää katabolia hitaammin jos mahdollisuus on, että sen saa tehtyä nopeammin. Täydellisyyteen pyrkivä treenari ei mielestäni voi missata tätä. Sunnuntai salillakävijät joilla muutenkin ruoka/treeni ja lepopuoli on puolitiessään tuskin menettävät mitään vaikka olisivat syömättä 5h treenin jälkeen.

Maksimaalista hyötyä noista tuotteista ja ajankohdista tavoittelevat vetävät ne näinä kyseisinä ajankohtina. Muissa ajankohdissa en näe mitään tarvetta vetää muuta kuin perusruokaa, kataboliset tapahtumat ainoastaan.

Ja palautumisesta sen verran, jos käydään vertaamaan palautumista ruoan ja jauhon välillä. Se lihasten kipeys seuraavana päivänä ei todellakaan ole mikään mittari palautumiselle. Se lihas on varmasti aivan yhtä kipeä molemmissa tapauksissa, mutta näkyykö se 1-X tuntia pidempään jatkunut katabolia siinä tai onko sillä mitään vaikutusta lihaskipuun. Tuskin. Lihas tulee kipeäksi jos sitä rasittaa uudella liikkeellä/toistomäär./sarjamäär. tai tarpeeksi harvoin (monijakoiset ohjelmat). Lihaksen purkautumisen kesto (palkkari vs ruoka, 10-30min vs 1-Xh) ei tee sitä sen kipeämmäksi. Kärsiikö henkilö A, joka paastoaa viikon, lihaskivuista?

anticatabolic sanoi:
Toi lääkefirma juttu nyt on aivan helvetin selkeä asia, niiden markkinathan perustuu sairauksiin ja esim. ilmiö jossa tiedejulkaisut ovat jättäneet julkaisematta epäedullisia tutkimustuloksia kertoo siitä että lääke- ja tupakkateollisuus eivät loppupeleissä ole hirveän kaukana toisistaan.

Missäs ovat lisäravinnefrimojen markkinat ?

Oletko edes tutustunut millaisia lupauksia antavat esimerkiksi näille ns. tehonlisääjille jne ?

Tyylinä taitaa olla kehittää mitättömästä asiasta härkänen, tai luoda mielikuvia jonkun asian välttämättömyydestä.

Olisin tossa odottanut jotain perusteluja tuota palautumisjuomaa vastaan. Tuosta perusruuasta sen verran että omasta mielestäni ainoat kunnon ruuat ovat kyllä melkein maitorahka, tonnikala(tai mikä tahansa muu rasvaton liha) nauta alle 10% jauheliha ja 4 viljan hiutale hiilarin lähteenä, rypsäri ja joku vaihtoehtoinen eläinrasvanlähde kun rasvat suht 30%t/30%kt/40%mt. Muissa kuin edellä mainituissa perusruuissa on kyllä lähtökohtasesti ihan paskat arvot kyllä kehoilun kannalta ajateltuna miinus nuo edellä mainitut. Listassa puutteita johtuen mielikuvituksen puutteesta.
Ei valmistajat noita kehoilun kannalta ole suunnitellut.

Ei ole kehoilun kannalta suunnitellut, mutta elämisen kannalta kylläkin ja kasvamisen.

Välillä tuntuu, että koko lajista yritetään tehdä paljon "monimutkaisempaa"/hienompaa kuin on. Tai no myönnetään poikkeus näiden "näyttelyissä" käyvien tapausten kohdalle.

Jännää kun ensin syytetään lisäravinnefirmoja ahneeksi ja sitten vedetään jotain eldoradon tai rainbown tonnikalaa napaan ja siihen päälle valion, arlan tai milbonan maitorahkaa. Nämä ovatkin juuri niitä lafkoja jotka ovat oikein panostaneet ravintotietouden lisääntymiseen ja "terveellisten oikeiden hyvien kotiruokien" ravintoarvojen parantamiseen. En tiedä mikä sulla on periaatteellisesti lisäravinteita vastaan mutta jotain on näköjään hampaankolossa. Kauppiaita suvussa?

Niin, mutta kun lisäravinne on lisäravinne. Ja oikea ruoka on oikea ruoka.

Kyllä minä ainakin elän mielummin pelkästään tavallisella ruoalla enkä pelkillä jauhoilla...

Voisit ensi kerralla lukea koko ketjun läpi ennen kuin kommentoit, sillä olen sanonut käyttäväni myös jauhoja...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom