En nyt ymmärrä tuon pointtisi merkitystä. Kyllä jokanen täällä varmasti tietää, että tonnoa ja raejuustoa syömällä saa ne proteiinit täyteen, jos haluaa... entäs sitten?!? olisko tässä pitänyt jotenkin valaistua?
Öö, ei. Joku vain muistaakseni sanoin sen olevan lähes mahdotonta...
Taisin kyllä sanoa, että itsekkin käytän juomia, joten mistään valaistumisen tarpeesta on aivan turha keskustella.
Mitäs sinä sanoitkaan tuossa aiemmin?
Siis tottakai lihasten rakennusaineiksi tarvitaan proteiineja, mutta tarpeen täyttämiseen ei välttämättä tarvita proteiinijauhoja.
Aivan turhaa saivartelua...
Kuten JHM tuossa mainitseekin, niin pitäisikö nyt olla valaistunut? Ennen sinua on miljoona postia, joissa nuo asiat käyvät todella hyvin ilmi. Oletkos itse edes lukenut tätä ketjua ihan kokonaan?
Ei kai kenenkään tarvitse mitään valaistua...
Minkälainen mielenhäiriö saa tällaset Wallacet (8 postausta ja kaikki tähän paska trediin) ja muut kansanterveys-ritarit suoltaan tätä propagandasontaansa KEHONRAKENNUSFORUMILLE?
Mitä Helv...
Miksi sanoin käyttäväni myös itse näitä juomia, jos haluaisin puhua niitä vastaan ?
Eikai kukaan kuitenkaan voi kiistää niitten kätevyyttä lisänravinteena ?
Ja kyllä täälläkin päässä harrastetaan KEHONRAKENNUSTA...
joo. missä vaiheessa elintarvikkeesta tulee lisäravinne? heraproteiinijauhe esimerkiksi on maidosta erotettua proteiinia. entä jos ostan kaupasta maitojauhetta, niin onko se lisäravinne? tai sama maitojauhe, josta on hiilarit poistettu? siinä on ihan samat proteiinit kuin maidossa käsittääkseni. onko kuivattu liha lisäravinne? entä jos se jauhettaisiin jauhoksi? siinä eroa pihviin olisi ainoastaan se, että kosteus on poistettu.
No lähinnä, jos ajatellaan niin minä ainakin näen lisäravinteen eräänlaisena "täsmä-aseena", eli sillä pyritään nostamaan tiettyä/tiettyjä pitoisuuksia. Tuo on kyllä sinänsä vaiketa, koska esimerkki uusimmat massanlisäystuotteet sisältävät myös vitamiineja ja mineraaleja.
En nyt tiedä onko tämä tieteellistä faktaa vai vanhoillisuutta, mutta en millään usko ihmisen elävän pelkillä jauhoilla/lisäravinteilla tai en itse ainakaan haluaisi elää sellaista elämää ja näin ollen minulle on suht selvää "mikä on lisäravinne".
Vielä lopuksi pakko sanoa, että voisi porukka alkaa jo ymmärtämään etten ole täällä millään ristiretkellä (sanoinhan itsekkin käyttäväni kyseisiä juomia). :lol2: