Lisäproden ajankohta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bodom
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli lyhyesti ja ytimekkäästi tossa otsikossahan toi tuli eli millon kandeis lisäprotsku ottaa? Kyseessä on ny maitoproteiini eli hitaasti imeytyvä, luonnollisesti parempi yötä vasten ottaa... mutta kun pisti miettimään ku aamulla ei ruuasta tuu melkeen yhtään proteiinia nii kandeisko se ottaa kuitenki sitte mielummi aamulla että sais jaettua ees pikkasen tasasemmin päivälle ton proteiinin saannin.. nykyään on ollu aika (päivä /) ilta painotteista ton proden saanti.

arvioita / ehotuksia?

nimim. kesäks kroppa kuntoon :thumbs:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Originally posted by Bodom
aamulla ei ruuasta tuu melkeen yhtään proteiinia
Mikäs mikäs tää juttu on? Miksi ei tule? Joka aterialla 30-45 grammaa protskua, niin hyvä tulee.

Sama tuli mullakin mieleen mitä Tomi sanoi, teet sellasen aamupalan et tulee tarpeeks protskua!! Mitä sä sitten syöt aamupalalla jos et protskuja saa?? ja minä ottasin ton maitoprotskun illalla...tai välipalana jos on pitkä aika jostakin syystä aterioiden välillä...on helppo ottaa mukaan pullossa/shakerissä.

Re: Re: Lisäproden ajankohta

Originally posted by Tomi
Mikäs mikäs tää juttu on? Miksi ei tule? Joka aterialla 30-45 grammaa protskua, niin hyvä tulee.

No kylhäseny muute mut perkele noitte aamujen kaa ku menee aina aamul noi syömiset vituilleen. Tänäki aamuna tuli vedettyy (kiireessä, aina) 1 pala ruisleipää ja lasi vettä että näi tääl. itekki rupee vituttaa toi ku aamul ei oo koskaa mikää hyvin :wall: siks just aattelin et se maitorotsku vois olla hyvä aamuks...

Re: Re: Re: Lisäproden ajankohta

No kylhäseny muute mut perkele noitte aamujen kaa ku menee aina aamul noi syömiset vituilleen. Tänäki aamuna tuli vedettyy (kiireessä, aina) 1 pala ruisleipää ja lasi vettä että näi tääl. itekki rupee vituttaa toi ku aamul ei oo koskaa mikää hyvin :wall: siks just aattelin et se maitorotsku vois olla hyvä aamuks...

Ei pitäis olla kiirettä. Herää vaikka 10 minsaa aikasemmin ja vedä kunnon aamiainen.

Re: Re: Re: Re: Lisäproden ajankohta

Originally posted by tommih
Ei pitäis olla kiirettä. Herää vaikka 10 minsaa aikasemmin ja vedä kunnon aamiainen.

No oon kyllä kokeillu mut vaikka sitä herää semmoset puoltoista tuntia ennenku koulu alkaa nii silti jää aina syömiset paskaks ja myöhästyn AINA koulusta mut se onki sit taas niitten muitten murhe, ei mun :D

Mullaki on jääny noi aamupalat aika huonoiksi, koulussa kyllä saa kahen tunnin päästä ruokaa.
Ota vaikka lasi tai kaks maitoo ja jogurttii. Voit keittää vaikka kananmunia illalla ja heittää naamaan aamulla. Raejuusto olis hyvä mut syömises kestää liian kauan.

Oma taktiikka on se, että herään about 30min ennen ku lähen kouluun ja heti kun herään meen kiskomaan puuroa ja vaikkapa rahkaa ja jonkun hedelmän siihen lisäks ja sit jää vielä 15min aikaa tehä kaikkea muuta ja hyvin ehtii kouluunkin. Iteltä lähtis taju ja saisin syövän jos en aamulla ehtis syödä kunnolla.. :kakka:

Re: Re: Re: Re: Re: Lisäproden ajankohta

No oon kyllä kokeillu mut vaikka sitä herää semmoset puoltoista tuntia ennenku koulu alkaa nii silti jää aina syömiset paskaks ja myöhästyn AINA koulusta mut se onki sit taas niitten muitten murhe, ei mun :D

Kokeile vetää litra jogurttii aamul. Se menee nopsaa ja saat hiilareit ja protskuu ihan hyvin. :thumbs:

Kristus mitä päniköitä!
Jos miehenalku ei saa puolessatoista tunnissa ruokaa sisäänsä niin on kyllä päässä/elimistössä jotain vikaa. Itteensä vaan niskasta kiinni ja ylös heti sängystä kun kello soi! Mulla aamu toimet kestää noin 25 minuuttia, sisältäen pukemisen, syömisen, hampaiden pesun ja kämpästä poistumisen. Tuonkin voisi hoitaa 15 minuuttiin.
Itse syön aamuisin rahkaa, kaurahiutaleita, vehnäleseitä ja blandiksena vettä. Neutraali maku ja kun vettä on tarpeeksi seassa, niin ton vaikka juo alas.

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Meikä ei pysty aamulla syömään paljon. Jotain ruisleipää on ihan mahdoton rueta tunkemaan naamariin. Jugurttii, rahkapirtelö marjoilla ja banaanilla tai myslii maidolla menee yleensä. Tänäänkään ei ehtiny syömään yhtään mitään, kun tuli niin kiire prkl.

Meikä syö varmaan suurimman osan päivä syönneistä aamulla.

-Puoli pakettia weetabixia + ½ banana
(Vaihtoehtoisesti AllBran muroja)
-250gr rahkaa + rasvaton jukurtti + ½ banana
-ruisliepää ja sianpyllyä sekä tomaattia
-tonnikala & raejuustu jos nyt kaapista löytyy.
-Kalaöljykapsuli

Lähtöö päivä käyntihin.

... eli millon kandeis lisäprotsku ottaa?

Aamulla suht nopeaa perusheraa

Treenin jälkeen nopeaa heraa (parasta minkä kukkaro kestää)

Illalla (7h ennen aamiaista) hidasta: kaseiini/maitoproteiini tai yhdistelmä kuten Bull's Basic

Välipaloiksi samaa kuin illalla, jos ei muuten päivän p-tarve tule täyteen.

:offtopic: Oliko vähän Guru olo kun tammikuun Flexistä luin Dorianin mietteet eri proteiinien käytöstä ja huomasin niiden vastaavan omaa käytäntöäni. Ja vielä kun "talvikauden" dieettistrategia oli yks yhteen Lionel Brownin (2. NPC USA) kanssa niin...

Originally posted by msj81
Kristus mitä päniköitä!
Jos miehenalku ei saa puolessatoista tunnissa ruokaa sisäänsä niin on kyllä päässä/elimistössä jotain vikaa. Itteensä vaan niskasta kiinni ja ylös heti sängystä kun kello soi! Mulla aamu toimet kestää noin 25 minuuttia, sisältäen pukemisen, syömisen, hampaiden pesun ja kämpästä poistumisen. Tuonkin voisi hoitaa 15 minuuttiin.
Itse syön aamuisin rahkaa, kaurahiutaleita, vehnäleseitä ja blandiksena vettä. Neutraali maku ja kun vettä on tarpeeksi seassa, niin ton vaikka juo alas.

mä en oo katos näit aamu ihmisii. sekä ei aamul oikee ruoka uppoo muutenkaa alas... :jahas:

Ite oon sitä mieltä että jos aamulla ei meinaa ruoka mennä alas niin yritä tehä vaikka edellisenä iltana jääkaappiin jotain semmoista evästä mistä oikeasti tykkäät. Itellä oli aluksi vähän tämmösiä ongelmia kun olin koko elämäni ajan skippannut aamupalan välistä.

Nykyään meneekin sitten aamulla jo kaikenlainen eväs ihan hymyssä syin. Tottumukysymys.

Originally posted by 6point
Ite oon sitä mieltä että jos aamulla ei meinaa ruoka mennä alas niin yritä tehä vaikka edellisenä iltana jääkaappiin jotain semmoista evästä mistä oikeasti tykkäät. Itellä oli aluksi vähän tämmösiä ongelmia kun olin koko elämäni ajan skippannut aamupalan välistä.

Nykyään meneekin sitten aamulla jo kaikenlainen eväs ihan hymyssä syin. Tottumukysymys.

no heitäs jotai examppelii mitä vois pistää jääkaappiin frozee ja sit lämmittää aamul? maito ja jugurtit on aika off ku ei voi maitoo juua. laktoosi intoleranssi... :curs:

Originally posted by Mige
Oma taktiikka on se, että herään about 30min ennen ku lähen kouluun ja heti kun herään meen kiskomaan puuroa ja vaikkapa rahkaa ja jonkun hedelmän siihen lisäks ja sit jää vielä 15min aikaa tehä kaikkea muuta ja hyvin ehtii kouluunkin. Iteltä lähtis taju ja saisin syövän jos en aamulla ehtis syödä kunnolla.. :kakka:

Aiklailla samolla linjoilla, paitti että meen duuniin enkä kouluun...:D

Mutta asiaan, eli nousee punkasta ylös siinä puoli tuntii ennen lähtöä niin ehtii varmasti tekemään aamutoimet, kuten syömään, pukemaan, peseen hampaat ja silleen!!

Mun aamupala tällä hetkellä on seuraava: 250 g rahkaa, 2 desiä kaurhahiutaleita ja leseitä, 200g jogurttia ja ne vaan sekasin ja joskus vielä banaani tähän kyytipojaksi, syömiseen ei kauaa mene ja nälkä pysyy poissa melko pitkään. Tosin nyt kun oon dietillä korvaan ton jogurtin (maustettu siis) jollakin sokerittomalla mehukeitolla niin saa nekin turhat nopeet hiilarit pois...

Mä herään jo 1,5h ennen kuin lähden kotoa.. On aamusin niin jumissa, että pitää ottaa ensin puolen tunnin kuuma suihku sitten alkaa valmistamaan aamupalaa ja sitten syömään, joka on todella hidasta kun on kurkku niin tukossa ei edes vesi kulje vapaasti vaan tekee välillä "kuplan" kurkkuun ja sattuu aivan törkeänä.

no heitäs jotai examppelii mitä vois pistää jääkaappiin frozee ja sit lämmittää aamul? maito ja jugurtit on aika off ku ei voi maitoo juua. laktoosi intoleranssi... :curs:

Hankala tietenkin sanoa tästä että mistä sinä tykkäät mutta itellä tuli aluksi vedettyä aamuisin aika paljon ns. normaaliruokia eli makaroonilaatikkoa, lasagnea jne jne. Mulle ei aluksi maistunu yhtään tuo rahka jogurtti linja aamuisin mutta ku oli muutaman kuukauden syöny säännöllisesti aamuisin huomasikin että vatsa syorastaan huutaa ruokaa herätessä. Leivästä en oikeen aamuisin välitä.

Parempi aina kuitenki syödä jotain aamuisin kuin jättää aamupala väliin. Yrität vaan saada VÄHINTÄÄN 20g proteiinia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom