Lisääntynyt unen tarve

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja muffy
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
neutraali sanoi:
Mitä vanhemmaksi tulee sitä enempi väsyttää ja punttien nostelu edes auttaa ainakin minulla lähes kroonista väsymys tilaa :( , mitkään kevennetyt treeni viikot ei siihen auta, varmaan pitäs olla puolivuotta treenaamatta niin normalisoitus olo, mutta siinäkään ei taas ole mitään järkeä.

Samat sanat. Vaikka vedän tällä hetkellä todella kevyttä viikkoa, niin j*malauta ku väsyttää koko ajan, lisäksi paikkoja jomottaa aamuisin jne. Pitäisi kait tossa viikonloppuna nukkua jotkuu 12h yöunet...

Itsekin olen ihmetellyt kun unentarve on kasvanut entisestä 7 tunnista 8-9 tuntiin. Normaalistihan unen tarve vaan vähenee kun ikää tulee lisää. Mukava kuulla että muillakin puntaajilla on samanlaisia kokemuksia niin eipä ihmetytä tuokaan enää.

Eipä tässä taida olla siitä kyse:)

Mulla se unentarve on siellä 9h paikkeilla, eikä ole kysymys ikääntymisestä tai laiskuudesta. Pari-kolme vuotta sitten pärjäsi 4-6h yö unilla hyvin koko päivän, jos ei toki kovin montaa päivää putkeen joudu valvomaan.
Nyt riittää yksi huonosti nukuttu yö.

Turhan tutulta teidän jutut vaikuttaa :( Olis mielenkiintoista nähdä, kuka postaa ekana, miten joulua kohti piristyy ja pärjää vaan entistä lyhyemmillä yöunilla :jahas:

Se kyllä vituttaa, että koko päivän on todella väsynyt olo eikä mitään jaksaisi tehdä, mutta sitten kun pitäisi mennä nukkumaan niin ei saakkaan unta. Mä saatan mennä kahdeksalta nukkumaan enkä silti saa kun 7 tuntia unta. Herätys on seitsämältä. Ja sitten kun viikonloppuna saisi nukkua kunnolla niin sittenhän mä herään joskus kuudelta enkä saa enää nukuttua :curs:
No, kyllä mä nyt yleensä sen 8 tuntia saan nukuttua, ei vaan sekään tunnu olevan tarpeeksi.

Kyllä unen tarve kasvaa huomattavasti, kun treenaa kunnolla ja tosissaan. Minulla keskimääräinen unen tarve on n. 8 tuntia yössä. Kovalla teenillä lähelle 10. Päiväunet kyllä on aivan must.

Viimeksi muuten intissä oli sellainen olo, että mihin ikinä istahtaakaan niin pystyy nukahtamaan alle 5 sekunnin. Rankan leirin jälkeisellä marssilla joka tauolla n. 8min nokoset, hangessa. Ruumiillinen väsymys oli kyllä mainio.
Meni kyllä :offtopic:

Lampunjalka sanoi:
Mulla se unentarve on siellä 8h paikkeilla, eikä ole kysymys ikääntymisestä tai laiskuudesta. Viitisen vuotta sitten pärjäsi 4-6h yö unilla hyvin koko päivän, jos ei toki kovin montaa päivää putkeen joudu valvomaan.
Nyt riittää yksi huonosti nukuttu yö.

Korjailin vähän omaan tilanteeseeni sopivammaksi... Eli kyllä kuulostaa tutulta täälläkin. 7,5-8 tuntia suhtkoht hyvälaatuista unta/yö, niin homma skulaa - jos jää alle 7 tunnin, niin jopas meinaa raukaista. 5-6 tuntiin jos jää, niin pakko turvautua kofeiiniin tms.

Toisaalta, jos olen yhtään äitiini tullut, niin eipä tämä unentarve ainakaan vähenemään päin ole - mutsi nukkuu usein töistä tultuaan tunnin-parin päikkärit, ja alkaa silti pilkkiä sohvalla hetikohta kymppiuutisten jälkeen. :jahas:

Joopa,tämä aika vuodesta tai no en tiedä johtuneeko siitä,mutta koko ajan väsyttää.Eli aamulla herään ja olen sellaiset about 3h virkeä..sit alkaa väsyttää.Oikeastaan alkaa jo vituttaa tuo kokoajan oleva väsymys.
Sitten kun yö tulee ja pitäisi nukkua niii vitut mitään unta saa vaan balloilee ylhäällä pitkälle yölle..Noooohh,jospa tuo tuleva opiskelu-urakka tasoittaisi...10.1.2005 pärähtää opiskelut aluilleen ja toivottavasti uni maittaisi oikeaan aikaan eikä klo:3 yöllä.. :itku:

Mulla unentarve on ihan turhankin suuri.

Homma menee näin:
Helvetin paljon - herää ilman kelloa, levänneenä mutta ei pirteänä, ihan sekaisin.
~8h - herää hyvin herätyskellolla, ja jaksaa päivän aika pirteänä.
~6h - vetämätön olo ja väsynyt koko päivän, ei ainakaan salille kannata.
~4h - ihan seis, silmät valonarat, närästää ja ihan "kuumottava" olo...ei oikeen poweria tehdä mitään.

Siitä on aikaa kun viimeksi tuli herättyä ihan "vahingossa" aikasin aamulla pirteenä, tämä sen takia että tulee valvottua lähes poikkeuksetta yli klo 02:en, kun rytmi on sellaiseksi muotoutunut kun suht usein yövuorossa istunut. Ja ennen yötöitäkin tykkäsin aina kukkua pitkään ja nukkua pitkään.

Kuitenkaan ei koko päivää viitsi nukkua niin tulee sitten herättyä viim. puolilta päivin vapaapäivänäkin.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Te täällä puhutte että unentarve lisääntyy vanhetessa, niin uskaltaisin ehkäpä väittää vastaan. Tuo ei päde jokaisella, koska ainakin kun isän kanssa juttelin, niin se sanoi että nuorempana sillä oli suurikin unentarve, 9 tuntiakaan ei meinannut riittää. nykyään kuulemma riittää viisikin tuntia. Ja urheileminen on alkanut vasta vanhemmalla iällä.

Ribee sanoi:
Te täällä puhutte että unentarve lisääntyy vanhetessa, niin uskaltaisin ehkäpä väittää vastaan. Tuo ei päde jokaisella, koska ainakin kun isän kanssa juttelin, niin se sanoi että nuorempana sillä oli suurikin unentarve, 9 tuntiakaan ei meinannut riittää. nykyään kuulemma riittää viisikin tuntia. Ja urheileminen on alkanut vasta vanhemmalla iällä.

Eikös tuolla ylempänä nimenomaan sanottu että, yleensä unentarve vähenee vanhetessa? Mielestäni asia onkin niin.

lurkki sanoi:
Eikös tuolla ylempänä nimenomaan sanottu että, yleensä unentarve vähenee vanhetessa? Mielestäni asia onkin niin.
Mitähän minäkin oikein sekoilen. kyllähän tuolla juu puhuttiinkin, että unentarve joillakin vaan liisääntyy mitä enemmän tulee ikää.
:wall:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom