Lisää massaa 15-vuotiaalle?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ei saa linkittää. En suosittele tuota, tuossa ei ole juuri mitään muuta kuin hiilihydraattia! Proteiinia ei ole paljon yhtään..

Mitä jengi mieltä?

Hinta 30 euroa 2.8kg pussista. Annoskoko n. 280g, nopeasti laskettuna tuo riittää 10 annokseen...eli hinnaksi tulee hulppeat 3 euroa per laaki. Samaan hintaan ostat siis ainakin 4 litraa maitoa päivässä(huono esimerkki, en suosittele) ja saat yhtä helposti enemmän kaloreita ja proteiinia.

Ei saa linkittää. En suosittele tuota, tuossa ei ole juuri mitään muuta kuin hiilihydraattia! Proteiinia ei ole paljon yhtään..
Joo, sori siitä linkistä en saa sitä enää pois :(

Hinta 30 euroa 2.8kg pussista. Annoskoko n. 280g, nopeasti laskettuna tuo riittää 10 annokseen...eli hinnaksi tulee hulppeat 3 euroa per laaki. Samaan hintaan ostat siis ainakin 4 litraa maitoa päivässä(huono esimerkki, en suosittele) ja saat yhtä helposti enemmän kaloreita ja proteiinia.
On kallista, en kyllä meinannut sitä itselleni ostaa, vaan kysyin tähän koska aloittajalla oli jonkunmoinen ongelma ja siksi kysyin tuosta.

Miten muuten saan pluskaloreita kun se ruoka en vain uppoa tollasia määriä, vaikka miten olen jo kolmisen viikkoa yrittänyt syödä paljon.

Joo, sori siitä linkistä en saa sitä enää pois :(

On kallista, en kyllä meinannut sitä itselleni ostaa, vaan kysyin tähän koska aloittajalla oli jonkunmoinen ongelma ja siksi kysyin tuosta.

Miten muuten saan pluskaloreita kun se ruoka en vain uppoa tollasia määriä, vaikka miten olen jo kolmisen viikkoa yrittänyt syödä paljon.

Lueppa tää threadi.

Syöt vaikka maapähkinöitä 200 g päivässä niin siitä tulee jo 1000 kcal. Jos välttis haluat syödä jauhoja niin osta jotain prodejauhoa etkä tommosta hiilarimömmöö.

Asiasta yhdeksänteen. Onko mahdollista kasvattaa lihaksia niin ettei paino nouse tai tule sitä massaa?

siis mitä? miten kasvat jos ei tule massaa? miten voi tulla lisää lihaksia jos paino ei nouse?
Eli siis ei ole mahdollista.

Voit joko kasvattaa lihaksia, jolloin tulee painoa ja massaa tai laihduttaa, jolloin rasva % pienenee ja lihakset erottuvat paremmin.

Tosin ihan alottelijalla yhtäaikainen laihdutus ja lihaskasvu on mun käsittääkseni mahdolista, mut periaatteessa ja vähänkin kauemmin treenanneilla ei ole mahdollista.

Tosin ihan alottelijalla yhtäaikainen laihdutus ja lihaskasvu on mun käsittääkseni mahdolista, mut periaatteessa ja vähänkin kauemmin treenanneilla ei ole mahdollista.

Ei ole. Ei tahdo kasvaa lihakset edes +/- 0 kaloreilla. Vaatii + kaloreita ja kovaa treeniä aloittelijaltakin.

Ei ole. Ei tahdo kasvaa lihakset edes +/- 0 kaloreilla. Vaatii + kaloreita ja kovaa treeniä aloittelijaltakin.

No tästähän täällä ollaan moneen otteeseen väännetty ja mun käsityksen mukaan olis mahdollista, aloittelijoilla ja silloinkin lihaskasvu olisi vähäistä

Asiasta yhdeksänteen. Onko mahdollista kasvattaa lihaksia niin ettei paino nouse tai tule sitä massaa?
Onko moiselle mitään perusteltua syytä? Ehkä jos haluat välttämättä pysyä jossain lajissa alhaisessa painoluokassa tai lajissa on ylimääräisestä painosta muuten haittaa (esim. kiipeily), mutta muuten en näe mitään järkeä. Jos kehon rasvamäärät tippuu samalla kun lihakset kasvaa, niin sillon ei paino tietenkää nouse. Tietenkää lihasta ei suuremmin voi kasvatella ilman painon nousua, kun lihas kuitenki painaa sen n. 1,4 kg/litra. Hieman ristiriitasta on "lihasten kasvattaminen" ja "ei tule massaa=ei tule lihasta", tarkotatko voimien kasvattamista ilman lihasmassan suurempaa kasvua?

Jos mennään teoriatasolle, niin voimatasot saadaan kasvamaan parhaiten mahdollisimman vähäisellä lihaskasvulla, kun se kasvu on lähinnä fibrillaarista hypertrofiaa. Tuo tarkottaa siis sitä, että myofibrillien määrä lihaksessa kasvaa eli mikä tuo ny ois suomeksi.. niitten proteiinien määrä jotka sitä työtä siellä lihaksessa tekee, niin niitten määrä nousee. Tämmöstä kasvua saadaan parhaiten erittäin lyhyillä toistomäärillä (n. 1-4) ja kehonrakentajien käyttämiä erikoistekniikoita (pakkotoistot, pudotussarjat yms.) kannattaa välttää. Sitte taas lihaskasvua ilman voimien kasvua tapahtuu, kun lihaskasvu on sarkoplasmista hypertrofiaa eli noiden (myo)fibrillien välinen solunestemäärä lisääntyy ja tällasta lihaskasvuahan kehonrakentajat pyrkii erityisesti saamaan pitkillä toistomäärillä ja erikoistekniikoilla.

Lisää aiheesta: http://www.atleettiklubi.fi/pdf/valmennus/URHEILIJAKOHTAINEN%20VOIMA.pdf (sivu 4 erityisesti)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Minkäslaista lisäravintoa kannattaisi hankkia lihasmassan nostoa ajatellen, kannattaako käyttää erityisiä lihasmassanlisäysjauheita vai riittääkö pellkkä (hera)proteini mainiosti?

No on se aika välttämätön, jos sinä et viitsi/uskalla/saa whatever käyttää lisäravinteita niin se ei tarkoita että ei muidenkaan sillon kannata.

No on se aika välttämätön, jos sinä et viitsi/uskalla/saa whatever käyttää lisäravinteita niin se ei tarkoita että ei muidenkaan sillon kannata.

Millä tapaa se on välttämätön. Omasta mielestäni kannattaa ottaa palautusjuomaa, mutta ei se nyt välttämätöntä ole.

No ei todellakaan ole. Ymmärrätkö sanaa VÄLTTÄMÄTÖN, en ole siis kieltäny ketään ottamasta!
Itse en harrasta palkkareita.

Millä tapaa se on välttämätön. Omasta mielestäni kannattaa ottaa palautusjuomaa, mutta ei se nyt välttämätöntä ole.

Jep, asia on juuri näin. Jos itse näkee sen hyödylliseksi niin toki sitä saa ottaa, mä en ole täälä ketään kieltänyt sitä ottamasta. Mutta kyllä aloittelija pärjää ihan hyvin ilman sitäkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom