Lisää lihaa vaan ei painoa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rad
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Rad

Ikä
52
Kiteyttäkääpä, voiko natu samaan aikaan hankkia lihasmassaa ja alentaa rasvaprosenttia? Miten? Pääkohdat?
Ulkomaille muuton vuoksi (tekosyy) 4 kk lorvimista takana, ja traania pitäis vähentää vyötäröltä rajusti. Tänään paluu salille ja ruokapuoli pitäis laittaa kuntoon.

Tohon painoon (110 kg) oon kyllä tyytyväinen, koostumus vain on hanurista. Vai onko vain niin että pitää ensin rääkätä ittensä tonne 95 kiloon ja ruveta sitten sitä pihviä tienaamaan?

Melko mahdotonta. Jos sulla on tommonen 15 kiloo täysin puhtaasti ylimäärästä, niin menee sen tiputtamiseenkin se aika, että lihat pyrkii jo muualle.

Ei se elopaino ratkase millään lailla...
esarimerkki titta på häär

Teikäläisenä kyllä tiputtaisin eka rasvat, niin että menettäisit mahdollisimman vähän lihaa ja sitten lähtisin rakentamaan uutta kuntoo. Jos oot asiallisen kireessä kunnosa 95 kilosena? niin olettaen, että et oo 195 senttiä pitkä, niin siinäkin on jo ok-paino. Kaikki siitä ylöspäin lihana on plussaa. Eks jeh?

Ketodieetillä ehkä menettäisit mahdollisimman vähän lihaa ja polttaisit mahdollisimman hyvin rasvaa. Ketolla voi myös pikkusen jopa kehittyä...

Itse asiassa olen joskus tuossa tempussa onnistunutkin, tosin hitaasti eikä mulla oo oikein käsitystä miten se niin meni...

Oon täältä lukenu treenien ja rasvanpolton jaksottamisesta. Onko olemassa jotain mallia jossa rasvanpoltto olis ykkösprioriteetilla ja massanhankinta tokana?

Edit: En oo 195-senttinen vaan 190-senttinen:D
Oon (onneksi) geneettinen kaurajätti, joten 95-kilosena olisin aika timmissä kunnossa. Joskus kun tota rasvaprosenttia on mitattu niin laskin että rasvaton paino ois jossain 83 kg:n tienoilla.
Pitää vaan sitten rutistaa ruokavaliota, viimeks painoin alle sata kiloa vuonna -92...

Minkä takia haluat tehdä asiat vaikeesti? Onko se 110 semmonen luku, mistä et raaski luopua?
Rasavanpoltto ja lihan saaminen natikkana on saatanan hankalaa. Mikset ensin dieettaa niin, että menetät mahdollisimman vähän lihaa ja sitten pikkuhiljaa rakennat siitä lean bodymassia ylöspäin? Siinä olis kestävän kehityksen avaimet.

Itseäni kiinnostaa sama asia eli läskiä pitäisi saada pois mutta mahdollisimman pienellä lihasmassan menetyksellä.

Olen ymmärtänyt että hiilarit (varsinkin nopeat sellaiset) mahdollisimman pieneksi ja tarpeeksi protskuja ja kohtalaisesti rasvaa. Jos tällä tavalla saatu kalorimäärä on jatkuvasti pienempi kuin kulutettu määrä ja samalla treenaa salilla, onko mahdollista pitää lihasmassa about samassa samalla kun rasva pikkuhiljaa katoaa? Minkälainen saliohjelma (3-4x viikossa) tällöin kannattaisi olla (sarjan pituudet yms.)?

Searchia kehiin. tästä on 1000 ja yksi tarinaa palstalla.
Pistä hakusanoiks, dieetti, ketodieetti, rasvat, nopeat hiilarit jne..

Originally posted by Wilu
Mikset ensin dieettaa niin, että menetät mahdollisimman vähän lihaa ja sitten pikkuhiljaa rakennat siitä lean bodymassia ylöspäin? Siinä olis kestävän kehityksen avaimet.

No siks kun on taas kauhee kiire (niinkuin mulla aina ja joka asiassa). ;) Kaikki mulle heti.

Ei vaan oikeestaan toi painon pudottaminen on aika helppoa hommaa, riipii vaan se tosiasia että lihaa lähtee siinä kuin läskiäkin. Joskus pari vuotta sitten sattu vain olemaan niin, että kehitystä tuli hiljalleen (peilin ja treenipainojen perusteella) mutta paino ei hievahtanutkaan suuntaan eikä toiseen. Tuota vain on aika vaikee toistaa kun en mä tiedä miksi näin tapahtui.

Ihan aloittelija ilman kummempaa urheilijataustaa pystyy tuota rasvaa polttamaan samalla kun lihasta tulee, muutaman kuukauden ajan. Sitten se ilo on mennyt eikä sitä oikeistaan uudestaan voi kokea ellei ole jokin vuoden tai useamman täysi treenitauko takana.

Tuohan se on, itselläkin ei ole oikein vatsa kesäkunnossa, mutta sitä vain ajattelee että ei nyt malta laihdutella kun ei ole tuota lihastakaan vielä että kummemmalta näyttäisi, kyllä se maha varmaan siitä samalla häviää kun treenaa kovaa... taitaa olla toiveunta. Talvea varten taas on hölmön tuntuista dieetata mutta voi olla että on pakko, ellei halua olla ensi kesänä sitten älytön traanimaha. Olisi pitänyt ennen kesää pitää pieni dieetti että ois packin saanut pintaan. :)

Originally posted by Rad
Ei vaan oikeestaan toi painon pudottaminen on aika helppoa hommaa, riipii vaan se tosiasia että lihaa lähtee siinä kuin läskiäkin.
Matalahiilarisella dieetillä, missä on riittävästi rasvaa ja proteenia pysyy lihat tosi hyvin jos ei oo tarvetta ihan kisakuntoon mennä. Jos rasvaa ei ole tarpeeksi lähtee lihat ja voimat. Itse oon tehnyt ketogeenisellä dieetillä sarjaennätyksiä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Dopey
Matalahiilarisella dieetillä, missä on riittävästi rasvaa ja proteenia pysyy lihat tosi hyvin jos ei oo tarvetta ihan kisakuntoon mennä. Jos rasvaa ei ole tarpeeksi lähtee lihat ja voimat. Itse oon tehnyt ketogeenisellä dieetillä sarjaennätyksiä.

Juu ei tarvii kisakuntoa saavuttaa, jos vaan sais noi masupalikat jotenkin näkyviin (mä tiedän että ne on siellä). Sellasella "dieetillä" että syö kaikkea, ja ihan liikaa ja on samalla treenaamatta, pysyy myös lihakset ihan hyvin mutta ne peittyy...

Tulin just työmaaruokalasta. En mee sinne enää ikinä. Siellä rasvat ja hiilarit kuuluu lähtemättömästi yhteen, tai sitten saa syödä pelkkiä rehuja.:curs:

Mulla on onnistunut suht hyvin tää rasvan poltto ja lihasten kasvatus yhtä aikaa. Lähtöpaino oli 97 kg, nyt puntari näyttää 89 kg. Koko ajan tulokset on menny ylöspäin ja siis natuna huom. Tosin täytyy huomauttaa, että takana on ollut poskelleen mennyt talvi loukkaantumisen ja sairastamisen takia. Todennäköisesti siis lihasmuistilla on merkittävä osansa siihen, että tulokset on koko ajan tulleet samalla ylöspäin.

Originally posted by Jarna-Petteri
Mulla on onnistunut suht hyvin tää rasvan poltto ja lihasten kasvatus yhtä aikaa. Lähtöpaino oli 97 kg, nyt puntari näyttää 89 kg. Koko ajan tulokset on menny ylöspäin ja siis natuna huom. Tosin täytyy huomauttaa, että takana on ollut poskelleen mennyt talvi loukkaantumisen ja sairastamisen takia. Todennäköisesti siis lihasmuistilla on merkittävä osansa siihen, että tulokset on koko ajan tulleet samalla ylöspäin.

Minkälainen ruokavalio sulla on ollut päällä?

Kai tuohon painonpudotukseen ja lihasten kasvattamiseen vaikuttaa eniten lähtötaso sekä se että kuinka paljon painoa pitää pudottaa. Ite kun alotin sali hommat tuossa huhtikuussa niin painoa oli sellanen 82kg ja vyötärö 98cm. Paino tippui melkein heti treenin alottamisen jälkeen 80:een ja on siinä pysynyt. Vyötärö on tasaisesti kaventunut 94:ään.
Mutta jos on reenannut monta vuotta ja pitäis pudottaa vaikka 10kg niin veikkaisin että varmasti lähtee lihoja.

Originally posted by TailG
Minkälainen ruokavalio sulla on ollut päällä?

No, en tiedä voiko varsinaisesti puhua ruokavaliosta, mutta oon pyrkinyt siihen, että treenin jälkeen saa tarpeeksi proteiinia lihaksille. Heti treenin jälkeen perinteinen palautusjuoma, jossa proteiinia ja hiilareita 50/50. Ja sitten ennen nukkumaanmenoa proteiinijuoma.
En ole missään vaiheessa laskenut kalorimääriä tai muuta, oon vaan ikäänkuin näppituntumalla pyrkinyt syömään vähemmän kuin kulutan. Yksinkertaisesti siis vaan syönyt vähemmän. Luulisin, että jos yrittäisi vielä enemmän keskittyä siihen, että ruoka on proteiinipitoisempaa niin tulokset voisi olla parempiakin.
Ainakin omalla kohdalla olen todennut, että ylimääräiset turhat kalorit tulee helposti nestemäisenä. Ts. olut, mehut, limsat, alkoholijuomat ylipäänsä ym. Ne kun vaihtaa kaikki esim. vedeksi niin se auttaa jo paljon.
Treenin jälkeen oon polkenut kuntopyörää intervalliohjelmalla 30-45 minuuttia ja muutenkin pyrkinyt lisäämään liikuntaa. Vielä kun saisi itseään niskasta kiinni ja aamulenkille niin hyvä tulisi. Mutta kun aamulla on niin kiva nukkua pitkään...

Loppujen lopuksi kaikki vinkit dieetille oon löytänyt näiltä sivuilta, varsinkin kun lukee läpi noi kaikki faq:n dieettijutut.:thumbs:

No itselläni oikeastaan ainoa varsinainen ongelma on juuri olut, en juo sitä viikolla mutta yleensä viikonloppuisin sitä menee poskettomia määriä. Mehua juon max. 1 lasi päivässä lounaan yhteydessä, limut on kaikki lightia (Pepsi Max 0.6 kCal/100ml) ja kaiken muun 'turhan' olen jo aika hyvin karsinutkin.

Nyt olen siirtynyt sellaiseen ruokavalioon jossa on todella vähän hiilareita ja paljon proteeinia, sen ja liikunnan avulla pitää yrittää saada paino putoamaan. Kaiken järjen mukaan vähäinen päivittäinen kalorimäärä pienillä hiilarimäärillä yhdistettynä liikuntaan ja saliin *pitäisi* alkaa näkymään vyötäröllä....

Originally posted by TailG
Nyt olen siirtynyt sellaiseen ruokavalioon jossa on todella vähän hiilareita ja paljon proteeinia, sen ja liikunnan avulla pitää yrittää saada paino putoamaan. Kaiken järjen mukaan vähäinen päivittäinen kalorimäärä pienillä hiilarimäärillä yhdistettynä liikuntaan ja saliin *pitäisi* alkaa näkymään vyötäröllä....

Ihan varmasti alkaa näkymään. Se perinteinen puoli kiloa viikossa on hyvä tahti, kärsivällisesti vaan. Mittasin huvikseni tossa vyötärönympäryksen, 93cm. Ennen dieetin alottamista se oli yli 100cm hämärä muistikuva on 103cm. Pikkuhiljaa...:)

PS. Alotin dieetin pääsiäisen jälkeen, nyt on takana just kahden viikon loma, jonka aikana paino pysy samana:kippis1:

Itselläni on myös ollut dieetti mietinnässä. täällä tulikin tuo esille, että parempi polttaa fläsät pois ja alkaa vasta sitten rakentaan massaa. Eli varmaan moni miettii että kun ei vielä oo lihasta tarpeeksi niin ei viitti dieetata. Turhaa sitä lihasta kasvattaa dieetillä hävitettäväksi. Eikö tiukassa kunnossa kuitenkin näytä lihaksikkaammalta vaikka sitä lihasmassaa vähän lähteekin.

Mites se laskennallinen kaava menikään? 1kg fläsää oli x kaloria?

Tuli taas paha olo kun Hietsussa kävi katsomassa kunnolla tiukkoja kroppia. Noh, tulipahan kunnon hinku vetää itse samanlaiseen kondikseen eli apinan raivolla projekti jatkuu. Tosin Tammerfestissä saattaa tulla hieman takapakkia mutta se otetaan sitten ensi viikolla raivolla takaisin. 2 askelta eteenpäin ja 1 taaksepäin jne...

Originally posted by possu
Itselläni on myös ollut dieetti mietinnässä. täällä tulikin tuo esille, että parempi polttaa fläsät pois ja alkaa vasta sitten rakentaan massaa. Eli varmaan moni miettii että kun ei vielä oo lihasta tarpeeksi niin ei viitti dieetata. Turhaa sitä lihasta kasvattaa dieetillä hävitettäväksi. Eikö tiukassa kunnossa kuitenkin näytä lihaksikkaammalta vaikka sitä lihasmassaa vähän lähteekin.

Noh, ei nyt ihan noinkaan että turha kasvattaa dieetillä hävitettäväksi. Eihän siitä lähde kuin pieni osa jos sitäkään jos muistaa riittävästi proteiinia syödä ja rasvaa, eikä vähennä kaloreita mihinkään järkyttäviin, joku -500 paikkeilla noin arviolta olisi varmaan ok. Jos nyt pitäisin dieetin niin näyttäisi luultavasti lähinnä surffarilta, kireä mutta ei mitään massaa. Nyt on sentään pieni kerros löysää kaikkien lihasten päällä niin näyttää isommalta. :D

Jos painon saisi lähemmäs 90kg, vaikka 87kg niin sitten voisi sen pudottaa rasvasta takaisin 80kg paikkeille.

Suositut

Back
Ylös Bottom