Linnan juhlien budjetti?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En usko, että nuo nyt mitään kauheita kokonaisuudessaan maksaa. Pari sataa henkeä kohti jos laskee budjetin niin saattaa olla aika lähellä.

juttuannakarku612JJ_lj.jpg

Tommonenhan toi on. Mutta pakkislainen on vissiin maalannut jonkin bodypainting korun Annalle tonne juhliin.

En usko, että nuo nyt mitään kauheita kokonaisuudessaan maksaa. Pari sataa henkeä kohti jos laskee budjetin niin saattaa olla aika lähellä.
Suurin kulu lienee henkilöstökulut kuin ne safkat ja Trio Töykeät nurkassa vetämättä fuusiojazzia toisessa sfäärissä.

Suurin kulu lienee henkilöstökulut kuin ne safkat ja Trio Töykeät nurkassa vetämättä fuusiojazzia toisessa sfäärissä.
Jep, ja kaartin jääkärit kantelee pöydät paikalleen ja häärää muuta pikku apu hommaa ennen bileitä. Kadetit yrittää pokata Abreuta ja muita hyvänäkösiä muijia, nekin ihan ilmaiseksi. Tai saahan noi jääkärit päivärahat :)

Paljonkos sinne tänä vuonna on pistetty kaikenmoista protestia pystyyn?

Taitaa olla vähemmän kuin aiempina vuosina. Mun tietojen mukaan kahteen mielenosoitukseen on haettu luvat. Toinen on kommareitten järjestämä ja toinen anarkistejen. Taitaa toi järjestäytyminen vähän kusta nykyisin kun muutama tärkeä agitaattori on itse tuolla kemuissa vieraana. Noh, sitten viimestään kun Tavjasta päästään eroon, niin eiköhän se vanha kunnon katkeruus taas palaa kartalle...

Joo kyllä sinne pitää mennä pamputtamaan polliisi setiä sitten kun Tarja ei oo pressa :D

Kuluja miettiessä kannattaa ottaa huomioon että kyseessä on myös suomen katsotuin televisio-ohjelma. Eli juhliin laitetuista rahoista pääsevät tavallaan "nauttimaan" myös miljoonat televisiokatsojat.

Eikä sitä käytännössä huomaa kun ei mun palkasta ainakaan häviä yhtään enempää rahaa vaikka järjestettäs minkälaiset kemut vaan verorahoilla. Päinvastoin vero%:a pienennetään jatkuvasti. Valtio ottaa vaan lisää velkaa ja sillä siitäkin päästään.

Eiköhän noi linnassa juhlivat oo kemunsa rahan osalta ansainneet, suurin osa noista maksaa kymmenen kertaa enemmän veroja kuin perus pakkislainen. Eri asia sitten onko tälläset juhlat tarpeellisia... Ainakin ittellä on sellanen fiilis, että tälläinen eriarvoistaminen on melko turhaa; rahvaat haikailee himassa kuinka hienoa olis pukeutua tuolla tavalla ja olla kerrankin oikein laittautuneena - eliitti kilpailee hienomman puvun tittelistä ja saa mädäntyneelle itsetunnolle juuri sitä haluttua pönkitystä.

- eliitti kilpailee hienomman puvun tittelistä ja saa mädäntyneelle itsetunnolle juuri sitä haluttua pönkitystä.

Kuinkahan monella linnassa juhlivalla on mädäntynyt itsetunto? Aika harvalla, veikkaisin ma.

Ihme sakkii täällä kyllä heiluu..

Paljonko maksaa pakolaisten tekemät rikokset? Paljonko maksaa toimeentulotukea väärinkäyttävien elättäminen? Paljonko maksaa vankeinhoito? Paljonko maksaa EU? Niinpä. Kaikki maksaa, niin myös linnanjuhlat. Mutta linnanjuhlat on tärkeä osa itsenäisen Suomen juhlimista ja kutsu juhliin on kunnianosoitus suomalaisille jotka ovat tahollaan menestyneet. Jotenkin tulee tosta mieleen se yksi urpo joka oli ekaksi mukana kuokkavieraitten mielenosoituksessa ja seuraavana vuonna itse linnassa. Perus kateellista paskaa. Tai no, enhän mä tiedän sun kysymyksen motiiveja.

Mitä välii? Eiköhän noi juhlat oo ansaittu. Vetäkää huput päähän ja painukaa kauppatorille hihhuloimaan jos pitää valittaa tostakin.
Paljonkos työttömät sossun elätit dokaa "köyhien" rahoja viikottain?

Niin joo, voihan olla että rollipeikko haluais kustantaa koko juhlat ja sen takia kyselee hintaa... :jahas:

Taitaa olla teillä jäbillä ja neideillä aika tiukka asennevamma. Mutta annetaan nyt teille mitä haluutte. Mun mielestä koko ton paskan vois lopettaa. Massit vois sitten käyttää vaikka veteraanien viimeisten päivien parantamiseen, asunnottomien kämppiin, hyvinvointiin yms. Suoraan sanoen mua vituttaa kaiken maailman paska eliitin pukuloisto ja ennen kaikkea sen ihannointi. Kaikkein pahinta on kuitenkin se, ettei ainakaan osa ihmisistä omaa edes sen verran omaehtoista ajattelua, että he voisivat jollain tasolla kyseenalaistaa tiettyjen tapojen ja asioiden tarvetta. Sehän voi maksaa vaikka pari miltsua ja rahaa menee sitten jonnekin mustaan aukkoon.

Ja hyvää itsepäisyyspäivää kaikille.

No hei, joku noi puvutkin leikkaa ja ompelee, joku tonne juhliin ne juomat ja kamat roudaa ja joku taksikuski tai lentokapteeni noi porukat tuolta pois hommaa. Joku niiden matkatavarat ottaa hotellissa vastaan ja joku kokki niille safkat keittää... Tieks mitä meinaan?

Tietty olis kivaa, jos kaikilla olis yhtä hyvä olla, eikä varmasti kaikkia huvita seurata jotain seurapiirikarkeloita, mutta en mä usko, että esim. sotaveteraanit haluis, että itsenäisyyspäivän juhlallisuudet pitäs lopettaa, jotta heille voitais jakaa ylimääräset terveystarkastukset tai mitä nyt ikinä tarviikaan. Aika moni penska kattoo sitä vastaanottoo ja samalla sille kerrotaan mistä on kyse. Jos ei mitään ikinä juhlita niin ei kukaan ikinä mitään opi arvostakaan. Tietty aikanaan ymmärrys kasvaa ja asiat osaa arvostaa oikein ilman mitään erityistä pintakuorrutusta, mutta ehkä joku ymmärsi mitä meinaan.

Eliitistä on pyritty eroon varmaa viimeset 5000 vuotta, mutta ei ne tosiasiat miksikään muutu, että terve yhteiskunta tulee aina pohjautumaan jonkilaisiin kerroksiin. Paitsi jos sitten tavottelee jotain kommunistista utopiaa, mutta silloin kenelläkään ei oo hauskaa ja silloin se eliitti vasta tavallisista tallaajista erottuukin. Koska ne utopiat ei ikinä toteudu.

Mulle on ihan sama juhliiko ne jossain presidentin vastaanotolla vai ei. So not, ei se mua haittaa. Ei musta tunnu, että ne riistää multa tuolla kerran vuodessa boolia maistellessaan, onhan helvetin moni noista tehnyt aika paljon suomalaisten hyväksi. Osa niistä on turhia julkkiksii ja osa varmasti ihan täysiä mulkkuja, mutta julkkikset myy lehtii, lehdet painetaan jossain ja jostain se paperikin täytyy repästä. Kaikki on loppujen lopuks ihan tarpeeks hyvässä balansissa, ainakin mun mielestä. Kyllä Suomessa lähes kaikilla on ainakin jonkinlainen mahdollisuus hyvään elämään. Niin ei välttämättä ole joka paikassa.

Toisaalt on hyvä, että on porukkaa joita tälläset seikat riepoo, koska sillon jos homma meinaa oikeesti lähtee käsistä niin nää kaverit on varmaan ekat jotka siihen kunnolla reagoi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom