Eihän se oo oleellista, riittää että näen ihmisen.Häh? Mulla on parempi näkö, ku sulla, mut mä en osaa sanoa enää muutaman metrin päästä, et irvistääkö vai hymyileekö joku ihminen mulle
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eihän se oo oleellista, riittää että näen ihmisen.Häh? Mulla on parempi näkö, ku sulla, mut mä en osaa sanoa enää muutaman metrin päästä, et irvistääkö vai hymyileekö joku ihminen mulle
Mikä järki noissa night&day kuukausilinsseissä olisi jos niitä ei voisi pitää yötä päivää silmissä esim tuon kuukauden ajan. Itse asiassa minulle suositeltiin, että voi esim puolessa välissä ottaa pois ja putsata mutta sen jälkeen voi taas pitää sen pari viikkoa putkeen silmissä. Ja mitä enemmän niitä linssejä rassaa edes takaisin sitä enemmän ne kuluu ja tulevat epämiellyttävämmiksi silmissä. Itse olen pitänyt noita linssejä yli kuukaudenkin silmissä ilman ongelmia.
Joo. Oma puolen vuoden 24/7 kuukausilinssisettini maksaa myös n. 140 €.Jos nyt en aivan väärin muista niin omat linssit muistaakseni maksoivat instrun nettipalvelusta tilattaessa 140€ ja tuo setti kestää sellaisen puoli vuotta.
Heittääkö meikä pohjat miinuksissa? Pahimmillaan ollut -7.25 ja -6.75, mutta iän myötä hiukka parantuneet: -6.25 ja -5.75. Ilman laseja tai piilareita ei kyllä ole kivaa missään...
Sain lasit tokalla luokalla, eli kauan on niitä pidetty. Ekat piilarit lukion tokalla, ja niitä pidettiin sitten urakalla monta vuotta, kunnes luomenreunatulehdus pakotti takaisin sankoihin. Nykyään pidän sankoja pääsääntöisesti, mutta urheillessa piilareita. Voisikin siirtyä takaisin piilareihin, jos niiden kanssa ei tarvi enää vekslata niin paljoa.
Mulla on hajataittoa ja käytän seuraavia linssejä. Hajataittokorjausta löytyy näköjään -2.25 asti ja eri akseleille.Kysymys: Tietääkö joku onko runsaasta hajataitosta ongelmia tuollaisille night&day tsydeemeille? Löytyi meinaan nuo entiset kuukausilinssitkin aika hakemalla (hajataiton takia)..
Mulla on hajataittoa ja käytän seuraavia linssejä. Hajataittokorjausta löytyy näköjään -2.25 asti.
Ei se heti sitä tarkoita. Itse käytän joskus myös ihan kertakäyttöisiä linssejä jotka eivät korjaa hajataittoani (-1 luokkaa) ja ihan hyvin tulee toimeen jos ei kovin tarkkaa työtä tarvitse tehdä.Hmm.. taitaapi olla juuri tuo -2.25 meikäläisellä hajataitto, olisko ollu oikeassa silmässä. Perhana jos se vielä pahenee, niin saa heittää hyvästit piilolinsseille..? :itku:
Hmm.. taitaapi olla juuri tuo -2.25 meikäläisellä hajataitto, olisko ollu oikeassa silmässä. Perhana jos se vielä pahenee, niin saa heittää hyvästit piilolinsseille..? :itku:
Rillit oli pakko hommata joskus yläasteella kun ei enää nähnyt taululle luokan takaa.
Onneksi piilarit on keksitty, koska lasien käyttö ei oikein meikäläiselle sovi. Aina kun tulee joku tahra linssiin tms. niin alkaa vituttaa kun ei näe kunnolla. :D
:lol2:Daamin todettua mun nayttavan lasit paassa VANHASELTA, on pakko pohtia josko hoitaisi uudet jossain vaiheessa tai sitten ne piilarit.
Mulla alkoi kaukonäkö heikentyä vasta aikuisena, jokunen vuosi sitten. Luennoilla ei taululla olevista kirjoituksista saa enää selvää edes eturivissä :itku: Muuten pärjää jotenkuten. Lasit tuli hankittua vasta muutama viikko sitten, enkä kyllä pidä niitä kuin koululla... ainakaan vielä.