Liikkeiden oikeellisuudesta

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olen salilla katsellut, kun jantterit tekevät liikkeitä kauheilla painoilla ja tekevät liikkeet väärin vain liikutellakseen suuria massoja. Itse olen myöskin tehnyt samaa joskus, etenkin ylätaljassa. Mutta siinä ei ole mitään järkeä.

Pahimmassa tapauksessa esimerkiksi ylätaljaa tehtäessä jätkällä hyvä ettei pää osu lattiaan, kun kropalla haijjataan liikettä. Samaten penkissä, painot eivät koske rintaan, ja entisestäänkin lyhyt liikerata puolittuu. Mutta liikkuupa isot painot;)

Itse olen nyt alkanut tekemään liikkeet oikein viimeisen päälle ja olen huomannut, että huomattavasti pienemmillä painoilla selviää ja saa vastaavan lihasärsykkeen ja vielä juuri oikeaan tarkoitettuun lihasryhmään. Eikä tule harrastettua itsepetosta ja särjettyä paikkojaan ainakaan niin helpolla.

Mitä teillä kokemuksia siirtymisestä oikeanlaisiin liikeratoihin ja pois "itsepetoksesta"?

Itse ainakin olen hakenut raakaa voimaa esim. hauis käännössä vääntämällä epä puhtaasti hauista 130kg ja sit sen jälkeen tehnyt kevyemillä puhtaasti.Kapeassa penkissä en laske rintaan asti vaan jätän 5cm irti rinnasta koska en halua rintaa mukaan.Mun mielestä jos aina tekee puhtaasti ei kehity voima niin hyvin.Mutta liika huijaaminen ei oo hyvä homma.Pitää olla kontrolli et teet liikkeen oikeilla lihaksilla.

kumma kyllä, joka salilla missä oon käyny isoimmat kaverit on yleensä tehny suht ronskilla tekniikalla...

Tämä aihe on puhuttu tsiljoonaan kertaan läpi. Isommat jannut siellä salilla varmasti tietää mikä niille sopii parhaiten, eli jos ronski tekniikka toimii, sitä kannattaa käyttää. Mutta isoimmatkin kaverit on joskus olleet alottelijoita, eli nekin on joskus vetäny pienillä painoilla puhtaasti.

Haetko tällä raakaa voimaa alaselkään?

No ei ne rinnalle vetoja oo kuten aikaisemmin sanoin pitää kontrolli pysyä lihaksessa jota treenataan mutta kyllä se ala selkäkin on alku sysäyksessä mukana.No onhan se rinnalle vetokin yleisvoima liikekin et samakai se on jos vetää hauiskäännön niin ni tuohan se räjähtävää voimaa koko kroppaan.

Maastaveto meni minulla aluksi ihan päin persettä: selkä itseasiassa oli suorana, mutta periaatteessa vedin sen tangon kaukaa käsillä heilauttamalla, sitten jynssäsin jotain sjmv näköstä juttua käsillä nostamalla olkapäitä... Hyvä että opin tekemään maven oikein. Onneksi silloin kun tein maven väärin en tehnyt isoilla painoilla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eikös se kuitenkin ole kaiken a ja o, että liike tuntuu siellä missä pitää?
Jos hauiskääntö tuntuu esimerkiksi selässä myös, voi miettiä että miten paljon siinä sarjan aikana oikein heiluu.

Juurikin näin. Ja erityisen tarkkana sen liikkeen oikeellisuuden kanssa kannattaa olla sellaisissa liikkeissä missä on oikeasti vaarana loukkaantua.
Tästä huolimatta tietyissä liikkeissä pieni vilppi on joskus hyväksikin. Mutta ehdottomasti pyrin aina siihen, että liike tuntuisi juuri siinä lihaksessa mitä treenataan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom