Liikkeet, jotka saavat kroppasi rikki

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
35
Juu, elikkä pistäkääpä omia kokemuksia liikkeistä, mitkä saavat helposti aikaan vammoja kroppaan esim. kyynärpään jänteisiin/niveliin tai olkapäähän yms. tai liikkeistä, joissa vammautumisen riski on suuri, vaikka lämmitely olisi tehty hyvin. Ite omalta kokemukselta sanon ainakin penkin ja leuat ja erityisesti ranskalaisen punnerruken.
Sit sellasta kysysin, oisko jollaki nakata jotaki linkkiä johnki sivulle, jossa ois jonkunnäkösiä kyynärpäälämmitimiä reenin ajaks.

Ite en pysty tekee ranskalaista.. Pari kertaa koittanut, eka tuli kyynärpää kipeeks. Koitin uudestaa ku se oli parantunu ni sain viikoksi jännetupentulehduksen. Sen jälkeen oon tehny ojentajia kapeella penkillä ja taljalla.

Dippi: olkapäät paukkuu aika äkkiä ja sitten käy tosi kipiää ja sitten tulee pitkä reenitauko. Harmillista koska tuo liike käy tosi hyvin ojentajiin mutta ei nyt sitten pysty tekemään.

Pystypunnerrus käsipainoilla: käy ikävästi olkapäihin. tangolla tehtäessä ei ole samanlaista sivuvaikutusta.

pushdown taljassa tarpeeksi isoilla romuilla: kyynärpää leikattu (jänne revennyt) muutama vuosi sitten ja tässä kyynärpäät kipeytyy jonkin verran kun laittaa vähän enemmän painoa. pidempää sarjaa pystyy tekemään ilman kipuja ja liike menee hyvin perille.

Dippi: Sama kuin mxm:llä. Olkapäät ei tykkää ollenkaan. Tosin salin dippilaitteesssa ei tunnu ollenkaan pahalta olkapäissä, hassu juttu.

Kapea penkki: Rintaan asti laskettuna hajoaa etuolkapäät. 8cm lankku väliin niin ei tunnu sekään pahalta.

Pystysoutu tangolla: Ei tykkää olkapäät siitäkään mutta taljassa V-kahvalla tehtynä toimii.

Pystypunnerrus käsipainoilla: käy ikävästi olkapäihin. tangolla tehtäessä ei ole samanlaista sivuvaikutusta.

mulla sama homma.
toinen on ranskalainen maaten,joka tuntuu isoilla painoilla (siis mulle isoilla) välillä ikävältä kyynerpäissä.tosin viime aikoina tuota ei ole ilmenny,eilen tein kymppimaksimin eikä mitään onkhlemaa.kun tuota on tehny maaten taljassa,istuen,tai vinopenkillä,ei ikinä mitään ongelmia,mutta tosiaan välillä maaten tehdessä kyynerpäät vinkuu

Vipunostot taakse taljassa. Maaten selällään. Voi olla, että tekniikkakin kusee, mutta minulla ei tosiaan vasemman olkapään pikkulihat tykänneet yhtään.

Ranskalaisetkin maaten tuntuu joskus veikeältä kyynärpäässä, istuen menee kyllä ongelmitta. Mikä sitten lie.

Dippi ja ylätalja niskan taakse vedettynä. Pystypunnerrus niskan takana. Näitä tein hyvin lyhyen aikaa ainakin alkuaikoina ja luin, että pitkälle tehtynä hajottaa paikat. Jätin kaikki pois vasemman olkapään alkaessa vihoittelemaan. Nykyään ilman kipuja.

Henkilökohtaisesti ruumiin rakenteesta riippuu monet liikkeet, että tuleeko kipua tai hajoaako ajan kanssa. Yleensä kannattaa lopettaa ajoissa ennenkuin tapahtuu suurempaa.

Hauis mutkatangolla seisaalteen, oikea kyynärpää paukkuu.
Ranskalainen mutkatangolla, sama juttu.
Prässissä rutisee ja ratisee polvet :D

Pystypunnerrus turhan heweillä käsipainoilla pisti vasemman olkapään pois pelistä pitkäksi aikaa.

Hammerkääntö hauikselle rikkoin taas ranteen. Tällänen naruranne ku on... :whip:

Ranskalainen teköö ilkiää kyynärpäille jne... ohan näitä. Kannattais varmaan vaihtaa laji vaikka golfiin...heh.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Lähes kaikki työntävät liikkeet, penkki, dippi jne...Pitkillä käsillä on varmaan osuutta asiaan. Penkki on tuntunut aina vaikealta ja jotenkin ahdistavalta liikkeeltä vaikka kohtuullisia romuja siinä joskus heiluttelinkin :( Enää en oikeastaan tee ollenkaan olkapää kipujen vuoksi..

Dippi ei sovellu vasemman olkapään takia

Penkki käsipainoilla ei sovellu kun en jaksa nostaa niitä hantteleita makuuasennosta, ilman että vasempaan olkapäähän sattuu

Takaolkapäille en pysty tekemään alataljassa sellaista hyvää liikettä, joka menis just oikeella tavalla perille.. Miks?.. vasen olkapäää

Etukyykky taitaa kuulua ainoisiin liikkeisiin josta tulee kipua.
Kipu tuntuu vasemmassa kyljessä. Teen liikettä silti mutta hyvin maltillisesti nykyään

Ite en pysty tekee ranskalaista.. Pari kertaa koittanut, eka tuli kyynärpää kipeeks. Koitin uudestaa ku se oli parantunu ni sain viikoksi jännetupentulehduksen. Sen jälkeen oon tehny ojentajia kapeella penkillä ja taljalla.

Mulla sama perinteisen ranskalaisen kanssa. Mutta jostain syystä sitä pystyy tekemään istuen.

Mutta henk. koht. mulla on takakyykky sellainen joka tappaa mun selän heti ja sitä en siis voi tehdä.

Toinen on kapea penkki erittäin kapealla otteella, vetää etuolat todella pahasti tukkoon.

Niskantakaa en myöskään pystypunnerra, enkä tee ylätaljaa sinne.

Ranskalainen yhtään isommilla painoilla käy nykyään pirusti kyynerpäihin, pitänee koittaa tuota istuen tehtävää versiota.

Nää sattuu olkapäihin:
-dippi
-leuanveto myötäotteella
-kaikki punnerrukset jos tekniikka on vähänkään pielessä ja painot isot

Takakyykky samoin jos tekniikka tai alkulämpö ei oo ihan 100% ja isot painot, alaselkä voip mennä tilttiin. Etukyykky on tässäkin mielessä turvallisempi.

Lähes kaikki työntävät liikkeet (tuntuvat välillä olkapäässä pahalta), myös dipit. Kyykyt tuntuvat toisinaan polvessa. Hammerkääntö (kp) ahistaa olkapäätä tosi pahasti.
..oikeastaan kaikki liikkeet kolottaa pahasti, kysymys on vain, kuinka paljon tuota jomotusta viitsii ottaa vastaan ;)

Back
Ylös Bottom