Liikenne tukkoon Juhannuksena? Rekkamiehet asialla...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purtsi
  • Aloitettu Aloitettu
Osmo Soininvaaran blogista tältä vuodelta perustelut:

Oletko itse Soininvaara vai onko vain ongelmia lyhytaikaisen muistin kanssa? Kenties aiot jatkaa ton saman jutun postaamista kahden tunnin välein?

Paras pointti Osmon jutussa on se, että yksin Suomen veronnostot jne. eivät vaikuta öljyn hintaan ja sitä kautta kulutukseen globaalisti mitenkään. Eli se jeesustelu, että polttoaineiden verojen kiristyksellä Suomessa halutaan pelastaa maailma, voitaisiin unohtaa.

Jotkut viisaammat ovat todenneet, että öljy ei tule loppumaan koskaan, sillä hinnan noustua tarpeeksi korkealle ei kukaan enää halua ostaa viimeisiä jäljellä olevia öljyvarantoja. Tämä tosin ei ole ihan lähiaikojen skenaario...

Fakta kuitenkin lienee, että jossain vaiheessa mielenkiinto vaihtoehtoisia polttoaineita kohtaan nousee vihdoinkin sille tasolle, jolla sen olisi jo aikoja sitten pitänyt olla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Paras pointti Osmon jutussa on se, että yksin Suomen veronnostot jne. eivät vaikuta öljyn hintaan ja sitä kautta kulutukseen globaalisti mitenkään. Eli se jeesustelu, että polttoaineiden verojen kiristyksellä Suomessa halutaan pelastaa maailma, voitaisiin unohtaa.

Fakta kuitenkin lienee, että jossain vaiheessa mielenkiinto vaihtoehtoisia polttoaineita kohtaan nousee vihdoinkin sille tasolle, jolla sen olisi jo aikoja sitten pitänyt olla.
Paras pointti tuossa lienee otsikosta luettava ajatus öljytuotteiden verotuksen nostosta.Jos kaikki teollisuumaat nostaisivat öljytuotteiden veroja, voisi käydä kuin Soininvaara kirjoittaa. Vahavasti hän mielipiteensä perustelee. On hankala keksiä, miksi esim. EU:n teollisuuusmailla tai USA:lla ei olisi intressejä tehdä näin ja ottaa tulonsiirtoa öjysheikeiltä julkiselle sektorille. Kuljetusalan vaatimus verojen alennuksesta on mielestäni tyhmä, kun lukee tuon Soininvaaran tekstin.

suomalaiset on liian lampaita saamaan kunnon ruuhkia ja mellakoita aikaan. niellään vaan kaikki hinnankorotukset. ei tavis duunarien perse kestä noita hintoja, puhumattakaan kuljetusalan yrittäjiä. mun mielestä hyvä että löisivät tiet poikki...autoja vielä palamaan sekaan jne..

Mitenhän somistaminen onnistuisi maalilla täytetyillä pusseilla?
Mitenhän sun Nissan micran somistaminen onnistuisi mun 26 tonnisella Ivecolla? Jos ottaisin viel kärryn perään, niin sitten voisi onnistua vielä paremmin :rolleyes:

Ja kun sulla näköjää on niin hyviä laskelmia esittää, niin esitä. Mistä helvetistä mä osaisin laskea paljonko polttoaineveron nosto tai lasku vaikuttaa valtion budjettiin, ehkä sä ostaat?
Eikä ole, mä en ole missään vaiheessa niin väittänyt, enkä myöskään ole näiden olemattomien laskelmieni perusteella esittänyt ratkaisuehdotuksia.

Meinaatko ettei polttoaineveron korotuksista saatavia verotuloja ole siirretty muualle esim. tulonsiirtoina?

Perussuomalaiset vahvempia kuin koskaan

Nythän on jo sata vuotta menty periaatteella:
"Rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy"

Ja miksi vain sata vuotta... siksi että kansakunnan muisti on n. 100 vuotta

P.S. :eek::rolleyes:

Timo Soini sanoi:
Onko meno muuttunut? Ei ole. Ne saavat enemmän, joilla ennestäänkin on ja vaikeuksissa olevat tarpovat vaikeuksissaan.

Hallituksen ymmärtämätön ja kylmä teknokraattinen linja näkyy tällä hetkellä kaikista selvimmin polttoaine- ja energiaverotuksessa. Suomalainen kuljetuselinkeino tekee kuolemaa ja hallitus istuu kädet puuhkassa ja toitottaa, että emme voi tehdä mitään, jotta sheikit eivät rikastu.

Keskusta teki oppositioaikoinaan käkikellon tarkkuudella välikysymyksen polttoaineiden hinnoista. Silloinen kansanedustaja Pekkarinen oli autoilijan asialla, nyt ministeri Pekkarinen on auton kyydissä. Mustan ministeriauton hurma toimii!

http://www.perussuomalaiset.fi/ajankohtaista/soini_07062008.html

Asiallista olisi myös että kauppatyöntekijät puskisivat kaupat täyteen kärryjä tai viskoisivat ihmisiä kananmunilla protestina elintarvikkeiden korkeille hinnoille. Sitten päättäjillä vasta menisikin paska housuun ja hellittäisivät siitä pohjattoman rahakirstun kahvasta jota valtionkassaksi kutsutaan! Kamaan hei, hyvällä asialla olisivat.

Miksi sinä sellaista tekisit? Haittaako se Micra sinun ajoasi?
Ei. Mutta, jos Pekka 16v. sanoo, että puhkoo isin linkkarilla rekkojen renkaat ja Ville 18 v. meinaa heittää spraymaalilla tagit kylkeen ja Jaska 19v. meinaa oikeen täyttää muovikassit maalilla ja heitellä niillä, niin miks mä en vois ajaa niin Pekan fillarin, kuin Jaskan ja Villen, Micran ja Corsan solmuun :)

Vähän nyt oikeesti järkee noihin juttuihin. Tässä protestissa ei ole kukaan tuhoamassa kenenkään yksityisomaisuutta, vaan saada kunnolla huomiota, että tähän epäkohtaan puututaan.

Vähän nyt oikeesti järkee noihin juttuihin. Tässä protestissa ei ole kukaan tuhoamassa kenenkään yksityisomaisuutta, vaan saada kunnolla huomiota, että tähän epäkohtaan puututaan.

Jos rekkakuskit katsovat että heillä on oikeus viedä pari tuntia minun harvinaista vapaa-aikaani hidastelemalla tahallaan Juhannuksena, niin miksi jollakin toisella ei olisi oikeutta viedä paria tuntia rekkakuskin aikaa esim renkaan vaihtoon kun ilma onkin yllättäen karannut?

Jos rekkakuskit katsovat että heillä on oikeus viedä pari tuntia minun harvinaista vapaa-aikaani hidastelemalla tahallaan Juhannuksena, niin miksi jollakin toisella ei olisi oikeutta viedä paria tuntia rekkakuskin aikaa esim renkaan vaihtoon kun ilma onkin yllättäen karannut?

Miksi olisi oikeus? Sää löit mua nii mää saan nyt lyyä sua..

Olikos sulla oikein jotain asiaakin?
Niin että miksi olisi oikeus päästää toisen renkaista paineet? En ole tuttu oikeus mulle tästä maasta.

Niin että miksi olisi oikeus päästää toisen renkaista paineet? En ole tuttu oikeus mulle tästä maasta.

Niin että miksi olisi oikeus tahallaan hidastelemalla luoda vaaratilanteita liikenteessä ja kuluttaa tuntitolkulla puolen Suomen loma-aikaa?

Vastaatko siihen mun kysymykseen jos mä vastaan syn kysymykseen?

Niin että miksi olisi oikeus tahallaan hidastelemalla luoda vaaratilanteita liikenteessä ja kuluttaa tuntitolkulla puolen Suomen loma-aikaa?
Vaaratilanteita? Vaarallisempaa se on ajaa 120km/h kuin 20km/h ;)

Vaaratilanteita? Vaarallisempaa se on ajaa 120km/h kuin 20km/h ;)

Aivan varmasti tulee järkyttäviä vaaratilanteita kun ihmiset alkavat ohitella mitä ihmeellisemmin tavoin. Että hymiötä vaan sullekin, ei ole asiassa juuri mitään hauskaa kun ensimmäiset ihmiset pääsevät hengestään.

Juu tuskinpa on moottoritiellä turvallisempaa ajaa 20 km/h kuin se normi 120 km/h. Siinä on helppo alkaa jarrutteleen yli satasen vauhdista, kun yhtäkkiä joku rekka ajaa juoksuvauhtia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom