Liikenne tukkoon Juhannuksena? Rekkamiehet asialla...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purtsi
  • Aloitettu Aloitettu
Onpas ihmisillä kiire. Perseestä kyllä tuollainen jarruttelu, mutta loppujenlopuksi aika sama jos siinä matkassa menee sen puoli tuntia pidempään. Ei se autossa istuminen nyt mitään kidutusta ole. Tietysti eri juttu jos joku on menossa vaikka johonkin saaristoon ja pitäisi lauttaan ehtiä.

Edit. Ja niinhän se on, että kun otetaan tuollaiset painostuskeinot käyttöön, niin yleensä siinä kärsii nimenomaan ne "viattomat". Aika vaikea keksiä sellaisia painostuskeinoja, jotka rajautuvat hallitukseen ja EU-virkamiehiin. Keksiikö joku sellaisia? Käykö rekkikset kaatamassa lehmänpaskaa Vanhasen ja Kataisen pihalle niin pitkään että verotusta muutetaan. Reaalimaailmassa toimivimpia keinoja ovat sellaiset, jotka vaikuttavat mahdollisimman monen ihmisen elämään.

Keskimäärin ihmisillä näyttäs olevan aina kiire johonkin ja kun kyse on juhannuksesta, niin se kiireen merkitys vaan korostuu. Minua ainakin vituttaa istua autoletkassa kun tietää että joku sen tahallaan aiheuttaa. Ei ole kyse puolesta tunnista eikä puolestatoista, vaan todennäköisesti tuollainen 50 kilometrin hidastelu aiheuttaa useiden tuntien viivästyksen kauemmas meneville. Itse menen 600 kilometriä täältä tsadista pohjoiseen, niin kyllä sillä on merkitystä että meneekö siihen matkaan 8 tuntia, vai 11-12 tuntia ja vieläkun kyydissä on 2kk vanha lapsi ja just leikattu koira:( (toki ainahan sitä voi jäädä vaikka juhannukseksi tänne helsinkiin.. NOT!!!)

Edit: Soittelin just kaverille, joka sanoi aikovansa hidastella liikenteessä huomenna. Damn!!!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Poliisi varautuu rekkaboikottiin
Pahimmillaan kortti hyllylle!

Nyt on kovat otteet käytössä, heh! http://www.iltalehti.fi/uutiset/200806187816836_uu.shtml

"- Kohdistamme pääkaupunkiseudun partiot ulosmenoteille. Jos tällaista ilmiötä (hidastelua) havaitaan, rekat ohjataan sivuun, sanoo liikkuvan poliisin päällikkö Kari Rantala."

Ei taida tempaus onnistua. Toisaalta sitten kun kortti on nätisti hyllyllä niin eipä sillä löpön hinnallakaan niin väliä ole.

Suurelta osalta rekkakuskeja kortti pois, niin tää maa pysähtyy ihan täysin kahden viikon sisään... :dance2:

Joo olis tosi järkevää :) Ja kohta ihmetellään kun sitä ruisleipää ja kaljaa ei ookkaan kaupassa :thumbs:

Milläs perusteella kortin voi ottaa pois liikenteessä hidastelemisesta? Onko tuossa sitten kyse törkeästä alinopeudesta vai mistä?

Edittiä: Tos uutisessahan se sanottiinkin näköjään että törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen.

Milläs perusteella kortin voi ottaa pois liikenteessä hidastelemisesta? Onko tuossa sitten kyse törkeästä alinopeudesta vai mistä?

Törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen, kuten iltalehden jutussa poliisi sanoo..

Onneksi ite oon liikenteessä vasta perjantaina, niin ei tartte sitten körötellä rekkojen perässä eikä muutenkaan varmaan suurempia ruuhkia oo silloin..:)

Dieselveroa voisi kasvattaa ihan rauhassa niin tulisi maanteille lisää tilaa kun rekkafirmat menee konkurssiin eikä tulisi jatkossa tämmöisiä ideoita niillekkään mieleen. On vaikea käsittää miten joku voi tosissaan edes ehdottaa hidastelua juhannusliikenteessä. Vaaratilanteita syntyy ja varmasti turhia liikennekuolemia tulee, mutta vaikutukset tulevat näkymään tieliikenteessä vielä pitkään. Tämä on niin huonoa PR:ää koko alalle, että enpä lähtisi oikeasti tuollaista toteuttamaan..

Tähän asti olen itse kunnioittanut raskasta liikennettä mm niin, etten ole maantiellä kääntynyt rekkojen eteen risteyksissä, vaan olen jättäytynyt tarkoituksella rekan taakse ja ohittanut sitten myöhemmin sopivassa paikassa. Jos nyt rekat jumittaa juhannusliikenteen, aion jatkossa haitata rekkaliikennettä parhaani mukaan aina kun mahdollista. Jos rekka ajaa takana, hiljennän vauhtia etenkin ennen jyrkkiä ylämäkiä, ryhmityn liittymissä rekkojen eteen ja hidastelen tarkoituksella aina kun mahdollista. Kyllä se siitä lähtee, oppiivat olemaan :dance2:

Pystyykö muuten noita ruuhkateitä kattelee kotoa käsin joillain veppikameroilla? Käsittääkseni sellaisia on ainaki joskus ollu, mut en googlettamalla löytäny.

Dieselveroa voisi kasvattaa ihan rauhassa niin tulisi maanteille lisää tilaa kun rekkafirmat menee konkurssiin eikä tulisi jatkossa tämmöisiä ideoita niillekkään mieleen. On vaikea käsittää miten joku voi tosissaan edes ehdottaa hidastelua juhannusliikenteessä. Vaaratilanteita syntyy ja varmasti turhia liikennekuolemia tulee, mutta vaikutukset tulevat näkymään tieliikenteessä vielä pitkään. Tämä on niin huonoa PR:ää koko alalle, että enpä lähtisi oikeasti tuollaista toteuttamaan..

Tähän asti olen itse kunnioittanut raskasta liikennettä mm niin, etten ole maantiellä kääntynyt rekkojen eteen risteyksissä, vaan olen jättäytynyt tarkoituksella rekan taakse ja ohittanut sitten myöhemmin sopivassa paikassa. Jos nyt rekat jumittaa juhannusliikenteen, aion jatkossa haitata rekkaliikennettä parhaani mukaan aina kun mahdollista. Jos rekka ajaa takana, hiljennän vauhtia etenkin ennen jyrkkiä ylämäkiä, ryhmityn liittymissä rekkojen eteen ja hidastelen tarkoituksella aina kun mahdollista. Kyllä se siitä lähtee, oppiivat olemaan :dance2:

Niin ja sitten on kaupassa pelkkää EIOOTA ja suomi täynnä venäläisiä rekkoja.
Kannattaa ehkä miettiä loppuun asti, ei ne rekat siellä heitä itseään varte ole.
Voi saatana, onko sillä väliä hidastaako liikennettä rekka vai SINÄ siellä edellä?
Ei jumalauta...:david:

Ei voi muuta sanoa kuin, että loistavaa!!!! siis LOISTAVAA!!!! Niin erinomaista, että jotkut täälläkin viitsivät tehdä edes jotain konkreettista asioiden muuttamiseksi.
Olen yllättynyt ja erittäin tyytyväinen! SIIS LOISTAVAA!!!

Viimeksi muokattu:
Niin ja sitten on kaupassa pelkkää EIOOTA ja suomi täynnä venäläisiä rekkoja.
Kannattaa ehkä miettiä loppuun asti, ei ne rekat siellä heitä itseään varte ole.
Voi saatana, onko sillä väliä hidastaako liikennettä rekka vai SINÄ siellä edellä?
Ei jumalauta...:david:

No hei, ei todellakaan rekat ole teillä itseään varten, mutta ei ne kanssa-autoilijatkaan syyllisiä siihen dieselveron kovuuteen tai firmojen tekemiin paskoihin sopimuksiin ole. En oikeasti lähde tuota edellämainittua toteuttamaan, mutta onhan tuo rekkamiesten touhu nyt ihan perseestä

No hei, ei todellakaan rekat ole teillä itseään varten, mutta ei ne kanssa-autoilijatkaan syyllisiä siihen dieselveron kovuuteen tai firmojen tekemiin paskoihin sopimuksiin ole. En oikeasti lähde tuota edellämainittua toteuttamaan, mutta onhan tuo rekkamiesten touhu nyt ihan perseestä

Tekee ihan hyvää sunkin bensan kulutukselle kun matelet pariakymppiä tiellä. Sitten kun kaikki säästää, niin bensan myyjät kärsii. Boikotoikaa suuria bensiiniketjuja.

Mua pelottaa lähinnä hullunrohkeet ohitukset rekoista. Tulossa kolareita.

Hullunrohkeita ohituksia => lisää vielä hullumpia ohituksia... Eiköhän tuota ole jo tänä päivänä muitakin keinoja ottaa kantaa kuin hidastella tai lakkoilla.

Pahimmoillaan joku polttaa päreen ja listii pari rekkakuskia siihen rattiinsa...

Pystyykö muuten noita ruuhkateitä kattelee kotoa käsin joillain veppikameroilla? Käsittääkseni sellaisia on ainaki joskus ollu, mut en googlettamalla löytäny.

Tiehallinnon kelikamerat

Tuolta voi seurata vaikka tarjoavatkin vain stillejä sopivin väliajoin.

Onkohan kätilö tiputtanut sut lattialle pää edellä? Prayer sen tuossa jo sanoikin mistä itsekin piti älähtää. Kataisen sais ampua ja nimenomaan diesel verotus poistaa hemmetti vaikka kokonaan. Tää suomi alkaa olee niin verotettu maa että ei oo tosikaan. elämisestä varmaan 80% menee johonkin veroihin.

Ei voi muuta sanoa kuin, että loistavaa!!!! siis LOISTAVAA!!!! Niin erinomaista, että jotkut täälläkin viitsivät tehdä edes jotain konkreettista asioiden muuttamiseksi.
Olen yllättynyt ja erittäin tyytyväinen! SIIS LOISTAVAA!!!

:down: onse ny vittu kumma jos tommonen on "loistavaa"!111

Tiehallinnon kelikamerat

Tuolta voi seurata vaikka tarjoavatkin vain stillejä sopivin väliajoin.

Just tää. Tattista. Täytyy noista huomenna tiirata et kannattaako tunkea sekaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom