Liika proteiini

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Phat
  • Aloitettu Aloitettu
Tälläistä juttua lueskelin liiasta proteiinista

Sivu on tottakai erittäin subjektiiviselta taholta (veget)

Pääpointti: jengi vetää liikaa proteiinia joka aiheuttaa jos jonkun moista vaivaa. Urheilijoiden proteiinintarve on vain hieman enemmän kuin rivikansalaisella.

Itse en allekirjoita mutta toisaalta olen kuitenkin maltillisen proteiinimäärän kannattaja eli se 2g/painokilo ei mielellään ylittyisi. Mielipiteitä/vastaavia linkkejä tai mielellään tämän kumoavia tutkimuksia??

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hui saa**na.

Pysykää poissa noiden vege-ihmisten saiteilta. Ne on vaarallisii tyyppejä. Niille kivet ja kukat tulee ennen ihmistä. Pelottavaa porukkaa.

Proteiinin määrä riippuu pikkasen ihmisestä ja päivästä. Tosin tuo mitä yllä jo mainittiin on varmasti ihan jees.

En kyllä allekirjoittaisi tuota, että tavallinen "pulliainen" tarviis vain vähän vähemmän proteiinia kuin tosissaan treenaava bodari! en tiedä onko se vain tuo saitti, vai oisko tosiaankin sit niin, että "Ruokavalio, joka sisältää riittävästi mutta ei liikaa valkuaista, saadaan helposti aikaan yksinkertaisesti korvaamalla eläinkunnan tuotteet viljatuotteilla, vihanneksilla, palkokasveilla ja hedelmillä" kuten sivulla sanottiin!

Pitäsköhän munkin alkaa syödä vaan kasviksia ja jättää liha pois kokonaan - not! :rolleyes:

Hmmm olisi kiva tietää kuinka pirusti pitää heinää syödä jos on henkeen ja vereen vege? Eli että saa helposti tarvitsemansa määrän proteiinia/hiilaria/rasvoja/vitamiineja esim. urheilijana. Joka aterialla 400g raejuustoa?:rolleyes:

Huvittavia vege-kokemuksia..."ei en mä voi a) koskea samoilla pihdeillä sun pihviin ja mun tomaatteihin b) ei ne nyt samalla lautasella voi olla" :confused: kivoja grillaushetkiä :D

Ripe, jos ihan pilkkua bylsitään - vegaanihan ei käytä myöskään maitotuotteita, eli raejuusto ei kuulu "vegen" lautaselle. Vegetaristi taasen, on eri asia - heissähän löytyy laktovegetaristeja, lakto-ovovegetaristeja...jne....:p

Mitenkähän muuten esim. Bill Pearl? Eikös hän ainakin väittänyt muuttuneensa kasvissyöjäksi (tosin lakto-ovo, eli käytti maitotuotteita ja kananmunia) vielä kun oli huippukehonrakentaja? Nojaa, ehkä kehonrakentaja nippanappa lihan (siis myös kalan ja kanan) voisi jättää pois, mutta jos vegaaniruokavalioo noudattaa, niin voi olla melko vaikeeta kehittää lihasta.

Ite aion vetää kalaa, kanaa, nautaa ja possua jatkossakin. On ne niin hyvvee :hmmm:

Mä arvelen kyllä, että länsimaisten ihmisten terveysongelmat johtuvat hyvin pitkälti ihan muista syistä kuin liiasta proteiinista. Esim. liika nopeitten hiilareitten määrä ja yleensäkin ruoan huono laatu (pika/roskaruokaa, karkkia & limsaa pirusti) on varmasti paljon pahempaa kuin se, että liikaa proteiinia söisi.

Ja eiköhän oo melko turhaa pelätä osteoporoosiakaan (kun tuolla sivulla väitetään liikaprotskun sitäkin aiheuttavan), jos punttia heivaa? Eikös just painoharjoittelun oo todettu vahvistavan luustoa tod. tehokkaasti?

Huhhuh, vaikutti kyllä aika hatarilta noi väitteet (sanoo Iivili ja ottaa huikkaa päivän toisesta protskujuomastaan)! Voi päteä osittain keskivertokansalaisiin, vars. miehiin, jotka ei syö tarpeeksi juuri mitään muuta kuin HK:n blöötä ja olutta. Mutta jos voimailija, joka virittelee muutenkin ruokavaliotaan (ja kroppaansa) huippuunsa, lisää valkuaisen määrää itelleen, niin tuskin sillä mitään kielteisiä vaikutuksia on.

Nam, kotona ootteleekin possunsuikalekastike ja uusia pottuja ja reenin päälle päivän kolmas protskujuoma :hmmm:

Eiköhän se siitä mullakin vielä munuaisvaurioksi muutu näillä valkuaismäärillä!:D

VOI JEESUS, olipas taas todella puoleettomia mielipiteitä noilla sivuilla, viesti oli selvä: "ÄLÄ SYÖ LIHAA, IKINÄ!". Kumma juttu että nuo kasvissyöjät ovat lähes aina mielipiteitään henkeen ja vereen toisille tuputtavia henkilöitä. Tuli mieleen tv-shopin mainokset, kun ei tunnu löytyvän muuta kuin positiivista sanottavaa kasvissyönnistä. Taitaa kasvissyöjillä olla lähinnä ideana, että yritetään keinolla millä hyvänsä saada ihmiset pois lihan äärestä, jotta sitä Mansikkia ei teurastettaisi.

"Lihaa syövillä on korkeampi verenpaine, korkeampi kolesteroli, syöpää, diapetesta, ja mitähän vielä". Kohta ne hoksaa, että kun ei syö mitään, niin ei ole kolesterolia ollenkaan, eikä voi ikinä sairastua mihinkään. Sitä odotellessa taidanpa taas lyödä ketogeenisen ruokavalion päälle, tunkekoot nuo kasvissyöjät ne sellerit anaaliinsa.

Originally posted by Brunetti
Ripe, jos ihan pilkkua bylsitään - vegaanihan ei käytä myöskään maitotuotteita, eli raejuusto ei kuulu "vegen" lautaselle. Vegetaristi taasen, on eri asia - heissähän löytyy laktovegetaristeja, lakto-ovovegetaristeja...jne....:p

No tottahan tuo on. Itse katson ihan tarkoituksella tuollaisia jäniksen kavereita ympäripyöreästi ja yleistäen :D siksi siis vege kun vege...eli näin siis kun joku tule mulle selittämään että "kyllä sinä kasvisruoalla pärjäät esim. urheillessa."

-salatti on sitä mitä ruoka syö- :lol2:

veget

Kasvissyöntihän on ihan helvetin hyvä juttu. itse en tosin ole kasvissyöjä vaikka kyllähän sekin on mielessä käynyt. Ongelmana on vaan vegejen liioteltu intoilu kyseiseen aiheeseen. Kyllähän se käy vituttaa jos veget kattelevat nenänvartta pitkin lihansyöjiä tai ei voi samalla haarukalla ottaa tomaattia. suvaitsevaisuutta molemmin puolin, eiköhän tänne kumpiakin mahdu.

Kyllähän nää kaikki bse:t ja hormonilihat pistää miettimään vähäsen et mitä sinne turpaan oikein tulee mätettyä. Muistan lukeneeni muuten jostain kirjasta et jos kaikki ihmiset ois kasvissyöjiä niin ruoan tuottamiseen tarvittava maapinta-ala olisi vain 10% nykyisestä. Samallahan tuo ympäristön kuormitus lannotteiden puolesta laskis kanssa aika oleellisesti. Tämmöstä nyt tuskin tulee tapahtumaan ainakaan ihan lähitulevaisuudessa.

Re: veget

Originally posted by vezku
Muistan lukeneeni muuten jostain kirjasta et jos kaikki ihmiset ois kasvissyöjiä niin ruoan tuottamiseen tarvittava maapinta-ala olisi vain 10% nykyisestä.

Toi voisi olla mahdollista jos tällä hetkellä kaikki ihmiskunnan käyttämä ravinto olisi lihaa. Täytyy kuitenkin muistaa että suurin osa ihmisen käyttämästä ravinnosta on jo kasvikunnan tuotteita, kuten viljat, riisi, maissi.

vois ruveta antivegaaniksi ja ruveta syömään pelkkää lihaa :D tai oikeestaan vois viedä tän jutun vielä vähän pidemmälle ja ruveta syömään vaan sellasten eläinten lihaa jotka syö toisia eläimiä :evil:

Originally posted by BonBon
vois ruveta antivegaaniksi ja ruveta syömään pelkkää lihaa :D tai oikeestaan vois viedä tän jutun vielä vähän pidemmälle ja ruveta syömään vaan sellasten eläinten lihaa jotka syö toisia eläimiä :evil:

Niin ja tosimiehethän syö ainoastaan karhuilla ruokittujen karhujen lihaa!

Kasvissyöjäks ei kyllä pysty venymään, eikä oikein ole tarvettakaan moiseen. Mutta sen verran olen antanut itseäni pelotella, etten syö lihaosastolta kuin lintuja ja kaloja. Kuolleet siat ja lehmät ei oikein enää uppoa kuin satunnaisen grillailun merkeissä. Väittävät ettei nuo ollenkaan sula ihmisen sisuksissa vaan mätänevät hiljalleen... Tiedä häntä sitten.

Originally posted by Äijä
Kasvissyöjäks ei kyllä pysty venymään, eikä oikein ole tarvettakaan moiseen. Mutta sen verran olen antanut itseäni pelotella, etten syö lihaosastolta kuin lintuja ja kaloja. Kuolleet siat ja lehmät ei oikein enää uppoa kuin satunnaisen grillailun merkeissä. Väittävät ettei nuo ollenkaan sula ihmisen sisuksissa vaan mätänevät hiljalleen... Tiedä häntä sitten.

HEH, mahalaukussa on ns. katesoluja jotka erittävät suolahappoa, jonka pH on 0,9 siinä litkussa ei lihat mätäne vaan sulaa... Ravinto muokkautuu mahalaukussa ennen kuin se lähtee suolistoon seikkailemaan.

Ihminen on sitä mitä syö. Kyllä ihminen tarvii lihaa :hmmm:

Joo, kerran yks vege-tyttö selitti mulle, että liika proteiini haurastuttaa luustoa.
Mä kerroin miten yhdeltä toiselta eläinten suojelijalta murtui kaikki sormet, kun koulun liikuntatunnilla piti hypätä ponnahduslaudalta arkun kautta patjalle.:lol1:
..ja tyttö vaihtoi puheenaihetta..

Mun nykyinen vaimo oli vege, kun me tavattiin. Ostin sitten kerran ihan piruttain 800g porsaan ulkofilettä ja paistoin pihvit muijan keittiössä. Kun lisäke riisi oli kypsää ja piti alkaa syömään, mä huomasin ilokseni, että kasvissyöjä-tyttö oli jo syönyt mahansa täyteen tapettua sikaa, "No kun se oli niin hyvää"..
..eli kyllä ne vegetkin saa parannettua. ;)

Voihan tollanen pitää paikkansa, että saa liikaa protskua jollain kynäniskanöösipallerotoimistospedenörtillä, jolla ei ole yksikään lihas solu uusiutunut ikinä.:lol1:

Olikos se nyt niin, että ammoniakille tuoksahtava hikinen paita treenin jälkeen kielisi liian runsaasta proteiinin syönnistä? Nyt kesällä olen taas havainnut tuollaista pari kertaa (etenkin kun treeni on ollut poikkeuksellisen rankka).

Originally posted by Hannibal
Olikos se nyt niin, että ammoniakille tuoksahtava hikinen paita treenin jälkeen kielisi liian runsaasta proteiinin syönnistä? Nyt kesällä olen taas havainnut tuollaista pari kertaa (etenkin kun treeni on ollut poikkeuksellisen rankka).

Näinhän se on. Proteiinit hajotetaan aminohapoiksi, jonka jälkeen aminohappojen typpi poistetaan ja muutetaan ureaksi. Liikatyppi eritetään ureana, joka siirretään verenkiertoon ja poistetaan virtsan mukana (tai hien). Häiriötilat voivat aiheuttaa ammoniakin kertymisen (ei hyvä).

Kiinnostaisi kuulla, että paljonko joutuu protskua vetämään moisen ilmiön aikaansaamiseksi. Itse en ole sitä vielä koskaan saanut aikaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom