Liika proteiini

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Phat
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by Äijä

Kiinnostaisi kuulla, että paljonko joutuu protskua vetämään moisen ilmiön aikaansaamiseksi. Itse en ole sitä vielä koskaan saanut aikaan.

Mielestäni en ole nauttinut proteiinia mitään aivan älyttömiä määriä, olen pyrkinyt syömään n. 2 g/painokilo päivässä. Ehkä joskus tulee syötyä n. 2,5 g/painokilo. Jotenkin on sellainen perstuntuma, että niinä muutamana kertana kun paita on ammoniakille tuoksahtanut, on treeni ollut erityisen kova.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Hannibal

Mielestäni en ole nauttinut proteiinia mitään aivan älyttömiä määriä, olen pyrkinyt syömään n. 2 g/painokilo päivässä. Ehkä joskus tulee syötyä n. 2,5 g/painokilo. Jotenkin on sellainen perstuntuma, että niinä muutamana kertana kun paita on ammoniakille tuoksahtanut, on treeni ollut erityisen kova.

Ihme juttu. Ei kai noilla määrillä vielä pitäisi (kuuluisia viimeisiä sanoja...) mitään tapahtua. Itse hikoilen aina reenissä kuin pieni sika, mutta en ole vielä huomannut hajua. Tai no täytynee kysyä asiaa muiltakin...heh...

sitähän ne veget mainostaa kun elää niin terveellisesti ja ollaan kukkaislapsia ja no.....hippimäisiä(rauhaa)..ainakin nuo minun tuttavapiirissä.

sitte niillä on itsellään ravintotietous päin peffaa. yksikin söi karjalanpiirakkaa samalla kun kertoi miten on ryhtynyt vegaaniksi.

ja viikonloppusin käydää kuuntelemassa transsee ja syödään sieniä. ja marihuanaa.

ja röökiä menee aski päivässä.

"se on niin terveellistä"

ps. kattokaapa noita lähteitä mistä ton vegesivun jutut on...

Originally posted by gnut

ja röökiä menee aski päivässä.

"se on niin terveellistä"

Hahhaa, joo mun serkku on uushippinewagevegewannabe yms. shaizzee kans. Huvitti, kun eräissä sukujuhlissa se ensin heitti jonkun jutun yhteydessä sitä juttuaan ja myöhemmin meni ulos tupakalle. Jos meinaa maailmaa parantaa, niin ei siihen mun mielestä sovi tupakointi. Eikös tupakankuivatukseen polteta mm. sademetsiä? Practise what you preach! Elä niinkuin opetat! Muuten on mulle turha tulla mitään selittämään.
...enkä sittenkään vegeksi ryhtyisi.

Tää hauska urbaanilegenda sopis mun serkkutyttöön:
Olipa kerran eräs uushippityttö pääkaupunkiseudulta. Hän selvitti sydämistyneenä, että "On se hirveetä kun lehmät kärsii maidon tuotannossa! Miksi eivät kaikki ihmiset voisi syödä jukurttia? Siinähän on ihan samat ravintoaineet kuin maidossa, eikä sen tuotanossa lehmät kärsi!" :D

Re: Re: veget

Originally posted by meitsi

Toi voisi olla mahdollista jos tällä hetkellä kaikki ihmiskunnan käyttämä ravinto olisi lihaa. Täytyy kuitenkin muistaa että suurin osa ihmisen käyttämästä ravinnosta on jo kasvikunnan tuotteita, kuten viljat, riisi, maissi.

kyllähän se kuulostaa aika ihmeelliseltä, mut täytyy ottaa huomioon että nää elukat jota pistetää teuraalle ja syötäväksi kasvatetaan kumminkin jonkunsortin rehulla. kyllähän nyt joku lehmä vetäsee kymmeniä kiloja rehua päivään. sioista sun muista puhumattakaan.

tässä lainaus animalian kotisivuilta: Lihantuotantoon käytettäviä eläimiä on maailmassa yli kolme kertaa enemmän kuin ihmisiä. Lihaksi kasvatettavat eläimet kuluttavat puolet kaikesta maailmassa tuotettavasta, ihmisravinnoksi kelpaavasta ravinnosta.

ja tuohon 50% päälle vielä suoraan elukoille suunnattu ruokatuotanto. tällä en halua haastaa riitaa vaan laittaa taustatietoa tuohon aiempaaan kirjotukseen. ja olen siis itsekkin lihansyöjä että ei tarkotus ole myöskään syytellä ketään

Originally posted by apophis

Niin ja tosimiehethän syö ainoastaan karhuilla ruokittujen karhujen lihaa!

Tosimiehet eivät syö ruokittujen eläinten lihaa.

Tuollaisia tutkimuksia on maailma väärällään. Jos nyt viitsii edes vilkaista ihmisen suuhun, niin huomaa, että sekaravinnon syöjiä tässä ollaan. Rehueläimillä se leuka liikkuu sivusuunnassa ja lihansyöjillä pystysuunnassa. Myös mahahapot ja suolen pituus todentaa saman. Syökös veget muuten hunajaa?:rolleyes:

Originally posted by nasse
Tuollaisia tutkimuksia on maailma väärällään. Jos nyt viitsii edes vilkaista ihmisen suuhun, niin huomaa, että sekaravinnon syöjiä tässä ollaan. Rehueläimillä se leuka liikkuu sivusuunnassa ja lihansyöjillä pystysuunnassa. Myös mahahapot ja suolen pituus todentaa saman. Syökös veget muuten hunajaa?:rolleyes:

Off topic menee, mutta... Tosi vegaani ei syö hunajaa, koska sen tuottamisessa käytetään hyödyksi mehiläisiä ja esim. hunajan keruussa voi pörriäsiä vahingossa vaikka kuolla (poimittu vegaanien sivuilta). Jos on tosissaan vegaani, niin eihän päällekkään voi laittaa juuri mitään vaatteita, kun kaikkien teossa on riistetty luontoa :-)

Tosta ammoniakista vielä. Vähensin tässä protskumäärää 3:sta (g/painokilo) noin 1,5:een. Haju on sama, mutta tulee halvemmaksi. Jotenkin näin helteellä ei oikein protsku maistu.

Kun näinä kuumina kesäpäivinä treenaa aivan HULLUNA (yleensä salilla jossa ilmastointi on aivan perseestä) ja hikoilee kuin pieni sika, siis hikoilee huomattavasti enemmän kuin yleensä, niin bakteerikanta (joka hajun aiheuttaa) vastaavasti on moninkertainen... Tästä syystä jokainen kokee haisevansa aivan helvetin pahalle (ja haiseekin) ja siinä hikihöyryissään kuvittelee tuoksun jos toisenkin... Tää on mun teoria! Kyllä se ammoniakki pitää sitten haista talvikeleilläkin jos sitä proteiinia on liiaksi tullut ahdettua.. :hmmm:

Henk. Koht rupes ammoniakki haisemaan laihdutuksen jälkeen, eli 8kg lähti pois ja proteeiinimäärät pysy suunnilleen samana mutta aerobinen liikunta lisäänty ja ehkä läskin syöminen vähenty ni kyllä rupes ammoniakki haisemaan.

Kyllä kannattaa pyrkiä sellaiseen hien hajuun josta kuvittelee haistavansa ammoniakin... tai haistanko sittenkään. Silloin ollaan "on the edge".. ja sehän on sitä mitä haetaan :cool:

Siskolla oli joku fitnes lehti, ja kun mä sitä selailin niin siellä väitettiin just että jos reenaa nii pitäis popsia 1,2g-1,6g protskua painokiloa kohti ja tavallisten kuolevaisten pitäis syödä tosta puolet. Mietin vaan että mahtaa olla vaikeeta välttää tota "liika" saantia jos on just joku 60kg toimisto työntekijä niin voi kiskoo yhden piffin ja se on siinä :lol1:

Itseasiassa liiallisen proteiinin saannin on todettu aiheuttavan osteoporoosia, sillä kalsiumin poisto elimistöstä kiihtyy ylimääräisten aminohappojen poiston yhteydessä. Esimerkkinä tästä ovat mm. eskimot, joiden ravinto koostuu pääasiassa meren elävistä, ja joilla luukato on todella yleistä.
Myös munuaisten ja maksan tomintahäiriöt ovat riskinä jatkuvassa liiallisessa proteiinin saannissa.

Se, että suomalainen ihminen (edes voimailija) saisi nautittoa ravinnossaan selvästi liikaa proteiinia, vaikuttaa kyllä hieman epätodennäköiseltä.

Originally posted by Laiffah
Itseasiassa liiallisen proteiinin saannin on todettu aiheuttavan osteoporoosia, sillä kalsiumin poisto elimistöstä kiihtyy ylimääräisten aminohappojen poiston yhteydessä.
*odottelee Anssin hyökkäystä* :)

Originally posted by Partsu
VOI JEESUS, olipas taas todella puoleettomia mielipiteitä noilla sivuilla, viesti oli selvä: "ÄLÄ SYÖ LIHAA, IKINÄ!". Kumma juttu että nuo kasvissyöjät ovat lähes aina mielipiteitään henkeen ja vereen toisille tuputtavia henkilöitä. Tuli mieleen tv-shopin mainokset, kun ei tunnu löytyvän muuta kuin positiivista sanottavaa kasvissyönnistä. Taitaa kasvissyöjillä olla lähinnä ideana, että yritetään keinolla millä hyvänsä saada ihmiset pois lihan äärestä, jotta sitä Mansikkia ei teurastettaisi.

No shit, sherlock!? Luulitko saavasi kirkon sivuilta puolueetonta tietoa esiaviollisten suhteiden tuottamasta seksuaalisesta mielihyvästä?

Itse olen luopunut punaisesta lihasta ja kanasta (kala ja maitotuotteet menevät vielä alas), enkä koskaan ole tuputtanut elintapojani kenellekään. Rauta kulkee ja proteiini maistuu.

Kun kesäkin on hollilla, kannattaa pestä ne raitaiset salihousut, kammata takatukka ja lähteä kylille tapaamaan ihmisiä. Itse olen tavannut jopa yksilöitä, joiden koko elämänkatsomus ei perustu siihen, että on luonnonvastaista olla nostamatta rautaa ja syömättä vähintään 12 kiloa raakaa lihaa päivässä. Tosin taitavat olla kyllä kaikki homoja ja sivareita.

Mutta hyvää kesää sinnekin.

liiallinen proteiininkäyttö my ass. Sitten aiheuttaa osteoporoosia ja vaikka mitä, aivan sama, proteiinia naamaan vaan!

Originally posted by JohnnyB
HEH, mahalaukussa on ns. katesoluja jotka erittävät suolahappoa, jonka pH on 0,9 siinä litkussa ei lihat mätäne vaan sulaa... Ravinto muokkautuu mahalaukussa ennen kuin se lähtee suolistoon seikkailemaan.

Hmm, eli uskallan siis huomauttaa jos joku saarnaa suolistoon kertyvistä lihakiloista? Lukiossa äidinkielentunnilla eräs tyttö piti niin vakuuttavan puheen kasvissyönnin ylivertaisuudesta etten edes miettinyt, ovatko kaikki jutut totta. :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom