Paskapuhetta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
teemupii sanoi:Omasta mielestäni tätä asiaa on tutkittu liian vähän että voitaisiin sanoa onko liiasta proteiinista pitkällä aikavälillä haittaa vai ei.
Anssi Manninen sanoi:Paskapuhetta.
Powermaster sanoi:Tuli pari kirjotettua virhettä mitkä pitää Heti miten korjata. Siis kun elimistö muuttaa proteiinin energiaksi vapuatuu typpeä eikä rikkiä. Typpi täytyy poistaa muunnoksessa ettei tapahdu räjähdystä. En olekaan ihan varma muuttuuko prot->hiilihyd. mutta energiaks ja käyttämättömänä rasvaks ainakin. Täytyy tarkistaa, mutta muistaisin vankasti että proteiinit muutuisi hiilihydrtaateiksi.
Mutta korjuksista huolimatta , tämä muunos rasittaa elimistöä.
Olikohan se nyt ihan näin?Jakob sanoi:400g * 4 = 2400kcal //pelkästä proteiinista!
.
Tuollaisten kommenttien jälkeen on aika vaikea ottaa mitään sun juttuja vakavissaan. Sulla tuntuu joka asiassa olevan "Minä olen oikeassa, ja toisella tavalla ajattelijat väärässä" asenne.Anssi Manninen sanoi:Paskapuhetta.
teemupii sanoi:Tuollaisten kommenttien jälkeen on aika vaikea ottaa mitään sun juttuja vakavissaan. Sulla tuntuu joka asiassa olevan "Minä olen oikeassa, ja toisella tavalla ajattelijat väärässä" asenne.
teemupii sanoi:Tuollaisten kommenttien jälkeen on aika vaikea ottaa mitään sun juttuja vakavissaan. Sulla tuntuu joka asiassa olevan "Minä olen oikeassa, ja toisella tavalla ajattelijat väärässä" asenne.
uuu sanoi:Olikohan se nyt ihan näin?
1g proteiinia = 4kcal eikö? Vai ymmärsinkö jonkun kohdan tosta jotenkin väärin.. ;)
Tiivistyksen maailmanmestari :kippis1:Anssi Manninen sanoi:Paskapuhetta.
Jakob sanoi:No nostetaan määrä vaikka vielä 5g/kg enkä vieläkään usko mitään haittaa olevan. Tuon ylimenevän osan saaminen alkaa olla todella työntakana.
Hypoteettinen tilanne:
80 kg potari ottaa 5g/kg proteiinia/vrk
400g proteiinia/vrk
400g * 4 = 2400kcal //pelkästä proteiinista!
Sitten kun tuohon lisää vielä rasvat ja hiilarit niin melkoista bulkkia on päällä .
Siinä on sitten varmaan mukana ihmisillä tehty tutkimus pitkäaikaisen ylisuuren proteiini määrän vaikutuksesta munuaisiin.Anssi Manninen sanoi:Ihmeellisiä nuo mutu-kommentit tyyliin "Eikö se...tuo ja tämä..happamoita peräsuolen seinää..." Siinä mun artikkelissa on tarkasteltu runsaan proteiinin saannin vaikutukset 1) munuaisiin ...
Powermaster sanoi:Proteiini rasittaa aina elimistöä, kun sitä tulee ylijäämänä. Elimistö
muuttaa silloin käyttämättömät proteiinit hiilihydraateiksi.
Mutta onko joku huomannut mitään vaikutuksia?
Itse olin ottanut jo 3kk protskuni terveellisen ruuan kautta, kunnes
taas ostin palautusjuoma Reco2:sta. Treenin jälkeen tuli jostain
syystä naukattua tasaisesti (norm 1dl) 4dl sitä ja lisäksi päivän
mittaan 3 reilua ateriaa.
Aamulla, pitkästä pitkästä aikaa nenästäni tuli verta.
Viimeksi näin oli käynyt kun vedin myös "överit". Tänään kävi myös
jotain mitä en viime kerrasta muista --ripuli isommalla kaavalla.
Verenvuoto nenästä kertoo usein limakalvojen ohuudesta ja jostain
heikkoudesta(ei lihasheikkoudesta). Tällä kertaa en keksinyt muuta,
kuin , että elimistö oli pahasti rasittunut.
Huomioitavaa on ettei tämä ole proteiini merkistä kiinni,ja suurella
ruoka santsilla ei ole ikinä ollut varmaankaan moista vaikutusta.
Mukana EI ollut myöskään kreatiinia.
Kysymyksiä ja kommentteja!
Powermaster sanoi:No ei ~4g/kg määrillä liikaa tuu...
Ei minkää, mutta en ole nähnyt yhtään pitkäaikaistutkimusta ihmisillä tehtynä.iivili sanoi:Minkä tutkimuksen mukaan elimistö happanee liian proteiinin syömisestä?
Ei mikään happane, mutta munuaiset joutuu tekemään töitä normaalia enemmän.iivili sanoi:Kuinka tämä happaneminen ilmenee käytännössä?
En tiedä.iivili sanoi:Paljonko on "liikaa" proteiinia päivässä?
Ongelma on juuri että tätä ei ole tutkittu.iivili sanoi:Kuka sen määrittelee ja miten?
Riippuu munuaisten toiminnasta.iivili sanoi:Onko "liikaa" proteiinia sama määrä mitään liikuntaa harrastamattomalle 50kg naiselle kuin vaikkapa 100kg aktiiviselle voimailijamiehelle?
2g/kg tuntuu olevan turvallista. Ei tutkittu tarpeeksi.iivili sanoi:Jos ei, niin paljonko aktiivinen voimailu mielestäsi lisää proteiinintarvetta?
Nämä ovat juuri lähinnä (vanhentuneita) määriä, joilla ei tule puutosoireita, eikä myöskään yliannostuksia. Eivät siis optimaallisia.iivili sanoi:Voidaanko proteiinimäärien suhteen (ja muidenkin ravintoaineiden) luottaa RDA:han, myös aktiviisesti ja kovaa jotakin liikuntaa harrastavien kohdalla (koska eivätkös nämä ns. viralliset suositukset, tunnetuimpana RDA, perustu sellaisiin määriin, joilla vältetään puutostaudit, eivät suinkaan terveyden kannalta optimaalisiin määriin)?
En osaa tuohon vastata, mutta on suositeltu juoda normaalia enemmän jos syö suuria proteiini määriä (tulee enemmän ureaa). Munuaiset kyllä puhdistaa veren, mutta joutuvat rasitukselle tässä.iivili sanoi:Sanot, että suurin osa vereen "liian" proteiinin nauttimisesta tulevasta ammoniakista poistuu. Minkä tutkimuksen mukaan vereen yleensäkin tulee kovasti ammoniakkia ja kuinka suurien syötyjen proteiinimäärien johdosta? Entä poistaneeko kohtalaisen runsas (noin 2-3l/vrk) raanaveden juominen ammoniakkia tehokkaammin kuin ns. tavisten yleensä juoman raanaveden määrä (ei yhtään - pari lasillista (eli 4-5dl) päivässä)? Olisiko mahdollista, että runsaahko veden juominen poistaisi jopa kaiken mahdollisen ammoniakin? Voidaanko kroppaan luottaa myrkkyjen poistajana vai onko syytä ressata kovasti esim. keittokinkun sisältämistä eepuun hedelmistä (=lisäaineista)?
Voi luottaa jos ihmisiä on tarpeeksi ja nämä onkin parhaat testit.iivili sanoi:Miksi ressata niin pirusti sillä, onko jotakin todistettu tieteellisessä tutkimuksissa vai ei? Eikö voi luottaa myös useiden ihmisten samansuuntaisiin kokemuksiin todistusaineistona?
Olen itse ainakin näitä ns. laboratoriotutkimuksia vastaan tälläissä asioissa, koska niissä keskitytään liikaa yhteen aiheeseen, ja se mikä toimii koeputkessa ei välttämättä toimi samalla tavalla ihmisessä.iivili sanoi:Ainako pitää tutkijoiden labroissaan nysvätä, ennenkuin voi todeta jonkun asian toimivan tosielämässä?