Liian treenattu naiseksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Carola
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Moi!

Kirjoittelen tänne nyt ensimmäistä kertaa, mutta siis ongelmakseni on muodostunut se,että näytän aivan liian bodatulta. Eihän siinä mitään, kiva kun treeni tuottaa tulosta, mutta ennen minulla oli kaunis siro,vahva lihaksisto, mutta nyt hauiksenikin on varmasti suurempi kuin keskivertomiehellä!(olen siis nainen) Näytän ihan hirveältä kaikissa juhlavetimissä, sillä ne eivät vain istu enää samalla tapaa päälle kuin ennen. Minä kuitenkin rakastan kaikenmaailman mekkoja. Ja kaupungilla kävellessäni tunnen itseni lähinnä käveleväksi kaapiksi.Lihaksikkaat jalkani eivät ehkä ole niinkään ongelma,mutta juuri tuo hirveän bodattu ylävartalo,vaikka erittäin tiimalasi olenkin(onneksi on leveä lantio 98cm).

Ongelmaa ei tietenkään ole salilla, sillä sulaudun hyvin muiden hyvin treenattujen joukkoon.Olen yksi heistä ja en kuitenkaan mikään super-kaappi ole vielä. Mutta siis nyt onkin käynyt vähän hassusti, sillä aloitin salilla käymisen nimenomaan sen takia, että vapaa-ajalla näyttäisin hyvältä, mutta nyt tuntuu, että näytän hyvältä vain salilla painojen kera.

Sitten siihen itse treeniini: En edes treenaa paljoa,ainakaan lihaskuntoa! Käyn kerran viikossa bodypumpissa(eikä edes mitkään isot painot esim.hauksia tehdessä korkeintaan joku 7kg yhteensä).Muuten liikunkin aika paljon esim.spinning,bodycombat,lenkkeily ja nämä core-treenit 5-6 kertaa viikossa. Miten ihmeessä minulle siis kehittyy tota lihasta ylävartaloon noin hyvin ja nopeasti? Olen nyt ahkerasti treenannut vuoden verran ja ulkonäöllisesti olen muuttunut eniten tässä viimeisen puolen vuoden aikana. Siis kaiken järjen mukaan ei toi voi olla mahdollista? Minulla on hyvin iso hauis ja muutenkin iso yläkroppa tullut tän treenauksen myötä(nimenomaan lihasta,joka myös näkyy),mutta loppujen lopuksi olen hyvin heikko. Väsyn punnerruksiakin tehdessä hyvin nopeasti.
Tosin silloin kun olin vielä siro ylävartalosta,niin kärsin kamalista hartiakivuista,mutta nyt ne ovat treenin myötä kadonneet,joten se sirous taisi olla vain lihasten puutetta?

Mutta siis tahtoisin nyt vinkkejä siihen miten minun tulisi jatkossa treenata, sillä haluaisin kuitenkin olla voimakas, mutta en kuitenkaan sellainen salipumppu,mikä nyt olen. Tai no en ole vielä niin paha mitä voisin olla, mutta pelkään, että tätä vauhtia jatkamalla se etenee siihen, sillä tuntuu, että lihakseni kasvavat,vaikken tee mitään kovinkaan raskasta. Mietin sitäkin, että onko minulla enää paluuta siihen entiseen sirouteen? Lopettamalla kokonaan bodypump?

Tuntuu vain, että meillä on jotenkin geeneissä noi isot lihakset, sillä vanhempi veljeni, joka harrastaa salilla käymistä 3-4kertaa/viikko, niin hänellä on aivan valtavat lihakset. Moni luulee, että hän käyttää jotain lisäaineita, mutta ei käytä.

Olisin kiitollinen kaikista vastauksista. Niin ja olen 18-vuotias. Mittani ovat 164/60

Tällä forumilla aika moni nainen olisi todella tyytyväinen siihen jos kehittyisi yhtä hyvin kuin sinä väität kehittyväsi ja omistaisi ne "valtavat" lihakset. En ymmärrä siis mitä tarkoitat tällä "liian treenattu naiseksi"-jutullasi, lopeta treenaaminen jos haluat olla siro ja hento. Nyt kaivataan tosiaankin kuvia niistä suurista mahtavista lihaksistä.

Voi luoja, vaihdetaanko vartaloita? :kuola: Näkisin myös mieluusti kuvia jos on ?
Kuulosti niin täydellisestä toi sun kuvaukses itestäs. On se epäreilua että sä joka et näköjään haluu mitään mega muskeleita niin oot saanu sellaset geenit jotka mahdollistaa nopeen kehityksen lihaskasvussa.
Mun mielestä oot luultavasti sopivan treenattu naiseks ja toivoisin että voisit olla ylpee omasta kehostas.

T. Kateellinen

Kuulostaa aika naurettavalta että olisit bodypumpissa kasvanut liian isoksi ja jos tuosta painosta on yhtäpaljon lihasta kuin annat ymmärtää, niin olet hoikassa kunnossakin. Onkohan kyse nyt siitä että sulla on alhaisempi rasva%, kuin mikä mielestäsi näyttää naiselliselta? Noh, jokatapauksessa:

http://www.stumptuous.com/strength-without-size-how-to-get-stronger-without-getting-bulky

Jos englanti taipuu niin tuossa aika tyhjentävä artikkeli. Tiivistettynä: Nosta painavia esineitä äläkä syö yli kulutuksen.

Kuvia minulla ei ole.

Ystävät eivät ole maininneet mitenkään merkittävästi, mutta moni lähinnä kyselee paljonko nostan penkistä(en edes harrasta penkistä nostoa,mutta moni luulee kait kun sanon vain,että menen salille) tai haluavat kanssani kädenväännön. Ulkopuoliset lähinnä vain kysyvät, että mitä oikein harrastan. Ystäväni eivät kyllä sanoisi ikinä vaikka kasvaisin viidellä koolla. Perheenjäseneni ovat kyllä huomautelleen, että "oho,onpas sun hauis kasvanut".

Mutta sekin kertoo jo tarpeeksi, kun vanhat paidat eivät meinaa mahtua päälle hihoista ja eräs vanha tuulitakki repesikin tässä joku aika sitten selästä.

Saatan tosin ehkä vähän liioitella tätä ongelmaa, mutta olen tottunut olemaan aina se sironpuoleinen. Nyt olen oikeasti kaukana sirosta, olen ehlä enemmänkin nyt sellainen isokokoinen tyttö eli leveät hartiat ja muutenkin isohko olemus lihasten myötä. Tätä on oikeasti todella vaikea selittää, sillä kyse ei ole lihomisesta. Näytän enää hyvältä treenikuteet päällä ja bikineissä(siis omasta mielestä).

Haluaisin nyt kuitenkin välttää sen, että tämä ei pahenisi. Harrastin ennen balettia(10vuotta),joten lihaksisto olikin sen mallinen.

Olen minä kropastani ylpeä,ehdottomasti!Tämän eteen tehnyt vaikka kuinka töitä,mutta muutos entiseen on vain ollut niin suuri ja lyhyen ajan sisällä.

Kiitos tuosta nettilinkistä, englanti sujuu oikein hyvin.

Heitin mäkin tovi sitten keon vanhoja t-paitoja pois, joista ei hauikset mahtunut enää ulos, mutta ei nää mun kädet ole kyllä lähelläkään keskiverto miehen käsiä.

Edit. Oon muuten samanpituinen kuin sä, mutta 3-4kg keveämpi ja mua ei kyllä isoksi voi sanoa millään.

pakkoko niitä haukkakääntöjä on tehdä jos pelkää että hauis kasvaa? Ei niillä voimailun kannalta ole mitään hirveän merkittävää funktiota...

PS. miehen keskivertohauis on varmaan siinä 33-35cm jännitettynä. Treenaavilla miehillä monesti paljon isompi. Mittanauhaa käteen vaan ;)

Mutta jos jatkan bodypumissa,sekä ihan kuntosalin puolella käynistä, niin kannattaako minun sitten vain pysytellä samoissa painoissa mitä tähän asti olen käyttänyt?

Kiitos kuitenkin kaikille vastauksista! Olo ei ole enää niin kaappi:)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
Ota kuvia kerran niitä ei ole. En todellakaan meinaan noille mitoille usko sun olevan "liian bodatun näkönen", ellei nyt satu olemaan juuri tuo paljon puhuttu kympin rasvaprosentti, eikä se silloinkaan oo liian bodattu.. Sitte jos se rasvaprosentti on sielä main, nii ei muuta ku harkitsee pikku hiljaa lavoille lähtöö :D

Oiskohan kyse vaan siitä että allekirjoittanut on alkanut harrastaa aktiivisemmin liikuntaa jonka seurauksena lihakset on vähän pyöristyneet ja alkaneet erottua: tapahtunut nopeasti, ilmeisesti hyvät geenit, ja nyt peilikuva on muka ihan eri näköinen. Naisilla on usein tapana liioitella oman kehon mittoja. Eiköhän se vartalo ala taas näyttää normaalilta kun siihen tottuu...

Mutta jos jatkan bodypumissa,sekä ihan kuntosalin puolella käynistä, niin kannattaako minun sitten vain pysytellä samoissa painoissa mitä tähän asti olen käyttänyt?

No ei todellakaan jos et halua olla heikko (ja etkös sä jotain tommosta tuolla ekalla sivulla valitellut). Päinvastoin. Toistot alas ja treenipainot ylös.

E: pakko myöntää että vaikka mies olenkin niin mullakin oli vähän aikaa samanlaisia huolia, kun vanhat farkut alkoi kiristämään ja jouduin ostamaan uusia, jotka ei nyt enää olekaan sitä slim fit mallia. Tuntui että jos jalat kasvaa tätä vauhtia, niin joudun kohta käyttämään semmosia massamonstereiden haalarinlahjefarkkuja.

Noh, aika pian huomasin, että melkoset kananjalat multa löytyy vieläkin:david::david::david: Kyykkääminen jatkukoon!

Aluks tässä haluisin sanoa, että kaikki vois yrittää vastailla asiallisesti, sillä kyseessä ei varmaankaan ole aprillipila tms. Jos postaus ottaa päähän, niin parasta kaikille olisi jättää sitten vaikka vastaamatta..

Mullakin tulee noita tuntemuksia aina välillä, että olisin iso muihin naisiin verrattuna. Tiedän kyllä tunteen, kun käsivarret näyttävät törkeiltä mekoissa tai paidoissa..
Olen ihan lihaksikas, mutta vartalossani on myös enemmän muotoja ja vähemmän fläsää kuin muilla. Harrastan myös spinningiä, aerobicia, tansseja ym., jotta keho saisi vastapainoa pumpille. Oletko miettinyt aerobisen lisäämistä treeniohjelmaan? Painoja ei ainakaan kannata nostaa... kevyemmät painot ja pidemmät sarjat, sanoisin.

Laita kuvia!

Kaikkia ei voi eikä kannata yrittääkään miellyttää. Aina joku on sitä mieltä, että olet liian lihaksikas ja samaan aikaan jonku toisen mielestä lihaksia on liian vähän. Ole siis sellainen kuin itse haluat.

Miksi sitten treenaat jos et halua lihaksia? Ei jummarra. Käy vaikka lenkillä ja venyttelet päälle noiden salireenien tilalla. Ei varmasti tule lihasta.

Miksi sitten treenaat jos et halua lihaksia? Ei jummarra. Käy vaikka lenkillä ja venyttelet päälle noiden salireenien tilalla. Ei varmasti tule lihasta.

Mutta siis tahtoisin nyt vinkkejä siihen miten minun tulisi jatkossa treenata, sillä haluaisin kuitenkin olla voimakas, mutta en kuitenkaan sellainen salipumppu,mikä nyt olen.

Näin sanottiin aloitusviestissä, mutta toisaalta.

Ota tästä nyt sitten selvää. Haluaa tulla voimakkaammaksi, mutta kysyy kannattaisiko jatkaa samojen painojen käyttämistä. Ehkä olisi kannattanut kirjoittaa punttimimmien puolelle. Täällä kun yleensä puhutaan siitä, miten saa massaa, voimaa tai molempia mahdollisimman nopeasti.

Kiitos, jotkut sentään ymmärtävät!

En viitsi laittaa kuviani tänne julkiseen näyttöön(tosin ei mulla edes oo kameraa),mutta googlesta etin jotain suhkoht saman kokoluokan naista ja tässä nyt löytyi melko lailla;

http://www.argylebootcamp.com/images/kelli-calabrese-com.jpg

Niin ja aloitukseni on täysin asiallinen ja sen mukaisia vastauksia,kiitos.

Tässä tullaan siihen "ongelmaa", että ne yksilöt, joihin lihas & voema tarttuu helpommin, eivät välttämättä edes halua mitään sellaisia ominaisuuksia...

Asiat eivät ole ongelmia ennen kuin niistä tehdään ongelmia.

Tarkoitat varmaan, että olkavartesi ja olkapääsi ovat kasvaneet ja sen takia näytät kaapilta ?

Moi!

Kirjoittelen tänne nyt ensimmäistä kertaa, mutta siis ongelmakseni on muodostunut se,että näytän aivan liian bodatulta. Eihän siinä mitään, kiva kun treeni tuottaa tulosta, mutta ennen minulla oli kaunis siro,vahva lihaksisto, mutta nyt hauiksenikin on varmasti suurempi kuin keskivertomiehellä!(olen siis nainen) Näytän ihan hirveältä kaikissa juhlavetimissä, sillä ne eivät vain istu enää samalla tapaa päälle kuin ennen. Minä kuitenkin rakastan kaikenmaailman mekkoja. Ja kaupungilla kävellessäni tunnen itseni lähinnä käveleväksi kaapiksi.Lihaksikkaat jalkani eivät ehkä ole niinkään ongelma,mutta juuri tuo hirveän bodattu ylävartalo,vaikka erittäin tiimalasi olenkin(onneksi on leveä lantio 98cm).

Ongelmaa ei tietenkään ole salilla, sillä sulaudun hyvin muiden hyvin treenattujen joukkoon.Olen yksi heistä ja en kuitenkaan mikään super-kaappi ole vielä. Mutta siis nyt onkin käynyt vähän hassusti, sillä aloitin salilla käymisen nimenomaan sen takia, että vapaa-ajalla näyttäisin hyvältä, mutta nyt tuntuu, että näytän hyvältä vain salilla painojen kera.

Sitten siihen itse treeniini: En edes treenaa paljoa,ainakaan lihaskuntoa! Käyn kerran viikossa bodypumpissa(eikä edes mitkään isot painot esim.hauksia tehdessä korkeintaan joku 7kg yhteensä).Muuten liikunkin aika paljon esim.spinning,bodycombat,lenkkeily ja nämä core-treenit 5-6 kertaa viikossa. Miten ihmeessä minulle siis kehittyy tota lihasta ylävartaloon noin hyvin ja nopeasti? Olen nyt ahkerasti treenannut vuoden verran ja ulkonäöllisesti olen muuttunut eniten tässä viimeisen puolen vuoden aikana. Siis kaiken järjen mukaan ei toi voi olla mahdollista? Minulla on hyvin iso hauis ja muutenkin iso yläkroppa tullut tän treenauksen myötä(nimenomaan lihasta,joka myös näkyy),mutta loppujen lopuksi olen hyvin heikko. Väsyn punnerruksiakin tehdessä hyvin nopeasti.
Tosin silloin kun olin vielä siro ylävartalosta,niin kärsin kamalista hartiakivuista,mutta nyt ne ovat treenin myötä kadonneet,joten se sirous taisi olla vain lihasten puutetta?

Mutta siis tahtoisin nyt vinkkejä siihen miten minun tulisi jatkossa treenata, sillä haluaisin kuitenkin olla voimakas, mutta en kuitenkaan sellainen salipumppu,mikä nyt olen. Tai no en ole vielä niin paha mitä voisin olla, mutta pelkään, että tätä vauhtia jatkamalla se etenee siihen, sillä tuntuu, että lihakseni kasvavat,vaikken tee mitään kovinkaan raskasta. Mietin sitäkin, että onko minulla enää paluuta siihen entiseen sirouteen? Lopettamalla kokonaan bodypump?

Tuntuu vain, että meillä on jotenkin geeneissä noi isot lihakset, sillä vanhempi veljeni, joka harrastaa salilla käymistä 3-4kertaa/viikko, niin hänellä on aivan valtavat lihakset. Moni luulee, että hän käyttää jotain lisäaineita, mutta ei käytä.

Olisin kiitollinen kaikista vastauksista. Niin ja olen 18-vuotias. Mittani ovat 164/60

Noniin, nää on taas näitä naisten juttuja. Kuultu moneen kertaan. Osa mimmeistä kuvittelee että jos he alkavat treenaamaan kunnolla salilla, niin he muuttuvat geenimanipuloiduiksi pihvisonneiksi yli yön. Juu ei. Koska suurimmalla osalla naturaali miestreenaajistakin on työn ja tuskan päästä edes kohtuulihaisaan kuntoon saatika liian lihaksikkaadeen kondikseen, niin miten ne naiset sitten paisuisivat liikalihaksikkaiksi könteiksi hetkessä (vrt. naisen ja miehen fysiologiset erot). Kerran viikossa bodypumpilla överibodattuun kuntoon... voi lollo :rolleyes:

Ja niistä lisäaineista, harva aspartaamilla tai väriaineilla paisuu :lol2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom