Liian treenattu naiseksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Carola
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Nyt tyttö kirjoitti sellaselle palstalle, jossa varmasti tulee suurimmaksi osaksi viestiä, että "lisää vaan reeniä ja ruokaa, ei nainen voi olla liian treenattu". Joo ei salipiireissä, koska siellä näkyy vain niitä treenattuja ihmisiä ja se sumentaa sitä realista kuvaa siitä, mikä on paljon reenattu reenaamattoman tavallisen ihmisen mielestä jne. Esim, ei välttämättä joku naisellinen mekko näytä enään niin hyvältä kovasti bodatun naisen päällä.

Jos itsellä on huono olla ja tuntee olonsa epänaiselliseksi ja mekkojen pukeminen harmittaa lihasten takia, kannattaa silloin asialle tehdä jotain. Varmaankin kannattaisi siellä salilla ennemmin tehdä sitten pidempiä sarjoja, eikä missään nimessä nostaa painoja ja lyhentää sarjoja. Jos on sen verta hyvät geenit että ne lihakset vaan kehittyy helposti niin eikai siinä muuta vaihtoehtoa ole kuin pumppailla vähän kevyemmillä painoilla. Paljonko syöt ja millanen rasvaprossa sinulla on?

Nyt tyttö kirjoitti sellaselle palstalle, jossa varmasti tulee suurimmaksi osaksi viestiä, että "lisää vaan reeniä ja ruokaa, ei nainen voi olla liian treenattu". Joo ei salipiireissä, koska siellä näkyy vain niitä treenattuja ihmisiä ja se sumentaa sitä realista kuvaa siitä, mikä on paljon reenattu reenaamattoman tavallisen ihmisen mielestä jne. Esim, ei välttämättä joku naisellinen mekko näytä enään niin hyvältä kovasti bodatun naisen päällä.

Jos itsellä on huono olla ja tuntee olonsa epänaiselliseksi ja mekkojen pukeminen harmittaa lihasten takia, kannattaa silloin asialle tehdä jotain. Varmaankin kannattaisi siellä salilla ennemmin tehdä sitten pidempiä sarjoja, eikä missään nimessä nostaa painoja ja lyhentää sarjoja. Jos on sen verta hyvät geenit että ne lihakset vaan kehittyy helposti niin eikai siinä muuta vaihtoehtoa ole kuin pumppailla vähän kevyemmillä painoilla. Paljonko syöt ja millanen rasvaprossa sinulla on?
Eikös aloituspostissa mainittu, että haluttaisiin voimakkaammaksi ilman lihasmassan lisäystä tjsp. Ei silloin mielestäni kannata vähentää painoja ja lisätä toistoja. Jos haluaa voimaa ilman lihasmassan lisäystä niin isot painot suhteessa 1maksimiin ja vähän toistoja (1-5), Kohtuu alhainen volyymi ja tarpeeksi pitkät sarjapalautukset. Mielellään useita, lyhyitä treenejä per viikko. Aiheesta lisää mm. Pavel Tsatsoulinen opuksissa.

Laitanpa minäkin lusikkani tähän soppaan :) Eli mitä tarkoitat, kun sanot haluavasi olla voimakas? Jos katsot painon-/voimannostajia, ihmisiä, jotka ovat oikeasti vahvoja ja voimakkaita, he eivät ole kovin siroja. Toisaalta, jos haluat olla siro ja jäntevä, kokonaisvaltaisesti hyvässä kunnossa ilman mitään 100 kg:n penkkitavoitteita, niin harrastaisin liikuntaa monipuolisesti, mutta aerobispainotteisesti. Esim. kuntosalia en välttämättä ollenkaan tai sitten kiertoharjoittelutyyliin. Panostaisin juoksuun, spinningiin, joogaan ja lihaskuntoa sitten esim. bodypumpissa.

EDIT: Luinkin tosi huolimattomasti koko threadin ja sun treenimäärät. Jätä bodypump ja ehkä se combatkin pois. Pitkiä juoksulenkkejä ja ehkä spinningiä, jos ei reidet sielläkin räjähdä kasvuun.. Pyöräilijät ja maratoonarit ei ainakaan kovin lihaksikkaita ole, mutta varmasti hyväkuntoisia, jänteviä ja rasvattomia!

EDIT2: Tai sitten vaan olet ylpeä kropastasi ja geeneistäsi! Itse olen vuosia yrittänyt saada lihaksia, mutta lopputulos on korkeintaan parhaimmillaankin hoikka ja jäntevä, ehkä jonkun kaapin mielestä jopa siro eli kaikkea muuta kuin mitä tavoittelen. Mutta näin vanhana akkana sitä alkaa jo hyväksyä, että geenejään ei voi muuttaa :D

Pitkillä sarjoilla voi edelleen tarttua lihasta, jos "huonosti" käy, mutta ei voimaa.
Joo, tiedän, mut enemmän sitä tarttuu lyhyemmillä sarjoilla ja isoilla painoilla. Aloittajan huolista suurin näytti kuitenkin olevan se lihasmassan suuruus ja sillon ikävä kyllä se on se voimareeni josta joutuu vähentämään..

Joo aerobista kehiin, ja jos välttämättä haluat ne painoreenit niin sitten vaan pienempiä painoja ja pidempää sarjaa.

Laitanpa minäkin lusikkani tähän soppaan :) Eli mitä tarkoitat, kun sanot haluavasi olla voimakas? Jos katsot painon-/voimannostajia, ihmisiä, jotka ovat oikeasti vahvoja ja voimakkaita, he eivät ole kovin siroja. Toisaalta, jos haluat olla siro ja jäntevä, kokonaisvaltaisesti hyvässä kunnossa ilman mitään 100 kg:n penkkitavoitteita, niin harrastaisin liikuntaa monipuolisesti, mutta aerobispainotteisesti. Esim. kuntosalia en välttämättä ollenkaan tai sitten kiertoharjoittelutyyliin. Panostaisin juoksuun, spinningiin, joogaan ja lihaskuntoa sitten esim. bodypumpissa.

EDIT: Luinkin tosi huolimattomasti koko threadin ja sun treenimäärät. Jätä bodypump ja ehkä se combatkin pois. Pitkiä juoksulenkkejä ja ehkä spinningiä, jos ei reidet sielläkin räjähdä kasvuun.. Pyöräilijät ja maratoonarit ei ainakaan kovin lihaksikkaita ole, mutta varmasti hyväkuntoisia, jänteviä ja rasvattomia!

Tuskin sitä vaaraa on että "vahingossa" tulee voimanostajan kokoseks...

Luulen et tyttö on vähä aikaa sit alottanu ja muutokset hyppää silmiin tosi paljo.. kyllä tohon omaan peilikuvaan tottuu aika pian.

Tuskin sitä vaaraa on että "vahingossa" tulee voimanostajan kokoseks...

Luulen et tyttö on vähä aikaa sit alottanu ja muutokset hyppää silmiin tosi paljo.. kyllä tohon omaan peilikuvaan tottuu aika pian.
Jos tyttö alkaa olla lähellä kun esimerkki kuvassaan niin se on jo _paljon_ lihasmassaa naiseksi.

Kiitos, jotkut sentään ymmärtävät!

En viitsi laittaa kuviani tänne julkiseen näyttöön(tosin ei mulla edes oo kameraa),mutta googlesta etin jotain suhkoht saman kokoluokan naista ja tässä nyt löytyi melko lailla;

http://www.argylebootcamp.com/images/kelli-calabrese-com.jpg

Niin ja aloitukseni on täysin asiallinen ja sen mukaisia vastauksia,kiitos.

Voi hyvä luoja jos 7 kg hauiskäännöillä ja bodypumpissa kerran viikossa käyminen tuo tuollaisen hauiksen naiselle, niin... :wtf:

Voisitko vaihtaa geenejäsi minun kanssani?

Minun vastaukseni kysymykseesi on, että todennäköisesti ongelmasi liittyvät epärealistiseen näkemykseen lihastesi koosta tai sitten sinulla on maailman parhaat geenit jolloin kannattaa lopettaa kaikki sauvakävelyä intensiivisemmät harjoitteet välittömästi, mikäli haluat välttyä näyttämästä järjettömältä mörssäriltä.

Syy suorapuheiseen vastaukseeni on se, että omat hauikseni ovat varsin mitättömät ja vaativat paljon suuremmat painot kuin 7 kg kasvaakseen yhtään mihinkään. :david:

What? Ensin yleistät että vahvat naiset on rumia (no ok, jos haluaa nostaa sen 100kg penkistä niin pitää kyllä luopua naisellisesta kropasta) Sitten suosittelet aerobista sillä argumentilla että maratoonarit ovat jänteviä ja rasvattomia.

No niin varmasti on ja ne on myös maratoonarimiesten näköisiä tikkujalkoineen ja käsineen.

Kumpikin ääripää on täysin paska ulkonäön kannalta. En siis todellakaan sano että aerobista ei kannata tehdä. Puutuin vain siihen miten perustelit ensin sen että painoja ei kannata nostaa ja sitten sen miksi kannattaa juosta.

Jos tyttö alkaa olla lähellä kun esimerkki kuvassaan niin se on jo _paljon_ lihasmassaa naiseksi.
No sillä kuvan mimmillä oli suhteessa kokoonsa yhtä kova tumppu ja etuolkapää ku mulla ja oon sentään kolistellut puoli vuotta hikeä ja vertakin vuodattaen... (ei sillä että se olisi juuri mitään mutta vrt. bodypump joka on lähinnä maitohappokestävyyttä harjoittavaa)

Joo, tiedän, mut enemmän sitä tarttuu lyhyemmillä sarjoilla ja isoilla painoilla. Aloittajan huolista suurin näytti kuitenkin olevan se lihasmassan suuruus ja sillon ikävä kyllä se on se voimareeni josta joutuu vähentämään..
Siis mitä tää nyt taas on? Että esim kolmosen sarjoilla isoilla painoilla tulee enemmän massaa kuin vaikka 10-12 toiston sarjoilla kevyemmillä painoilla? Okei, ehkä löytyy yks ihminen tuhannesta, jolla se menee näin, mutta suurimmalla osalla kyllä juuri päin vastoin.

Ja mä en kyllä usko sekuntiakaan, että kukaan saa tällaisen hauiksen seitsemän kilon painoja heiluttelemalla jossain bodypumpissa. Kuten täällä on arveltu, niin kyseessä lienee epärealistinen kuva omasta kehosta. Mutta jos tosiaan ei halua yhtään lihaksia, niin ei kannata reenata.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
What? Ensin yleistät että vahvat naiset on rumia (no ok, jos haluaa nostaa sen 100kg penkistä niin pitää kyllä luopua naisellisesta kropasta) Sitten suosittelet aerobista sillä argumentilla että maratoonarit ovat jänteviä ja rasvattomia.

No niin varmasti on ja ne on myös maratoonarimiesten näköisiä tikkujalkoineen ja käsineen.

Kumpikin ääripää on täysin paska ulkonäön kannalta. En siis todellakaan sano että aerobista ei kannata tehdä. Puutuin vain siihen miten perustelit ensin sen että painoja ei kannata nostaa ja sitten sen miksi kannattaa juosta.

No sillä kuvan mimmillä oli suhteessa kokoonsa yhtä kova tumppu ja etuolkapää ku mulla ja oon sentään kolistellut puoli vuotta hikeä ja vertakin vuodattaen... (vrt. bodypump joka on lähinnä maitohappokestävyyttä harjoittavaa)
Mä oon kyllä nähnyt monia naisia jotka on aika massiivia käsistään, vaikka käyvätkin bodypumpissa. Se on aika ihmiskohtasta, kuka kehittyy, kuka ei. Ja mitä sitten vaikka täällä sanottekin että et voi olla liian lihaksikas. Ilmeisesti on liian lihaksikas omaan makuunsa, koska hän ei ole tyytyväinen ja se on pääasia että ittellä on hyvä olla eikä kuuntele muita.:)

Siis mitä tää nyt taas on? Että esim kolmosen sarjoilla isoilla painoilla tulee enemmän massaa kuin vaikka 10-12 toiston sarjoilla kevyemmillä painoilla? Okei, ehkä löytyy yks ihminen tuhannesta, jolla se menee näin, mutta suurimmalla osalla kyllä juuri päin vastoin.

Ja mä en kyllä usko sekuntiakaan, että kukaan saa tällaisen hauiksen seitsemän kilon painoja heiluttelemalla jossain bodypumpissa. Kuten täällä on arveltu, niin kyseessä lienee epärealistinen kuva omasta kehosta. Mutta jos tosiaan ei halua yhtään lihaksia, niin ei kannata reenata.
Mun mielest 10 toistoa ei ole vielä edes pitkä sarja. Meinasinkin että 15-20 toistoa, ne on pitkiä sarjoja. Todennäköisesti pitää itseän lihaksikkaampana kun on, mutta eikö aika monella ole epärealistinen kuva omasta kehostaan. Painotan edelleen sitä, että tekee niin kun hyvltä tuntuu, eikä sen takia ala kasvattamaan massaa kun täällä jotkut sanovat ettet voi olla liian iso. Monen mielestä jo salilla käyvä nainen on liian iso. Maut on niin erilaisia eikä kannata mennä mihkään muottiin toisten mielipiteiden takia. Ole laiha, lihava, tai treenattu jos siltä tuntuu, se on sun kroppas ja tiedät milloin on hyvä olla.

Mun mielest 10 toistoa ei ole vielä edes pitkä sarja. Meinasinkin että 15-20 toistoa, ne on pitkiä sarjoja. Todennäköisesti pitää itseän lihaksikkaampana kun on, mutta eikö aika monella ole epärealistinen kuva omasta kehostaan. Painotan edelleen sitä, että tekee niin kun hyvltä tuntuu, eikä sen takia ala kasvattamaan massaa kun täällä jotkut sanovat ettet voi olla liian iso. Monen mielestä jo salilla käyvä nainen on liian iso. Maut on niin erilaisia eikä kannata mennä mihkän muottiin toisten mielipiteiden takia. Ole laiha, lihava, tai treenattu jos siltä tuntuu, se on sun kroppas ja tiedät milloin on hyvä olla.
No jos ei halua ollenkaan lihaksia, niin miks pitää ylipäätään treenata? En käsitä. Vähän sama kuin jos mä harrastaisin juoksua, mutta en haluais silti olla liian nopee, niin juoksisin tarkotuksella aina niin hiljaa etten vaan kehittyisi. Mut ihan sama mulle. Epäilen vaan, että se oma kroppa vois treenattunakin alkaa näyttää hyvältä, kun siihen kerkeis vähän tottua. Jos siis on vasta aloittanut harrastuksen ja muutokset on ollu nopeita. Kuitenkin varmaan suurimman osan ihmisistä mielestä treenattu kroppa näyttää paremmalta kuin treenaamaton.

No jos ei halua ollenkaan lihaksia, niin miks pitää ylipäätään treenata? En käsitä. Vähän sama kuin jos mä harrastaisin juoksua, mutta en haluais silti olla liian nopee, niin juoksisin tarkotuksella aina niin hiljaa etten vaan kehittyisi. Mut ihan sama mulle. Epäilen vaan, että se oma kroppa vois treenattunakin alkaa näyttää hyvältä, kun siihen kerkeis vähän tottua. Jos siis on vasta aloittanut harrastuksen ja muutokset on ollu nopeita. Kuitenkin varmaan suurimman osan ihmisistä mielestä treenattu kroppa näyttää paremmalta kuin treenaamaton.
No katos kun _kaikki_ ei reenaa niiden lihasten takia, jotkut voi nauttia siitä punttireenin aiheuttamasta tunteesta. Sä kyl selkeesti reenaat vaan lihasten kasvatuksen takia. Niin reenattujen ihmisten mielestä lihaksikkuus on kaunista. Ei kaikkien. Kaikki naiset ei halua fitnesskroppaa.

e: vähä sama et miksi syödä jos ei halua läskiä. Ööö koska ruoka on hyvää.... :lol2:

Jospa se Carola nyt laittaisi niistä miehille vertoja vetävistä synthol-tumpuistaan kuvat tänne niin saadaan tämäkin asia selvitetyksi. Vähän vaikea (mahdoton) kuvitella että kukaan tuolla treenikokemuksella näyttää lähellekään tuolta kuvan henkilöltä. Geenejä tai ei, en usko. Sillä ripuli.

Eli kuvia vaan, kyllä me kerrotaan sulle kuinka säälittävän pienet lihat sinulla on..

No katos kun _kaikki_ ei reenaa niiden lihasten takia, jotkut voi nauttia siitä punttireenin aiheuttamasta tunteesta. Sä kyl selkeesti reenaat vaan lihasten kasvatuksen takia. Niin reenattujen ihmisten mielestä lihaksikkuus on kaunista. Ei kaikkien. Kaikki naiset ei halua fitnesskroppaa.

e: vähä sama et miksi syödä jos ei halua läskiä. Ööö koska ruoka on hyvää.... :lol2:
No mä kyllä treenaan pääasiallisesti nimenomaan voimaa, en niinkään lihasmassaa kehittääkseni, ja tämä siis tapahtuu lyhyitä sarjoja ja suuria painoja käyttämällä. Kai sen hyvän fiiliksen saa muustakin urheilusta, missä ei sitten tule haittana niitä rumia lihaksia.:rolleyes: Meinaan siis, että jos ei halua lisätä voimaa eikä lihasmassaa, niin ehkä punttailu on väärä laji. Vaikka en kyllä edelleenkään usko että edes pelkällä voimatreenillä, saatika sitten jollain bodypumpilla, saa kukaan nainen itselleen niin paljon lihasta, että se juuri kenenkään mielestä näyttää rumalta. Eikä treenattu välttämättä tarkoita fitnesskroppaa. Jos siinä kropassa on vähänkin rasvaa päällä, niin ei näytä läheskään yhtä lihaksikkaalta, ja varmaan useimpien mielestä tällainen vähän rasvainen kroppa näyttää paremmaltakin. Silloin lihakset juuri tuovat siihen kroppaan muotoa, vaikka mitkään säikeet ei näykään.

Jos siinä kropassa on vähänkin rasvaa päällä, niin ei näytä läheskään yhtä lihaksikkaalta, ja varmaan useimpien mielestä tällainen vähän rasvainen kroppa näyttää paremmaltakin. Silloin lihakset juuri tuovat siihen kroppaan muotoa, vaikka mitkään säikeet ei näykään.

Jep. Mulla tuli ensimmäisenä mieleen että tässä on kyse alhaisen rasvaprosentin aiheuttamasta lihaksikkuuden illuusiosta. Silloin pienikin lihasmassan lisäys näkyy selvästi. Tuo esimerkkikuvan nainenkin on jo hyvin kireässä kunnossa ja luultavasti tässä haettiin tiedostamatta yhtä kireä, ei yhtä lihaksikas esimerkki. Lihasmassaa on kuvan sirpalla sen verran runsaasti, ettei sellaista saada epähuomiossa bodypumppailemalla.

V:Syö mämmiä

E-mies sanoi:
Jep. Mulla tuli ensimmäisenä mieleen että tässä on kyse alhaisen rasvaprosentin aiheuttamasta lihaksikkuuden illuusiosta. Silloin pienikin lihasmassan lisäys näkyy selvästi. Tuo esimerkkikuvan nainenkin on jo hyvin kireässä kunnossa ja luultavasti tässä haettiin tiedostamatta yhtä kireä, ei yhtä lihaksikas esimerkki.
V:Syö mämmiä

Tästä tulee mieleen, miten oli ns. Danyon -case, menneellä ajalta.

http://tm2004.8m.net/01.jpg?
http://tm2004.8m.net/03.jpg?

panza sanoi:
Vuoden trolli vaihtukin vuoden isoimmiksi treenaamattomiksi jaloiksi ;)

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=21151

E-mies sanoi:
Lihasmassaa on kuvan sirpalla sen verran runsaasti, ettei sellaista saada epähuomiossa bodypumppailemalla.

Puhutaanko nyt lisää ns. absoluuttisesta totuudesta, mikä lihasmassaa & voeman paskaa kehittää ?

Kannan itsekin lusikkani soppaan sitten kun täällä on mielenkiintoinen keskustelu.Uskoisin että olet hieman väärällä palstalla keskustelemassa mikä on liian lihaksikas. Lisäksi on melkein mahdotonta sanoa oletko sitä todella jos et pistä kuvaasi näytille. Veikkaisinpa silti kuten moni muukin on täällä arvellut että pienikin lihasmassan lisäys on saanut sinut näkemään itsesi lihaksikkaana jos muutoin olet pieni. Ei ainakaan omaan silmääni näkynyt miten monta vuotta olet harrastanut salilla käyntiä? Lisäksi 18 vuotiailla naisilla/tytöillä on hieman vääristymä mikä on se keskiverto miehen hauis. jos se on sama mitä on 50kg 18-vuotiaalla sählynpelaajalla niin (kaikella kunnioituksella sählynpelaajia kohtaan) enpä tiedä onko se nyt niin erityisen keskiverto.

Suositut

Back
Ylös Bottom