Liian isokokoiset jalat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Danyon
  • Aloitettu Aloitettu
beginner sanoi:
Ja jos jalkatohtori voisi vaikka itse vastata kysymykseeni
Jalkatohtori? Damn... :lol2:

beginner sanoi:
Eli mistä kohtaa mittaat reitesi ja mistä kohtaa se yleensä mitataan (kehonrakentajat ym.)?
Raajojen (käsi, forkku, pohje, reisi) ympärysmitat otetaan yleensä flexattuna paksuimmasta kohdasta - ilman pumppia. Itselläni reiden paksuin kohta on aivan ylhäällä, joillain onnekkaammilla se paksuin kohta voi olla huomattavasti alempana.

Joka tapauksessa ympärysmitat sun muut ovat mielestäni loppupeleissä todella turhia. Peili kertoo kaiken. Ympärysmitta voi olla suuri, vaikka lihas näyttää samanaikaisesti aivan käsittämättömän surkealta.

Kun mittasin reiteni ympäryksen about vuosi sitten, oli lukema reilut 70 senttiä. Kuitenkin reiden lihaksiston mallin ja raajan pituuden ansiosta (seli seli, oikeasti siellä ei vain ole tarpeeksi lihasta) reiteni näyttävät pikemminkin joltain 50-senttisiltä. Ja vastaavasti löytyy näitä hyvän mallin ja lyhyet raajat omaavia veikkosia, joiden reidet ovat ympärysmitaltaan korkeintaan 60 cm mutta näyttävät kovemmilta kuin Platzin koivet aikoinaan.

Ympärysmitat = paskaa.

PS: noista Danyonin reisistä tosiaankin saisi todella kovan näköiset kun mies itse vain viitsisi panostaa asiaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hieman perspektiiviä tähän jalka-asiaan

Jotta jengi nyt tajuaisi kuinka naurettavaa on valittaa omien hieman keskivertoa kookkaampien jalkojensa olevan aivan liian isot, tässä on esimerkki oikeasti isoista (eli sopivan kokoisista) reisistä:

Liitteet

• okjalat.jpg
    okjalat.jpg
    45,1 KB · Katsottu: 1 573
Hulkki sanoi:
Jotta jengi nyt tajuaisi kuinka naurettavaa on valittaa omien hieman keskivertoa kookkaampien jalkojensa olevan aivan liian isot, tässä on esimerkki oikeasti isoista (eli sopivan kokoisista) reisistä:
Jep, mutta kaikki ei varmaan halua noin isoja tukkeja jaloiksi. Esimerkiksi mun mielestä toi näyttää jo sairaalta :urjo:

Ei tämä mies käsitä miten nuo ovat liian isot.
Melko saman malliset ovat kuin itselläni ja senttejä väittämän mukaan enemmän mutta sama tasapaksunlainen malli eli ei erityisen näyttävä ellei rasvat ole alhaalla - silti saa yläkroppa olla tosi jäljessä jos moinen todella haittaa "symmetriaa".
Rasvaa on tuossa kuitenkin niin runsaasti että sentit karisee jo rasvaprossan putoamisen myötä ja paljon. Muotoa ja näköä tulee dieetin myötä varmasti ja jokainen prosentti rasvaa pois kasvattaa illuusio-ympärysmittaa mukavasti.
Treenaisin. Hulkin kommenttiin yhtyen - noista saa pienellä vaivalla aikalailla kovat reidet.

Hulkki sanoi:
tässä on esimerkki oikeasti isoista (eli sopivan kokoisista) reisistä:

jumaliste voi olla vaikea liikkua off-seasonilla kun jaloissa on hiukka rasvaa ja ne ovat nesteiset...ai niitä sisäreisien hiertymiä :kuola:

haittapuolet noteeraamatta täytyy kyllä sanoa että on kyllä kovat koivet! kelles parivaljakolle kyseiset lihamöhkäleet kuuluvat, hulkki?

Kun on käynyt pelaamassa sulkkista, on joskus tullut ihmeteltyä joidenkin suomalaisten pohkeita. Kun on perus suomalainen rotevahko mies, joka on vähän lihava ja suhteellisen lyhyt, niin saadaan yhdistelmä, jossa on potentiaalia aivan hulluihin pohkeisiin.

Miehillähän jaloissa ei yleensä ole paljon rasvaa, eteenkään pohkeissa. On nimittäin tullut ihan sulkapallohallin pukkarissa nähtyä sellaisia pohkeita, etten ole tällä palstalla samanlaisia nähnyt.

Ilmeisesti, kun on paksut luut, lyhyt sääri, omapaino noin 100kg tai yli, ja luonnostaan suht lihaksikas, niin voi luonnostaan olla sellaset pohkeet, mitä esim. mun tai vaikka Hulkin varteen ei saatas edes 15 vuoden kovalla roinaamisella ja reenaamisella.

Tiedän, kuinka älyttömältä tämä kuulostaa, jos ei ole itse törmännyt samanlaisiin tapauksiin, mutta kai joku teistä on edes huomannut vastaavaa.

Pertti 123 sanoi:
Tiedän, kuinka älyttömältä tämä kuulostaa, jos ei ole itse törmännyt samanlaisiin tapauksiin, mutta kai joku teistä on edes huomannut vastaavaa.

Jep joillain pohkeet ovat aivan uskomattoman pulleat, varsinkin jos on hieman ylipainoa, näillä ne pohkeet tuntuvat kasvavan pelkällä kävelemisellä. :wall:

Mä olen perinyt selvästi mun faijalta pohjegeenin. Tossa yks päivä just verrattiin, niin täytyy myöntää, että on isipapalla kovat pohkeet.

Mulla on kaveri, jolla on runsaasti ylipainoa. Pohkeet ion ainakin 60cm. Ihan järjettömät. Tietysti rasvaakin on, mutta ovat kyllä ihan järjettömän isot. Mulla on ruikut ja pitkähköt sääret, joten pohkeet on todella pienen näköiset. Pohkeet ovat 43cm ja reisi 67cm. Lantiosta olen noin metrin, joten ei ne reidetkään näytä miltään (rasvat 18%). Eikä diettaamisella ole enää tuohon lantioon montaa senttiä vaikutusta, enemmän vatsaan. Pitkät raajat ja tynnyri vartalon omaavana ei ole helppoo...

Pertti 123 sanoi:
Kun on käynyt pelaamassa sulkkista, on joskus tullut ihmeteltyä joidenkin suomalaisten pohkeita. Kun on perus suomalainen rotevahko mies, joka on vähän lihava ja suhteellisen lyhyt, niin saadaan yhdistelmä, jossa on potentiaalia aivan hulluihin pohkeisiin.

Tapaus on pantu kyllä merkille. Pohkeet ovat lihasryhmä, jossa geeneillä on varmaan kaikkein suurin merkitys. Voi olla juuri tuollainen hieman ylipainoinen treenaamaton ihminen, jolla on isommat pohkeet kuin pro-bodarilla, jonka pohkeet taas ei treenaamisesta ja kovasta roinauksesta huolimatta kasva kuin syntholilla. Minkään muun lihasryhmän kohdalla tämä ei ole mahdollista. Sitten ovat tietysti nämä henkilöt kuten Yates, joilla natsaa sekä geenit että treenaus ja roinaus, tuloksena käsittämättömät pohkeet.

Pakko taas kommentoida noita pohje juttuja...

Viikonloppuna näin erään normaali vartaloisen kaverin joka oli varmaan 30-40 vuotias.

Katsoin oikein tarkasti, ettei hän näytä siltä, että erityisemmin kävisi salilla. Eli ihan tavis, ei kuitenkaan mikään kynäniska.

MUTTA ne pohkeet. Jumalattoman kireet ja älyttömän kokoset. Siis oikeast sen kokoiset, kuin kilpa kehonrakentajilla.

Sanoisin jopa, että paremmat, kuin monilla kilpa kehoilijoilla, joiden kuvia olen nähnyt netissä.

En ihmettelisi asiaa "ääneen", jos osaisin selittää miten tollanen on mahdollista. Taisi kaverilla olla hyvät pohje geenit :eek:

Pertti 123 sanoi:
Pakko taas kommentoida noita pohje juttuja...

Viikonloppuna näin erään normaali vartaloisen kaverin joka oli varmaan 30-40 vuotias.

Katsoin oikein tarkasti, ettei hän näytä siltä, että erityisemmin kävisi salilla. Eli ihan tavis, ei kuitenkaan mikään kynäniska.

MUTTA ne pohkeet. Jumalattoman kireet ja älyttömän kokoset. Siis oikeast sen kokoiset, kuin kilpa kehonrakentajilla.

Sanoisin jopa, että paremmat, kuin monilla kilpa kehoilijoilla, joiden kuvia olen nähnyt netissä.

En ihmettelisi asiaa "ääneen", jos osaisin selittää miten tollanen on mahdollista. Taisi kaverilla olla hyvät pohje geenit :eek:

Kiinnostaisi tietää kuinka monen kilpakehonrakentajan pohkeet olet nähnyt livenä lähietäisyydeltä, ei lavalla (jollon näyttää isommalta ja kovemmalta).

Oho, tuossahan sanotkin että "netissä".. Luulisi että tajuat, etteivät netistä nähdyt kuvat (varsinkaan lavalta otetut) ole aivan verrattavissa lähietäisyydeltä livenä nähtyihin pohkeisiin..

ZeiZei sanoi:
Kiinnostaisi tietää kuinka monen kilpakehonrakentajan pohkeet olet nähnyt livenä lähietäisyydeltä, ei lavalla (jollon näyttää isommalta ja kovemmalta).

Oho, tuossahan sanotkin että "netissä".. Luulisi että tajuat, etteivät netistä nähdyt kuvat (varsinkaan lavalta otetut) ole aivan verrattavissa lähietäisyydeltä livenä nähtyihin pohkeisiin..

Näin itse vastaavan tyypin tänä kesänä. Eli muuten ihan normaalin näköinen ukko, joku nelikymppinen varmaan, mutta sairaat pohkeet!
En ole myöskään nähnyt koskaan kilpakehonrakentajan pohkeita livenä, mutta kun pohjelihas on ainakin 1,5 kertaa polven levyinen, niin kuvittelisin siinä olevan monella treenaamista...

ZeiZei sanoi:

Mitähän sä oikein jaarittelet :D Perttihän vertasi noita sairaan kokoisia tavispohkeita juuri kehonrakentajien lavakuntoon ja "illuusioon". Jos tuo kehonrakentaja otettaisiin lavalta alas, öljyt pois ja vähän rasvaa päälle niin sittenhän nuo "taviksen" pohkeet veis podipilderiä 6-0 ;) Nyt Pertti totesi maltillisemmin vain että "melkeinpä"...

onion sanoi:
Reidet tuskin kenelläkään kasvaa treenaamatta rajuihin mittoihin, mutta välillä kyllä näkee näitä atleettiset pohkeet omaavia henkilöitä, jotka eivät käy rautaa veivaamassa vaan ovat saaneet ilmeisesti uskomattomat geenit juuri pohjeosastolle. Käydään vaan pelaamassa jotain pallopelejä ja se jo riittää ärsykkeeksi pohkeisiin.

En nyt uskomattomasta tiedä, mut pohkeet on 43cm, ilman että olen niitä painojen kanssa koskaan treenannut. Juoksen aika paljon ja teen muutakin aerobista, joten niitten pitäis ennemmin kuihtua, mut sellaset ne on aina olleet. Paljonkohan niihin sais lisää lihasta jos rupeis oikein treenaa niitä?

Reidet ei tosiaan ole itsestään paisuneet, etenkin kun on tässä maratoneja juossut ja lenkkejä 1-2h. Kohta kyllä alkaa olemaan yläkroppa siinä kunnossa, että on pakko alkaa tehdä jaloille omaa ohjelmaa tai muuten näytän toripululta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom