Lihottaako alkoholi sittenkään niin paljon kuin on luultu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sakuraba
  • Aloitettu Aloitettu
Itsellä kyllä ryyppääminen vie täysin ruokahalun. Kännissä ei ole nälkä, darrassa vielä vähemmän. Eli pariin päivään voidaan helposti laskea -1000 kcal jos yhden illan juopottelee. Joskus huonompina aikoina lähti kaks kiloa kuussa kun tuli oltua aika usein viihteellä. Ja kun olen aina ollut alle 12%:n rasvoissa niin lihastahan siinä on lähtenyt. Eli ei todellakaan jokaista lihota!
Mulla myös viime kesänä lähti 2kg painoa, kun rännitin pari viikkoa enemmän tai vähemmän railakkaasti. En tarkalleen ottaen kyllä tiedä mistä painon putoaminen tuolloin johtui, kun ruokavaliokin koostui pelkästä roskasta. Mitä alleviivaamaani kohtaan tulee, itse pidän tuota juuri sinä pahimpana "lihomisen" muotona, että paino ei nouse vaan tippuu, mutta se tapahtuu lihaksista. Mielummin otan vähän rasvaa lihaksen päälle, kuin pidän rasvani ja lihakset lähtee kävelemään. Eli niin, ei tosiaan sanatarkasti välttämättä lihota, mutta ehkä jopa pahempaa kuin se.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ihmiset on erilaisia,toiset rentoutuu duuniviikon päälle alkoholin parissa ja toiset raivoraittiina sykkii pururadalla tai pumppaa salilla. Monta hienoa hetkeä olis jääny kokematta absolutistina :)
Noniin, nyt kuulin hienoimman näkökulman alkoholiin pitkään aikaan :D Tuotahan olen itsekin aina sanonut, että jokaisella ihmisellä on erilaiset tapansa rentoutua/pitää hauskaa/viettää vapaa-aikaa. Alkoholi vaikuttaa eri ihmisiin eri tavalla, eikä kaikkia voida ahtaa samaan muottiin, tässä tapauksessa siihen, että alkoholiton elämä on se ainoa oikea tapa elää. Tietenkin on myös se suuri välimaasto raivoraittiiden ja minunkaltaisen lauantaijuoppojen välillä.

Olen joskus haastanut itseni kysymällä että olisiko elämäni ollut parempaa jos en olisi koskaan aloittanut ryyppäämistä ja vastaukseksi on tullut jyrkkä ei: absolutistina olisi niin monet hienot ryyppyreissut ja muutkin kokemukset jääneet kokematta. Joidenkin tutkimusten mukaan alkoholi tekisi jopa onnelliseksi :o Voiko siis olla sattumaa, että vuosi jonka katson olevani elämäni paras (2007) sattui olemaan se vuosi, jolloin pääsin alkoholin makuun kunnolla, tuolloin tuli aloitettua ne säännölliset humalanhakuiset juomiset ja samalla tiellä ollaan edelleen.

Olen joskus haastanut itseni kysymällä että olisiko elämäni ollut parempaa jos en olisi koskaan aloittanut ryyppäämistä ja vastaukseksi on tullut jyrkkä ei: absolutistina olisi niin monet hienot ryyppyreissut ja muutkin kokemukset jääneet kokematta. Joidenkin tutkimusten mukaan alkoholi tekisi jopa onnelliseksi :eek: Voiko siis olla sattumaa, että vuosi jonka katson olevani elämäni paras (2007) sattui olemaan se vuosi, jolloin pääsin alkoholin makuun kunnolla, tuolloin tuli aloitettua ne säännölliset humalanhakuiset juomiset ja samalla tiellä ollaan edelleen.

Eikä sovi unohtaa alkoholin merkitystä pariutumisen ja/tai seksin saannin kannalta. Onko ensin mainittu sitten pitkässä juoksussa elämänlaatua parantava asia, en tiedä :D

Mulla myös viime kesänä lähti 2kg painoa, kun rännitin pari viikkoa enemmän tai vähemmän railakkaasti. En tarkalleen ottaen kyllä tiedä mistä painon putoaminen tuolloin johtui, kun ruokavaliokin koostui pelkästä roskasta. Mitä alleviivaamaani kohtaan tulee, itse pidän tuota juuri sinä pahimpana "lihomisen" muotona, että paino ei nouse vaan tippuu, mutta se tapahtuu lihaksista. Mielummin otan vähän rasvaa lihaksen päälle, kuin pidän rasvani ja lihakset lähtee kävelemään. Eli niin, ei tosiaan sanatarkasti välttämättä lihota, mutta ehkä jopa pahempaa kuin se.

Ei se nyt lihomista ole. Siinä olen samaa mieltä että kivaa se ei myöskään ole! Mutta mieluummin menetän lihakset kuin kerään rasvaa, koska lihasmuisti toimii helvetin hyvin, nimimerkillä paino nousi 10 kg / 10 vk kun aloitin raivoraittiin elämän.

Eikä sovi unohtaa alkoholin merkitystä pariutumisen ja/tai seksin saannin kannalta.
Puhumattakaan tästä! Vaikka onkin ollut vain yksi pitkä parisuhde ja seksikumppani elämän aikana niin olisi tuokin jäänyt kokematta jos en olisi koskaan alkanut ryyppäämään.

http://birgitmummu.vikki.fi/Terveys/Alkoholi.htm
Tuolta löytyy eri alkoholijuomien kaloripitoisuuksia. Aiemmin täällä mainittiinkin, että jos tarkkailee kaloreita, mutta haluaa silti ryypiskellä, niin oluen sijaan kannattaa suosia viiniä.

Eikä sovi unohtaa alkoholin merkitystä pariutumisen ja/tai seksin saannin kannalta.
Siis tämähän nyt oli itsestään selvyys, siksi en ottanut tuossa aiemmin sitä edes puheeksi. :D En mä ryyppäis läheskään niin paljoa jos ei olis aina mahiksia sitä kautta edetä naisrintamalla. Baarissa en kävisi varmaan ollenkaan juomassa rahojani.

Mutta tässä onkin dilemma; olisiko juomatta, että olisi revitty ja sitä kautta vetäisi naisia paremmin puoleen, vai menisikö sinne apajille, mutta puolikuntoisena. Minä en ainakaan tiedä kumpi olisi parempi vaihtoehto. Parastahan olisi olla tikissä ja heilua baarissa.

En tiedä paljonko alkoholin on "luultu" lihottavan, mutta ei se lihota sen kummemmin ku muutkaa kalorit.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2921229/

Tuol hyviä pointteja.

Kumma ku aina otsikon kysymykseen liittyen porukka alkaa selittää syövänsä päissää mitä sattuu. Juuri koskaan voi keskittyy vaa siihen et lihottaaks alkoholi.

Ja sit kannattaa myös muistaa alkoholin terveysvaikutukset esim. parantaa kolestesteroliarvoi.

Viimeksi muokattu:
Eikä sovi unohtaa alkoholin merkitystä pariutumisen ja/tai seksin saannin kannalta. Onko ensin mainittu sitten pitkässä juoksussa elämänlaatua parantava asia, en tiedä :D
Tää on totta. Edellisten, vielä jurompien sukupolvien aikana, oli vielä enemmän.
Alkoholi rikkoo varmasti perheitä, mutta onko koskaan laskettu kuinka monta perhettä ja parisuhdetta se on suoraan ja välillisesti ollut synnyttämässä!

Jossain kait kirjoitettiin, että olut olisi parempi palautus juoma, kuin pelkkä vesi.
Oluessa olisi jotain mikä edistää palautumista, en muista enää.

Monesti puhutaan tästä "humala hakuisesta" juomisesta.
Mitä se on? Ei mä ainakaan osta vko-lopun oluita ajatuksella, nyt sammun.
Vaan nautiskelen tuota "2sta" tässä samalla kuin surffaan youtubessa ja pakkotoistossa.
Se humala tulee ikäänkuin bonuksena päälle :)
Laulu taitokin kasvaa samassa suhteessa kuin olutta menee :D

Mitä tulee lihomiseen.
Vaikka "rällään" samalla tavalla, niin kyllä ruokavaliolla ja aamulenkeillä on suurempi vaikutus painoon.
Nyt kun taas olen saanut aamulenkit kalenteriin, niin paino on lähtenyt putoamaan.

Jos en en "rälläisi" yhtään, putoaisiko se enemmän? Varmaan, mutta elämä olisi niin paljon tylsempää :)

Suositut

Back
Ylös Bottom