"Lihavien" oikeudet

Osuipa silmääni tällainen uutisjuttu paikallislehden sivuilla:

http://www.ksml.fi/teemat/autot/muut_kulkuneuvot/tämä-kuva-herätti-katkeran-väittelyn/508396

Millaisia tuntemuksia herättää teissä? Itse olen sitä mieltä, että kynttilää poltetaan toisesta päästä loppuun taistelussa länsimaalaista liikalihavuutta vastaan, jos sairaalloisen lihavia aletaan tasa-arvon nimissä hyyssätä ja räätälöidä palvelut + ympäristö heille samalla tavalla sopivaksi kuin ns. "normaalipainoisille".

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Läskeille rajoituksia, niin alkaa ne läskit katoamaan. Suurin osa tosi lihavista ovat välinpitämättömiä laiskoja paskoja, kunnon vätyksiä, joilla ei kuuluisi olla mitään oikeuksia. Koneeseen ei saisi päästää tommoisia porsaita, vaan todellakin rajoituksia peliin. Edes Markus Ruhl ei vie tommoista tilaa perseellään.

Läskit muutenkin ovat kuvottavia ja selkärangattomia hylkiöitä, jos nyt saa näin ilkeästi sanoa. Läskin saa aina pois jos vain on edes vähän pokkaa siellä ruodossa, mutta noi ali-ihmiset eivät edes yritä, vaan mässyttävät nötköttiä naamariin.

http://www.youtube.com/watch?v=9IDXiK1MF-M

Eikä tartte suuttua, puhun nyt noista haitallisen lihavista, en mistään "pikkaisen tervettä laardia siellä täällä muodoista". Jos joku mummo nyt kerää 100kg elopainon, niin so what, mutta tommoiset päälle 170kg porsaat, ei helvetti!

Joo eihän noilla ole kohta enään pienintäkään tarvetta painonpudotukseen kun kaikki palvelut ja ympäristöt on tehty helpoiksi käyttää ja liikkua huolimatta siitä, painatko 75kg vai 175kg.

Mä tein tuossa alkuvuoden töitä sähköpyörätuolien kanssa ja Suomeenkin on saapunut nyt muutamia jättituoleja käyttäjille, jotka ovat syöneet itsensä liikuntakyvyttömiksi. Parissa isoimmassa tuolissa istuileveys oli 120cm kun valtaosa tuoleista, joita suomessa myydään esim. alaraajahalvauksesta kärsiville on n.50cm levyisiä.

Läskeille rajoituksia, niin alkaa ne läskit katoamaan. Suurin osa tosi lihavista ovat välinpitämättömiä laiskoja paskoja, kunnon vätyksiä, joilla ei kuuluisi olla mitään oikeuksia. Koneeseen ei saisi päästää tommoisia porsaita, vaan todellakin rajoituksia peliin. Edes Markus Ruhl ei vie tommoista tilaa perseellään.

Läskit muutenkin ovat kuvottavia ja selkärangattomia hylkiöitä, jos nyt saa näin ilkeästi sanoa. Läskin saa aina pois jos vain on edes vähän pokkaa siellä ruodossa, mutta noi ali-ihmiset eivät edes yritä, vaan mässyttävät nötköttiä naamariin.

http://www.youtube.com/watch?v=9IDXiK1MF-M

Eikä tartte suuttua, puhun nyt noista haitallisen lihavista, en mistään "pikkaisen tervettä laardia siellä täällä muodoista". Jos joku mummo nyt kerää 100kg elopainon, niin so what, mutta tommoiset päälle 170kg porsaat, ei helvetti!

Suoraa puhetta! :D

Quote tuosta threadin aloittajan jutusta:
Monet ihmiset sylkäisevät mielipiteensä harvinaisen sydämettömästi ja sivistymättömästi. Aivan kuin ylipainoinen matkustaja ei olisi lainkaan ihminen.
:lol2:

Kyllä sitä itseäkin on suoraan sanottuna vituttanut lentokentällä esim. kun painan noin 65kg ja vein 10kg ylimääräistä matkalaukussa ja oli vähällä että joudun maksamaan ~500 euroa ylipainomaksua. Takanani odotteli sellainen 150kg painava läskimooses vuoroaan, jolle ei toki ylipainomaksua läskeistään määrätty....

Onni onnettomuudessa ja lentokenttä virkailija antoi armon käydä oikeudesta eikä tarvinnut sillä kertaa maksaa mitään.

Mä tein tuossa alkuvuoden töitä sähköpyörätuolien kanssa ja Suomeenkin on saapunut nyt muutamia jättituoleja käyttäjille, jotka ovat syöneet itsensä liikuntakyvyttömiksi. Parissa isoimmassa tuolissa istuileveys oli 120cm kun valtaosa tuoleista, joita suomessa myydään esim. alaraajahalvauksesta kärsiville on n.50cm levyisiä.

Ei ole yksi eikä viisi kertaa, kun olen kuullut valituksia siitä miksi valmistaja X ei tee vaatemalleja "isoille tytöille". Huvikseni vilkaisin, isoimmissa mitoituksisa vartalonympärys 130 - 140 cm. Kuinka isoille pitäisi sitten tehdä?

Ihmisarvoaan ei mielestäni voi sinänsä menettää, mutta kyllä välillä ihmetyttää miten paljon on hämärtynyt raja sen välillä, että autetaan tai tuetaan toisen oloa ja sen, että mahdollistetaan totaalinen vastuuttomuus omasta kehosta. Varmasti monella vaikeasti liikalihavalla (siis nämä, joilla painoindeksi alkaa olla todella hälyyttävä) on taustalla jos jonkinlaista mielen tai ruumiin sairautta, mutta joku raja ymmärtämiselläkin pitäisi olla. Sairauksia voidaan hoitaa. Eikä mikään sairaus itsessään pakota ketään niin lihavaksi, ettei pysty edes istumaan, saati sitten seisomaan.

Etenkin ongelmallista on se, että ollaan menossa siihen, että erikoisleveitä hyödykkeitä tulisi olla automaattisesti saatavilla. Jos joku haluaa omalla rahallaan teettää itselleen erikoisleveän auton niin siitä vaan.

Kyllä nuo ihrakasat saa luvan maksaa tupla- tai triplahinnan lennosta ja istua sitten kahdella tai kolmella penkillä. Valtaosa noista tyypeistä on ottanut nuo ihrat itteensä ihan omilla henkilökohtaisilla valinnoilla eikä minkään sairauden takia. Silloin on turha valittaa, jos lennot ja palvelut maksaa enemmän.

Kaikille matkustajille on matkalaukkujen painorajatkin, nuo ihmisvuoret ylittää mun kropan JA laukkuen yhteispainon mennen tullen. Siitä siis veroa kehiin ihan kylmästi.

Hämmentävää miten toisten ulkomuoto voi aiheuttaa aikuisissa ihmisissä Miken purkauksen kaltaista käytöstä.

Kertokaa toki miten ne toisen ihmisen kilot oikeasti teidän elämäänne haittaavat, aloituspostin kuvan tapaukset ovat aika marginaalisia tapauksia.

Olenko minä prosentuaalisesti kuinka paljon parempi ihminen nyt 94 kiloisena kuin aikanaan 176 kiloisena?

Kuriositeettina mainittakoon, että 160 kiloisena mahduin ihan hyvin yhteen lentokoneistuimeen, vyökin
meni kiinni ilman jatkopalaa.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=2393237&postcount=76

Läskien oikeuksista lyhyesti- Ei ole.

Aika pitkälti samoilla linjoilla maikkelin kanssa, ei pysty käsittämään tätä omnomnom kansan hyysäämistä

Nyyh, olen läski. Silloin se vaihtoehto on tosiaan se laihdutus :wtf:
Läskit ovat vätyksiä, end of thread :D

Hämmentävää miten toisten ulkomuoto voi aiheuttaa aikuisissa ihmisissä Miken purkauksen kaltaista käytöstä.

Kertokaa toki miten ne toisen ihmisen kilot oikeasti teidän elämäänne haittaavat, aloituspostin kuvan tapaukset ovat aika marginaalisia tapauksia.

Olenko minä prosentuaalisesti kuinka paljon parempi ihminen nyt 94 kiloisena kuin aikanaan 176 kiloisena?

Kuriositeettina mainittakoon, että 160 kiloisena mahduin ihan hyvin yhteen lentokoneistuimeen, vyökin

Minua henk. koht. haittaisi reilusti, jos joutuisin istumaan lentokoneessa tuollaisen vuoren vieressä.

Kyllä nuo ihmisten elämäntavat vaikuttavat elämääni siinä mielessä, että verovaroilla ostetaan noilla kaiken maailman lääkkeitä, joita he eivät tarvitsisi, jos omaisivat selkärankaa. Yhtä lailla mua haittaa tahallaan kortistossa roikkuvat asennevammaiset sosiaalipummit ja muut loiset, joiden elämistä pitää tukea, kun he eivät jaksaa elättää itseään puhtaasti laiskuuden seurauksena.

Sinä olet tehnyt helvetin hienon työn noin suurella laihdutuksella ja tuolla linkin takana sanoit, että laihduttaminen on aika helppoa. Silloinhan se on helppoa muillekin. Ja joo, olen itsekin laihduttanut reilu 20 kiloa, kun en aikoinaan tajunnut lopettaa bulkkaamista ajoissa. :) Tiedän siis kokemuksesta, että ei se laihduttaminen paljon vaadi.

Lähtisin tarkastelemaan tilannetta hieman humanistisemmalta näkökannalta katsottuna. Mitä enemmän yhteiskunta tekee muutoksia ja sopeutuu koko ajan nousevan keskipainon mukanaan tuomiin ongelmiin, niin sitä vähemmän ylipainoisilla on ulkopuolelta tulevaa painetta tavoitella normaalipainoa. Aivan sama asia, jos huomattavasta ylipainosta tulee sosiaalisesti täysin hyväksyttävää, niin motivaatio muuttumiseen vähenee samassa suhteessa. Mielestäni huomiota pitäisi kiinnittää ongelmien alkulähteille eli esimerkiksi Briteissä lasten ruokavalioon ja Suomessakin pitäisi herätä siihen, että peruskoululaisten kouluruoka ei ole oikea paikka säästötoimenpiteille. Liikuntamahdollisuudet ovat tällä hetkellä jo kohtuullisen edulliset, jos käyttää kuntien tarjoamia palveluita, mutta tietoa ravinnon terveysvaikutuksista pitäisi edelleen lisätä.

Pakko ottaa vähemmän humanistinen ja enemmän sydämetön lähestymistapa vielä lopuksi. Aloin nimittäin miettiä, että jos lentokoneiden turvallisuus on laskettu ihmisten keskipainon mukaan tms. ja rahtia otetaan suhteessa siihen, niin missä vaiheessa huomattavan moni sairaalloisen lihava matkustaja samalla lennolla aiheuttaa turvallisuusriskin lentoliikenteessä?

Miken tuntien hänen luonteensa on että sanotaan asiat suoraan. Toiset voivottelevat sitten kotosalla, että näitkö kuule sen tosi läskin tyypin siellä kaupalla jne.

Kilot haittaavat ainakin siten että meidän normaalien pitää sopeutua elämään "teidän" läskien yhteiskunnassa. Erittäin kärjistettynä esimerkkinä vaikkapa se että jokainen uudistalo pitää tehdä siten että siellä voi asua reilusti ylipainoinen rullatuolipotilas, normaali rullatuolihan menee 70cm ovesta, taloihin pitää kuitenkin laittaa 100cm ovet. Lisäksi läskiys aiheuttaa mielipahaa jo mainituissa ylipainomaksuissa, joita siis maksavat NORMAALIPAINOISET lentokentillä. Lisäksi jos joutuu istumaan haisevan läskin viereen junassa tai lentokoneessa. Läskit tukkivat myös kulkuväyliä ja näyttävät vastenmielisiltä. Lisäksi läskit aiheuttavat suurimman osan kansanterveydellisistä menoista omilla ongelmillaan. Eli MINÄ maksan enemmän veroja siksi että "SINÄ" olet mitään aikaansaamaton läski vätys.

Tuossa on mielestäni jo syitä tarpeeksi. Kirjoitus ei ole kohdistettu kehenkään tiettyyn henkilöön.

Olet mielestäni paljon parempi nyt normaalipainoisena, joo, alle 100kg on normaalipainoinen mielestäni, joissain tapauksissa voi olla painavampikin. Olet osoittanut elämässäsi päättäväisyyttä, itsekuria, itsetuntosi on varmasti kohentunut ja olet takuulla myös itse tyytyväisempi itseesi. + meidän ei enää tarvitse maksaa sinun terveyskeskuskäyntejäsi ylipainosi takia. HArvalla on varmasti edes käsitystä mitä vaikkapa ylipainosta johtuvan sokeritaudin hoitaminen maksaa vuositasolla Suomessa. Kyseessä on miljoonien, ellei jopa miljardien eurojen lasku yhteiskunnalle.

Yleisellä tasolla aavistuksen omituista että tupakoitsijaa ahdistellaan mutta liikalihavaa ei...mutta kuten curmudgeon tuossa totesikin, asioiden taustalta löytyy joskus muutakin kuin pelkkä karkinhimo...

Joo eihän noilla ole kohta enään pienintäkään tarvetta painonpudotukseen kun kaikki palvelut ja ympäristöt on tehty helpoiksi käyttää ja liikkua huolimatta siitä, painatko 75kg vai 175kg.

Mua ihmetyttää lähinnä esim sellaiset asiat kuin että mistä ne saa rahaa ruokaansa. Kaikki 175kg ihmiset ei ees pysty käymään töissä. Tai ainakaan ne kaksi naispuoleista, kenet tunnen. Kaikkia vaivoja on niin paljon, että sairaseläkkeellä ovat. Ihan oikeastiko ne saa yhteiskunnalta niin paljon rahaa, että onnistuvat syömään niin paljon liikaa, etteivät vahingossakaan pääse hoikistumaan. Kun en mitenkään voi uskoa, että kukaan näistä söisi peruslihaa, perunaa ja porkkanaa noin paljon, niin rahaahan noin ison kehon massan ylläpitämiseen täytyy mennä todella paljon.

Eli MINÄ maksan enemmän veroja siksi että "SINÄ" olet mitään aikaansaamaton läski vätys.
OT Tuota voisi muunneltuna käyttää myös yhteydessä että rikkaat joutuisivat maksamaan köyhempiä enemmän veroja. En ole rikas, mutta täysin uskomatonta että tuollaista ehdotusta edes suunnitellaan, kuitenkin suurin osa rikkaista on itse ansainnut omaisuutensa, perijöitä lukuun ottamatta.

curmudgeon sanoi linkittämässään postissa, ettei läskiksi haukkuminen motivoi laihduttamaan. Uskon tämän ja moinen toiminta on mielestäni "tuomittavaa", mutta mikä sitten motivoi? Ongelma nyt ei kuitenkaan ole ainakaa katoamassa maastamme/maailmastamme joten jotainhan olisi tehtävä.

Jonkin verran mielestäni täytyisi osan vetää jäitä hattuun noissa normipainoisten maksamissa ylipainomaksujutuissa, luulen(ei mitään lähdettä, kunhan luulen) että se iso pommi tulee meistä "lievästi lihavista".

Provona nyt vielä sen verran, että maksaahan se kiertäjäkalvosinten ja selkienkin korjaaminen, onko yhteistuloksen pakko olla yli 1000kg?

Nimim. 188cm 93kg, normaali olo mutta tietääkseni "lievästi lihava"

Edit. vaikka tuohon tuli kaikkea joristua niin pääpaino oli tarkoitettu tuolle ensimmäiselle kappaleelle

Kun en mitenkään voi uskoa, että kukaan näistä söisi peruslihaa, perunaa ja porkkanaa noin paljon, niin rahaahan noin ison kehon massan ylläpitämiseen täytyy mennä todella paljon.

Tämähän se onkin se ikuinen vitsi, että ihmiset eivät tajua kuinka halvalla voi syödä terveellisesti. Eihän porkkana, sipuli ja kaali nyt mitenkään kelpaa, kun pitää olla avokadoa, rucolaa ja keijukaispölyä tai sitten ei kannata edes yrittää!

Lihottavat ruoat ovat edullisia, ja valinta on ostajalla. Samoin kumpaankin sorttiin saa halutessaan upotettua todella paljon rahaa. Lisäksi voisin kuvitella, että oikean valinnan tekemiseen tarvittava "tahdonvoima" on aika kiven alla siinä vaiheessa, kun 15 kg painonvaihtelu ei näy missään ja elimistö huutaa sitä moskaa mihin on tottunut. Tai jos on vielä työelämässä ja saa lounasseteleitä?

Mielestäni yhteiskunnan pitäisi tukea ihmisiä selviytymään omillaan. En voi uskoa, että se tarkoittaa roskaruoan kärräämistä sängyssään vankina olevalle ihmiselle.

Kilot haittaavat ainakin siten että meidän normaalien pitää sopeutua elämään "teidän" läskien yhteiskunnassa. Erittäin kärjistettynä esimerkkinä vaikkapa se että jokainen uudistalo pitää tehdä siten että siellä voi asua reilusti ylipainoinen rullatuolipotilas, normaali rullatuolihan menee 70cm ovesta, taloihin pitää kuitenkin laittaa 100cm ovet.

Faktaa vai spekulaatiota?

Lisäksi läskiys aiheuttaa mielipahaa jo mainituissa ylipainomaksuissa, joita siis maksavat NORMAALIPAINOISET lentokentillä.

Painomaksujen pitäisi tietysti mennä sen oikean painon mukaan, se on ihan vain loogista.

Lisäksi jos joutuu istumaan haisevan läskin viereen junassa tai lentokoneessa. Läskit tukkivat myös kulkuväyliä ja näyttävät vastenmielisiltä.

Miksi ylipainoinen ihminen automaattisesti haisisi? Miksi se toisen ulkonäkö on niin tärkeää? Miten yleensä voi sanoa toista ihmistä vastenmielisen näköiseksi?

Lisäksi läskit aiheuttavat suurimman osan kansanterveydellisistä menoista omilla ongelmillaan.

Jonkinlaista tilastoa olisi tästä kiva nähdä. Uskon toki jos todistetaan.

HArvalla on varmasti edes käsitystä mitä vaikkapa ylipainosta johtuvan sokeritaudin hoitaminen maksaa vuositasolla Suomessa. Kyseessä on miljoonien, ellei jopa miljardien eurojen lasku yhteiskunnalle.
"Professori Tero Kankaan tutkimusten mukaan diabeetikkojen hoito muodostaa Suomessa 12 prosenttia koko maan terveydenhoitokustannuksista. Kustannuksista suurin osa aiheutuu aikuistyypin diabeteksesta ja erityisesti siihen liittyvistä lisäsairauksista."

http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp/akxtmp/ka_9_2007_p.shtml

En tullut katsoneeksi paljonko kansallisella tasolla vuosittain menee terveydenhuoltoon ylipäätään rahaa, mutta kyllä tuossa itseaiheutetun diabeteksen hoidossa palaa jokunen euro vuodessa.

Epähumaanina ihmisena mietinkin olisko noi miljardit paremmassa käytössä esim. syöpäsairaiden lasten hoidossa tai nuorten mielenterveystyössä. Ei varmaan, kyllähän "MINÄ saan olla olla lihava jos haluan!!!"

Mua ihmetyttää lähinnä esim sellaiset asiat kuin että mistä ne saa rahaa ruokaansa. Kaikki 175kg ihmiset ei ees pysty käymään töissä. Tai ainakaan ne kaksi naispuoleista, kenet tunnen. Kaikkia vaivoja on niin paljon, että sairaseläkkeellä ovat. Ihan oikeastiko ne saa yhteiskunnalta niin paljon rahaa, että onnistuvat syömään niin paljon liikaa, etteivät vahingossakaan pääse hoikistumaan. Kun en mitenkään voi uskoa, että kukaan näistä söisi peruslihaa, perunaa ja porkkanaa noin paljon, niin rahaahan noin ison kehon massan ylläpitämiseen täytyy mennä todella paljon.

Yleisesti ottaenhan se lihottava ravinto on huomattavasti edullisempaa kuin terveellinen, jos vertaa esimerkiksi vehnäpaahtoleipää ja vastaavaa määrää ruisleipää. Yltiörasvainen liha on edullisempaa kuin vähärasvainen ja jogurteissa, leivonnaisissa ja makeisissa ne paljon sokeria sisältävät huomattavasti edullisempia kuin vaikka makeutetut. Paino kun alkaa olla huomattavan ylipainon puolella niin liikkuminen vähenee luonnostaan sen raskauden takia, tämä vähentää kaloritarvetta ja kun aletaan olla siinä kunnossa, että valtaosa päivästä kuluu sängyssä tai sohvalla niin perusaineenvaihduntakin laskee. Sairaalloisen ylipainon säilyttäminen ja jopa painon lisääminen onnistuu siinä vaiheessa aika edullisesti, ja jo sellaisilla kalorimäärilläkin, millä kuntoliikkuja tuntisi jatkuvaa nälkää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom