Ok jaottelu, mutta miksi ei ojentajia tuossa listassa!? Lisäisin tuohon 1. osaan ranskalaisen punnerruksen kp:lla http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/DBLyingTriExt.html
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ok jaottelu, mutta miksi ei ojentajia tuossa listassa!? Lisäisin tuohon 1. osaan ranskalaisen punnerruksen kp:lla http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/DBLyingTriExt.html
Hmm okei, laitoin tuohon liikkeet mitkä mulle annettiin... Mihinkäs väliin tuon laittasit?
Etureisiä ei Magicin ohjelmassa ole juurikaan. Askelkyykky ei kovin tehokkaasti niihin nappaa. Pistoolikyykky mukaan? Polvea eteen niin menee etureidellekin.
Minä ainakin tekisin 4 kertaa koska kyseessähän on koti treenaus eikä ole paljoa painojakaan ja kun liikkeet tehdään hitaasti hallitusti niin tulee hyvä treeni.
Calf raises myös 4 kertaa
Jos tahtoo rankan treenin niin tekee yhdellä ja jos tahtoo kevyemmän niin kahdella. Se vähän riippuu tekijästä itsestään.
Yleensä kannattaa venytellä muutamaa tuntia treenin jälkeen. Täältä löytyy lähes kaikki tarpeellinen venyttelystä.
No niin nyt tuli tällainen kysymys vastaan... Eli miten suurilla painoilla nuo sarjat kannattaa tehdä? Pitäisikö olla puolet maksimista, 75% vai paljon, itsellä ei sitten minkäänlaista hajua :D
Kuten Lomax tuolla jo sanoikin.
Eli leikitään että teen sarjaa 10x20kg, se menee, joten tavoitteesi on seuraavassa sarjassa vaikka 10*22.5kg tai 12*20kg.
Mutta ei minusta aina kannata täysillä vetää, itekki teen penassa niin että ensin pari tiukempaa sarjaa esim. 42.5kg:lla ja sitte löysempi esim. 35-37.5kg:lla.
Eli kannattaa vaihdella niitäkin. Samoin toistomääriä.
No niin tämähän on jo melkein pitkästä aikaa ;D Eli kun oon nyt vähän aikaa puntannu niin mietin että onkohan liian suurista painoista minkälaista haittaa pituuskasvulle... Kun noissa jossain liikkeissä menee se 20 kiloo niin onkohan se liikaa... Ikää on siis 15 pituus 165 paino 55. Eli aika lyhyt olen enkä nyt muista mikä oli ennustettu pituus mutta pitäisihän tästä vielä kasvaa... Onko jotain suurinta toistomäärää joka ois vielä ihan sellanen järkevä treenaamisen kannalta? Tai milllä painoilla tän ikäinen maksimissaan voisi treenata?
Ihan normaalisti voit treenata pelkäämättä pituuskasvun loppumista. Pidät vain tekniikat kunnossa kaikissa liikkeissä. Painot saa ja niiden pitääkin kasvaa liikkeissä ja 20kg ei ole liikaa yhtään kenellekkään. Ei sellaista yleispätevää painoa voida määritellä joka olisi liikaa. Jokainen tekee sellaisilla painoilla kuin kykenee.