Lihasten tasainen treenaaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Magic
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hmm joo... Mut jos joku vois tehä mulle sen järjestyksen, ite en taida osata :D Ja jos tuon pohjeliikkeen siihen listaan lisäis

http://www.youtube.com/watch?v=Q11Uj_MpgP0 Siinä on russian twist, jota tuli joskus kotona tehtyä. Homman voi tehdä myös toisinpäin ja kääntää jalkoja.
http://www.youtube.com/watch?v=IitG27dVm2k Siinä on side bend, toinen liike kyljille johon tarvii kässärit.

Pohkeille voit tehdä calf riseä, jos siltä tuntuu. Ei kuitenkaan välttämätöntä, ellet halua pohjelihaksia näkyviin. Niihin tulee jonkun verran epäsuoraa rasitusta mm. kyykyn ja MaVen yhteydessä. Ja kuten yllä sanottiin, niin kannattaa aloittaa niistä raskaammista liikkeistä ja edetä kevyempiin. Kaikkia ei kuitenkaan kannata ehkä samana päivänä tehdä, vaan jaat nuo vaikka kahdelle päivälle vetäviin ja työntäviin lihaksiin. Ja kun tuntuu, että kehitys jossakin vaiheessa hidastuu niin muutat toistomääriä vaikka 3x8->3x12, niin lihakset eivät pääse tottumaan reeniin.

e: Askelyyky, MaVe ja punnerrukset painoilla ovat noista kenties raskaimmat. Pidät myös huolen, että leuat tulee tehtyä ennen hauiskääntöä, jotta latsit eivät kärsi siitä, että haukkarit ovat väsyneet. Rannekäännöt, olankohautukset ja viparit on mielestäni hyvä jättää sinne viimeisiksi.

Okei... Näihin kysymyksiin en tainnut saada vielä vastausta:

Ja pitääkö noissa liikkeissä käyttää myötä- vai vastaotetta, vai vaihdella aina välillä?

E: Niin ja sitten että nuo vatsathan vaikuttaa suoriin vatsalihaksiin, ja sitten se staattinen vatsalihaspito syvimpiin vatsalihaksiin (eli tarkoittaako tämä nyt poikittaisia vatsalihaksia?) niin kannattaako noita vatsoja tehdä välillä kiertäen että vaikuttaisi myös vinoihin vatsalihaksiin, vai onko se miten järkevää? :D

E: Ja kumpaakas noista kylkiliikkeistä kannatas sun mielestä käyttää?

Itse olen päätynyt käyttämään side bendiä, koska saan samalla kertaa kätevästi tehtyä olankohautukset. Se, teetkö myötä- vai vastaotteella on oikeastaan tottumuskysymys. Tosin leukoihin useimmat suosittelevat vastaotetta, koska siten saa helpommin tuntuman latseihin. Itse teen muut liikkeet vastaotteella, mutta leuat menevät myötäotteella. Vinoja vatsoja varten voit tietysti kiertää kroppaasi eri suuntiin aina kun nouset, jos haluat. Kyllähän se tietysti jonkinlaista kehitystä tulee, itse en ole jaksanut.

Selvä. Kysyisin vielä tuohon alkupään kysymykseeni viitaten, istuvatko hyväryhtiset ihmiset oikeasti suorassa? Itselleni se tuntuu tällä hetkellä lähes luonnottomalta asennolta istua :D Ja jos on vielä neuvoja miten sitä vois parantaa, joku mainitsi ainakin kyykyt...

No kun tietokoneella istuu, niin selkä kieltämättä menee hieman kumaraan, mutta esim. tv:tä katsoessa tai syödessä on selkäni yleensä aika suorassa. Ryhdissä ei pitäisi olla mitään vikaa. Kyykkäämällä ryhti paranee todella nopeasti, kun lihasta tulee kaikkialle melko tasaisesti.

Okei... Sitten vielä että mitenkäs ruokavalion kanssa, kannattaako siihen vielä tässä vaiheessa kiinnittää miten paljon huomiota? :D

No katsot, että sitä proteiinia tulee muutama gramma per painokilo, ja syöt sen verran järkevästi, ettet mitään paskaa kauheasti suuhun tunge (siis aterioi joka päivä tyyliin Hesessä). Tietysti kun ruokavalio on kunnossa, niin tulostakin tulee nopeammin - mutta aloittelija nyt kehittyy käytännössä joka tapauksessa, kunhan vain treenaa jotenkuten järkevästi.

No niin täällä taas xD Eli mitenkäs nuo alkuverryttelyt kannattaa suorittaa, kannattaako venytellä, lämmitellä tai jotain...? Ja laittakaa sitten neuvoja miten kannattas alkulämmittely suorittaa :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Alkuvenyttelyn tykkäävät monet suorittaa eri tavoin - useat lämmittelevät kropan ja nostavat sykettä jonkinlaisella aerobisella harjoittelulla, kun taas toiset tekevät jokaisesta liikkeestä noin 50% painoilla muutaman lämmittelysarjan ennen varsinaisia sarjoja. Loppujen lopuksi sillä ei ole paljoa väliä miten lämmittelee, kunhan saa kropan lämpimäksi. Kannattaa kuitenkin jättää ne venyttelyt vasta itse punttauksen jälkeisesti, sillä muistan lukeneeni jostakin, että juuri ennen reeniä suoritetusta venyttelystä on enemmän haittaa kuin hyötyä.

Jos kotoa sattuu löytymään stepperi tai vaikka kuntopyörä, saa sillä hoidettua hyvin lämmittelyt. Tai vaikka käyt lenkillä ennen treenausta, tai hypit trampoliinilla. Vaihtoehtoja on monia.

No niin täällä taas xD Eli mitenkäs nuo alkuverryttelyt kannattaa suorittaa, kannattaako venytellä, lämmitellä tai jotain...? Ja laittakaa sitten neuvoja miten kannattas alkulämmittely suorittaa :D

Mielestäni paras tapa lämmitellä on käyttää soutulaitetta. (Vaikka en sellaista omista!:wall:) Sillä saa jalat ja kädet mukavan lämpimiksi. Nykyään teen aina ennen kuin aloitan treenit niin monta kun menee(*1) ensiksi kyykkyjä ilman painoja, sitten istumaannousja, leuanvetoja ja lopuksi etunojapunnerruksia. Nuilla neljällä saa koko kehon lämpimäksi.

Mielestäni paras tapa lämmitellä on käyttää soutulaitetta. (Vaikka en sellaista omista!:wall:) Sillä saa jalat ja kädet mukavan lämpimiksi. Nykyään teen aina ennen kuin aloitan treenit niin monta kun menee(*1) ensiksi kyykkyjä ilman painoja, sitten istumaannousja, leuanvetoja ja lopuksi etunojapunnerruksia. Nuilla neljällä saa koko kehon lämpimäksi.

Hmmm itsellä saattas jopa soutulaite olla, en ole varma :D Mutta katsotaan jos se tuolta jostain löytyisi, kiitti vinkistä ;)

No niin taas olis pari kysymystä... Eli miten kannattas nuo leuat tehä, kannattaako ottaa kapea vai leveä ote, vai ihan tavallinen? Ja sitten että miten tuon maven sais tehtyy turvallisesti kun pelottaa että selkä menee siinä paskaks... Ja sitten että kun tuossa treeniohjelmassa oli askelkyykyt x4 ja muilla liikkeillä oli vain x3, niin mistä tämä johtuu?

Mitä olen täältä lueskellut niin kapealla otteella leuat ottavat enemmän hauiksiin ja leveämmällä sitten taas enemmän selkään.Tuossa sun ohjelmassa ei tainnut muuta selkäliikettä olla kuin
nuo leuat,joten itse tekisin vähän leveämmällä otteella.
Tuon maven teet turvallisesti kun ensin opettelet tekniikan hyvin.Täältäkin löytyy tuolta Tekniikkaneuvopuolelta siitä threadi.
Askelkyykyissä on enemmän sarjoja varmaankin siksi,että se on tuossa pääliike jaloille.Jalat taas ovat puolet sun koko kropasta ja sieltä löytyvät myös suurimmat lihakset.
Eli ne tarvivatkin vähän enemmän treeniä.

Mitä olen täältä lueskellut niin kapealla otteella leuat ottavat enemmän hauiksiin ja leveämmällä sitten taas enemmän selkään.Tuossa sun ohjelmassa ei tainnut muuta selkäliikettä olla kuin
nuo leuat,joten itse tekisin vähän leveämmällä otteella.
Tuon maven teet turvallisesti kun ensin opettelet tekniikan hyvin.Täältäkin löytyy tuolta Tekniikkaneuvopuolelta siitä threadi.
Askelkyykyissä on enemmän sarjoja varmaankin siksi,että se on tuossa pääliike jaloille.Jalat taas ovat puolet sun koko kropasta ja sieltä löytyvät myös suurimmat lihakset.
Eli ne tarvivatkin vähän enemmän treeniä.

Okei, pitää kattoo se tekniikka ja tehä ensin vähän pienemmillä painoilla niin ei heti riko itteensä... Mitenkäs nuo vatsat, kannattaako ne tehä jalat sohvalla vai miten?

Okei, pitää kattoo se tekniikka ja tehä ensin vähän pienemmillä painoilla niin ei heti riko itteensä... Mitenkäs nuo vatsat, kannattaako ne tehä jalat sohvalla vai miten?

Sohvalla tai lattialla 90' asteen kulmassa sama vaikutus minun mielestäni. Vatsoi vaan tekemään:dance:

Sohvalla tai lattialla 90' asteen kulmassa sama vaikutus minun mielestäni. Vatsoi vaan tekemään:dance:

Selvä. Laitan vielä tämän treeniohjelman tähän, onko ok? Jaoin ne kahdelle päivälle niin kuin neuvottiin. Ja pitääkö liikkeet tehdä ensin yhdelle sivulle ja sitten toiselle vai vuorotellen?

1.

Punnerrukset (reppuselkää ja painoja sisään) 3x
Askelkyykky käsipainot kädessä 4x
Leuat lisäpainoilla (joku reppu vaikka jalkoihin ja käsipaino sisään) 3x
Lattiapunnerrus käsipainoilla 3x
Calf raises 3x
Viparit sivulle 3x

2.

SJMV(suorin jaloin maastaveto) käsipainoilla 3x
Kulmasoutu 3x
Vatsat (lisäpainoilla, kässäri vaikka rintaan kiinni tai jalkojennostot roikkuen) 3x
Hauiskääntö 3x
Side bend 3x
Olankohautus 3x
Rannekäännöt 3x

Toistot 8-15

Selvä. Laitan vielä tämän treeniohjelman tähän, onko ok? Jaoin ne kahdelle päivälle niin kuin neuvottiin. Ja pitääkö liikkeet tehdä ensin yhdelle sivulle ja sitten toiselle vai vuorotellen?

1.

Punnerrukset (reppuselkää ja painoja sisään) 3x
Askelkyykky käsipainot kädessä 4x
Leuat lisäpainoilla (joku reppu vaikka jalkoihin ja käsipaino sisään) 3x
Lattiapunnerrus käsipainoilla 3x
Calf raises 3x
Viparit sivulle 3x

2.

SJMV(suorin jaloin maastaveto) käsipainoilla 3x
Kulmasoutu 3x
Vatsat (lisäpainoilla, kässäri vaikka rintaan kiinni tai jalkojennostot roikkuen) 3x
Hauiskääntö 3x
Side bend 3x
Olankohautus 3x
Rannekäännöt 3x

Toistot 8-15

Sanoisin vuorotellen, koska silloin rasitusta tulee tasaisesti kummallekkin puolelle.:)

Selvä, mutta onkos nuo liikkeet nyt tarpeeks hyvin jaoteltu? Yritin nuo ohjeiden mukaan laittaa mutta kysyn nyt kuitenkin :D

Back
Ylös Bottom