Lihasten kasvu vaikka ei tarkoitus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vahvero
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olipas huono otsikko, mutta en osannut muutenkaan muotoilla tätä.
Noniin siis olen nainen, jolle kehittyy lihakset liian helposti. Haluaisin kiinteytyä, mutta ilman lihasten "kasvamista".
Tämä ei kuitenkaan tunnu toimivani jaloissani, sillä reiteni ovat taas kasvaneet syksyn aikana laihtuessani. Enkä siis ole edes tehnyt salitreeniä tänä syksynä laisinkaan. Käynyt step- ja aerobictunneilla sekä juoksemassa.
Missä siis syy?
Itselläni on siis ylimääräistä jaloissa melko paljon, olen leveä lantio ja reidet tyyppiä. Olen siis nimenomaan yrittänyt saada lantioni ja reiteni hoikistumaan. Olen vähentänyt herkkujen syömistä erittäin paljon ja tavallista kotiruokaa syön myös pienempiä annoksia.
Mittani ovat 155cm ja 64kg. Kuulostaa paljolle, mutta en ole lihava, minulla vain sattuu olemaan lihaksia..
Auttaisiko joku minua ongelmassani?

Voi johtua myös siitä, että läskin hävitessä ne vähätkin lihakset näyttävät isommilta.

Alappa treenaamaan ihan kunnolla, treenatut reidet ja perse on hot :kuola:

Siis onko tuosta reisien kasvamisesta (ilman salitreeniä) olemassa jotain todistusaineistoa kuten mitatut reidenympärykset tai kuvia? Lihasten kasvu on kuitenkin suurimmalle osalle ihmisistä työn ja tuskan takana, minkä takia tällaiset tarinat helposti kertyvästä lihaksesta lähinnä huvittavat punttipiireissä.

Sitä en tietenkään vähättele, etteikö reisialue voisi tuntua omalta ongelmakohdalta. Valitettavasti reisien absoluuttiseen ohentamiseen ei taida olla olemassa muuta keinoa kuin laihduttaminen. Toinen vaihtoehto on treenata yläkroppaan lisää massaa, jotta kroppa kokonaisuudessaan näyttää sopusuhtaisemmalta.

sillä reiteni ovat taas kasvaneet syksyn aikana laihtuessani. Enkä siis ole edes tehnyt salitreeniä tänä syksynä laisinkaan. Käynyt step- ja aerobictunneilla sekä juoksemassa.
Missä siis syy?

Kerroit juuri. Juokseminen kehittää jalkojen lihaksia itse asiassa aika tehokkaasti, samoin tietysti kehitystä tulee jos niitä jalkoja käyttää tavalla tai toisella.

olen leveä lantio ja reidet tyyppiä. Olen siis nimenomaan yrittänyt saada lantioni ja reiteni hoikistumaan.

Leveä lantio ja reidet -tyyppi on paras naistyyppi. Eli jos reidet on enimmäkseen lihasta eikä läskiä ole niin ei kannata huolestua!

Naisilla on ihan turha pelätä liikaa lihaskasvua, koska siihen et pääse muuten kuin vähän tujummilla mömmöillä. Lihakset tuo naisiin just sitä kiinteyttä, mitä kaikki tuntuu hakevan. Vaikea sanoa näin tilannetta tuntematta, mutta voisko olla, että se sinne reisiin kertynyt tavara oiski läskiä eikä lihaa? Tosin juokseminen kehittää ainakin alkuun jonkinverran sitä jalkojen lihasmassaa. Muista se paino ei ratkase, vaan se missä suhteessa sitä painoa on. Lihaksikkaampi nainen voi painaa enemmän kuin ns. laihaläski, mutta olla kuitenkin hoikemman näköinen.

Tunnen piirissä yhden tyttelin, synnynnäisesti ei ole edes suomalainen. Selvästi on enemmän testoa suonissa kuin normitytöillä, leveät hartiat ja muutenkin lihaksikkaamman näkönen ilman salitreeniä. Reidetkin on paksut, siis huomaa että niissä on sitä lihastakin.

Noniin siis olen nainen, jolle kehittyy lihakset liian helposti. Haluaisin kiinteytyä, mutta ilman lihasten "kasvamista".
Tämä ei kuitenkaan tunnu toimivani jaloissani, sillä reiteni ovat taas kasvaneet syksyn aikana laihtuessani. Enkä siis ole edes tehnyt salitreeniä tänä syksynä laisinkaan. Käynyt step- ja aerobictunneilla sekä juoksemassa.
Missä siis syy?
Itselläni on siis ylimääräistä jaloissa melko paljon, olen leveä lantio ja reidet tyyppiä. Olen siis nimenomaan yrittänyt saada lantioni ja reiteni hoikistumaan. Olen vähentänyt herkkujen syömistä erittäin paljon ja tavallista kotiruokaa syön myös pienempiä annoksia.
Mittani ovat 155cm ja 64kg. Kuulostaa paljolle, mutta en ole lihava, minulla vain sattuu olemaan lihaksia..
Jos nyt ajatellaan, että näin on päässyt käymään, että olet onnistunut kehittämään merkittävästi lihasta noilla juoksutunneilla, niin kuten tuossa sanottiin, jalkasi tulevat kasvamaan sitten jatkossa kaikella liikunnalla. Eli mikäli aiot välttää tämän kasvuongelman, on sinun lopetettava kaikki jalkojen rasitus ja pudotettava painoa ruokavaliolla.

Mutta sitten tulee eteen ongelma, että et kiinteydy laisinkaan, vaan sieltä palaa tasaisesti lihasta sekä rasvaa ja tulos on sitten lopuksi laiha läski, joka on yksi kauheimpia muotoja naisilla. Siihen perään pieni siideripömppis, niin kyllä ollaan niin nättiä että.

Oikeasti tuossa mitä kerrot, on juurikin tapahtunut sitä kiinteytymistä jota haet, joten jatka aivan huoletta sitä harjoittelua, sekä hyvää ruokavaliota. Kun paino sitten painuu sinne reippaasti alle 60kg, niin alkaa näkymään sitä huomattavaa kiinteytymistä.

Ja huomiona, treenien jälkeen kehosi ei ole normalissa tilassa lihaksien osalta, joten jalkoja ei kannata tuijotella peilistä, koska ne voivat treenin johdosta kasvaa hetkellisesti, tätä kutsutaan pumpiksi, joka on yksi siisteimpiä asioita treenaamisessa.

Ja vielä referenssinä, tuon pituiset kilpailevat fitnesstytöt painavat tuon verran off-seasonilla ja niillä on takuulla enemmän lihasta kuin sinulla, ja he tekevät kaikkensa saadakseen pattia. Naisilla se lihaksen kasvattaminen on todella hidasta, ei ne vahingossa kasva.

Naisilla ei kasva liian helposti lihakset piste! Naisilla tuppaa yleensä rasva kerääntymään alavartaloon.Eli diettiä pitempään että se rasva häviää ala vartalostakin.

Naisilla tuppaa yleensä rasva kerääntymään alavartaloon.
Näin pitkälti ja jos mennään afrikkalaisiin naisiin, niin se rasva kerääntyy aika erinomaisessa muodossa pakaroihin. Miehillä taas rasva pakkaantuu alavatsaan ja alaselkään. Joten rasvanpolttoa vain ja jos siihen päälle tapahtuu aktiivista treenaamista, niin ko. ketjun perustaja voi vuoden kahden päästä tyytyväisenä katsella kun omat reidet napsahtaa kävellessä napakasti verrattuna siihen heiluvaan siiderishittiin mitä näkee kaduilla kesäisin.

Ja 155cm/64kg on aikas paljon, jos verrataan kilpaileviin bodyfitnesstyttöihin off-seasonilla ja niillä sitä lihasta on takuulla enemmän. Joten ei tuossa mitään lihasmassaongelmaa ole.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä noilla senteillä ja kiloilla voi hyvinkin olla näyttämättä lihavalta jos rasvat kerääntyy tasaisesti alakroppaan. (Toisin kuin allekirjoittaneella vatsaan).
Mutta komppaan kyllä edellisiä, eli tuskinpa siellä reisissä liikaa lihasta on kuitenkaan. Tiputat painoa 5-10kg ja katsot josko jalat olisi sitten kapeammat. Voi tosin olla että sitten yläkroppa alkaa olemaan makuusi liian rasvaton. Mut valintoja...

Se rasvan kertyminen on kuitenkin pitkälti perinnöllistä. Tosin hormonaaliset seikat vaikuttaa myös ja niihin saattaa jopa pystyä treenillä ja ruokavaliolla vaikuttamaan. Mutta itse en ole aiheeseen sen tarkemmin tutustunut vaan koitan hyväksyä että fläsä kertyy ikävästi vatsaan eikä esim tisseihin ja takapuoleen.

Naiset voivat kehittää jopa 80% siitä jalkojen lihasmassasta mitä miehillä on. Yläkroppa taisi olla vain jotain 30%.

nii ai naiset voivat kehittää 80% siitä mitä miehillä on luonnostaan? Kuulostaa aika hurjalta nainen jonka jalat on 80% miehen jaloista mutta ylävartalo 30%
oisko vaikka niin että naiset voivat kehittää jalkojen lihaksia 80% siitä mitä miehet voivat? siis suhteessa alkutilanteeseen.

Kiitos kaikille vastanneille, ehkä se siis vain tuntuu sille että ne ovat kasvaneet. Mutta kyllä se on lihasta, ei läski jännittäessä ole kovaa.
Mutta aina kun painoni kerron ,ihmiset (jopa terkkari kouluaikaan) sanovat ettet näytä yhtä painavalle. Mutta tämä helpotti itseäni etten ole vuoden kuluttua hyvin isoreisinen akka.

Kiitos kaikille vastanneille, ehkä se siis vain tuntuu sille että ne ovat kasvaneet. Mutta kyllä se on lihasta, ei läski jännittäessä ole kovaa.
Mutta aina kun painoni kerron ,ihmiset (jopa terkkari kouluaikaan) sanovat ettet näytä yhtä painavalle. Mutta tämä helpotti itseäni etten ole vuoden kuluttua hyvin isoreisinen akka.

kyllähän sitä aina säännöllisesti treenatessa tuntuu jotenki lihaksikkaammalle ja sitte ku on treenaamatta ni heti alkaa tuntuun lihaksettomalle. Ilmeisesti johtuu lihaspaineista ja semmosesta(?) sekä omasta kuupasta. Olen itsekin tavannut näitä tyttösiä joilla on luonnostaan pattia jaloissa ja jotka sitten valittavat kun "reidet on möykkyset". Voin vakuuttaa että se lihasmassan minimoiminen ei ole kenelläkään heistä johtanut esteettisesti parempaan lopputulokseen, ei vaikka olis millanen kauneusihanne.

Nostan vähän vanhan ketjun, mutta kun itselläni on vähän sama epäilys kuin aloittajalla.. Ja vaikka te aika hienosti kumosittekin nuo lihastenkasvu-epäilyt niin ihmettelen silti omaa tilannettani.

Olen aloittanut liikunnan n.3kk sitten. Teen kotona lihaskuntoa ilman painoja (esim. lantionnosto, jalannnostot, punnerrukset yms.) 2-3krt viikossa.
Syömiset olen pitänyt ennallaan.
Olen ns. laihaläski (169cm/54kg), ja tavoitteenani on ollut kiinteytyä liikunnan avulla. Noh, olen saanut tuloksia.. Esim. vatsalihakseni ovat kehittyneet huimasti, ennen ne olivat varsin heikot, ne jopa rottuvat hieman. Reisiin on selvästi tullut lihaksia, erityisesti etureisiin joita en ennen voinut treenata juurikaan polvivaivan vuoksi, mutta nyt löysin liikkeen joka ei satu ja on vahvistanut polvia.

Ongelmani on seuraava: reidet näyttävät yhtäkkiä entistä leveämmiltä edestä katsottuna ja niiden välissä ollut rako onkin kadonnut, molempiin on tullut 2cm lisää ympärysmittaa! Myös lantiolle (pepun päältä mitattuna) on tullut 2cm! Vyötärö ennallaan. Paino on noussut n.1kg ( ennen heitteli 52.5-53.5 välillä, nyt 53.4-54.5 välillä)
Lienenkö lihonut vai voiko tuo olla lihasta?? Äidilläni on erittäin lihaksikkaat jalat. Ehkä meillä on tällainen taipumus jalkalihasten kehitykseen?

Iski pienoinen masis tuosta johtuen, en halua olla isomman näköinen, inhoan tätä tunnetta kun reidet ottaa yhteen! Voisiko tämä olla ohimenevä vaihe? Vatsalihasten kehityksessä oli sellainen kaava, että kun ylävatsan lihakset kehittyivät nopeammin niin ne alkuun työnsivät alavatsaa pömpölleen, mutta kun alavatsankin lihakset kehittyivät niin pömpötys on kadonnut (ei se mikään pyykkilauta ole, mutta pullistuminen jota ensin säikähdin olikin väliaikaista). Ehkä reisien kanssa on jotenkin sama homma? En ole kyllä varma miten.. Ehkä pitäisi keskittyä enemän aerobiseen liikuntaan?

Iski pienoinen masis tuosta johtuen, en halua olla isomman näköinen, inhoan tätä tunnetta kun reidet ottaa yhteen!

Kaikista naisista ei saa millään luurangon näköisiä malleja - ja hyvä niin, musta ne siimat on kamalan näköisiä. Koita rakentaa itseäsi sen päälle mihin sattuu olemaan lahjoja. Michelle Jenneke on YouTube hitti ja veikkaan että lihasta on enemmän kuin sulla.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Missä siis syy?

Tunnen samanlaisen tapauksen muuten hoikka, mutta iso peffa ja paksut reidet.

Aloitti sitten dietin bodyfitness kisoihin, 10% rasvoissa ei enää ollutkaan isot reidet ja peffa vaan ihan sopusuhtaiset ylävartaloon nähden.
Ei sijoittunut aivan kärkeen ja syy alavartalossa vieläkin liian vähän eroittuvuutta(plosoa).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom