Lihasten aktivointi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimbou
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Onko muilla tapana käydä lähellä maksimipainoja lähes joka treenissä?
Itsellä on tapana nousta lämmittelyjen jälkeen mahdollisimman nopeasti lähelle maksimia, välillä ylikin (negatiiviset toistot), jotta saan kaikki lihakset mukaan treeniin.
Yleisesti väitetään että jo 60 % kuorma aktivoi lähes kaikki lihassolut, ei ainakaan
tuntuman mukaan.
Jos esim. penkistä menee 150 kg, niin käy tekeen edes ykkösen 145 kg:lla heti kun lämmennyt, tämän jälkeen on oikeastaan helpotus kun tankoon laittaa vaikka
125 kg. Sillä onkin sitten kevyt repiä sarjoja.
Mutta koitapa nousta vaikka 60:stä 125 kiloon ja tehdä sillä jotain, on raskasta ja vastenmielistä...
Tätä tekniikkaa olen itse yleensä käyttänyt kaikissa pääliikkeissä, eli aluksi käy mahdollisimman nopeaan-kevyesti-korkealla, ja sen jälkeen tekee mitä jaksaa.

tiedän kyllä yhen tyypin kuka tekee lähes aina tollei penkissä.
ja on kyl kehittynyki sillä sydeemillä

Teen samoin ainakin penkissä, muuten ei tunnu onnistuvan kovat sarjat... vaikka kuinka lämmittelisi... ihme juttu. Tosin en ota kyllä ihan maksimia ehkä välillä 95 - 98% eikä tuosta nyt paikat tukkoon mene kun kerran viikossa tekee.

No en mä näe mitään järkeä jokaisessa treenissä käydä maksimissa tai lähellä sitä. Jos sarjapainot on 125 ja maksimit vaikka tuo 150 mitä tossa mainittiin, voi siinä herätellessä käydä tökkäämässä ykkönen 130 kilolla ja sekin ajaa jo saman asian. Kyllä mä nykysessä ohjelmassa käyn pari kertaa kuukaudessa lähellä ykköstä, mutta en todellakana jokaisessa treenissä.

olin lukevinani jostain että lihaksella / lihaksistolla menee parikymmentä minuuttia "lämmetessä", ennen kun on "maksimin aika".. esim. ite teen penkkiä: 2x20 tangolla ja siitä sit 20-10kg korotuksilla... että sit ku on max. niin on se väh 20min kulunut.. mutta maksimia teen erittäin harvoin....

olin lukevinani jostain että lihaksella / lihaksistolla menee parikymmentä minuuttia "lämmetessä", ennen kun on "maksimin aika".. esim. ite teen penkkiä: 2x20 tangolla ja siitä sit 20-10kg korotuksilla... että sit ku on max. niin on se väh 20min kulunut.. mutta maksimia teen erittäin harvoin....
20 min :hyper: Meikäläinen ennätyspäivänä ehkä KORKEINTAA noin 5 min pumputtelen muutaman toiston hiukan pienemmillä painoilla ja sit samantien ennätysraudat kehii :david:

Eikös hermosto lyö aika äkäseen tukkoon, kun joka treenissä käydään maxin kieppeillä?

Maksimipainoreeni tai raskas reeni vähillä toistoilla taitaa olla hermostolle paljon iisimpi vaihtoehto, kuin bodytyylinen monen sarjan jynssäys.

esim. WSB-reeni. Tosin maksimeita ei ihan jokaisessa koklailla, vaan joka toisessa. ;)

20 min :hyper: Meikäläinen ennätyspäivänä ehkä KORKEINTAA noin 5 min pumputtelen muutaman toiston hiukan pienemmillä painoilla ja sit samantien ennätysraudat kehii :david:

Tämä onkin ehkä huonoin tapa kokeilla enkkarautoja. Eikä tämä ole mikään IMO.

Lihas ei ole lämmin, hermosto ei ole valmis, loukkaantumisriski moninkertainen.

Täähän on ihan perus Poliquinin tekniikka. :D Joku 1-6 tai 6-1 nimeltään.

Eli otetaan raskas ykkönen ja sen perään sarjaa. Hermostoa kusetetaan sillä ykkösellä niin menee sarja kevyesti, tai jotain sellasta.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Kyllähän se toimii kun penkkimaksimi on 40kg..
No on se tuon 155 kilonkin kanssa ihan hyvin toiminut ;D Itsellä vain ei tule erikoisemmin lämmiteltyä ennen reeniä tai kovia sarjoja. Onko muuten kannattavaa esim. polkea vaikka vähän kuntopyörällä ennen reeniä vähän aikaa että saa lämpöä pintaa kun itsellä tulee vain käveltyä samantien sinne suorituspaikalle ja alkaa runttaamaa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom