lihaskuntotreenit kotona?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lumicki
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
tekeekö kukaan lihaskunto treeninsä muualla kuin salilla? tai/ja pelkästään vapailla painolla? gymstickillä tm?
mua kiinnostaisi tietää miten hyviä tuloksia niillä saa aikaan...elikertoilkaa omia kokemuksianne ja kaikkea muutakin asiaan liittyvää.

Aika paljon tulee tehtyä... Tarvitset ainakin muuteltavat käsipainot, tangon ja siihen painot. Seuraavaksi penkki, kyykkyteline, scottpenkki, vatsapenkki... ja listahan ei lopu koskaaan :D

Kyllähän niitä tuloksia saa, mutta monesti treenaamista rajoittaa pieniksi käyvät tilat, huono ilmastointi,... jne. Mulla on esimerkiksi se huono homma ettei painoja voi vapaasti pudottaa lattialle vaikka kuinka pahalle tuntuu, ettei lattia mene paskaksi.

tekeekö kukaan lihaskunto treeninsä muualla kuin salilla? tai/ja pelkästään vapailla painolla? gymstickillä tm?
mua kiinnostaisi tietää miten hyviä tuloksia niillä saa aikaan...elikertoilkaa omia kokemuksianne ja kaikkea muutakin asiaan liittyvää.
Tuloksista sen verran, että esimerkiksi kyykky on noussut minulla aloitus(teini)vuosien 50kg:n kyykystä nykyiselle 170kg:n tasolle. Treenaan itse pääosin autotallissa ja ehkä yhden kolmasosan treeneistäni teen "kunnon" salilla vaihtelua hakien koneita ja taljoja käyttäen. Kun käytää järkeään saa aikaiseksi hyvät treenit suhteellisen karulla salivarustuksella. Nämä on kuitenkin vähän makuasioita. Joku toinen voi sanoa että meikäläisen salivarustuksella, johon kuuluu penkki, kyykkyteline, leuanvetotanko, vatsalihaspenkki, reisien ojennus/koukistuskone, pari tankoa, muunneltavat käsipainot ja riittävästi levypainoja, on aivan riittämätön kunnon harjoitteluun.

Itse teen kuitenkin mielelläni omassa rauhassa omaan treeniin keskittyen ja niin ettei tarvitse odotella vuoroaan joka toisessa liikkeessä.

Ojentajat, hauikset, alaselkä, vatsat (voimapyörä), pystypunnerrukset... kaikkea mitä käsipainoilla nyt keksiikään tehdä. Lista on suht rajaton.

Usein tulee tuo venyttely jätettyä himaan telkkarin ääreen. Harmittavan usein se vain kestää lempiohjelman alkutekstien ajan :nolo:

Käsipainojen avulla tulee kotosalla välillä treenattua, lähinnä enemmän ylläpitävää kuin kehittävää treeniä. Omat käsipainot ovat yksittäisinä vähän liian kevyet, ja aina (=koskaan) ei jaksa alkaa yhdistelemään irroteltavia palikoita.

Tulee treenattua kotona noilla käsipainoilla lähinnä hartioita, hauiksia, ojentajia, yläselkää, vähän jalkoja. Yks kiva liike on ikäänkuin yhdistetty kyykky ja pystypunnerrus käsipainoilla, eli menen kyykkyyn ja kädet hartoiden tasolle laskettuna ja nousen samalla seisomaan ja suoristan kädet ylös.

Ja tosiaan, leuanvetotanko ja voimapyörä on myös kivoja ja vähän tilaa vieviä himassa.

Vähän tylsää ja ankeeta treenata pelkästään noilla, eikä tosiaan pääse paljoa kehittymään. Jos olis enemmän painoja ja jotain kyykkytelinettä ja penkkiä niin mikä ettei. Ne ei vaan tänne kaupunkiyksiöön oikein sovi. Lähinnä sillon heiluttelen noita, kun ei ehdi lähteä salille tai muuten tuntuu siltä.

Jos syystä tai toisesta en salille pääse niin kotona on tullut tehtyä;

-selälle erilaisia leuanvetoja

-rinnalle ja ojentajille erilaisia punnerruksia. Suosikkina reppu selkään ja täyteen kirjoja, jalat tuolille ja kädet nojatuolin käsinojiin ja niiden "väliin" sitten punnerruksia. Voin suositella :)

-Jaloille sitten yhden jalan kyykkyjä toinen jalka eteenpäin ojennettuna ja myöskin sissykyykkyjä.

Noilla saa ihan mukava "hätävaihtoehto" treenin aikaseksi, eikä taatusti ole liian kevyttä :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom