Lihaskato

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kertokaas, kuinka nopeasti lihas rupeaa pienenemään jos ei pääse treenaamaan? Joskus on ollut tälläisiä tapauksia ettei vamman, tai muun syyn seurauksena ole päässyt salille ja viikon mittaan katsoo itseään peilistä niin tuntuu että on kuihtunut paljonkin ja sit alkaa armoton v*****s!
Onko syy psyykkistä vai kutistuuko osa lihasmassasta muihin atmosfääreihin, ja millä aikataululla sitä alkaa katoamaan :)

Riittävästä ravinnosta on aina huolehdittu (pakollisenkin) tauon aikana

Ei sitä lihasta parissa päivässä tai edes parissa viikossakaan lähde paljoa. Nesteet lähtee ja sitä myötä lihaspaineet, siitä varmaan johtuu se että näyttää kyniksemmältä pienen tauon jälkeen.

Eli voidaanko todeta, että työllä hankittu liha ei häviä sen tauon aikana jos muistaa syödä riittävästi, mutta jos sen puolen laiminlyö niin alkaa se itse lihaskin häviämään? :)

Eli voidaanko todeta, että työllä hankittu liha ei häviä sen tauon aikana jos muistaa syödä riittävästi, mutta jos sen puolen laiminlyö niin alkaa se itse lihaskin häviämään? :)

Suunnilleen näin. Eihän se lihaskaan loputtomiin siellä heilu, jos sille ei ole käyttöä(eli sitä ei rasiteta). Lyhyet tauot eivät lihasta pahemminkaan syö, suurin ero näkyy yleensä painossa(nesteet poistuvat, syöminen on mitä sattuu) ja treeneissä(sarjapainot heikkenevät). Lihasmuisti auttaa vielä pelastamaan nämä menetetyt lihakset, jos tauko on normaalia pidempi.

Kertokaas, kuinka nopeasti lihas rupeaa pienenemään jos ei pääse treenaamaan? Joskus on ollut tälläisiä tapauksia ettei vamman, tai muun syyn seurauksena ole päässyt salille ja viikon mittaan katsoo itseään peilistä niin tuntuu että on kuihtunut paljonkin ja sit alkaa armoton v*****s!
Onko syy psyykkistä vai kutistuuko osa lihasmassasta muihin atmosfääreihin, ja millä aikataululla sitä alkaa katoamaan :)

Riittävästä ravinnosta on aina huolehdittu (pakollisenkin) tauon aikana

Siis aina ennen kuin mennään peilin eteen, punnerretaan suonet esiin ja hierotaan tatti puolitankoon!!

Mitä enemmän sinulla on lihaa, sitä turhempaa se on sinun eloonjäämisen kannalta ja sitä vähemmän elimistösi ponnistelee sen ylläpitämiseksi. Viikon tauko ei tee sinun lihaksillesi mitään. Nesteet alkavat pikku hlijaa treenin jälkeen häviämään lihaksesta, joten peilikuva muuttuu jonkin verran. Toki tuohon oman peilikuvan katsomiseen liittyy myös paljon psykologisia tekijöitä. Hyvin mennen päivän jälkeen varmasti näyttää isommalta, kuin jos olisit koko päivän kokenut vastoinkäymisiä ja menet viimeiseksi illalla katsomaan, että lähtikö ne lihatkin paskan duunipäivän mukana.

Viikon tai parin tauolla ei ole mitään negatiivisia vaikutuksia lihaksistolle, jos muistaa syödä oikein. Mulla tuntuu joskus viikon tauon jälkeen, että lihakset ovat jopa kasvaneet snadisti sen tauon aikana.

Itsellä kesäloma on se aika jolloin normisti on paussia treeneistä n 3vko. Se on vuoden treenitauko minulla ja muuten ympäri vuotta yksittäisiä päiviä siellä täällä mut ei viikon tai viikkojen taukoa muuten normaalisti. Hiljattain tein remonttia ja paussia tuli väkisin kokonaiset 6 viikkoa ilman ainuttakaan treeniä.
Ei ne lihat mihkään katoa muutaman viikon paussilla jos on jo kauemmin treenannut . Ne niinsanotut lihaspaineet kyllä häviää mut yks, kaks treenikiertoa niin olen siinä jossa olin ennen taukoa. Näin ainakin minulla totaalinatuna - dropittajista ja sen vaikutuksesta asiaan en tiedä.

Ite veikkaan että tämäkin asia kuten moni muukin riippuu hyvin paljon perintötekijöistä, luontaisista hormonitasoista, aineenvaihdunnasta jne.

Osalla vaikuttaa muutama viikkokin paljon, osalla ei mitään.

Itselle tulee huonon olkapään takia vuoden aikana useitakni 2vk taukoja salilta mutta yleensä näinäkin aikoina tulee muuten jotenkin liikuttua. Sekin vaikuttaa, jos et tauoilla aivan sohvaperunana ole.

Kyllähän tuo kato on aika nopeaakin jos on esim. käsi kipsissä tai jokin hermostollinen vika, mutta itse näkisin että parin viikon tauko reeneistä ei tee juuri mitään jos on muuten liikunnalliset elämäntavat.

Turha noita on nuoren miehen tai vanhemmankaan miehen stressata. Elämässä kun tuppaa niitä pieniä taukoja tulemaan.. Lähinnä naurettavana näen sen kun perustreenari pakkaa lomalle repun täyteen proteiinipatukkoja ja kaikki aika mene sopivan salin etsimiseen lomakohteessa. Tälläisenä ääriesimerkkinä. Ite saattaisin tosin salilla kerran pari ulkomaanmatkallakin piipahtaa mutta en siitä stressiä ottaisi.

Viikon tai parin tauolla ei ole mitään negatiivisia vaikutuksia lihaksistolle, jos muistaa syödä oikein. Mulla tuntuu joskus viikon tauon jälkeen, että lihakset ovat jopa kasvaneet snadisti sen tauon aikana.

Tuo pitää muuten täysin paikkansa. Varsinkin jos treenaa tarkoituksenmukaisesti "ylirasitustilaan" kroppansa kahden viikon aikana, jonka jälkeen 5-7pv totaalitauko treeneistä. Toi on helvetin tehokas joskin fyysisesti ja varsinkin henkisesti raastava tapa treenata.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuo pitää muuten täysin paikkansa. Varsinkin jos treenaa tarkoituksenmukaisesti "ylirasitustilaan" kroppansa kahden viikon aikana, jonka jälkeen 5-7pv totaalitauko treeneistä. Toi on helvetin tehokas joskin fyysisesti ja varsinkin henkisesti raastava tapa treenata.

Sama huomattu täälläkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom