Lihaskalvojen huomiointi treenatessa

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
39
Jonkin verran on tälläkin palstalla tästäkin juttua mutta mitään tyhjentävää keskustelua en ole nähnyt.

Eli kysymys on että miten huomioit lihaskalvojen venyttämisen treenissä, vai huomioitko ollenkaan?
Onko kalvojen venyttelyyn jotain erityisiä kikkoja/liikkeitä/treenityylejä joitan kannattaa kokeilla(sarjojen välissä venyttelyn lisäksi)?
Onko esim sarjojen välissä venyttely tuottanut tulosta ja oletko mahdollisesti päässyt eroon selkävaivoista venyttelemällä jalkoja ja selkää sarjojen välissä (monesti selkävaivojen osasyynä ovat kankeat kintut)?
Millä korvata/tehostaa venyttelyä sellaisille lihaksille joita on vaikea venytellä, esim keskiselkä ja vatsa.

Itellä tuli tossa reilu voisi sitten välilevytyrä, joka on nyt jo lähes täydellisesti parantunut. Tarkoitan "lähes täydellisesti parantuneella" sitä että pystyn esim vetämään aivan normaalisti, mutta selkä silti kipeytyy todella helposti jos sitä tulee rasitettua väärällä tavalla esim duunissa.
Kiropraktikkoni sanoi että jalkojen venyttely on yksi parhaista hoidoista ja varsinkin ennaltaehkäisijöistä tohon vaivaan. Ongelmana oli kuitenkin kuulemma juuri tuo lihaskalvojen venyttäminen, joka on omin neuvoin hankalaa varsinkin tietyistä reiden osista (esim reisien sivuilta).

Nyt kun olen taas vuoden tauon jälkeen alkanut reenaamaan kunnolla ja oon harrastanu tota sarjojen välissä venyttelyä, ja tähän mennessä kokemukset on ollu positiivisia. Varovainen pitää kuitenkin noiden kanssa olla, n 1kk takaperin venytin ojentajaa taljassa kevyillä painoilla ja pään takaa. Samassa treenissä olin treenannut olkapäät ja kesken venytyksen olkapää meni kramppiin ja kun kännyin ympäri lopettaakseni venytyksen (pitäen siis vielä taljan kahvasta kiinni) olkapäästä kuului ilkeä rusahdus ja sen jälkeen olkapää raksui vähän aikaa. Kipeäksi ei kuitenkaan tullut missään vaiheessa. Tämän jälkeen en ole uskaltanut venytellä painojen kanssa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom