Lihasepätasapaino?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Meikäläisellä tuntuisi olevan alaselän lihaksisto (todella) huomattavasti kookkaampi vasemmalla puolella alaselkää, toinen jalka on n. sentin lyhyempi ja olen tottunut tekemään kohtuullisen isoilla raudoilla etukyykkyä, itse olen järkeillyt asian niin että nuo vasemmalta puolelta vahvemmat alaselän lihakset tasapainottavat tuota jalkojen pituuseroa (esim.) kyykätessä. Olen funtsinut että onko järkevää jatkaa samalla linjalla vai tulisiko hankkia pohjalliset tms. ennen pitkää vai onko tulevaisuudessa odotettavissa mahdollisesti ongelmia välilevyjen tms. kanssa?

Pohjallisia mäkin suosittelen, en väitä tietäväni mutta oletan ainakin että epätasapaino näkyy sitä "pahemmin" mitä enemmän lihasta ja saattaa jossain vaiheessa jopa tehdä treenaamisesta hieman ongelmallista kun kroppa ei ole tasapainossa.

Omasta kokemuksesta voin sanoa että niiden pohjallisten hankkiminen aiheuttaa sitte suht pitkän tauon sun treenaamiseen, älä missään nimessä lähe tekemään isoilla romuilla pohjallisen kanssa alkuvaiheessa alaselkää rasittavia liikkeitä! Itelläni jo kerran viikossa lenkkeily aiheutti alkuvaiheessa toiseen polveen ja ristiselkään vitullisia kipuja ennen kun kroppa lähti "suoristumaan". Itelläni tosiaan 1,5cm oikee jalka vasenta pidempi..

Kandee käydä ortopedillä ottamassa lausunto pohjallisia varten, nuo pohjallisanalyysit ei näe jalkojen pituuseroa. Sen lisäks kannattaa teetättää pohjalliset jossai missä on oikeesti osaavia ihmisiä, eikä vaan intersportin myyjä+jalka-analyysilaite :)

Itsellä taas ei ollut mitään tuon tapaisia ongelmia kuin hankin. Kivut pitemminkin katosivat. Kyykyssä enää levytkään ei meinannut karata toisesta päästä :).

Itsellä taas ei ollut mitään tuon tapaisia ongelmia kuin hankin. Kivut pitemminkin katosivat. Kyykyssä enää levytkään ei meinannut karata toisesta päästä :).

Riippuu varmaan siitä että missä lihasepätasapaino on ja kuinka voimakasta se on :) mutta en silti suosittele heti treenaamaan pohjallisten kanssa :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom